upendo schreef:Er staat er een op de rasverenigingssite. Een Pembroke.
Goh, wel één!

*Check: En dat is geen Corona aanschaf/ herplaatsing. Is een hondje wat flinke problemen heeft en er al een tijdje op staat ook.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lante schreef:Ik zie nooit herplaats corgies.
Koekie73 schreef:Ik ben sinds een paar weken op zoek naar een jonge New Forest D pony erbij, maar het valt me inderdaad op dat er niet veel worden aangeboden. En degenen die worden aangeboden, daar wordt echt de hoofdprijs voor gevraagd. Ik heb vorig jaar november een vierjarige NF ruin gekocht daar heb ik echt flink minder voor betaald dan waar ze nu voor lijken weg te gaan. Met vergelijkbare, goede papieren.
Ik heb deze week afspraken met 2 fokkers, maar anders ga ik nog maar even wat geduld hebben.
Koekie73 schreef:Superpony, ik snap wat je zegt masr ik zie over de hele linie het verschil en heb het dus niet over individuele verschillen tussen de pony's
superpony schreef:Ik verwacht nog steeds dat de markt straks zal instorten. Er zijn teveel bedrijven dicht of op halve krachten aan het werk. Het kan niet, dat dit geen effect gaat krijgen.
Wij merken echt niks van de corona, maar heel veel mensen hebben er wel echt last van en dat moet je ergens gaan merken links of rechts.
Babootje schreef:superpony schreef:Ik verwacht nog steeds dat de markt straks zal instorten. Er zijn teveel bedrijven dicht of op halve krachten aan het werk. Het kan niet, dat dit geen effect gaat krijgen.
Wij merken echt niks van de corona, maar heel veel mensen hebben er wel echt last van en dat moet je ergens gaan merken links of rechts.
Als de markt al zou instorten zou dat nu moeten gebeuren. Maar je ziet dat nu niet, eerder een toename in de vraag, gek genoeg. En over een half jaar gaat de economie weer op volle kracht draaien. Dus nee een instorting van de markt verwacht ik echt niet meer.
Babootje schreef:superpony schreef:Ik verwacht nog steeds dat de markt straks zal instorten. Er zijn teveel bedrijven dicht of op halve krachten aan het werk. Het kan niet, dat dit geen effect gaat krijgen.
Als de markt al zou instorten zou dat nu moeten gebeuren. Maar je ziet dat nu niet, eerder een toename in de vraag, gek genoeg. En over een half jaar gaat de economie weer op volle kracht draaien. Dus nee een instorting van de markt verwacht ik echt niet meer.
Gini schreef:Ik denk inderdaad dat de ergste crash nog moet komen hoor. Veel bedrijfjes worden nu rechtgehouden door de steunmaatregelen, opschorting van huur, uitstel van belasting, het feit dat rechtbanken in deze tijd minder snel een faillissement zullen uitspreken, etc. De ondernemer die denkt dat de economie volgend jaar echt wel aantrekt en dus lekker op zijn lauweren blijft rusten tot die tijd is eraan voor de moeite.
Babootje schreef:Ben zelf ook zelfstandig ondernemer en mijn man is dat ook. Gelukkig niet in de horeca, want daar is het idd drama. We hebben het wel iets minder, maar het gaat gelukkig toch allemaal nog prima. Ik denk zeker dat dit wat we nu meemaken wel een heel andere crisis is dan die voorgaande. Daar waar bedrijven het nu niet redden zullen andere straks beginnen omdat de vraag er gewoon is.
Ik verwacht dat de economie zich snel zal kunnen herstellen, ook omdat er maar een paar sectoren echt zwaar geraakt zijn. Voor de rest draait het toch redelijk door.
In een tijd dat nu alles op zn gat ligt is de vraag naar paarden alleen maar toegenomen. Dat is toch wel apart te noemen. Blijkbaar is de horeca dan niet de sector waar de meeste paardenkopers zitten.
Babootje schreef:Ben zelf ook zelfstandig ondernemer en mijn man is dat ook. Gelukkig niet in de horeca, want daar is het idd drama. We hebben het wel iets minder, maar het gaat gelukkig toch allemaal nog prima. Ik denk zeker dat dit wat we nu meemaken wel een heel andere crisis is dan die voorgaande. Daar waar bedrijven het nu niet redden zullen andere straks beginnen omdat de vraag er gewoon is.
Ik verwacht dat de economie zich snel zal kunnen herstellen, ook omdat er maar een paar sectoren echt zwaar geraakt zijn. Voor de rest draait het toch redelijk door.
In een tijd dat nu alles op zn gat ligt is de vraag naar paarden alleen maar toegenomen. Dat is toch wel apart te noemen. Blijkbaar is de horeca dan niet de sector waar de meeste paardenkopers zitten.
Blussem schreef:Ach, normaal gaat er heel veel geld naar het buitenland aan vakanties, enz.
Echter door de corona nu niet. Het meeste geld blijft nu in eigenland terwijl exporten van producten wel gewoon doorgaat. Ik die zien zie eerder dat we in Nederland alleen maar rijker worden. Ook als ik om mij heen kijk dan houdt bijna iedereen dit jaar erg veel geld over.
Kendra schreef:Dat meisje in het filmpje..... de schuur verbouwd, poown er in want: 'Vooral in deze tijd heb je er veel aan'. Als dat maar goed gaat.

Barbet schreef:Veel bedrijfjes die toch al sowieso failliet zouden gaan, ook zonder corona, bestaan nu nog vanwege de steun maatregelen.
Maar die gaan dan alsnog later over de kop.
Gini schreef:Men gaat uit van het negatieve. Klein meisje koopt pony in coronatijd en het moet vast wel een ondoordachte beslissing geweest zijn. Dat deze pony het misschien zelfs beter heeft dan 70% van de paarden in Nederland komt totaal niet in ons op. De menigte heeft gewikt en gewogen en het meisje voelt zich ergens genoodzaakt zich te verdedigen op social media. De meesten zullen nu pas denken: 'aah, oké, ja, als je het zo stelt is het wel goed'. Al verdenk ik er een aantal nog wel van te denken: 'ja ja, en het zal vast wel op een blubberweitje zijn'.
En dat vind ik gewoon niet fair. Het is niet omdat je in deze tijd een paard koopt, dat je dat ondoordacht doet. En dat is wel wat dit artikel zichtbaar teweeg brengt. Dat mensen sneller gaan oordelen over de mensen die nu een paard in huis nemen.
Focus op paardenwelzijn is goed, maar dan wel vanuit een feit of een eigen ervaring en niet zomaar vanuit een vluchtige veronderstelling.
Barbet schreef:Veel bedrijfjes die toch al sowieso failliet zouden gaan, ook zonder corona, bestaan nu nog vanwege de steun maatregelen.
Maar die gaan dan alsnog later over de kop.