[BLOG] Alleen goed voor de slacht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 13:25

Ja, onze EV heeft ook echt mini voetjes. Dat is wel even wennen. :+

Stilstaan met opstappen doet ons paard geweldig braaf. Hoeft absoluut niet vastgehouden te worden en blijft net zo lang staan tot ik weg wil stappen. Idem met beugels langer of korter maken of een praatje met iemand; hij blijft gewoon staan.

Vaststaan en dan stilstaan is wel iets minder, maar dat is puur 'ik wil kijken' en de jonge ongeduldigheid. Maar als wij lekker staan te poetsen staat hij zo stil dat hij zelfs durft te gaan soezen. *D Hij snapt dat hij moet blijven staan en buiten dat hij af en toe verstapt om iets te zien ofzo, blijft hij staan.

Wellicht gewoon geluk? :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 13:35

AlwaysH schreef:
Ja, onze EV heeft ook echt mini voetjes. Dat is wel even wennen. :+

Stilstaan met opstappen doet ons paard geweldig braaf. Hoeft absoluut niet vastgehouden te worden en blijft net zo lang staan tot ik weg wil stappen. Idem met beugels langer of korter maken of een praatje met iemand; hij blijft gewoon staan.

Vaststaan en dan stilstaan is wel iets minder, maar dat is puur 'ik wil kijken' en de jonge ongeduldigheid. Maar als wij lekker staan te poetsen staat hij zo stil dat hij zelfs durft te gaan soezen. *D Hij snapt dat hij moet blijven staan en buiten dat hij af en toe verstapt om iets te zien ofzo, blijft hij staan.

Wellicht gewoon geluk? :Y)
De jouwe komt uit Engeland, daar worden ze vaak wel gewoon vastgezet. ;) Meestal ook aan een rack chain, die zijn nog korter dan een touw.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 13:39

Sintara schreef:
Vastgezet staan kan Mel inderdaad niet, maar los blijft ze gewoon altijd stil staan waar ik haar maar wil parkeren. Ook met opstappen.

Dus dan is vastzetten niet zo nodig..

Tot ze bij een nieuwe eigenaar komen die hen zonder nadenken vastzet :+ .

Stilstaan met opstappen had ze bij mij snel begrepen, is ook nooit een probleem geweest.
Stilstaan terwijl ik bvb de balken (of drollen) in de bak opruim doet ze ook perfect, staat ze daar wat te suffen tot ik klaar ben.
Als ze het warm heeft gehad met rijden en ik alleen in de bak ben mag ze na het rijden rollen. Men parkeert paard in het midden van de bak. Men singelt los, haalt hoofdstel er af, zegt 'wachten' en vervolgens zadel eraf. Men wandelt met zadel en hoofdstel naar uitgang en hoort achter zich 'plof' :') .

Maar vast staan aan een touw heeft niet haar voorkeur. En toch is het soms nodig (op trektocht bvb) dus dat heeft ze toch echt moeten leren.

AlwaysH

Re: [BLOG] Alleen goed voor de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 13:41

@Mkango, ja, dat is duidelijk. Hij is goed opgevoed. :j

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 13:45

Leuk topic. Ik had dus ook geen idee van dit gesjoemel. Maar dat is zo te lezen wel lucratief.
Ik zou het leuk en interessant vinden om dergelijke paarden te volgen hier, als volgtopic. :)

Overigens heb ik zelf nul ervaring met volbloeden, dus kan er weinig over zeggen. Ik zou wel een beetje een vooroordeel hebben, dat ik een race machine zou kopen die alleen maar hard wil (en dan bedoel ik met name buiten, ik weet niet of ik me er buiten veilig op zou voelen). Maar dat is dus puur een vooroordeel, want ik heb er geen ervaring mee. Maar allrounder zou mij inderdaad veel meer aanspreken dan ex racepaard...

Ik heb dan wel weer (bij vrienden) ervaring met ex dravers, helaas wel alleen slechte ervaringen. Want allemaal waren ze al kapot toen ze van de baan af kwamen. Heb het idee dat daar ook mee gesjoemeld en gelogen wordt, want ze werden al prima rijdier verkocht. Pas achteraf bleek dat ze bij aankoop al kapot waren.

