Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blacky94 schreef:Jet schreef:Die kaart is naar mijn idee alleen Valencia-gerelateerd. Ruiters die al snel door waren naar andere concoursen of hun paard(en) vervroegd mee terug naar huis hebben genomen.
Ook de cijfers uit de VS en Canada? Want áls ze ze al overvliegen lijkt het mij toch niet dat ze ze zo vroeg in het jaar weer terug vliegen? Of ik ben onvoldoende op de hoogte van internationale wedstrijdplanningen, dat kan ook heel goed hoor haha.
luckyfarm schreef:Begrijpelijk ook wel met zo'n 2000 paarden op dezelfde locatie.https://worldequestriancenter.com/world ... trictions/ Er wordt direct streng doorgepakt
Orsje schreef:Hoe krijgt de stal rhino door te enten?Bij ons op stal zijn ze ook een app gestart met iedereen die mee wilt doen met vaccineren..
Ikzelf trek er niet echt aan.. De variant die heerst is juist neurologisch en bekend dat de vaccinatie daar niet goed tegen werkt.. Dus ga mijn paard nu echt niet verzwakken door 2x een verzwakte variant van het gewone Rhino erin te spuiten.. Heb je zo je hele stal besmet met gewone Rhino.. Want bij ons staat alles samen op de weide.
SjonnieZ schreef:kim2008 schreef:Waar dan?
Vala schreef:Veel dierenartsen zijn al door hun rhinovaccinaties heen en vrezen dat ze niet voldoende hebben voor de 2e enting over 4 weken.
Orsje schreef:@katja: je spuit een verzwakte vorm van Rhino in... Zodat het paard anti stoffen maakt. Als de weerstand van het paard laag is, worden ze juist ziek en kunnen symptomen krijgen. (net als de mens met de griep spuit) Bij ons op stal staan alle paarden samen op de weide.. Dus als er al 3 symptomen zouden vertonen als reactie op de enting, is het kwaad al geschied in de hele kudde.. Vandaar dat ik er niet aan trek.. En hoop dat er een plan B bedacht wordt.. Wij hebben gewoon veel verschillende paarden op stal van jong tot oud.. Genoeg paarden die momenteel al kampen met gezondheid..
Ik ga het zien... Onze stal zit in ieder geval in lock down... Niemand het terrein op, maar ook niemand af. Geen instructeurs en alleen nog maar essentiële zorg.. Alsof Corona al niet genoeg is, heb ik echt geen behoefte aan Rhino hysterie..
Ik begrijp de maatregelingen, want je wilt het absoluut niet op de je stal krijgen. Dus sta hier achter. Maar dat "ineens" enten gaat mij net te ver.
Bij ons in zuid Limburg gaat inderdaad een "gerucht" over een besmetting. Ik heb het zelf nog niet gelezen, alleen van horen zeggen op stal.
Citaat:Kan mijn paard rhino krijgen van de vaccinatie?
Het vaccin bevat dood virus. Dat betekent dat het virus van het vaccin het paard niet actief ziek kan maken. Je paard zal door de vaccinatie dus geen rhinopneumonie, abortus of EHM ontwikkelen, maar gelukkig wél antistoffen aanmaken. Het is dan ook veilig om te vaccineren.
Orsje schreef:Dat is niet hoe het werkt. Een paard kan klachten krijgen van een enting maar dat is omdat het afweersysteem reageert niet omdat hij het virus is en besmettelijk is. Net zoals je geen griep kunt krijgen van iemand die last heeft van de bijwerkingen van een griepprik.@katja: je spuit een verzwakte vorm van Rhino in... Zodat het paard anti stoffen maakt. Als de weerstand van het paard laag is, worden ze juist ziek en kunnen symptomen krijgen. (net als de mens met de griep spuit) Bij ons op stal staan alle paarden samen op de weide.. Dus als er al 3 symptomen zouden vertonen als reactie op de enting, is het kwaad al geschied in de hele kudde.. Vandaar dat ik er niet aan trek.. En hoop dat er een plan B bedacht wordt.. Wij hebben gewoon veel verschillende paarden op stal van jong tot oud.. Genoeg paarden die momenteel al kampen met gezondheid..