[BLOG] Ridin' the Rockies

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 22:38

Bij deze!
*schop*
;)

kleinvosje

Re: [BLOG] Ridin' the Rockies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-20 22:44

Haha dankjewel Judith ;-)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-20 01:33

We zijn nu een paar dagen verder, en we hebben wat sneeuw gehad vannacht. Een beetje sneeuw is dan zo'n 50-75 cm :D . Dan ziet het er dus zo uit op stal!

Afbeelding
Sfeer plaatje, zodat manlief even kon oefenen met de instellingen op zijn camera

Afbeelding
Dit zijn mijn paarden, met op de voorgrond Teaser, een OTTB merrietje van 7 jaar. Ik hoop haar in het nieuwe jaar eindelijk klaar te kunnen stomen voor de lessen. Daarachter zie je Sky, ook een merrie, maar dan tien jaar ouder, en volwaardig lespaard. Zij is combinatie Hannoveraan x TB, haar vader is de hengst Warkanson.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 08:14

Wat prachtig!! Word er gewoon een beetje jaloers van, wat mooi. Ik neem aan dat jullie van die gemotoriseerde sneeuwruimers hebben? Is toch anders geen doorkomen aan!
Blijf vooral posten en foto’s plaatsen

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-20 08:19

truus1957 schreef:
Wat prachtig!! Word er gewoon een beetje jaloers van, wat mooi. Ik neem aan dat jullie van die gemotoriseerde sneeuwruimers hebben? Is toch anders geen doorkomen aan!
Blijf vooral posten en foto’s plaatsen

Die zijn er wel, maar zijn niet goedkoop. Mijn man is vanmorgen drie uur bezig geweest om handmatig alles te schuiven. Ik had hem graag geholpen maar heb een pittige schouder blessure en mag niks doen.

Afbeelding

Afbeelding

Zo zag het er vanavond tegen schemertijd uit. De straat is wel geschoven, maar de rest moet je zelf doen. Regels zijn dat je ook de stoep voor je huis schoon moet houden, ben blij dat we geen hoekhuis hebben

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 08:25

Kan me voorstellen dat je dan eens diep moet zuchten als het weer gesneeuwd heeft en je hebt de boel net schoon. Maar het ziet er prachtig uit. Mooie straat wonen jullie!!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-20 08:29

truus1957 schreef:
Kan me voorstellen dat je dan eens diep moet zuchten als het weer gesneeuwd heeft en je hebt de boel net schoon. Maar het ziet er prachtig uit. Mooie straat wonen jullie!!

Ik zal morgen bij daglicht nog een foto maken van ons huis!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 17:36

Als je het bijhoudt is het goed te doen. Hier wordt gelukkig de stoep door de gemeente gedaan. Maar goed, wij zitten ook middenin de rij dus dat is sowieso niet veel werk.

Toffe foto's! Hier nog niet zoveel sneeuw gehad, morgen/vrijdag wel kans op zo'n lading maar dat ligt eraan hoe snel de regen overgaat in sneeuw.

Zijn jullie eigenlijk van plan om nog buitenaf te gaan wonen of houden jullie de paarden liever in pension?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-20 23:55

JudithO schreef:
Als je het bijhoudt is het goed te doen. Hier wordt gelukkig de stoep door de gemeente gedaan. Maar goed, wij zitten ook middenin de rij dus dat is sowieso niet veel werk.

Toffe foto's! Hier nog niet zoveel sneeuw gehad, morgen/vrijdag wel kans op zo'n lading maar dat ligt eraan hoe snel de regen overgaat in sneeuw.

Zijn jullie eigenlijk van plan om nog buitenaf te gaan wonen of houden jullie de paarden liever in pension?

Helemaal vergeten hier antwoord op te geven! De wegen worden wel geschoven, maar er staan veel auto's op straat dus ze doen alleen maar het middenstuk. Vandeweek kwam de buurvrouw vast te zitten in de sneeuwdam voor haar oprit, die heb ik eruit moeten trekken haha!

Wij zijn bezig met het vinden van een acreage om daar dan een pensionstal van te maken, maar is niet makkelijk. We hebben geen haast gelukkig, wachten gewoon tot het perfecte stuk grond voorbij komt!

