Eigenaar krijgt boete voor bezoek aan paard tijdens lockdown

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Re: Eigenaar krijgt boete voor bezoek aan paard tijdens lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 23:36

Vindt het wel super goed van die vrouw,dat ze zelfs een boete riskeert om naar haar paard te gaan.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 23:52

Blussem schreef:
Hoe geloof waardig is dat een reis naar je paard noodzakelijk is als die 257km veder op staat. Het is dan aannemelijk dat het paard dan verzorg wordt door de mensen waar die staat waardoor terecht deze reis niet noodzakelijk is.

Eens.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 00:10

Dinopino schreef:
Vindt het wel super goed van die vrouw,dat ze zelfs een boete riskeert om naar haar paard te gaan.

Ik vind het vooral erg dom en vragen om een boete. Een lock down kom je niet mee weg. Dat weet iedereen.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 12:38

Ieder zijn mening. Trouwens weten we ook toch dat de meeste nieuwsberichten niet geheel volledig zijn. Is natuurlijk dan moeilijk om een mening over te hebben.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 12:44

Als ze de lockdown doorbrak om naar haar paard te gaan wat toevallig een dorp verderop staat maar waar ze normaal dagelijks te vinden is, dan zou ik haar begrijpen. Maar als je paard een paar honderd km verderop staat dan heb je er blijkbaar weinig moeite mee 'm weinig te zien, dus om nu dan te gaan, vind ik gewoon dom.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 13:24

elnienjo schreef:
Als ze de lockdown doorbrak om naar haar paard te gaan wat toevallig een dorp verderop staat maar waar ze normaal dagelijks te vinden is, dan zou ik haar begrijpen. Maar als je paard een paar honderd km verderop staat dan heb je er blijkbaar weinig moeite mee 'm weinig te zien, dus om nu dan te gaan, vind ik gewoon dom.

Ook tijdens een lock down mag iedereen de hond uitlaten, zijn paarden verzorgen, boodschappen doen voor een buur/ vriend/ zieke/ ouders etc. Dat is zowel in de UK zo (woont mijn broer) als in Frankrijk.
Als een paard paar 100 km verderop staat, dan is er zorg geregeld en dan mag het niet. Zelfs niet bij acute ziekte |(
Zelfs toen ik onze Chico naar de kliniek had gebracht hier vlakbij midden in de nacht ( |( nooit meer thuis gekomen), heb ik met de gendarmerie moeten praten als Brugman om geen boete te krijgen. Onzin natuurlijk want acute zorg voor mens en dier is gewoon geoorloofd en toen ik ze dit aan had gewezen op het attestation, vroegen ze om bewijzen dat ik mijn paard had weggebracht vanwege acute koliek.
Het was 1 uur 's nachts na een zeer heftige avond en ik zat er zoo doorheen door dat gezeik van die kerels die ook nog eens geen afstand hielden, dat ik op de stoep ging zitten om heel erg hard te huilen. Door de adrenaline kick (ik was zooo vreselijk boos want die 4 kwamen opgepropt uit een koekblikje van een auto zonder maskers en stonden veels te dicht bij en de angst dat ik mijn paard nooit meer levend terug zou zien→ helaas werd dat waarheid) sprak ik ongelooflijk hoog niveau vloeiend Frans. Toen hebben ze mij laten gaan zonder boete.
De lockdown in andere landen is gewoon een echte lock down en niet dat half zachte als in Nederland.
De mensen in NL mogen gewoon in hun handjes knijpen, want doordat de Nederlanders veel gedisciplineerder zijn dan de Fransen hoeft het allemaal niet zo overdreven streng en beperkend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 13:29

pien_2010 schreef:
elnienjo schreef:

