Jockey en trainer zitten op dode paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:59

Tja, ik moet dit soort mensen niet. Beetje respect voor je dieren, bij leven en dood. Als je dat niet op kunt brengen, dan zit er wezenlijk iets niet goed in je.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:59

Apple schreef:
Het gaat om twee verschillende zaken :-)

Gordon Elliott, trainer, daar is een foto van dat hij op een dood paard is gaan zitten om zijn telefoon op te nemen.

Rob James is een amateur jockey waar een filmpje van is :-)

Mkango schreef:
DuoPenotti: Dit gaat om Gordon Elliott (en zijn bullshit uitleg :o ), de trainer in de foto. Het filmpje is van een jockey, dus een andere chap.

Oh sorry inderdaad helemaal door elkaar gehaald.

Nou ja, blijft toch mijn mening staan, er zijn alleen 2 e.kels ipv 1. Nog erger.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:03

troi schreef:
Het lijkt me nuttiger als er gedonder komt van het mishandelen van levende paarden dan van dode paarden. Smakeloos is het zeker maar verder kan ik er niet zo bijster wakker van liggen..

Op Facebook stond dat het dier overleden was tijdens een training en van daaruit kwam ook de enorme ophef. Niet perse dat ie op dat dode dier zit. Maar dat ie op een dood dier zit dat gedurende een training van hem overleden is.

Dat gezegd zijnde vind ik de straf niet te licht, dier is dood. Heeft er geen last meer van MAAR dat dit in je op komt om te doen zegt IMO wel iets over hoe je over die dieren denkt en dat weerspiegelt zich ongetwijfeld in hoe je met de nog levende dieren om gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:04

DuoPenotti schreef:
Apple schreef:
Het gaat om twee verschillende zaken :-)

Gordon Elliott, trainer, daar is een foto van dat hij op een dood paard is gaan zitten om zijn telefoon op te nemen.

Rob James is een amateur jockey waar een filmpje van is :-)

Mkango schreef:
DuoPenotti: Dit gaat om Gordon Elliott (en zijn bullshit uitleg :o ), de trainer in de foto. Het filmpje is van een jockey, dus een andere chap.

Oh sorry inderdaad helemaal door elkaar gehaald.

Nou ja, blijft toch mijn mening staan, er zijn alleen 2 e.kels ipv 1. Nog erger.
Geloof me, er zijn er nog véél meer. := Of ze ook allemaal op een dood paard gaan zitten weet ik niet, maar ik heb genoeg conversaties gehoord waarin mensen tegen elkaar opbieden over het duurste paard dat ze aan hun einde geholpen hebben terwijl ze erop zaten. :o

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:05

Dit is best bizar maar een schorsing vind ik te ver gaan.
Ze haalden een grap uit en waren destijds zich niet bewust van de social media die dit op kon pakken.
Hun goede naam is besmeurd en ze kunnen hun carierre vergeten, een aantal paarden zijn reeds weggehaald door eigenaren. Dus ze worden al erg gestraft.

Ik vind het wél naar voor de eventuele eigenaren van die dieren die dit moeten zien!!!! Mochten het trainingspaarden geweest zijn.

Maarr de eerlijke andere kant is ..... vroeger haalden wij grapjes uit met kippenpoten als ze geslacht waren... ik rende trekkend aan de peesjes achter me zusje aan, dan gingen de pootjes heen en weer.... doodsbsang was ze en ik vond het leuk ( ik was 12)
En we hebben ook wel een een grap uitgehaald met een paardenbeen met hoef wat we hadden om te oefenen... of een echte varkensneus van de hond....
Of een excursie bij Nijkerk waar ook wel eens gedold werd bij een gedeelte van een geslacht paard....

Is dat dan ook zo gek? ben ik nou ook totaal achterlijk, een dierenbeul en een idioot ??
Denk het niet. Er gebeuren soms nu eenmaal aparte dingen , vreemde geintjes worden uitgehaald....
Ben ik gemeen, vals en respectloos naar dieren of mijn eigen paard?? Absoluut niet.

Nou vind ik op een dood dier gaan zitten wel overdrven, en het is zeker niet handig wat ze gedaan hebben, en foto's ervan helemaal niet....maar schorsen vind ik overdreven.