Ook dat is een reden waarom ik bij voorbaat al zou afknappen (hoewel het natuurlijk echt niet zo is dat elke ex draver of racer kapot is, maar dat is nu mijn paradigma).
Laatst bijgewerkt door AnnoNiemand op 01-12-20 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 13:50

Zoals ik al benoemde in jou volgtopic; wat mij betreft zijn ev's hele fijne, werkwillige en mensgerichte paarden. Op de manege waar ik heb leren rijden stonden er flink wat omgeschoolde omdat de eigenaar ook koerste. In die tijd werden ze nog gezien als pareltjes maar inmiddels lijkt men koerspaarden te zien als niet functioneel. Ik wist alleen niet dat dit ook bij ev's gebeurde. Mijn eerste merrie stond hoog in het bloed, die ging voor je door het vuur. Letterlijk als dat zou moeten. Ik denk zelfs dat veel basisruiters misschien beter af zijn met een (goed omgeschoolde ) hete ev dan een rille kwpner.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 14:50

MissJG schreef:
Wij hadden vroeger op mijn eerste manege een Engelse volbloed in de les lopen. Was oprecht t leukste liefste en uiteraard snelste paard van stal. Echt mijn grote lieveling!❤️ Al was dat natuurlijk niet iedereen hun mening. Waaronder mijn moeder. Iets met vliegles :=

Haha zo een hadden wij er ook bij lopen. Was idd een erg voorwaarts paard, en je kon ermee rijden of je had er niks mee.

Ik vond m echt heel leuk. Heb alleen toen wel me laten wijsmaken dat hij dood neerviel op het strand omdat het een renpaard geweest was en hij overbelast was. (in my defense, ik was 9 :o )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 15:01

AnnoNiemand schreef:
Leuk topic. Ik had dus ook geen idee van dit gesjoemel. Maar dat is zo te lezen wel lucratief.
Ik zou het leuk en interessant vinden om dergelijke paarden te volgen hier, als volgtopic. :)

Overigens heb ik zelf nul ervaring met volbloeden, dus kan er weinig over zeggen. Ik zou wel een beetje een vooroordeel hebben, dat ik een race machine zou kopen die alleen maar hard wil (en dan bedoel ik met name buiten, ik weet niet of ik me er buiten veilig op zou voelen). Maar dat is dus puur een vooroordeel, want ik heb er geen ervaring mee. Maar allrounder zou mij inderdaad veel meer aanspreken dan ex racepaard...

Ik heb dan wel weer (bij vrienden) ervaring met ex dravers, helaas wel alleen slechte ervaringen. Want allemaal waren ze al kapot toen ze van de baan af kwamen. Heb het idee dat daar ook mee gesjoemeld en gelogen wordt, want ze werden al prima rijdier verkocht. Pas achteraf bleek dat ze bij aankoop al kapot waren.

Ook dat is een reden waarom ik bij voorbaat al zou afknappen (hoewel het natuurlijk echt niet zo is dat elke ex draver of racer kapot is, maar dat is nu mijn paradigma).
Ze weten echt wel het verschil tussen een trainingsbaan waar ze moeten galopperen (en ook niet altijd alleen maar hard, dat is maar een klein onderdeel van hun training) en plekken waar dat niet moet. Zeker in Europa moeten ze vaak eerst een stuk op 'buitenrit' - op sommige plekken ook gewoon op het strand - voordat ze überhaupt bij de baan zijn, dus veel paarden zijn gewoon prima verkeersmak en kunnen zelfs alleen naar buiten.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 16:03

Ik wist niet dat er zulke vooroordelen waren. Uiteraard hoor je wel eens wat, maar deze specifieke dingen nog nooit.

Zie vooral zelf vaak dat het leuke paarden buiten voor endurance, eventing of lekker recreatief rondrijden :) .

