Daantj__ schreef:Fijn toch dat de brandweer geholpen heeft en een dierenarts gebeld heeft. Ik denk dat elke willekeurig boer zich er niet aan zou wagen als hij geen toestemming heeft van de eigenaar. En 3 uur lang stil liggen is niet normaal gedrag. Dus fijn dat de brandweer geholpen heeft. En ook logisch dat ze de dierenarts bellen, zeker als de eigenaar nergens te bekennen is. Ja wellicht is het een krampig paard of iets dat al bekend is. Maar dat weet de brandweer toch niet. Het beest heeft minstens 3 uur stil gelegen, wat al niet gezond gedrag is. En ook nog op een bevroren ondergrond, dus koud. En het dier loopt daarna niet goed. Dan bel je toch de dierenarts. Beter dan het dier maar zo terug zetten en dat de eigenaar (wanneer die een keer opduikt) te laat is met ingrijpen. Liever een keer teveel gebeld dan te weinig. Ik vind dit alleen maar positief dat er uiteindelijk mensen naar het paard heeft omgekeken. (En ik wil de eigenaar niks verwijten, want als je werkt ofzo is het logisch dat je niet elk uur daar kan zijn. Maar ik zou als eigenaar wel blij zijn met de zorgen van de brandweer)
Precies, de voorbijganger en de brandweer hebben het goed gedaan en mag je dankbaar zijn!
Ik zou als eigenaar mijn paard niet in een dergelijk gevaarlijke situatie buiten laten staan, maar dat is een andere discussie. Tegenwoordig is je paard ten koste van alles 24/7 buiten laten staan bij sommige mensen de norm.