Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Kendra schreef:Fijne recreatiepaarden zijn bijna niet te koop.
Ik ben met/voor een vriendin op zoek en ik kom weinig geschikte paarden tegen, (tussen 8 en 12 jaar oud, 100% gezond, voorwaarts maar ook bomproof, moet alleen naar buiten kunnen...). En ze heeft er best wat voor over.
Ik zie overigens wel veel advertenties van mensen die hetzelfde zoeken.
Kendra schreef:Fijne recreatiepaarden zijn bijna niet te koop.
Ik ben met/voor een vriendin op zoek en ik kom weinig geschikte paarden tegen, (tussen 8 en 12 jaar oud, 100% gezond, voorwaarts maar ook bomproof, moet alleen naar buiten kunnen...). En ze heeft er best wat voor over.
)
Nieuwsredactie schreef:[url=h: ‘We zien inderdaad dat er meer vraag is naar vooral recreatieve paarden. Mensen hebben meer tijd en het geld dat voor de vakantie bedoeld was, kan nu daarvoor worden gebruikt. Ook zien we een stijging in het aantal mensen dat samen met een vriend of vriendin een paard koopt.’
Zinzi_jewel schreef:We hebben 9 april dit jaar de pony van dochter moeten laten inslapen, gingen snel op zoek naar een geschikte vervanging.
Er waren mensen die tegen me zeiden , meid wacht 2 maanden door de corona worden ze goedkoper.
We hebben niet gewacht en een leuke cruzado merrie gekocht .
Hetzelfde paard zou nu 6500 voor gevraagd worden ongeveer
Dat had ik echt niet willen uitgeven aan een pony .
Paarden zijn echt duur nu .
Waar ze in maart rond de 3000 bij een handelstal stonden betaal je nu 50 tot 100% meer voor een gelijksoortig dier .
Ook de pups zijn abnormaal duur
Loretta schreef:Ik vrees wat er staat te gebeuren als de coronacrisis straks voorbij is. Is er sprake van een paardenbubbel?
.
.Dilan93 schreef:Het is ook maar net wat je onder braaf recreatiepaard verstaat.
Bij mij moet ie buiten gewoon braaf zijn en in de bak rijbaar. Wat er voor dressuurmatige africhting op zit is voor mij niet belangrijk.
Wil je echt een allrounder die ook nog eens heel erg braaf is buiten, dan voldoen vaak al minder paarden en vragen mensen dus ook meer. Vraagt natuurlijk ook meer training dan een paard met een stuur en rem.
Maar zag bvb laatst een fjord te koop staan, dressuurmatig wel netjes gereden en buiten braaf. Vp €5500.
Dan bedank ik toch hoor, al is ie nog zo braaf.
Kendra schreef:Fijne recreatiepaarden zijn bijna niet te koop.
Surferbabe schreef:Kendra schreef:Fijne recreatiepaarden zijn bijna niet te koop.
Die zijn er wel.als je ze als veulen koopt dan kun je ze braaf aan leren elk paard kan braaf zijn je moet gedult er mee hebben
inkepink schreef:velen willen geen veulen. Die willen op vrijdagmiddag een paard kopen en zaterdagmorgen een buitenrit van 15km maken
Surferbabe schreef:Kendra schreef:Fijne recreatiepaarden zijn bijna niet te koop.
Die zijn er wel.als je ze als veulen koopt dan kun je ze braaf aan leren elk paard kan braaf zijn je moet gedult er mee hebben
Vader83 schreef:Wij hebben juist door corona een paard gekocht. Samen als gezin bewust de keuze gemaakt.
We weten dat 3 weken op vakantie er dan niet meer zo maar in zit. Dit heeft ons lang tegen gehouden. Nu in deze pandemie geleerd dat we die uitjes weekendjes of vakanties eigenlijk helemaal niet zo erg missen.
Uiteindelijk een lief paard gevonden. Is dit kant en klaar? Nee zeker niet. Paard heeft nog een hoop te leren, maar ja wij moeten haar ook nog leren kennen. Ze is lief voor het hele gezin. En ze wil graag leren (en dat met 12 jaar)
Dus in ons geval heeft corona ons geleerd dat we wel tijd voor een paard hebben. Hopelijk mogen we nog jaren genieten van haar.
Georged schreef:Tsja... het is wat... daardoor wordt het voor gekkies zoals mij weer moeilijker om een paard te kopen, maar misschien neemt daardoor de vraag naar ervaren bijrijders zoals mij wel weer toeWie zei ook alweer dat elk nadeel ze voordeel heb?
Loretta schreef:Zinzi_jewel schreef:We hebben 9 april dit jaar de pony van dochter moeten laten inslapen, gingen snel op zoek naar een geschikte vervanging.
Er waren mensen die tegen me zeiden , meid wacht 2 maanden door de corona worden ze goedkoper.
We hebben niet gewacht en een leuke cruzado merrie gekocht .
Hetzelfde paard zou nu 6500 voor gevraagd worden ongeveer
Dat had ik echt niet willen uitgeven aan een pony .
Paarden zijn echt duur nu .
Waar ze in maart rond de 3000 bij een handelstal stonden betaal je nu 50 tot 100% meer voor een gelijksoortig dier .
Ook de pups zijn abnormaal duur
Ik vrees wat er staat te gebeuren als de coronacrisis straks voorbij is. Is er sprake van een paardenbubbel? Wat als straks de economische crisis toeslaat? Worden dieren dan de dupe? Slaat dat weer terug op alle paardenliefhebbers die al jaren oprecht dingen opofferen voor hun paard?
Al met al vind ik het zorgelijke ontwikkelingen. Ook om nu opeens een pup aan te schaffen. Ook na de coronacrisis heb je nog steeds de verantwoordelijkheid voor een dier. Zitten dan de asiels opeens vol met honden? En staat de zuidlaardermarkt vol met paarden waarvan het grootste deel in transporten naar Italie terecht komt? En grijpen vervolgens mensen die het toch al niet zo op paardrijden hebben dan hun kans om de volledige paardensport zwart te maken? Het is alleen maar goed voor de handelaren, alleen of ze straks nog een boterham kunnnen verdienen als al deze zogenaamde paardenliefhebbers hun paarden moeten dumpen omdat ze liever met het vliegtuig naar verweggistan reizen is nog maar de vraag.