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 17:00

Dat de vooroordelen in de handel bestaan weet ik helaas, ik zie ze zelf ook regelmatig voorbij komen op marktplaats. Je pikt de volbloeden er over het algemeen toch zo uit, maar nergens wordt een afstamming of het ras genoemd... de prijzen variëren dan van 5000-7000 euro.
Nu was ik tot voor kort ook specifiek op zoek naar een nieuwe volbloed, maar laat ik ze van marktplaats bij voorbaat al links liggen. Juist vanwege deze handel die ik niet vertrouw. En 9 van de 10 keer kunnen de paarden daar niks aan doen. Maar je krijgt gewoon niet het eerlijke verhaal erbij. Zelfs eens eentje een bericht gedaan met de vraag naar afstamming en dan krijg ik een antwoord als: het is een paard uit Ierland. Hier dan wel afstamming erbij en dan blijkt het inderdaad een Engels Volbloed te zijn. Als ik dit dan noem: “ah wel een volbloed dus”. Dan hoor ik vervolgens niks meer. Jammer, vind ik, want als ze eerlijk noemen dat het een volbloed is die ze een week daarvoor hebben opgehaald van een betrouwbare trainer die ze al jaren goed kennen, die ik kan opzoeken op internet, ben ik veel eerder geneigd te gaan kijken!

Nu hebben deze mensen bij mij de pech dat ik zelf fijne adressen in Engeland heb voor volbloed paarden en dat ik dus ook de prijzen weet waarvoor ze van de baan weg mogen. Dat ligt niet rond de 6000/7000 euro...

Gelukkig heb ik in Nederland nu ook enkele betrouwbare adressen als ik een nieuw paard zoek en vandaar dat ik ook bij deze ontzettend leuke ruin van de eerste foto uit Yvonne/kyrkelover’s blogpost ben gaan kijken.
Dat was een dikke twee weken geleden en als ik nu deze foto zie is dit knappe paard al enorm vooruit gegaan in die korte tijd dat hij ‘van de baan’ is.
Ik vond hem zelf ook ontzettend fijn lopen met een heerlijke draf en vol enthousiasme en werklust. Maar wel een paard die je moet kunnen rijden, want deze gaat het niet leuk hebben bij een beginnende ruiter. Daarvoor wil hij te graag! Ik heb hem niet gekocht omdat ik dat weekend de keus had tussen meerdere fijne paarden en een andere volbloed heb gekozen die op dit moment meer bij mijn doelen past. Dit paard kende ik ook al wat beter dan deze van Yvonne. Maar wat een gaaf paard! Die van mij ook natuurlijk, hehe.

Nu moet ik ook zeggen dat ik in míjn omgeving juist bijna alleen maar mensen heb die volbloeden hebben of rijden of affiniteit mee hebben. In mijn sport, polocrosse, zijn ze erg gewild en geliefd, ook in Nederland, maar de sport is hier gewoon nog erg klein. Mijn kennissen in Engeland, Ierland en Duitsland rijden ook voornamelijk volbloeden in de sport.

Ik heb nu twee ex-renpaarden. Mijn eerste is zo ontzettend veelzijdig, erg getalenteerd voor polocrosse en goed opgevoed, dat ik het juist als een uitdaging zie om mensen kennis te laten maken met een ex-renpaard en hen kan laten zien hoe leuk en fijn ze zijn. Ik ben trots op de prestaties van mijn paarden, zowel op als naast de renbaan.
Mijn tweede heb ik pas 4 dagen thuis staan maar ook van hem heb ik hoge verwachtingen dat ik ontzettend veel plezier met hem zal hebben <3

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-20 18:06

Thioro schreef:
Is toch echt de eerste keer dat ik hoor dat volbloeden voor niet-volbloeden verkocht worden.
Nja, sjoemelaars zijn er overal en toevallig 'papieren kwijt' gebeurt ook regelmatig.
Maar er een commerciëler ras op plakken en dan voor 7000 verkopen? Hòe dan? Het dier blijft toch wat het is en zelfs handig voorgesteld en gereden blijf je toch bvb de vlakke gangen, bouw en springtechniek zien?

Hier (Frankrijk) worden volbloeden gewoon als volbloeden verkocht. Idd wel aan volbloedprijzen.
Er is een markt voor en vaak trekt het een bepaald publiek.
Er zijn veel vooroordelen maar helaas kloppen die soms ook, zeker als ze bij een minder geschikte ruiter terechtkomen. Wat door hun lage prijs idd een self furfilling prophecy wordt.