Cioccolato

Re: Jockey en trainer zitten op dode paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:07

Prima straf, een schorsing.
Smakeloze actie, laat ze op deze manier maar wat respect leren.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:08

Ja er zullen er vast meer zijn helaas, de wereld is gewoon zo enorm verrot.
Snap er niets meer van.
Waarom zou je een mens of dier verschrikkelijke dingen aan willen doen...snap het gewoon niet.
Ja uit zelfverdediging, maar anders...

... ja zulke engerds (wat is daar voor naam voor?) die jij hebt horen praten, daar zou een per ongeluk vliegende riek zo gek ook nog niet zijn -:(-

Mkango schreef:
Geloof me, er zijn er nog véél meer. := Of ze ook allemaal op een dood paard gaan zitten weet ik niet, maar ik heb genoeg conversaties gehoord waarin mensen tegen elkaar opbieden over het duurste paard dat ze aan hun einde geholpen hebben terwijl ze erop zaten. :o

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:26

Eapy schreef:
Lizziewizzie schreef:
Tja, als ze zo zonder respect omgaan met de dode dieren, wil ik precies niet weten hoe ze met de levende paarden omgaan...

Dit ja. Walgelijk.

Vind ik een rare vergelijking. Als iemand zijn paard dood vindt in zijn stal, en die moet aan een been de stal uitgesleurd worden door een tractor, dan gaan ze met levende paarden ook slecht om?

Het gaat om een dood paard, die krijgt er niks meer van mee hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:31

Mkango schreef:

Sorry hoor, maar dit vind ik wel zulke onzin.. Waarom zouden ze? Die mensen zijn toch niet zo dom? Ik geloof er echt geen barst van :n En nee, ik ben echt niet naïef :n

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:33

Duhelo schreef:
Vind ik een rare vergelijking. Als iemand zijn paard dood vindt in zijn stal, en die moet aan een been de stal uitgesleurd worden door een tractor, dan gaan ze met levende paarden ook slecht om?

Het gaat om een dood paard, die krijgt er niks meer van mee hoor...

Dat is noodzaak zonder lacherig over te doen.
En de meeste mensen die ik ken vinden dat ook echt niet grappig om te doen. Maar ja laten liggen kan ook niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:34

Relaxed schreef:
Mkango schreef:

Sorry hoor, maar dit vind ik wel zulke onzin.. Waarom zouden ze? Die mensen zijn toch niet zo dom? Ik geloof er echt geen barst van :n En nee, ik ben echt niet naïef :n
Dan geloof je het niet, lig ik niet wakker van. :') Je zou ook kunnen zeggen dat mensen niet zo dom zijn om op een dood paard van een ander te klauteren voor het oog van een camera, maar hé, here we are. Ik weet wat ik gehoord heb, ik was erbij, jij niet. Misschien moet je een keer een weekje meelopen, dan weet je wel waar je over praat. :)

Horseball6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:48

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd omdat het geplaatst is door een schaduwaccount

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:48

Buiten dat ik het een walgelijke foto vind is de boel wel een nogal eigen leven gaan leiden.
Paard is gestorven aan een aneurysma tijdens de training. Aangezien er dan ook geregeld moet worden dat het paard opgehaald moet worden kun je er soms een hele poos bij moeten wachten. Want ja voordat de kraan ed aanwezig is duurt wel even. Nu heeft iemand deze misselijkmakende foto gemaakt waardoor niet alleen de trainer zelf, maar ook al het stalpersoneel nu in een kwaad daglicht wordt geplaatst. Maar uiteindelijke is deze man de schakel tussen de eigenaren en het stalpersoneel die weer voor de dieren zorgen. Man heeft 100 paarden oid onder zijn hoede. Het stalspersoneel de echte verzorgers van de paarden worden nu misschien wel het hardste getroffen.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:50

Horseball6 schreef:
Moderatoropmerking:

ik heb de foto's vorige week voorbij zien komen op fb.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:51

Horseball6 schreef:
Moderatoropmerking:

Hoe lief dat ook klinkt, ik denk dat dat écht heel naïef is.

Er lopen gewoon erg harde mensen rond.

Overal waar dieren deel uitmaken van een verdienmodel zie je helaas mensen die het ook werkelijk als product zien en als zodanig behandelen.
Niet mijn type mensen, maar zolang ze hun 'product' dan tenminste nog fatsoenlijk verzorgen moet het maar.

