Aanrijding tussen vrijwilliger Natuurpunt Limburg en paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Schemerdier

Re: Aanrijding tussen vrijwilliger Natuurpunt Limburg en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 21:01

Als je het commentaar eronder mag geloven, stond die vrijwilliger bekend om agressie.
Los van de strubbeling/vechtpartij/ruzie waar beide partijen waarschijnlijk evenveel schuld aan hebben, staat het er volledig los van, en mag het voor mij onder geen enkel beding goedgekeurd worden, dat die vrijwilliger daarop maar gewoon zijn tractor neemt en dat paard gaat omver rijden :n

Persoonlijk vind ik het heel moeilijk te geloven dat die ruiter die gsm heeft afgepakt EN nog eens meegenomen ook....

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 21:26

De eigenaren waren fout met die ruzie om het pad, maar dat vind ik niks vergeleken met het achterna zitten met een tractor. Ik vind het regelrechte onzin dat hij een tractor mee moest hebben om zijn telefoon te vinden. Ik neem aan dat ze met een 3jarige nog niet in de volle galop ervandoor zijn geschoten maar gewoon gestapt hebben. Dat kun je prima te voet inhalen die paar meter, ik snap het ook niet zo goed, dacht diegene in de tractor dat de eigenaren zijn telefoon hadden meegenomen of was hij die opeens kwijt op dat betreffende pad? Het nog even terug rijden vind ik ook erg vreemd.
Zoals al gezegd erg vreemd verhaal en wat erg voor die paarden dit.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 21:32

Ik vind het heel vreemd... Natuurpunt heeft een 2de post gezet maar vind deze wat afwijken van de eerste post, zeker mbt die gsm. Die kan toch net zo goed gewoon in de struiken liggen?
Natuurpunt zegt dat de ruiter bekend stond om agressie en andersom wordt gezegd dat de vrijwilliger bekend staat om agressie? Wat is juist in deze?
En van een tikje tegen paard zijn been breekt dat been echt niet. Dan moet je echt wel een grote tik ertegen geven aan een wat grotere snelheid... Uitwendig zou er kiets te zien zijn maar dat hoeft niet bij elke aanrijding zo te zijn. Dus in mijn ogen is die aanrijding echt wel opzettelijk gebeurd anders houd je afstand steek je hen voorbij en gebaar je dat ze moeten stoppen. Maar je gaat niet vlak achter een paard rijden en dan niet tijdig kunnen stoppen.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 21:55

Art_Ificious schreef:
Ik vind het heel vreemd... Natuurpunt heeft een 2de post gezet maar vind deze wat afwijken van de eerste post, zeker mbt die gsm. Die kan toch net zo goed gewoon in de struiken liggen?
Natuurpunt zegt dat de ruiter bekend stond om agressie en andersom wordt gezegd dat de vrijwilliger bekend staat om agressie? Wat is juist in deze?
En van een tikje tegen paard zijn been breekt dat been echt niet. Dan moet je echt wel een grote tik ertegen geven aan een wat grotere snelheid... Uitwendig zou er kiets te zien zijn maar dat hoeft niet bij elke aanrijding zo te zijn. Dus in mijn ogen is die aanrijding echt wel opzettelijk gebeurd anders houd je afstand steek je hen voorbij en gebaar je dat ze moeten stoppen. Maar je gaat niet vlak achter een paard rijden en dan niet tijdig kunnen stoppen.

Mijn ervaring met tractor rijden is dat van een klein tikje aan lage snelheid met een frontlader dergelijke verwondigen en gebroken benen echt wel kunnen ontstaan. Ik heb nog nooit een paard geraakt in al die jaren, maar wel al een paaltje en mijn gaaswerk en je staat versteld van hoeveel schade een klein ‘tikje’ al aanricht, laat staan met een grote tractor ipv een mini.

Georged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 05:03

Jemig wat een drama, maar wat was nu eigenlijk de functie van die "vrijwilliger" in dat natuurgebied? Ik ben zelf ook wel eens vrijwilliger geweest in natuurgebieden maar van mij en alle andere brave burgers werd toen alleen verlangd dat we gastvrij waren, paden vrijmaakten en open plekken maakten, niet dat we op eigen houtje (haha) ruzie gingen maken met andere mensen. Wat be-ziélt zo'n vent om een ruzie met een ruiter zó uit de hand te laten lopen?! Zelfs al heeft ie gelijk, dit is het toch niet waard? Worden vrijwilligers dan ook al niet meer om hun geschiktheid geselecteerd?

