Man grijpt meisje, paard bijt in zijn arm

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 10:26

Toen ik minder valide werd beschermde mijn toenmalige merrie mij ook tegen andere opdringerige paarden. Ze ging er gewoon tussen staan. Geweldige dieren zijn het toch :knuffel:

AlwaysH

Re: Man grijpt meisje, paard bijt in zijn arm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 10:37

Ze zijn zo gevoelig, echte groepsdieren. Verbaas me hier echt niet over hoor!
Ben geen zweeft**f, maar ook beestjes voelen dingen aan. :+:

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 10:40

proudmama schreef:
Toen ik minder valide werd beschermde mijn toenmalige merrie mij ook tegen andere opdringerige paarden. Ze ging er gewoon tussen staan. Geweldige dieren zijn het toch :knuffel:

Ah wat fijn! Mijn ruin laat me alles zelf uitzoeken. Doei baasje, is mij hier te druk. :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 11:38

Ik heb ooit een merrie gehad die dat ook zeker gedaan zou hebben. Ze was heel eenkennig en beet naar vreemden. Mij deed ze niks. Ze zou gerust zo’n vent gegrepen kunnen hebben. Niet echt om te beschermen maar gewoon omdat ze vreemde mannen vaak beet als ze haar niet aanstonden.

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 15:54

Topknol! Goud waard zo'n beestje.

Ik heb ooit in Canada zoiets meegemaakt. Werkte op een ranch en tijdens de lunchpauze werd ook een middagdutje gedaan. 1 paard aan een boom geknoopt, de andere twee liepen los. Een paar nieuwsgierige koeien kwamen een kijkje nemen. Een van de paarden parkeerde zichzelf tussen ons en de koeien en joeg ze weg als ze te dicht bij kwamen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 16:03

Top paard!

Wij hadden vroeger een fjord die mij ook beschermde, beschermde me tegen een ander paard in de wei die me aanviel. En hij beschermde me tegen m'n vriendinnetje die nogal extravert was en bedreigend op me af kwam lopen. Haar heeft ie zelfs van haar paard gestoten nog een keer. Dus ja, dat doen sommige dappere exemplaren. Geweldige dieren.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 16:20

Topper! Die verdient wel extra wortels!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 16:21

Ik hoorde het van de week op de radio. Echt geweldig zo'n paard :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 17:49

Er zijn merries die gewoon een pesthekel aan mannen hebben en geen kans onbenut laten om ze eens flink in hun duvel te bijten.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 17:52

Like x 2

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 18:12

Ik heb mijn haflinger geleerd te schoppen op commando.Kick, en voor of achterbeen aantikken en hij haalt uit.Dit gebruik ik puur alleen als ik aangevallen zou worden.
Vind het wel een veilig gevoel.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 21:55

Oe! Dat paard verdient dikke winstpunten voor zijn beet!

Mijn merrie beschermde me niet naar mensen toe, maar naar andere paarden toe wel. Zodra er een ander paard naar me keek, keek ze op haar allervalst _O- en natuurlijk haar kont die kant op.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 22:26

Wat een topknol, die mag een extra wortel +:)+

8nnemiek schreef:
Geweldig!

Doet me denken aan een soortgelijk verhaal van een bokker, járen geleden. Een zwarte tinker, Sjimmie?, beschermde zijn baasje toen ook tegen een overvaller. Dat verhaal is me altijd bijgebleven <3

Ohjaaa die weet ik ook nog! Van Sharmila?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 08:49

Topknol zo eentje _/-\o_

Morganlefay schreef:
Er zijn merries die gewoon een pesthekel aan mannen hebben en geen kans onbenut laten om ze eens flink in hun duvel te bijten.
Ik had zo’n ruin :+, echte vrouwengek.

Diezelfde ruin heeft eens midden in de nacht een ongelooflijke hoop kabaal staan maken. Snurken, brullen, trappen, de hele omgeving was er wakker van geworden (hoorde ik later).
Ik werd er uiteraard ook wakker van en hoorde bij mijn buren een auto weg rijden. Die waren op vakantie, dus tussen 2-3 uur 's nachts had niemand daar iets te zoeken.
De volgende ochtend stond in de krant dat een dorp verderop diezelfde nacht was ingebroken.
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat mijn ruin een inbraak bij mijn buren heeft voorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 08:51

Roodvos schreef:
Topknol zo eentje _/-\o_

Morganlefay schreef:
Ik had zo’n ruin :+, echte vrouwengek.

Diezelfde ruin heeft eens midden in de nacht een ongelooflijke hoop kabaal staan maken. Snurken, brullen, trappen, de hele omgeving was er wakker van geworden (hoorde ik later).
Ik werd er uiteraard ook wakker van en hoorde bij mijn buren een auto weg rijden. Die waren op vakantie, dus tussen 2-3 uur 's nachts had niemand daar iets te zoeken.
De volgende ochtend stond in de krant dat een dorp verderop diezelfde nacht was ingebroken.
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat mijn ruin een inbraak bij mijn buren heeft voorkomen.

Daar zou ik ook van overtuigd zijn dan ja. :j Dat is allemaal net te toevallig anders.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 09:53

Sunnda schreef:
De vraag is altijd of ze het echt doen om het meisje te beschermen.
Een van mijn paarden zou dat prima kunnen doen, ware het niet dat hij het zou doen omdat hij gewoon niet van gezeik om hem heen houdt. :D

Dan is het alsnog mooi want dan duldt het paard wel die vaste persoon in de omgeving. En dan beschermt het paard dus ook haar omgeving.

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:07

Supercool om te lezen, vertel zo'n verhaal maar aan tafel :j

Hier omgekeerd, mijn merrie is een echte einzelgänger maar ik heb eens een ruin van haar afgeflikkerd die haar in het nauw gedreven had en consequent op haar ribben was beginnen trappen. Vreselijk om te zien. Woedend was ik. Sindsdien kwam ze altijd achter me staan als de ruin passeerde of naar haar toe kwam.

JoukjeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:38

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:57

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 18:18

JoukjeV schreef:
https://youtu.be/nHkzZqB-LuE

Nog een staaltje bescherming van je baas....

Wauw, die is zijn gewicht in goud waard.
Ik zie al in wat er zou gebeuren met een ‘normaal’ paard. Paard peert hem en zie je niet meer terug. Die man kan zijn werk nu gewoon veilig doen dankzij het paard. Wat een topknol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 18:40

Suzanne F. schreef:
JoukjeV schreef:
https://youtu.be/nHkzZqB-LuE

Nog een staaltje bescherming van je baas....

Wauw, die is zijn gewicht in goud waard.
Ik zie al in wat er zou gebeuren met een ‘normaal’ paard. Paard peert hem en zie je niet meer terug. Die man kan zijn werk nu gewoon veilig doen dankzij het paard. Wat een topknol.

En die koetjes zijn nu niet bepaald de meest docile ones.
Zo te zien Galloway's }:0

Rubs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 21:06

Wauw, geweldig, en ook dat het best vaak gebeurt. Nu ben ik nog doller op die beesten