SjonnieZ schreef:irmaz schreef:Ik lees hier alleen uit dat deze regels gelden voor alle gehouden dieren, dus ook voor honden en katten en de kanarie van oom piet bijvoorbeeld. En inderdaad lees ik ook dat ruimen bij bepaalde ziekten tot de mogelijkheden zou kunnen horen maar dat de werkelijk genomen maatregelen bepaald worden door de lidstaat zelf.
Ja klopt en we nu net in een lidstaat wonen waar ze graag overgaan tot ruimen.
Texas02 schreef:Precies, ik snap niet dat we met elkaar dit registreren zomaar accepteren.. Maar goed, ik snap van meer dingen niet dat het allemaal zomaar geaccepteerd wordt.. Straks zijn er een paar paarden met Rhino op stal en vervolgens ruimen ze maar even de hele stal terwijl het niet gezegd is dat alle paarden het krijgen, en terwijl het mogelijk is dat de zieke paarden weer genezen..
Nee hoor voorlopig niet, er zijn ergens definities hoe er wordt omgegaan met dierziektes en die zijn best wel verschillend tussen landbouwdieren en (landbouw)huisdieren zoals paarden. Er is wel erkenning voor de emotionele band.
Maar het is wel de vraag wat er gebeurd wanneer er een lobby van grote commerciele (fok)stallen opstaat die bang is voor hun investeringen (dus let op wie je gaat stemmen deze week
).