Politie-inval manege wegens onderzoek verdovende middelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Politie-inval manege wegens onderzoek verdovende middelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 10:47

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 10:51

In Apeldoorn zit een tweede unit. 120000 kilo coke houdend materiaal gevonden daar. Tot 200 kilo wassen per dag straatwaarde krankjorum. En dat kunnen doen zonder dat iemand het merkt. Hoe dan? :oo %)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 10:56

karuna schreef:
In Apeldoorn zit een tweede unit. 120000 kilo coke houdend materiaal gevonden daar. Tot 200 kilo wassen per dag straatwaarde krankjorum. En dat kunnen doen zonder dat iemand het merkt. Hoe dan? :oo %)

Nou dat dus, dat merk je toch als je paard er staat of als je er vlakbij woont. Alleen al aan het aantal mensen die daar nu rondlopen en de materialen die aangeleverd worden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 10:59

Mwa ik werd een keer heel vroeg wakker van een hoop herrie waar ik destijds woonde. Ging al mopperend naar buiten welke idioot zoveel herrie aan het maken was even na 5 en. Wat bleek stond een politie container achter mijn tuin en werd het huis achter me leeggetrokken met duizenden hennepplanten. Zat al jaren een kwekerij kennelijk. Enige dat afweek aan het huis waren de dichte rolluiken. Maar ja eigenaar was vrachtwagen chauffeur dus heel veel weg. Nooit wat van gemerkt. Ben daar nog jaren later geschokt over hoe je het niet kunt merken.

Maar dat is een andere activiteit dan dagelijk coke wassen

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 11:02

karuna schreef:
Mwa ik werd een keer heel vroeg wakker van een hoop herrie waar ik destijds woonde. Ging al mopperend naar buiten welke idioot zoveel herrie aan het maken was even na 5 en. Wat bleek stond een politie container achter mijn tuin en werd het huis achter me leeggetrokken met duizenden hennepplanten. Zat al jaren een kwekerij kennelijk. Enige dat afweek aan het huis waren de dichte rolluiken. Maar ja eigenaar was vrachtwagen chauffeur dus heel veel weg. Nooit wat van gemerkt. Ben daar nog jaren later geschokt over hoe je het niet kunt merken.

Ook niet in de winter?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 11:03

Dat vraag me ik dus ook af.
Als je leest hoeveel volk er ter plaatse is aangehouden, slaapvertrekken er getimmerd zijn.

Maar aan de andere kant, we hebben het zelf meegemaakt.
Woning waar mijn opa en oma woonden, werd na hun overlijden verhuurd.
Pontificaal zicht erop, nooit de link gelegd dat gesmolten sneeuw op dak indicatie kon zijn voor kwekerij.
Na vertrek van de huurder, bleek er een kwekerijtje op de zolder en in de kelder geweest te zijn.

Stroom werd illegaal afgetapt.
Was bijna 20 jaar geleden.

Dit ging om wietteelt.

Tiquira_Jill schreef:
Nee ze stonden al buiten toen ze aankwamen.
Volgens mij werd er iets "gebrouwd" in de binnenzak want daar hebben ze een ruimte gebouwd.
Er was de laatste tijd ook een hele rare geur.
Er zijn nu nog 5 paarden + 2 veulens.
1 hengst en 4 merries.
En mijn pony nog.
Morgen om 7 uur gaan wij er weer heen en s'avonds nog een keer.
Als er meer is dat ik weet zal ik het zeggen.

Mocht je nog wel gebruik maken van de binnenbak?

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 11:06

Jeetje Tequira Jill, kan je pony daar nu blijven staan of moet je op zoek naar een andere plek?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 11:10

Nou ja, blijkbaar hebben ze dat dus heel goed afgeschermd.
En er zijn de afgelopen tijd meerdere drugsplekken op maneges en pensionstallen ontmanteld, dus het zal wel een goede dekmantel zijn? :=

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 11:17

Ik las het net...

Geeft je te denken over die scheiding.

Gevlucht? Of zou die man daarna pas benaderd zijn.

Je hoort wel meer over wietkwekerijen en drugslabs bij meestal leegstaande (voormalige) boerderijen, maar soms inderdaad ook bij lopende bedrijven. Lege Gierkelders schijnen ook een handige plek te zijn.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 11:19

Ik snap niet dat je als bedrijf of uberhaupt als persoon zo'n risico neemt, zelfs niet wanneer je met geldproblemen zit ofzo.
Los van het risico dat justitie je op het spoor komt, is die hele troep op je erf toch ook levensgevaarlijk? Wat als het de lucht in vliegt? Op een manege lopen zoveel kinderen.. Je zult het maar op je geweten hebben!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 11:20

Cayenne schreef:
Nou ja, blijkbaar hebben ze dat dus heel goed afgeschermd.
En er zijn de afgelopen tijd meerdere drugsplekken op maneges en pensionstallen ontmanteld, dus het zal wel een goede dekmantel zijn? :=

Lijkt mij juist niet, er komt zoveel volk op je erf?