Dit zullen echt geen mensen zijn die persoonlijk verdriet hebben omdat dat dier overleden is.
Ze zullen hooguit zakelijk balen als het verder een goed paard was.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:52

speurneusc schreef:
Horseball6 schreef:
Moderatoropmerking:

ik heb de foto's vorige week voorbij zien komen op fb.

Er is enorm veel waar waar geen foto's van zijn...

Ik zit op dit moment op mijn bank thuis.
Is geen foto van. Toch is het waar.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:52

Horseball6 schreef:
Moderatoropmerking:

nou echt niet om de knuffels, was gewoon een rotgezicht om zo smalen lachend en idd v teken en foon op dat dood liggende dier te zien zitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:55

Mkango schreef:
Relaxed schreef:

Dan geloof je het niet, lig ik niet wakker van. :') Je zou ook kunnen zeggen dat mensen niet zo dom zijn om op een dood paard van een ander te klauteren voor het oog van een camera, maar hé, here we are. Ik weet wat ik gehoord heb, ik was erbij, jij niet. Misschien moet je een keer een weekje meelopen, dan weet je wel waar je over praat. :)

Ik heb heel veel jaren in het wereldje meegelopen en heb überhaupt nog nooit iets gehoord wat ook maar bij zoiets in de buurt komt. Nogmaals, waarom zou iemand zo praten?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 17:24

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 17:30

en anders google maar op zijn naam, dan zijn er zat berichten met de foto te zien.

Animal

Re: Jockey en trainer zitten op dode paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 17:42

Tja.. Het beest is dood en merkt er weinig van. In een vrachtwagen van Rendac gehesen worden is ook niet heel eervol.

Ik vind het een beetje overdreven. Als hij nou een levend dier mishandeld had, vind ik een schorsing méér dan terecht. Dit gaat echter om een dood dier. Die heeft er niks onder te lijden.

Neemt niet weg dat ik het zelf nooit zou doen en het mijn humor niet is. Als iemand het wél grappig vind om op een dood paard te gaan zitten, moet diegene dat wat mij betreft lekker zelf weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 17:53

Animal schreef:
Tja.. Het beest is dood en merkt er weinig van. In een vrachtwagen van Rendac gehesen worden is ook niet heel eervol.

Ik vind het een beetje overdreven. Als hij nou een levend dier mishandeld had, vind ik een schorsing méér dan terecht. Dit gaat echter om een dood dier. Die heeft er niks onder te lijden.

Neemt niet weg dat ik het zelf nooit zou doen en het mijn humor niet is. Als iemand het wél grappig vind om op een dood paard te gaan zitten, moet diegene dat wat mij betreft lekker zelf weten.

Precies dat :j

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 18:12

Suzanne F. schreef:
Eeeeh wat?

Nou, je haalt me de woorden uit de mond.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 18:15

Horseball6 schreef:
Moderatoropmerking:

Ik heb de foto wel gezien. En het is waar.

Maar ik vind het allemaal niet zo schokkend.
Er zijn ook tal van mensen die hun half dood/doodgereden dieren aan de weg laten liggen.

Laten we even relativeren. Het dier is dood. Als ie er geen rol in heeft gespeeld. Vind ik het al wel snel oké.

Niet dat ik zo op dooie dieren zou zitten, maar goed.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 18:27

BaileyMix schreef:
Fijne wereld hè, die wereld van de paardensport. Daar gaat niks mis en ze houden echt van dieren hoor, lekker wegkijken.
Generaliseren is ook een kunst.

Duhelo schreef:
Been there, done that.
Mijn geliefde oude vos is 2 jaar geleden in zijn stal overleden. Het was wel een dier van 700 kg, die til je niet even in je armen eruit. En hij lag uiteraard ook nog op de meest ongelukkige manier mogelijk in de stal. De medewerker van het crematorium die hem kwam halen heeft hem, met hulp van mijn broer, met alle mogelijke respect eruit gelierd. Niet over het dier stappen, maar er omheen. De staart goed leggen, het hoofd ondersteunen zodat de ogen niet zouden beschadigen. Eerst alle sluitingen van de deken los maken zodat die er netjes af gehaald kon worden. Even praten/vertellen: nu gaan we dit doen, nu gaan we dat doen. Zonder haast, in alle rust. Niets dan lof.

Het kan echt, met respect omgaan met een overleden dier. En het gebeurt gelukkig ook.