[FOTO]NK Dressuur dag 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 15:18

c_alsemgeest schreef:
Buiten trainen, renbaan, bos in is trouwens iets wat trouwens bij veel van de ruiters in NL ook niet vreemd is.
Bijvoorbeeld Bartels heeft een eigen renbaan daarvoor tot hun beschikking.
Gelukkig maar... want dat is natuurlijk een belangrijk onderdeel van mentaal gezond blijven.

dat zal zeker zo zijn en inderdaad gelukkig maar, toch zie je er meer van terug in de wedstrijd paarden van b.v. bij Charlotte, Helene en Ingrid, die ontspanning is fijn om naar te kijken

Dinja en Kirsten (foto's hier in dit topic) tonen hun paarden mooi opwaarts voorwaarts

manubres

Re: [FOTO]NK Dressuur dag 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 18:13

Wat vinden jullie van Invictus? Ik vond ook dat HP hem heel vriendelijk reed en vond het een fijn beeld. Alleen zag ik dat hij ook de beentjes flink kan opgooien...hopelijk maken ze er geen circuspaard van zoals Totilas….

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 21:25

MCE schreef:
Balenciaga schreef:

Ik vind dit toch zo'n geweldige amazone _/-\o_

titel spreekt voor zich evenals haar commentaar, buiten trainen is dan geen probleem, recht uit en verruimen, balansen waar kan dat beter vanuit de ontspanning inspanning vragen
trainen ter voorkoming van fysieke en mentale verzuring

voor mij steeds een bron van inspiratie

https://www.youtube.com/watch?v=6K9RtxLIJmk

Echt het naar voren rijden ipv het constante terug rijden chapeau voor Ingrid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 22:24

denisesilver

voor haar is het werken/oefenen aan de basis het belangrijkste, dan blijven die paarden ook fris en mentaal sterk om het zwaardere werk ook met plezier te kunnen doen,

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 22:37

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:11

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:48

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-09-20 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:48

GJ9 schreef:
Wat grappig, die Vincent van Gasselt kende ik ook niet
Even gegoogeld nav de opmerkingen hier

Twee jaar geleden kon hij nog niet eens een wissel rijden!

https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... l-bos.html

haha klopt, hier in de regio wel bekender, ben echt fan van hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 19:21

Elisa2 schreef:
MCE schreef:

Charlotte, Carl, Helen, Jessica, Cathrine, Sónke om er even een paar te noemen rijden veel meer voorwaarts en werken aan de souplesse en durchlässigkeit van het paard, leren het paard met veel overgangen rijden meer op de achterhand te komen is veel natuurlijker, daar is verzamelen iets anders dan in elkaar prikken

zou het beeld en de uitvoering voor Toto ten goede komen denk ik , maar niet alleen bij dat paard, maar ja wat succesvol is en gewaardeerd word!!!

zo speels kun je ook de verzameling trainen (een van de paarden is haar GP hengst Franzikus) gewoon op een simpel bitje speels oefenen/spieropbouwen

https://www.youtube.com/watch?v=MNk_yiAOhiE

Ja zeker, dat is pas echt paardrijden met gevoel en respect voor het paard. Spelenderwijs en leuk zou alle training altijd moeten zijn. :)

Iets met paard voor de dressuur vs dressuur voor het paard. Ingrid Klimke is toch echt een van mijn favoriete amazones denk ik, maar die heeft het ook zo met de paplepel ingegoten gekregen vermoed ik.
Heb inmiddels het NK teruggekeken via clipmyhorse, en ik ga er inderdaad in mee dat het niet echt een rijstijl is die ik graag zie. Maar goed, dat is al jaren zo. Overigens niet zeggend dat ik het beter doe :))