Honderden combinaties aan start bij oefencross in Schaijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:17

Ik ben een van de deelnemers van dit evenement.
Mijn paard staat aan huis, niet op een pensionstal waar we een mogelijk gevaar voor andere paarden (en mensen) kunnen zijn.
Mocht mijn paard op een pensionstal gestaan hebben dan was ik denk ik niet gegaan. Die situatie is niet zo dus dat durf ik niet glashard te zeggen.
Nu ben ik wel gegaan. Natuurlijk is er een risico. Maar goed, dat risico is er altijd. Ieder jaar breekt er wel ergens Rhino uit hier of daar in NL. Naar hoe ik begrepen heb zijn er weinig uitbraken in NL en zou je niet denken dat de paarden die terug komen uit de plekken waar de uitbraken wel zijn ineens op deze trainingscross zouden verschijnen. (Zeker niet in de B klasse) Naar mijn idee bracht ik mijn paard met het gaan naar deze trainingscross niet in groot gevaar.
Met ons werk kom ik ook overal en nergens, dat stukje houdt mij zeker niet tegen.
Niet de keus van iedereen uiteraard, dat snap ik maar al te goed.

Er kon echt ruim voldoende afstand gehouden worden op het evenement. Als er 4 combinaties in een baan reden met losrijden werd er direct iets van gezegd. Er waren 4 grote banen waar je kon los rijden en ik heb niet eens 8 combinaties in al die banen tegelijk zien losrijden. Het verkennen van de cross ging ook niet in groepen maar gewoon per deelnemer en eventuele begeleider hoe ik gezien heb. De gemeente zou ik ook regelmatig een kijkje genomen hebben of alles nog ging naar hoe besproken was.
Het was zeker niet te vergelijken met het mensenaantal dat op een normale eventingwedstrijd aanwezig is vanuit de organisatie. En er was ook geen dressuur overigens.

Ik ben iig blij dat wij gegaan zijn. Al snap ik het dubbele gevoel heel zeker wel.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:17

@Seventeen als je de ophef niet begrijpt dan heb je afgelopen jaar toch echt onder een steen geleefd.
Overheidsadviezen zijn "Zo min mogelijk reisbewegingen". Wat denk je zelf waarom dit advies er is? En je mag alleen trainen binnen je eigen vereniging. Dat wordt dan maar creatief omzeild door iedereen daar ter plekke lid te maken. Want hé, dan kunnen we wél met honderden mensen en paarden reisbewegingen maken. _-:(

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:22

estja schreef:
@Seventeen als je de ophef niet begrijpt dan heb je afgelopen jaar toch echt onder een steen geleefd.
Overheidsadviezen zijn "Zo min mogelijk reisbewegingen". Wat denk je zelf waarom dit advies er is? En je mag alleen trainen binnen je eigen vereniging. Dat wordt dan maar creatief omzeild door iedereen daar ter plekke lid te maken. Want hé, dan kunnen we wél met honderden mensen en paarden reisbewegingen maken. _-:(

Kijk in een zonnig weekend eens in het bos, of hier bij ons in het dorp, zo ontzettend druk met mensen die aan het wandelen zijn, dat ik denk dat daar net zo veel, al dan niet meer, risico is.

Nogmaals, door de goede organisatie en de verspreiding over de dagen was er totaal geen sprake van drukte.

Gini

Re: Honderden combinaties aan start bij oefencross in Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:28

Dit is typisch een geval van gokken. Als het lukt en er gebeurt niets, dan is het "wat zeuren jullie nou", als het niet lukt en er is een uitbraak, dan is het van "oeps".
Ach ja, het is gebeurd, maar echt solidair is het uiteraard niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:35

Ik vind het asociaal, van zowel organisatie als deelnemers.
Creatief de randjes op zoeken, bah.
Het zet de paardensport weer in een fantastisch daglicht, chapeau :(

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:38

Als individuele ruiter kan ik het me vanuit corona opzicht nog wel voorstellen dat je deelneemt als de mogelijkheid er is.

Hoe de gemeente hier een vergunning voor heeft af kunnen geven vind ik onbegrijpelijk in de huidige situatie.
Laatst bijgewerkt door Qerty op 07-03-21 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:39

Mindim schreef:
Ik vind het asociaal, van zowel organisatie als deelnemers.
Creatief de randjes op zoeken, bah.
Het zet de paardensport weer in een fantastisch daglicht, chapeau :(

Precies dit. Geen goed woord voor over. En dan ook nog de dreigende rhino. Echt, schaamteloos.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:40

Wat een schat van een man is die organisator: hij deed het niet voor het geld maar uit liefde voor de sport.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:45

Seventeen schreef:
estja schreef:

Kijk in een zonnig weekend eens in het bos, of hier bij ons in het dorp, zo ontzettend druk met mensen die aan het wandelen zijn, dat ik denk dat daar net zo veel, al dan niet meer, risico is.

Nogmaals, door de goede organisatie en de verspreiding over de dagen was er totaal geen sprake van drukte.

Maar toch...
Dit was een georganiseerde 'training'.
Dat is drukte in natuurgebieden door het mooie weer niet.

En dat maakt voor mij echt een groot verschil. Dan kan het nog zo goed geregeld zijn, maar het is in mijn ogen een evenement. Daar wringt bij mij de schoen. Vooral omdat de gemeente van deze training af wist.
Wellicht volgen hierdoor andere stallen en gemeentes maar gaat het daar wel de mist in.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:45

Wel grappig foto van 4 paarden in een bak en dan tekst mogen twee paarden in een rijbak

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:48

SandravdB schreef:
Wel grappig foto van 4 paarden in een bak en dan tekst mogen twee paarden in een rijbak

Ja zeg!
En een parkeerplaats vol trailers, tis toch om te janken.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:50

Stijlloos. Én rhino én corona.

