Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Penotti schreef:Wat heb je dit enorm goed omschreven!!!
Deze blog zou best geplaatst mogen worden op diverse sites zoals bijvoorbeeld https://www.hersenletsel-uitleg.nl
Ayasha schreef:Een hersenschudding wordt helaas vaak op die manier behandeld met inderdaad alle gevolgen van dien.Terwijl er al even empirisch bewijs is dat zelfs lichte hersenschuddingen hersenletsel kunnen geven. Letsel dat vaak pas zichtbaar is wanneer het beschadigde deel ‘verschrompeld’ wat maanden tot jaren kan duren. Of wanneer ze naar signaaloverdracht in de hersenen kijken. Wat dus met gewone scans/standaard beeldvormend onderzoek niet onderzocht wordt. Dergelijk letsel kan wel degelijk gevolgen hebben.
heb je later nog onderzoeken gekregen?
moonfish13 schreef:Heel herkenbaar!
Ik omschrijf het ook altijd als ik voel dat ik 100% heb, en ineens blijkt dat ik van 80%, naar 30% toe schiet.
Ik voel het gewoon niet goed aankomen.
Hetzelfde met lekker slapen na een drukke dag.
Men denkt erg moe=kunnen slapen.
Bij mij is erg moe doodmoe de hele nacht doorhalen zonder één moment rust.
Hele systeem van de wap, en dan lukt slapen echt niet meer.
Gevolg is ook veel meer pijn, en flinke pijnstilling geeft dat ik ook niet auto moet en mag rijden.
Dan ben ik te moe, niet erbij.
En dan leek ik die dag ervoor heel wat, maar door nul slaap kan ik de dag er na niks.
Gelukkig heb ik superfijne mensen om me heen die weten dat dit zo is, ook fysiek.
Dus na een drukke dag weten ze dat ik waarschijnlijk vraag voor de pony’s te zorgen.
Daar rekenen ze eigenlijk al een beetje op.
Maar daardoor kan ik wel nog bij leuke dingen zijn, zonder stress van hoe rooi ik het morgen.
Daar ben ik de mensen die dat mogelijk maken ontzettend dankbaar voor.
Zo kan ik ook de ene dag króm liggen van een semi hernia, en de dag erna weer alles kunnen.
Dan zie je dus de ene dag dat ik er niet ben wegens te ziek van pijn, om de dag erna qua rug weer dingen te doen dat je denkt: je bent gék!
Maar dat kán dus, zo snel kan het gaan.
En gelukkig weet men om me heen wel dat dat zo is en dat ik er geen misbruik van maak.
Maar zonder de mensen die mij geloven, zou ik me vreselijk onzeker voelen tegenover hen.
Ik zeg altijd zo: Ik kan alles.
Maar alles beperkt, de batterij is snel leeg.
En het is de vraag hoe hoog de rekening achteraf is.
Maar ik kan best een dag doorhalen hoor, maar dan kan zoiets zo 5 dagen duren.
Of zomaar 1.5 week, helemaal debiel lang.
De kunst is om de juiste mensen om je heen te hebben, die op kunnen vangen wat je niet lukt.
Dat vergt voor mij investeren in relaties, in moeite doen voor een ander als dat even wel goed gaat.
Maar dat betaald zich terug in de rust om te kunnen leven zonder zorgen, de waardering, en dat je er nog steeds bij hoort.
Ik weet trouwens niet hoe je oren zijn.
Maar ik heb recent Flare Calmer oordopjes besteld, en ze bevallen ónwijs goed.
Geluiden van auto’s zijn minder, pijnlijke tonen vallen grotendeels weg, waardoor ik meer rust in mijn hoofd heb.
Ze dempen niet echt veel in decibellen, ze zijn hol maar ik vind ze heerlijk.
Ze waren €22 meen ik en de audiciën hier zegt dat ze dit niet kunnen maken voor mij op maat.
Ik kan mijn hoofd flink beter bij de les houden met deze dopjes.
[ [url=m/SkUyoX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/afkFiJ.jpg]Afbeelding[/url] ]