Vergelijk het met mensen. Sommigen hebben van nature al een sixpack terwijl anderen daar hard voor moeten trainen.
Nee, vergelijk het alsjeblieft niet met mensen.
Diesel54
Geplaatst: 18-05-21 09:07
Ik vraag me af of er met "prepareren" niet iets anders bedoeld wordt. Een paard 2 maanden van te voren dagelijks longeren of in de molen is alleen maar beter voor het paard, of ie nu naar een keuring gaat of niet. In beweging die beesten! Paarden doen over het algemeen al te weinig.
Maar ik lees over dressuurpaarden "in de schoenen zetten" en springpaarden die absurd basculeren, ik denk dan meteen aan bamboe stokjes die tegen de voorbenen aantikken op de sprong, dat soort dingen.
Noem me naïef, maar ik wist serieus niet dat dat zo speelt. Dat is het toch, wat ze bedoelen met "prepareren"?
Gebeurt dit veel, is iemand ermee bekend?
Ik vraag het ook een beetje uit eigen belang, ik ben in het proces om een paard te kopen, het paard loopt zo ontzettend spectaculair en fijn. Maar als ik dan de paarden bekijk die verkocht worden op die stal, dan lopen ze allemaal zo. Elke leeftijd en elk niveau africhting. Nu zijn de ruiters die de paarden trainen ook GP, dus dat helpt natuurlijk mee maar toch denk ik dan, het ligt niet alleen aan het talent van de ruiter of het paard zo kan lopen...