Oerdom.

Echt geen andere woorden voor.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:55

Belachelijk. Ik snap ook echt niet dat ook maar iemand erheen is gegaan.

Ik kan er met mijn verstand niet bij

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 21:00

Gini schreef:
Dit is typisch een geval van gokken. Als het lukt en er gebeurt niets, dan is het "wat zeuren jullie nou", als het niet lukt en er is een uitbraak, dan is het van "oeps".
Ach ja, het is gebeurd, maar echt solidair is het uiteraard niet.

Dat is het goede woord ja dat het niet ,solidair, is.

Mijn eerste wedstrijd zou eind maart zijn en die was in februari al gecanceld door de Corona maatregels.
Ik en velen met mij balen echt enorm dat ook wij geen oefenwedstrijd kunnen doen voor we weer internationaal kunnen gaan.
Ik word dan ook best wel zuur als ik zie hoeveel er wel door gaat en dan niet alleen in ons eigen land!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 21:04

Arabesk schreef:

Oerdom.

Ik weet er nog een. Egoïstisch

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 21:26

Arabesk schreef:

Oerdom.

Helemaal mee eens. Bizar dat dit doorgang heeft gekregen. Verslaggevers mogen er geen kleur aan geven maar blij dat deze dat met die eerste zin wel wat doet.

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 00:49

Eigenlijk is het best treurig. De KNHS heeft besprekingen gehad om te proberen de paardensport meer ruimte te geven. ‘Want dat kunnen wij als KNHS veilig organiseren.’ Plus het persbericht laatst over hoe ze met de huidige regelingen verwachten de rhino beperkt te houden.
En het eerste wat een van je (inmiddels, neem ik aan) grootste verenigingen doet zodra hij de kans ziet is zijn middelvinger naar je opsteken en buiten je organisatie een evenement organiseren. Dan sta je als bond toch ook mooi in je hemd tegenover je partners. De invloed op je verenigingen is voor de buitenwereld gelijk aan niet bestaand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 02:07

imaudy schreef:
justdiesel schreef:
Maar omdat ik 27+ ben mag ik niet in een binnenbak van 20 bij 60 met 8 mensen les hebben -:(- -:(- -:(- -:(-

Ik zou niet graag met 8 mensen in een binnenbak zijn, ook niet met 4 ofzo..met 2 vind ik kunnen
De gemiddelde binnenbak tocht meer dan een herfststorm op de Noordzee, dus als ik me al ergens zorgen zou maken om besmet te worden, dan iig niet in de binnenbak van de plaatselijke manege. :=

justdiesel schreef:
Maar omdat ik 27+ ben mag ik niet in een binnenbak van 20 bij 60 met 8 mensen les hebben -:(- -:(- -:(- -:(-
Maar je mag wel met 8 mensen vrijrijden. :j :')

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:30

De journalist heeft gewoon gelijk. Als je het artikel leest zie je hoe er gewoon toegegeven wordt dat de regels gebogen worden; "Oh, je mag alleen "trainen" bij eigen vereniging? Dan maken we toch gewoon lekker iedereen lid bij aankomst". :+
Niks zuurs aan dit artikel, terechte kritiek.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:35

karuna schreef:
Gewoon de regels zo ombuigen en voor jezelf goedpraten dat het gebeurt

Ombuigen door iedereen lid te maken van de vereninging. Is het wel ja.

En verder niks mag door gaan idd. Blijf thuis... maar dit wel

Dan kan je ook wel een dance oefen evenement houden iedereen op afstand van 3 meter van elkaar.

Oefenen op openlucht theater iedereen lid van de theater maken..

Zo blijf je bezig.

Net als iedereen zou ik ook alles wel weer willen kunnen en doen.

Maar ja er is toch corona en rhino..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:45

Ik vind het al veel risico, maar hou je dan minstens echt aan de regels, twee paarden per buitenbak lees ik in het artikel en op de foto zie je er al vier. Kan me ook niet voorstellen (maar ik was er niet bij) dat er met zoveel ruiters er overal tussen de mensen voldoende afstand werd gehouden of mondkapjes werden gedragen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:46

Christiene schreef:
karuna schreef:
Gewoon de regels zo ombuigen en voor jezelf goedpraten dat het gebeurt

Ombuigen door iedereen lid te maken van de vereninging. Is het wel ja.

En verder niks mag door gaan idd. Blijf thuis... maar dit wel

Dan kan je ook wel een dance oefen evenement houden iedereen op afstand van 3 meter van elkaar.

Oefenen op openlucht theater iedereen lid van de theater maken..

Zo blijf je bezig.

Net als iedereen zou ik ook alles wel weer willen kunnen en doen.

Maar ja er is toch corona en rhino..

Dance oefen evenement is er volgens mij al geweest, daar werden de regels geloof ik ook al redelijk snel niet meer goed nageleefd zoals mensen die hun mondkap af deden een niet meer bij hun aangewezen stip bleven.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 16:52

Ik snap niet waarom mensen altijd zo keihard moeten oordelen over anderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 17:05

Vala schreef:
Ik snap niet waarom mensen altijd zo keihard moeten oordelen over anderen.

Verklaart u nader in deze.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 09:58

Arrogant en egoïstisch vind ik dit.

Wij mogen in België als amateur niet eens op wedstrijd. Alleen profs en beloftevolle jongeren mogen nog op wedstrijd sinds corona er is.

En dit mag in Nederland dan ineens wel? Honderden op een zogenaamde training?