Ook tijdens een lock down mag iedereen de hond uitlaten, zijn paarden verzorgen, boodschappen doen voor een buur/ vriend/ zieke/ ouders etc. Dat is zowel in de UK zo (woont mijn broer) als in Frankrijk.
Als een paard paar 100 km verderop staat, dan is er zorg geregeld en dan mag het niet. Zelfs niet bij acute ziekte |(
Zelfs toen ik onze Chico naar de kliniek had gebracht hier vlakbij midden in de nacht ( |( nooit meer thuis gekomen), heb ik met de gendarmerie moeten praten als Brugman om geen boete te krijgen. Onzin natuurlijk want acute zorg voor mens en dier is gewoon geoorloofd en toen ik ze dit aan had gewezen op het attestation, vroegen ze om bewijzen dat ik mijn paard had weggebracht vanwege acute koliek.
Het was 1 uur 's nachts na een zeer heftige avond en ik zat er zoo doorheen door dat gezeik van die kerels die ook nog eens geen afstand hielden, dat ik op de stoep ging zitten om heel erg hard te huilen. Door de adrenaline kick (ik was zooo vreselijk boos want die 4 kwamen opgepropt uit een koekblikje van een auto zonder maskers en stonden veels te dicht bij en de angst dat ik mijn paard nooit meer levend terug zou zien→ helaas werd dat waarheid) sprak ik ongelooflijk hoog niveau vloeiend Frans. Toen hebben ze mij laten gaan zonder boete.
De lockdown in andere landen is gewoon een echte lock down en niet dat half zachte als in Nederland.
De mensen in NL mogen gewoon in hun handjes knijpen, want doordat de Nederlanders veel gedisciplineerder zijn dan de Fransen hoeft het allemaal niet zo overdreven streng en beperkend.

:knuffel:

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 16:01

pien_2010 schreef:
elnienjo schreef:

Dat is wel heel kut zeg! Ik vind zoiets wel bij een uitzondering horen waar ze niet zo moeilijk over moeten doen. Goed dat je zo goed Frans spreekt. Ik zou ook kwaad zijn als zij dan met 4 in 'n auto gepropt zitten en dus zelf al helemaal niet aan de maatregelen houden.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 16:15

Dinopino schreef:

Waarom is dat "super goed" van mevrouw??

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 17:01

elnienjo schreef:
Dat is wel heel kut zeg! Ik vind zoiets wel bij een uitzondering horen waar ze niet zo moeilijk over moeten doen. Goed dat je zo goed Frans spreekt. Ik zou ook kwaad zijn als zij dan met 4 in 'n auto gepropt zitten en dus zelf al helemaal niet aan de maatregelen houden.

Het was laten we zeggen een bijzondere situatie die ook beschreven op het papier dat je bij je moet dragen als uitzondering beschreven staat (ziekte bij mens of dier).
Later in de nacht hebben mijn man en ik er zo vreselijk om moeten lachen ondanks alle ellende, want manlief zei dat ik het beste had gedaan wat ik kon doen , want vier kerels met tussen hun in een vrouw die zo vreselijk verdrietig aan het snikken is, daar kan toch niemand tegen. En mijn man kent me goed, ik ben een kranige vrouw→ evenwichtig en meestal vrolijk en ongeacht de situatie of het nu leuk is of niet, verdrietig of grappig→ ik ga altijd door en tot nu toe nog nooit verzaakt (gelukkig), maar als ik boos ben of verdrietig, dan komt het ook uit mijn tenen en dan gebeurt er wel wat. Dus het probleem was zo opgelost _O- en briesend kwam ik thuis met het stoom uit mijn oren.
Laten we er maar om lachen want mijn lieverd <3 krijg ik er toch niet mee terug.
Manlief zei alleen maar tijdens het verhaal: "dat meen je niet", "dat is niet waar", "jeetje" etc. Daar kreeg ik dus ook de slappe lach over (gewoon ook spanning die er uit moest.)

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 12:07

JoyCiej007 iedereen mag een mening hebben. En aangezien de informatie erg summier is, zie ik graag het positieve. En dan vind ik dat ondanks de dreiging van een boete je toch probeert te komen bij je paard iets heel moois. Dat is mijn mening, daar hoef je het niet mee eens te zijn. En daarover discussieren is eigenlijk ook onzin, omdat we niet over de volledige informatie bezitten.

