janderegelaa schreef:Dat hele stamboek is een lachertje. Of eigenlijk een deel van zijn leden. Het zijn altijd dezelfden die oorlog voeren. En of ze nu iets toevoegen aan de fokkerij? Gewoon opdoeken die hut.
kunt u dit nader uitleggen?[/quote]
Ja hoor, een jaar of 11-12 geleden had ik een hengst bij dit stamboek. Daar heb ik bij een ledenvergadering gezeten die ze ook heel sneaky snel in elkaar gedraaid hadden en zeker niet alle leden waren geïnformeerd. En het was ook wel uitgezocht wie er wél uitgenodigd moesten worden. Dat was ook een moddergooi vergadering ik meen over voorzitterschap van Karel de Lange. En de namen die ik nu lees waren het toen ook. Dus ze leren het nooit.
Dan is mijn persoonlijke mening dat je van de kwaliteit van de voorgebrachte paarden echt wel iets kunt vinden en ik stond helemaal perplex toen een paar jaar geleden de toenmalige voorzitter op de Barock Pinto keuring de zojuist goedgekeurde hengsten stond uit te nodigen om bij het IHW te komen. Hoezo fokdoel?[/quote]
klopt. ben ik helemaal met je eens. er is ook een groninger toegevoegt aan t hengsten bestand, deze os afgekeurd bij het Groninger paard. hier had ik enorm mijn twijfels bij.
ze hebben het motto, hoe meer hoe beter en dan maakt t niet uit wat voor ras.