DNA bevestigt: Pony in Bottrop door wolven gegrepen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horsie84

Re: DNA bevestigt: Pony in Bottrop door wolven gegrepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:01

Fijn dat dit bericht pas naar buiten is gekomen ná dna onderzoek.
Tja thats life. We hebben roofdieren en prooidieren en alles eters... en zo gaat de keten rond. Mensen zijn niet beter als een roofdier. Hoe komen we anders aan die lekkere KIPfilet of RUNDERgehaktballen of VARKENSspeklappen....

laura_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 15:31

het zal je paard/pony maar zijn

Sumiry76

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 00:07

Iritepiet1 schreef:
Dit is maar één gevalletje. Het is belangrijk om niet bang te worden voor wolven. Bijna altijd gaan wolven namelijk voor wilde dieren als herten, dat is veel makkelijker. Huisdieren zitten namelijk in een omheining, en vaak in de buurt van mensen, en wolven mijden mensen en hekken. Nee, je hoeft alleen maar echt bang te zijn voor de wolf tijdens een hele strenge winter, wanneer de wilde prooidieren bijna op zijn. Dan krijgen wolven zoveel honger dat ze het grote risico nemen om een huisdier te grijpen. Dan is het wel verstandig om je dieren op te hokken.

De media schilderen wolven als supergevaarlijke dieren af, omdat ze elk geval waarin een huisdier of een kudde schapen worden gedood door een wolf massaal opschrijven. Maar wolven zijn echt niet zo gevaarlijk!

Je moet ook proberen te kijken naar de voordelen van wolven. Op dit moment schieten wij herten en pony's dood in natuurgebieden en bossen, omdat ze anders doodgaan van de honger in de winter. Maar als er weer wolven komen, wordt zo'n natuurgebied veel natuurlijker: er zijn dan niet alleen maar prooidieren, maar ook jagers. Dat betekent dat er dan in de winter niet meer teveel dieren zijn die gras eten, waardoor wij de wilde dieren niet meer hoeven dood te schieten. Ikzelf vind dat een heel groot voordeel van wolven, en daarom ben ik voor de wolf in Nederland.

Maar 1 gevalletje!!
Kijk maar even verder over de grens in Duitsland dan want er zijn al honderden schapen gedood danwel ernstig verwond en tientallen pony’s en paarden.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 11:52

Bij ons in de buurt (Drenthe) zijn nog maar weinig prooidieren in verhouding tot tien jaar geleden. Fazanten, haasjes en reeën zijn er echt veel minder dan een aantal jaren geleden.
Predatoren genoeg: dassen, vossen, ooievaars, buizerds, slechtvalken, sperwers.
Voeg daar ook de wolf aan toe en een beschermingsstatus en de predatoren hebben geen vijanden en kunnen zich blijven uitbreiden en door het tekort aan prooidieren in het bos lekker genieten van onze schapen, kippen, pony's....

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 17:38

Ik was mettoestemjing bezig een nieuw topic over de wolf te maken, en eigenlijk nogniet klaar.

Maar nu er een aanval op een erfhond in België is gemeld heb ik het er snel opgezet.

Als jullie ook wat kunnen/willen bijdrage graag

[PP] Wolf, Nl, Be, Du

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 17:51

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 19:20

Je zou de link naar het topic kunnen openen :D

Maar ja die bedoel ik

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 20:11

Sansevieria schreef:
Achterom schreef:
Waarom zou je het niet vergelijken? Ik vind het vreemd dat het bij wolven altijd nieuws is, terwijl er bij honden geen haan naar kraait. Terwijl het voor de eigenaar van het paard of schaap, etc natuurlijk niet uitmaakt. Doodgebeten is gewoon een gruwelijke dood.
En bij honden meldt zich meestal ook geen eigenaar, die beweren doodleuk dat Fikkie dat echt niet doet. Maar gaan er ook geen stemmen op om Fikkie dan maar dood te schieten. Zoals bij wolven dus wel iedere keer gebeurt. Dat vind ik vreemd.

Dat denk jij alleen maar, er was toch laatst een gebied waar staatsbosbeheer het hele gebied voor wandelaars afgesloten had, na de zoveelste loslopende hond tussen het vee:
https://www.rtvmaastricht.nl/nieuws/150 ... afgesloten

En van dat doodschieten?
In Engeland doet je hond dat denkelijk ook maar een keer.

De eigenaar van de twee honden (husky en nog wat) die laatst een slachting aangericht hadden onder een kudde had het zelf over laten inslapen.

Ik denk het een, jij denkt duidelijk iets anders. Daarom ben ik zo benieuwd naar cijfers :j
Ik denk dat het nog veel meer voor komt namelijk. Als ik om me heen kijk zie ik veel honden loslopen in natuurgebieden. Of in de weilanden, terwijl overal staat dat het niimag. Die even ergens achteraan schieten... Laatst hier in het dorp via de app ook nog weer een melding van 2 doodgebeten schapen. Eigenaar van de honden heeft zich uiteraard niet gemeld.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 00:30