Ik ben tevreden over m'n recreatie hobbel volbloed. Ken meerdere mensen die tevreden zijn over hun volbloed, recreatie of meer sportgericht (eventing) maar ken er ook die er bloed zweet en tranen mee gehad hebben.
Een net uitgekoerste volbloed (of draver) is niet geschikt als eerste paard voor een 16 jarige die net van de manege komt. Maar daar hebben sommige handelaars lak aan.

De mensen die bekend zijn met het ras zien ook echt wel de volbloedtrekjes.
Maar de gemiddelde ruiter die gewoon een braaf paard zoekt zien dat niet. Ik kan hier openbaar uiteraard geen namen noemen. Maar ik heb fotos van hem uit Ierland, de namen van de handelaren waar hij gestaan heeft, de nieuwe naam die hij nu heeft inclusief nieuwe verkoop fotos ed.

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 18:16

Ik vind dit dan toch weer een beetje schokkend. Mijn dochter rijdt fanatiek maar ik ben geen ruiter. En weet ik niet zoveel van paarden. Dochter wil "verder" in de dressuur. Ik zou daarom niet bewust voor een volbloed kiezen. Maar als dat er dan niet eerlijk bij staat, ik herken nog geen volbloed al zou hij voor mijn neus staan. Een draver trouwens ook niet.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-20 18:39

Sjong schreef:
Ik vind dit dan toch weer een beetje schokkend. Mijn dochter rijdt fanatiek maar ik ben geen ruiter. En weet ik niet zoveel van paarden. Dochter wil "verder" in de dressuur. Ik zou daarom niet bewust voor een volbloed kiezen. Maar als dat er dan niet eerlijk bij staat, ik herken nog geen volbloed al zou hij voor mijn neus staan. Een draver trouwens ook niet.

Maar wat nu als je gaat proefrijden en het paard bevalt prima en loopt dressuurmatig ook gewoon netjes.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-20 18:46

Rytir schreef:
Zoals ik al benoemde in jou volgtopic; wat mij betreft zijn ev's hele fijne, werkwillige en mensgerichte paarden. Op de manege waar ik heb leren rijden stonden er flink wat omgeschoolde omdat de eigenaar ook koerste. In die tijd werden ze nog gezien als pareltjes maar inmiddels lijkt men koerspaarden te zien als niet functioneel. Ik wist alleen niet dat dit ook bij ev's gebeurde. Mijn eerste merrie stond hoog in het bloed, die ging voor je door het vuur. Letterlijk als dat zou moeten. Ik denk zelfs dat veel basisruiters misschien beter af zijn met een (goed omgeschoolde ) hete ev dan een rille kwpner.

Dat weet ik wel zeker en let wel ook hierbij weer wel de juiste. Ook wij hebben er op stal staan waarvan we zeggen dat weten we ook niet in niet renpaard handen.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 18:49

Als je 'verder' wil in de dressuur is een volbloed niet het meest geschikt. Ze kunnen netjes gereden zijn en er zijn uitzonderingen die het tot de OS geschopt hebben maar het merendeel blijft toch te 'platjes' in gangen ed om in de winst te kunnen rijden tussen de dressuurgefokte paarden vanaf een bepaald niveau.
Net als springen bvb. Ze kunnen het wel maar veel zie je ze niet op hoger niveau.
Eventing daarentegen blinken ze wel in uit.

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 18:50

kyrkelover schreef:
Sjong schreef:

Maar wat nu als je gaat proefrijden en het paard bevalt prima en loopt dressuurmatig ook gewoon netjes.

Dan zou ik er nog enigszins van balen zeker áls het paard een klap minder waard is als wat ik ervoor betaal. Op zich heb ik niét persé iets tegen een volbloed. Ik heb er verder geen beeld bij, behalve dan dat ze geschikter zijn voor andere richtingen dan dressuur. Maar ik wil wel graag weten wat ik koop. Daarbij kan ik dus niet inschatten of een paard het "in" zich heeft om verder te komen in de dressuur. Ik weet wat ze moeten kennen in de B en in de L, maar daar blijft het bij. Uiteraard geldt dat ook voor ieder ander paard.

