janderegelaa schreef:
Ik kijk al even geen dressuurwedstrijden meer en in mijn herinneringen reed Edward altijd met hoed

Mooi dat hij ook een cap pakt, ziet er veel vlotter uit.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sunnda schreef:@san87:
Omdat het je eigen keus is of je dat risico beheersbaar vindt? Jij vind van niet blijkbaar, ik lig er niet wakker van.
Ik vind fietsen zonder helm oom absoluut geen probleem, maar daar denken mijn Amerikaanse vrienden anders over.
Ik fiets weleens zonder verlichting en ik weet dat het niet verstandig is en toch doe ik het!
Voor mij is een leuk leven wat risico en niet bij alles denken: 'shit, kun je dood van gaan.'
Ik weet hoe het is om zo te denken want ik woon met zo iemand samen die bij alles meteen aan de risico's denkt, maar ik zou echt niet graag zien dat we ons op dat soort mensen aan gaan passen.
janderegelaa schreef:_San87_ schreef:Nou ja, weet je meteen welke ruiters en amazones je niet meer serieus hoeft te nemen.
Hartstikke onzin wat je nu zegt. Edward Gal rijdt bijvoorbeeld bijna altijd de wedstrijden met een helm. Maar ze willen de keuze houden.
En dat het dan bij voltige niet hoeft is wel heel raar. Als er ergens vaak gevallen wordt is het daar wel.
_San87_ schreef:janderegelaa schreef:
Ik kijk al even geen dressuurwedstrijden meer en in mijn herinneringen reed Edward altijd met hoed.
janderegelaa schreef:_San87_ schreef:Nou ja, weet je meteen welke ruiters en amazones je niet meer serieus hoeft te nemen.
Hartstikke onzin wat je nu zegt. Edward Gal rijdt bijvoorbeeld bijna altijd de wedstrijden met een helm. Maar ze willen de keuze houden.
En dat het dan bij voltige niet hoeft is wel heel raar. Als er ergens vaak gevallen wordt is het daar wel.
lotje5lotje schreef:Ik heb ook ooit met hoed en rijrok gereden, als ik er nu op terug kijk is het een belachelijk pakje om in te sporten. Eigenlijk is het een kostuum van eeuwen terug, een rijrok met pandjes, plastron en hoge hoed.
Ik denk dat een buitenstaander er ook vreemd tegenaan kijkt.
Ik vind helmplicht een goed plan, en de jasjes mogen wat sportiever!
Molfre schreef:janderegelaa schreef:En dat het dan bij voltige niet hoeft is wel heel raar. Als er ergens vaak gevallen wordt is het daar wel.
Ik kan me zo voorstellen dat als je op je kop wil staan op een paard met zo'n ding op je hoofd, dat niet bepaald je souplesse en balans ten goede komt. Daar kan ik het me dus van voorstellen.
“De hoge hoed is een essentieel onderdeel van de identiteit van dressuur.
Sorry... maar wat?! De hoge hoed is een essentiëel onderdeel van de identiteit van de dressuur?!
Op de website van de FEI:
With its popularity rapidly growing each year, Dressage is the ultimate expression of horse training and elegance.
Often compared to ballet, the intense connection between both human and equine athletes is a thing of beauty to behold.
Ja, het moet er netjes en verzorgd uitzien, maar een hoedje maakt of breekt toch niet de identiteit van de dressuur sport? En als men zich zo druk maakt om die identiteit zou ik eerst eens de verschillende, niet zo paard vriendelijke train- en losmethodes onder de loupe nemen. Wat een hypocriet gedoe...
Dilan93 schreef:pumpina schreef:Ik vind het jammer om te lezen dat zulke topruiters met voorbeeldfunctie deze rol niet omarmen.
Kan er geen cap komen met hoed eromheen gemaakt?
Dat is er voor western riding wel. Zag laatst een foto ervan
mellamoshan schreef:Ik snap niet dat er met meerdere maten gemeten wordt, voltige als voorbeeld.
Dan de dooddoener met "het goede voorbeeld geven". Sorry, als mijn dochter met een hoedje op paard wil stappen, zeg ik simpelweg, tuurlijk schat, als jij op hetzelfde niveau rijdt mag je dat ook.
We leven in zo'n betuttelende maatschappij. Gezien de cijfers qua ongelukken op wedstrijd op dit niveau zo gering zijn, mag er toch nog wel ergens een vrije keuze in blijven. Het is immers geen verplichting een hoedje. Cap mag net zo goed.
Sunnda schreef:Ben overigens benieuwd naar het aantal (dodelijk) ongevallen op wedstrijd op dat niveau.
Zal echt wereldschokkend zijn vermoed ik zo.
Bloodymary schreef:Essentieel onderdeel van de identiteit van de dressuur nog wel... En een van de beste dressuurruiters van het laatste decennium draagt nota bene een cap.
Ik zou me juist voor l.u.l. vinden staan met zo'n carnavalesk hoedje op.
_San87_ schreef:janderegelaa schreef:
Ik kijk al even geen dressuurwedstrijden meer en in mijn herinneringen reed Edward altijd met hoed.
Dilan93 schreef:Dat is er voor western riding wel. Zag laatst een foto ervan