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 05:39

Ik vind het heel knap dat een ruiter te paard met nog een paard bij zich aan de hand in staat is iemands telefoon af te pakken en ook nog een handgemeen te beginnen. Op een smal plankenpad. Ik zou wat armen tekort komen denk ik.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 06:23

Afbeelding

Deze foto gaat rond, zou de betreffende vrijwilliger zijn. Naar verhaal dit met alleen maar verliezers.
Arm paard, zo niet verdient :n

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 07:28

Is ook het paard en de ruiter. Gsm is zijn linker hand. Die is erna namelijk pas in de struiken gevallen en niet afgenomen zoals natuurpunt beweerd

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 08:11

Deze foto spreekt boekdelen.

Ik hoop op een passende straf.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 08:18

En de dupe van de kemphanen, dat mooie paardje |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 08:50

Zwijg me van natuurpunt en het ABN. In onze gemeente is het ABN de eigenaar van het natuurgebied en is de hoofdboswachter een enorme l.l. Had hem een paar jaar geleden aan de lijn, omdat ik iets moest navragen. Zelfs op mijn vraag kon hij niet vriendelijk antwoorden en werd er al onmiddellijk dreigende taal gesproken. Ben dat toen gaan melden bij onze toeristische dienst, waar laconiek toegegeven werd dat het bij hen klachten regent over deze boswachter, maar zijn werkgever grijpt niet in.

Natuurpunt is geen haar beter. Een familielid van me heeft een groot omheind bos in privé bezit. Deze man is al wat ouder en gebruikt zijn bos om zijn hond te laten uitrazen. Mensen van natuurpunt dringen gewoon zijn domein binnen en komen hem aanspreken op zijn hond. Mijn familielid is 80 plus, meer als boze woorden gebruiken lukt niet meer, maar ik zou hem best wel begrijpen moest hij zo iemand bij de kraag vatten en hardhandig van zijn grond zetten als ie dat nog zou kunnen.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 08:50

sterregoud schreef:

Dat dus!

SRVL, dat soort verhalen ken ik dus van dichtbij ook genoeg. Wijzelf en onze buren toendertijd ook :(
Hebben het zelf op onze terreinen meegemaakt met de "groenen".
Hondsbrutaal en agressief, zo ken ik ze helaas ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 09:58

Sansevieria schreef:
sterregoud schreef:

Dat dus!

SRVL, dat soort verhalen ken ik dus van dichtbij ook genoeg. Wijzelf en onze buren toendertijd ook :(
Hebben het zelf op onze terreinen meegemaakt met de "groenen".
Hondsbrutaal en agressief, zo ken ik ze helaas ook.

En zo kweek je weerstand bij de mensen, terwijl onze natuur uiteindelijk echt wel onder druk staat. Het is echt hun agressieve manier van handelen die mensen terrecht boos maakt.

Ik woonde een paar jaar geleden in Herselt en reed toen in Averbode bos. In het begin waren er geen ruiterpaden, na een tijdje wel, maar waren ze niet goed aangegeven. Vele ruiters gingen nog langs hun oude weg het bos in, natuurpunt wilde hier paal en perk aan stellen en sloot bepaalde wegen af met houtstapels waar prikkeldraad bij in zat. Is toen ook een hetze geweest op fb nadat een ruiter foto's van deze constructie plaatste. Ook mtb-ers waren de kop van jut en mochten niet meer op alle paden. Sommige paden gingen vrij steil naar beneden en waren heel geliefd bij de fietsers. Bij bepaalde paden besliste natuurpunt om aan de voet ervan greppels te graven. Daar zijn in het begin dan ook enkele lelijke valpartijen met serieuze gekwetsten geweest. Verder als fb kwamen deze verhalen niet, natuurpunt heeft immers een imago hoog te houden.

En het ANB is niet veel beter. Ik snap dat mensen op de paden moeten blijven en het is wraakroepend dat er extra sluipwegen door de heide gemaakt worden. Maar als je niet van hier bent, dan weet je niet welk pad een legaal of illegaal pad is en volg je gewoon kriskras de routes. Wat ze hier spugzat waren, waarop overal paaltjes met ijzerdraad tussen geplaatst werden die je met de fiets pas op het laatste moment zag. Heb hier een periode regelmatig de ambulance zien voorbij komen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 10:49

Die foto zou niet gedeeld mogen worden zolang het onderzoek nog bezig is.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 10:55

Op dat pad op die foto is toch ook niet te draaien, ik snap wel dat je dan tot een discussie komt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 11:02

Maar ik snap dan wel weer niet wat iemand met een paard op dat pad gaat doen? Dan zou ik omdraaien voor dat pad.

wat verder niet uitmaakt wat er is gebeurd.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:37

Amber_anne schreef:
Op dat pad op die foto is toch ook niet te draaien, ik snap wel dat je dan tot een discussie komt

Ik maakte uit de tekst op dat ze uiteindelijk toch gedraaid waren? En een tractor kan hier sowieso ook niet rijden. Zijn veel tegenstrijdigheden aan dit verhaal.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:57

