Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lukasje schreef:Arm dier![]()
In België zijn diverse wedstrijden gewoon doorgegaan. Mijn vriendin had een dressuurwedstrijd. Ze had zich afgemeld omwille van de temperatuur want ze moest om 16h starten. Resultaat: niet enkel het inschrijvingsgeld kwijt maar daar bovenop een boete net zo hoog als het inschrijvingsgeld. Euh? Paardenwelzijn ??
x_Jeanine_x schreef:Volgens mij gaan de reacties nu alleen over het wel of niet starten met 35 graden in een eventing wedstrijd....
Het is voor Florinoor en Theo al verdrietig genoeg om, na een wedstrijd naar huis terug te keren met een paard minder.... Kan ze alleen maar sterkte wensen met dit verlies!
Zou dit bijv in Chaam gebeuren, begin maart, zouden mensen weer anders klagen.
De dierenarts van het springteam is 'blij' met deze temperaturen met het oog op de OS... En de faciliteiten op de peel bergen zijn top.
Oehlala schreef:misschien moeten ze zich eens afvragen of ze wel in tokio paarden moeten laten presteren. daar is het vaak zeer warm met een zeer hoge luchtvochtigheid.
ik vind het absoluut absurd dat de cross gewoon is doorgegaan onder deze temperaturen, nu de paardensport al een tijdje onder het vergrootglas ligt van dierenorganisaties. weer lekker de kat op het spek binden dit. geeft weer genoeg aanleiding voor discussie. hier was het meer dan 35 graden in Kronenberg trouwens.
x_Jeanine_x schreef:Volgens mij gaan de reacties nu alleen over het wel of niet starten met 35 graden in een eventing wedstrijd....
Het is voor Florinoor en Theo al verdrietig genoeg om, na een wedstrijd naar huis terug te keren met een paard minder.... Kan ze alleen maar sterkte wensen met dit verlies!
Zou dit bijv in Chaam gebeuren, begin maart, zouden mensen weer anders klagen.
De dierenarts van het springteam is 'blij' met deze temperaturen met het oog op de OS... En de faciliteiten op de peel bergen zijn top.
Oehlala schreef:misschien moeten ze zich eens afvragen of ze wel in tokio paarden moeten laten presteren. daar is het vaak zeer warm met een zeer hoge luchtvochtigheid.
ik vind het absoluut absurd dat de cross gewoon is doorgegaan onder deze temperaturen, nu de paardensport al een tijdje onder het vergrootglas ligt van dierenorganisaties. weer lekker de kat op het spek binden dit. geeft weer genoeg aanleiding voor discussie. hier was het meer dan 35 graden in Kronenberg trouwens.
DeMolenhoek schreef:Weer eens het bewijs dat het vanaf een bepaald niveau nog alleen maar om presteren gaat. Het welzijn van het paard wordt volledig genegeerd. Uiteraard speelt de hitte een grote rol. Hier staan alle 4 de paarden al sinds deze voormiddag op hetzelfde plekje stil door de hitte. Wie haalt het in zijn hoofd om daar nu nog inspanningen van te vragen.
Dan zeggen ze in het journaal nog: Code rood, blijf binnen, zoek verkoeling, doe geen zware inspanningen bla bla bla. En dan denken de ruiters: Nou, wij doen even een cross! Ik kan er met mijn hoofd niet bij.
Jet schreef:DeMolenhoek schreef:Weer eens het bewijs dat het vanaf een bepaald niveau nog alleen maar om presteren gaat. Het welzijn van het paard wordt volledig genegeerd. Uiteraard speelt de hitte een grote rol. Hier staan alle 4 de paarden al sinds deze voormiddag op hetzelfde plekje stil door de hitte. Wie haalt het in zijn hoofd om daar nu nog inspanningen van te vragen.
Dan zeggen ze in het journaal nog: Code rood, blijf binnen, zoek verkoeling, doe geen zware inspanningen bla bla bla. En dan denken de ruiters: Nou, wij doen even een cross! Ik kan er met mijn hoofd niet bij.
Dat is niet vanaf een bepaald niveau hoor, hier in de buurt is ook een eventing/SGW-wedstrijd geweest vandaag, die ging ook gewoon door, er werd wat vroeger gestart met de dressuur en de rest dus ook, maar evengoed zag ik dat de laatste in de L-dressuur na 13.00 uur startte. Dan moeten ze nog inrijden voor het springen, springparcours en de cross... En geen bos waar ze de hindernissen en route kunnen maken... Gelukkig heeft een deel van de ruiters afgezegd, maar lang niet iedereen jammer genoeg... Morgen nog een dag...
Zindane kan last hebben gehad van de warmte, maar hij kan ook gewoon door iets anders niet fit zijn geweest, na zijn laatste grote wedstrijd is hij een tijdje niet uitgebracht en nu waarschijnlijk ook al weer langere tijd niet. Triest voor hemzelf, zijn amazone en zijn oude ruiter en verzorgers!
Shae schreef:We zullen nooit weten of het anders was gelopen als het vandaag 15 graden was, maar ik vind het onethisch en niet meer van deze tijd om met deze temperaturen te crossen. En mensen zich dan maar afvragen waarom er gemiept wordt over diervriendelijkheid in de paardensport.
Gabrielletje schreef:Het paard heeft zich waarschijnlijk verstapt, parcours was al afgerond en dat valt onder de noemer dikke vette pech. Dat had bij wijze van spreken ook kunnen gebeuren bij het eerste galopje de wei op. De combinatie reed vroeg in de ochtend en was goed getraind. Ik vind het stuitend dat er meteen aannames worden gedaan (en geventileerd) dat deze amazone haar paard alleen gebruikt om te presteren. En ja, het was warm, maar om nu meteen te roepen dat het paard daardoor vast onvermoeid was waardoor dit is gebeurd vind ik echt een no-go. Typisch gevalletje van brullen van achter het toetsenbord zonder de betrokkenen überhaupt te kennen. Het moet vreselijk zijn om je paard te verliezen, zeker als je er de Olympische spelen mee hebt mogen rijden (de amazone is de partner van Theo).
Gabrielletje schreef:Het paard heeft zich waarschijnlijk verstapt, parcours was al afgerond en dat valt onder de noemer dikke vette pech. Dat had bij wijze van spreken ook kunnen gebeuren bij het eerste galopje de wei op. De combinatie reed vroeg in de ochtend en was goed getraind. Ik vind het stuitend dat er meteen aannames worden gedaan (en geventileerd) dat deze amazone haar paard alleen gebruikt om te presteren. En ja, het was warm, maar om nu meteen te roepen dat het paard daardoor vast onvermoeid was waardoor dit is gebeurd vind ik echt een no-go. Typisch gevalletje van brullen van achter het toetsenbord zonder de betrokkenen überhaupt te kennen. Het moet vreselijk zijn om je paard te verliezen, zeker als je er de Olympische spelen mee hebt mogen rijden (de amazone is de partner van Theo).