Maar dit is dus wel precies de reden waarom ik dus echt iemand moet zoeken die mee kijkt. Want het zou niet eens bij me opkomen om te bedenken dat mensen bewust het ras van een paard verzwijgen. Ja in het lager prijssegment misschien wel, maar als het gaat om wat hogere prijzen dan ga ik er ( blijkbaar dus onterecht) van uit dat het eerlijke handel is.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-20 18:59

Sjong schreef:

Maar wat nu als je gaat proefrijden en het paard bevalt prima en loopt dressuurmatig ook gewoon netjes.[/quote]

Dan zou ik er nog enigszins van balen zeker áls het paard een klap minder waard is als wat ik ervoor betaal. Op zich heb ik niét persé iets tegen een volbloed. Ik heb er verder geen beeld bij, behalve dan dat ze geschikter zijn voor andere richtingen dan dressuur. Maar ik wil wel graag weten wat ik koop. Daarbij kan ik dus niet inschatten of een paard het "in" zich heeft om verder te komen in de dressuur. Ik weet wat ze moeten kennen in de B en in de L, maar daar blijft het bij. Uiteraard geldt dat ook voor ieder ander paard.

Maar dit is dus wel precies de reden waarom ik dus echt iemand moet zoeken die mee kijkt. Want het zou niet eens bij me opkomen om te bedenken dat mensen bewust het ras van een paard verzwijgen. Ja in het lager prijssegment misschien wel, maar als het gaat om wat hogere prijzen dan ga ik er ( blijkbaar dus onterecht) van uit dat het eerlijke handel is.[/quote]
De meeste volbloeden gaan tegenwoordig voor een prijs rond de 3500, waar een beetje rijpaard echt niet onder 8000 gaat over het algemeen(even afgezien van de echte handel).Maar bedoel je we gaan voor de dochter kijken naar potentieel dresuurpaard en hebben ook ditto budget ben ik het helemaal met je eens.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 19:06

Herkenbaar stuk.

Ik zie het ook bij dravers. Nare handel is het :o

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 19:07

kyrkelover schreef:
Sjong schreef:

Maar dit is dus wel precies de reden waarom ik dus echt iemand moet zoeken die mee kijkt. Want het zou niet eens bij me opkomen om te bedenken dat mensen bewust het ras van een paard verzwijgen. Ja in het lager prijssegment misschien wel, maar als het gaat om wat hogere prijzen dan ga ik er ( blijkbaar dus onterecht) van uit dat het eerlijke handel is.[/quote]
De meeste volbloeden gaan tegenwoordig voor een prijs rond de 3500, waar een beetje rijpaard echt niet onder 8000 gaat over het algemeen(even afgezien van de echte handel).Maar bedoel je we gaan voor de dochter kijken naar potentieel dresuurpaard en hebben ook ditto budget ben ik het helemaal met je eens.[/quote]

Uiteraard heb ik het dan over een passend budget.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 19:30

Leuk geschreven stuk..

Jammer dat je een stuk historie van het paard kwijt raakt als de identiteit van het dier opeens verandert wordt door de paspoorten de vuilnisbak in te gooien... zeker jammer omdat je als eigenaar toch het een en ander wilt achterhalen over waar het dier vandaan komt en eventuele veulenfoto's ook erg leuk zijn.

Zelf ben ik wel van mening dat als je naar zo een paard gaat kijken, het klikt en het dier gezond is... het "ras" er eigenlijk niet meer toe doet... als het klikt, dan klikt het... en of je daar dan 6000 of 9000 voor betaald... tsja.. je vond het paard het blijkbaar waard... anders had je hem niet gekocht toch?

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 20:53

Thioro schreef:
Als je 'verder' wil in de dressuur is een volbloed niet het meest geschikt. Ze kunnen netjes gereden zijn en er zijn uitzonderingen die het tot de OS geschopt hebben maar het merendeel blijft toch te 'platjes' in gangen ed om in de winst te kunnen rijden tussen de dressuurgefokte paarden vanaf een bepaald niveau.
Net als springen bvb. Ze kunnen het wel maar veel zie je ze niet op hoger niveau.
Eventing daarentegen blinken ze wel in uit.