Wel valt me op dat er soms van die harde commentaren op berichten komen. Hoewel we een conclusie trekken op een voor ons voorgeschoteld en misschien wel kleurrijk bericht, zijn het toch vaak harde reacties. Veroordelen gebeurd vaker dan empathie met een situatie. Hoewel dat natuurlijk ook wel raar is want we weten niet wat er gebeurd is.We kunnen hier wat af speculeren. Ik zie liever het positieve.Maar je kan ook negatief speculeren. Het blijft hoe dan ook speculeren.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 17:48

Dinopino schreef:
JoyCiej007 iedereen mag een mening hebben. En aangezien de informatie erg summier is, zie ik graag het positieve. En dan vind ik dat ondanks de dreiging van een boete je toch probeert te komen bij je paard iets heel moois. Dat is mijn mening, daar hoef je het niet mee eens te zijn. En daarover discussieren is eigenlijk ook onzin, omdat we niet over de volledige informatie bezitten.

Wel valt me op dat er soms van die harde commentaren op berichten komen. Hoewel we een conclusie trekken op een voor ons voorgeschoteld en misschien wel kleurrijk bericht, zijn het toch vaak harde reacties. Veroordelen gebeurd vaker dan empathie met een situatie. Hoewel dat natuurlijk ook wel raar is want we weten niet wat er gebeurd is.We kunnen hier wat af speculeren. Ik zie liever het positieve.Maar je kan ook negatief speculeren. Het blijft hoe dan ook speculeren.

Misschien vind je dit een duidelijker bericht: https://www.bbc.com/news/uk-england-lei ... e-54793920 . Die volledige lockdown in Ceredigian duurt 17 dagen. Als jij 160 miles van je paard af woont, kan je vast wel 18 dagen zonder je paard. Het paard was ook nog eens gezond, mankeerde niets. Anders hadden ze het misschien door de vingers gezien, maar dit werd natuurlijk niet als noodzakelijke verplaatsing beoordeeld. Ik vind het dan best wel dom om het lot te tarten, ze willen toch graag die Corona de kop indrukken en als iedereen dan maar de regels aan zijn laars lapt kom je er niet.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 18:24

Ja over de lockdownmaatregelen kan je natuurlijk ook vraagtekens stellen. Wanneer een lockdown en maskers en minimale afstand niet helpen, waarom bedenken de landen dan niet een effectievere en strengere manier om deze pandemie te beeindigen. Misschien kijken bij Zweden Tanzania en China gaan kijken,hoe het komt dat het daar nu voorbij is. Misschien kunnen ze daarvan wat leren.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 18:26

Dinopino schreef:
Ja over de lockdownmaatregelen kan je natuurlijk ook vraagtekens stellen. Wanneer een lockdown en maskers en minimale afstand niet helpen, waarom bedenken de landen dan niet een effectievere en strengere manier om deze pandemie te beeindigen. Misschien kijken bij Zweden Tanzania en China gaan kijken,hoe het komt dat het daar nu voorbij is. Misschien kunnen ze daarvan wat leren.

Maar mijn mening blijft. Wanneer je voor je paard een boete riskeert,vind ik dat courage hebben.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 20:43

Dinopino schreef:

Voor je dat roept zou ik eens kijken hoe het nu in Zweden gaat. Tanzania ben ik niet van op de hoogte maar de Chinese aanpak is de mijne niet. Ik heb directe collega’s in China, en een absoluut reisverbod incl bewaking voor het flatgebouw waar je woont, zodat je alleen eens in de twee weken naar buiten kan, no thanks. En dan praat ik over een stad 800 km van Wuhan vandaan.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 21:36

Tanzania weet ik van iemand dat daar op het moment helemaal niets is. Dus zou je daar kunnen kijken wat de maatregelen daar waren,dat het er niet was of nu voorbij is. Maar persoonlijk denk ik dat het hier ook allemaal niet zo lang meer zal gaan duren. Ik denk of ik hoop het. :-)