Ik had beloofd foto's te plaatsen van ons huis, bij deze!

Afbeelding

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 15:15

Wat een leuk huis!! Echt zo’n huis dat ik ken van films en tv series. Heel niet-Nederlands. Lijkt heel groot, is dat ook zo?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 15:27

Blijven dan jullie in dezelfde regio zitten of kijk je ook breder dan dat?
Ik hoor hier steeds dat de huizenprijs in Alberta gekelderd is door hoge werkeloosheid. Ervaren jullie dat ook zo of valt dat tegen?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-20 17:40

truus1957 schreef:
Wat een leuk huis!! Echt zo’n huis dat ik ken van films en tv series. Heel niet-Nederlands. Lijkt heel groot, is dat ook zo?

Dit huis is drie verdiepingen, met boven aan de achterkant over de hele breedte van het huis onze slaapkamer met badkamer en inloopkast, de slaapkamers en badkamer van de kids on het midden, en vooraan de zgn bonus room wat de werkkamer van mijn man is. Er zit ook nog een laundry room op deze verdieping. Begane grond is keuken met walk in pantry, woonkamer, mijn study nook, een mudroom en wc. Kelder zit onder het hele huis, waar een ruime logeerkamer met complete badkamer zit, een grote tv ruimte en we hebben er een hele grote tafel staan voor spelletjes, puzzels oid. Er zit ook een keuken in, zonder gasfornuis maar met een kleine pantry. Al met al is dit wel een groter huis dan in NL ja, maar weer met een kleinere tuin.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-20 17:42

JudithO schreef:
Blijven dan jullie in dezelfde regio zitten of kijk je ook breder dan dat?
Ik hoor hier steeds dat de huizenprijs in Alberta gekelderd is door hoge werkeloosheid. Ervaren jullie dat ook zo of valt dat tegen?

Wij blijven in deze omgeving zitten ja, ik heb hier inmiddels een aardig klantenbestand opgebouwd, plus we zitten vlakbij de bergen, waar manlief graag vertoeft. Huizenprijzen zijn niet echt gekelderd hoor, valt best mee.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 18:31

Snap ik ja, wat je klantenbestand betreft. Die wil je natuurlijk niet weer van 0 opbouwen.
En de bergen, snap ik heel goed!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-20 18:34

Liever niet nee, hoewel, als we naar Edmonton zouden gaan, zou ik veel Ponyclub klanten terug krijgen. Maar die bergen in de achtertuin, dat houden we graag zo!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:56

Hoe ver is het voor jullie rijden naar de bergen?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-20 19:57

Foothills nog geen 30 minuten, de Rockies iets verder. De Olympische skipistes van 1988 is een uur van instappen tot op de ski's!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 20:05

Oeh dat klinkt goed! Ik zit aan de verkeerde kant van het land geloof ik :')

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 20:07

Wat heerlijk om zo dicht bij de bergen te wonen.
Wat is een mudroom?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 20:08

truus1957 schreef:
Wat heerlijk om zo dicht bij de bergen te wonen.
Wat is een mudroom?

Een soort bijkeuken.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-20 22:24

Ja, je zou het een bijkeuken kunnen noemen, zeg maar de achterdeur waar je met je modderige zooi binnenkomt om te voorkomen dat je de entree tot een grote bende maakt hihi! Onze mudroom zit tussen de garage en de rest van het huis in.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:48

Hier komt een schop onder je kont!!
Hoe gaat het TS?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 19:15

truus1957 schreef:
Hier komt een schop onder je kont!!
Hoe gaat het TS?

Je schop kwam aan met een beetje vertraging haha!

Het gaat hier wel okay denk ik. We hebben een boven verwachting vroege lente, de meeste sneeuw is al weggesmolten. Aankomende donderdag voorspellen ze +17 graden, wat erg lekker is!

Ik ben ondertussen bezig een nieuwe blog te schrijven over hoe het hier nou zit met wedstrijden, want dat systeem verschilt nogal met dat van Nederland. Ik hoop deze binnenkort online te zetten!

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:40

O heerlijk lente!! Kijk uit naar je blog over de wedstrijden in Canada. Ben heel benieuwd