Of misschien was het pad niet zo lang en zijn ze eraf geraakt tot waar de tractor stond. Ze waren ongetwijfeld blij van het pad af te zijn. (En wil je zeker niet terug) Zijn ze doorgereden en is de tractor erachteraan gegaan.
Het lijkt erop dat ze elkaar "frotaal" tegen zijn gekomen.
De foto spreekt boekdelen inderdaad. Ik hecht toch meer waarde aan het verhaal van de ruiters. De "vrijwilliger" is duidelijk de agressor.
Het zal je maar gebeuren dat je zo'n begriploze idioot tegenkomt.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 13:10

Foto zegt mij ook wel genoeg. Artikel gelezen hij dreigde ook nog met meer woorden als hij wat bij zich had gehad had die dat ook gebruikt

Zon kort lontje dat die zijn telefoon kwijt is en er kwaad achteraan sjeest en dus ook nog de tractor ergens dichtbij pakt ... dat paard zijn been breekt dat gebeurd echt niet zomaar door stil er naast te staan.

Ik lees ook wel dat sommige boswachters berucht zijn . Zo dom krijgen ze allemaal een slechte naam van. Terwijl anderen wel op een normale manier kunnen reageren.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 13:20

En eigenlijk maakt het niet uit hoe het precies allemaal gebeurd is, het feit dat jij een dodelijke blessure veroorzaakt hebt, maakt je schuldig aan dat feit.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 13:27

Wat een idioot verhaal, dat kan toch nooit kloppen? Het is gewoon niet geloofwaardig imo.
En is dit een reconstructie foto? Welke kant heeft die gemaakt..

Wel heel zielig voor het paard

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 13:39

Sintara schreef:
Wat een idioot verhaal, dat kan toch nooit kloppen? Het is gewoon niet geloofwaardig imo.
En is dit een reconstructie foto? Welke kant heeft die gemaakt..

Wel heel zielig voor het paard

de vrouw die mee was op rit, er waren 2 ruiters en zij heeft dit gefotografeerd toen M. werd belaagd
Hij reed ook het paard wat laterna is aangereden en ingeslapen

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 21:43

SVRL schreef:
En zo kweek je weerstand bij de mensen, terwijl onze natuur uiteindelijk echt wel onder druk staat. Het is echt hun agressieve manier van handelen die mensen terrecht boos maakt.

Ik woonde een paar jaar geleden in Herselt en reed toen in Averbode bos. In het begin waren er geen ruiterpaden, na een tijdje wel, maar waren ze niet goed aangegeven. Vele ruiters gingen nog langs hun oude weg het bos in, natuurpunt wilde hier paal en perk aan stellen en sloot bepaalde wegen af met houtstapels waar prikkeldraad bij in zat. Is toen ook een hetze geweest op fb nadat een ruiter foto's van deze constructie plaatste. Ook mtb-ers waren de kop van jut en mochten niet meer op alle paden. Sommige paden gingen vrij steil naar beneden en waren heel geliefd bij de fietsers. Bij bepaalde paden besliste natuurpunt om aan de voet ervan greppels te graven. Daar zijn in het begin dan ook enkele lelijke valpartijen met serieuze gekwetsten geweest. Verder als fb kwamen deze verhalen niet, natuurpunt heeft immers een imago hoog te houden.

En het ANB is niet veel beter. Ik snap dat mensen op de paden moeten blijven en het is wraakroepend dat er extra sluipwegen door de heide gemaakt worden. Maar als je niet van hier bent, dan weet je niet welk pad een legaal of illegaal pad is en volg je gewoon kriskras de routes. Wat ze hier spugzat waren, waarop overal paaltjes met ijzerdraad tussen geplaatst werden die je met de fiets pas op het laatste moment zag. Heb hier een periode regelmatig de ambulance zien voorbij komen.

Dit soort asociale "natuurbeschermers" brengen de natuur uiteindelijk meer schade toe dan je lief is. maar blijkbaar hebben ze het zelf niet door.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 23:11

Trekt blijkbaar toch het type mens dat vindt dat het stukje bos dat hij onderhoudt van hem is en hij daar koning/keizer/admiraal over mag spelen ten koste van alles.
Intens verdrietig dat een onschuldig dier daarvan slachtoffer is geworden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 00:10

Mars schreef:
Trekt blijkbaar toch het type mens dat vindt dat het stukje bos dat hij onderhoudt van hem is en hij daar koning/keizer/admiraal over mag spelen ten koste van alles.
Intens verdrietig dat een onschuldig dier daarvan slachtoffer is geworden.

Helaas gedragen heel veel mensen die zeggen de natuur te willen beschermen zich op deze manier. en dat is heel erg zonde. Want hiermee hebben ze zoveel kapot gemaakt en wordt er ook nog zoveel meer kapot gemaakt.