Voor het uiterste niveau misschien niet, alhoewel springefokte paarden met xx lijnen erg succesvol zijn geweest. Maar slechts een handvol 'sport'paarden zijn daar geschikt voor ongeacht ras en meestal gaan die niet voor een habbekrats weg. Voor de gemiddelde huis tuin en keuken ruiter die het z wil (en in eigen vermogen kan) behalen zijn het super fijne paarden.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-20 21:03

Neon schreef:
Leuk geschreven stuk..

Jammer dat je een stuk historie van het paard kwijt raakt als de identiteit van het dier opeens verandert wordt door de paspoorten de vuilnisbak in te gooien... zeker jammer omdat je als eigenaar toch het een en ander wilt achterhalen over waar het dier vandaan komt en eventuele veulenfoto's ook erg leuk zijn.

Zelf ben ik wel van mening dat als je naar zo een paard gaat kijken, het klikt en het dier gezond is... het "ras" er eigenlijk niet meer toe doet... als het klikt, dan klikt het... en of je daar dan 6000 of 9000 voor betaald... tsja.. je vond het paard het blijkbaar waard... anders had je hem niet gekocht toch?

Precies dat dus, helemaal mijn gedachte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 23:26

kyrkelover schreef:
Neon schreef:
Leuk geschreven stuk..

Precies dat dus, helemaal mijn gedachte.
Groot nadeel is gewoon dat Nederlanders toch erg "op papier" willen rijden. In landen als Ierland en de UK zie je dat er veel meer naar de kwaliteiten en potentie het individu gekeken wordt en niet per se naar wat voor papier erachter hangt - ook in hun fokkerij over de hele breedte zie je dat terug; er wordt veel meer met "boerenverstand" gefokt dan hier. Volbloeden worden daar ook rustig gekruist met koudbloeden, want dat levert fijne jachtpaarden op... je zou eens moeten proberen om zoiets op Bokt te plaatsen, dan staan ze nog net niet met fakkels voor je deur. :)) Bovendien wordt daar ook veel meer gesprongen dan hier - hoe vaak je geen advertenties voorbij ziet komen van paarden (niet per se volbloeden) die "keurig" springen, maar "needs work on the flat." Daarnaast wil hier zelfs de meest talentloze ruiter die de L1 nog niet eens door komt vaak nog Totilas onder z'n kont, "want ik wil wel verder in de dressuur," terwijl ze, zoals hier al is gezegd, dan nog beter af zouden zijn met een goed omgeschoolde volbloed.

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 00:49

Bijzonder om te lezen en idd veel van waarheid over dat ras en afstamming wordt verzwegen.

Had laatst interesse in 1 leuke paard die op Mp stond, omdat ik bekend ben met het type verwachte ik al dat het om een volbloed zou gaan, maar met mijn eventing dromen helemaal niks mis mee. Ik gebeld met de adverteerder en daarbij gewoon heel simpel gevraagd naar ras en afstamming. Persoon kwam er eerlijk voor uit dat het om een volbloed uit Engeland zou gaan, maar hij wist niet zoveel over de bloedlijnen dus zou me foto’s van het paspoort sturen. Let hierbij op dat ik dus op geen enkel moment heb aangegeven dat het ras me af zou houden van de verkoop..
persoon vertelt me dat hij nog een 2de te koop heeft staan voor 1000 euro meer. Als ik vraag waarom die duurder is.. “omdat die wat ronder bespierd is en daarom ook nog als een Duitser door kan gaan” (i.p.v. als volbloed dus). Verkoper was dus naar mij toe heel eerlijk, maar had bij een andere geïnteresseerde dus gedaan alsof het een warmbloed was..
Vervolgens twee dagen gevraagd voor foto’s van de paspoorten/ bloedlijn (ik heb een vriendin in Ierland die dan heel veel van de geschiedenis kan achterhalen) om uit eindelijk te horen dat ze alweer verkocht waren.. gaf mij het gevoel dat er dus online iets over de paarden te vinden was (wat ik niet perse negatief had gevonden) en de adverteerder daarom me liever de informatie niet stuurde..

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 07:36

Mkango, nou zou ik, ongeacht discipline, ook liever op een volbloed zitten, dan op het gemiddelde dressuurpaard met fancy bloedlijnen :))