Edit: wat je zelf nu zegt dus. Plus dat als dit eenmaal bekend is niemand ooit meer zijn paard bij je wil stallen denk...

Nouja, wij denken er in ieder geval niet over :')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 11:24

Nee, dat bedoel ik inderdaad!
Als je mensen moedwillig aan die risico's blootstelt, zou ik ze ook niet met mijn paard vertrouwen.

Haha, goed dat jullie het niet overwegen :') Politie op je erf geeft ook een troep _O-

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 11:26

Ik vraag mij ook altijd af hoe dat gaat, die verschuiving daar naar toe. Je moet volgens mij gewoon uitstralen dat je daar niet op zit te wachten, jezelf nog voor geen 5 centimeter in die wereld willen begeven, voordat je het weet kun je niet meer terug denk ik :o

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 11:30

Maar stel nou dat je bedrijf niet zo lekker loopt en je financiële problemen hebt? Dan is het wel heel verleidelijk om ja te zeggen als er iemand langs komt die jou grof geld biedt voor verhuur van een loods. Daar richt men zich ook steeds meer op, voorlichting aan mensen in het buitengebied: trap er niet in, want voor je weet zit je in de onderwereld.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 11:33

Bij een manege met andere mensen is wel risicovol.
Maar bij onze buren zijn ze ook geweest, die heeft een loods wat verder van het huis terug.
Zou dat branden weinig gevaar voor anderen.
Hij heeft het niet gedaan maar gaf wel aan er toch eens over nagedacht te hebben.
Inderdaad slecht lopend bedrijf en dure kinderen.
Maar juist om die kinderen heeft hij het niet gedaan.
Ze gaven aan dat hij na een jaar kon stoppen als hij wilde en dat geloofde hij dus niet. Te bang dat dan zijn gezin bedreigt zou worden.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 11:37

Cayenne schreef:
Ik snap niet dat je als bedrijf of uberhaupt als persoon zo'n risico neemt, zelfs niet wanneer je met geldproblemen zit ofzo.
Los van het risico dat justitie je op het spoor komt, is die hele troep op je erf toch ook levensgevaarlijk? Wat als het de lucht in vliegt? Op een manege lopen zoveel kinderen.. Je zult het maar op je geweten hebben!

Er wordt in de media gesproken over een manege, maar dit is geen manege. Het is altijd een handelaar en fokker geweest, met een paar pensionklanten. Een aantal jaar geleden is er een binnenbak gebouwd en blijkbaar is het hebben van een binnenbak voldoende om het een manege te noemen. Voor zover ik heb begrepen stonden er hooguit 1, misschien 2 pensionklanten. En na de scheiding eind afgelopen jaar zijn er heel veel paarden meegegaan met de ex, veel paarden die zij in training had voor derden.
Er is dus geen sprake van veel paardenvolk op het erf, zeker geen kinderen, manegelessen of wat dan ook.

Ik woon er 500 meter vandaan, maar bedenk dat dit een weg is die 2 kilometer lang is met voornamelijk boerderijen die op afstand van elkaar liggen. Soms heb je van je eigen buren niet eens in de gaten wat er achter de deuren gebeurt.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 11:41

ruitje schreef:
Ik vraag mij ook altijd af hoe dat gaat, die verschuiving daar naar toe. Je moet volgens mij gewoon uitstralen dat je daar niet op zit te wachten, jezelf nog voor geen 5 centimeter in die wereld willen begeven, voordat je het weet kun je niet meer terug denk ik :o

Je hoort ook weleens dat ze de eigenaren van een agrarisch bedrijf flink onder druk zetten en chanteren zodat ze uiteindelijk toch onder de druk bezwijken en akkoord gaan met het verhuren van de schuren voor dit soort praktijken.

@Caro_MarjaH: Gelukkig dat er dan relatief weinig mensen op het erf kwamen. Laatst was er een bekende stal waarbij wel echt pensionklanten en les werd gegeven en waar ook een drugslab werd ontdekt. Je moet er niet aan denken dat zoiets helemaal mis gaat.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 11:47

De drugcriminaliteit is al jaren een echte bedrijfstak , zeer professioneel. En ik vermoed dat al die labs die de laatste maanden zijn opgerold allemaal een uitvloeisel zijn van het feit dat de politie maanden heeft kunnen meeluisteren met de criminelen. Sindsdien worden er heel veel gepakt en ik vermoed dat dit nog steeds het topje van de ijsberg is, maar elk lab minder is winst.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:05

Caro_MarjaH schreef:
Cayenne schreef:

Er wordt in de media gesproken over een manege, maar dit is geen manege. Het is altijd een handelaar en fokker geweest, met een paar pensionklanten. Een aantal jaar geleden is er een binnenbak gebouwd en blijkbaar is het hebben van een binnenbak voldoende om het een manege te noemen. Voor zover ik heb begrepen stonden er hooguit 1, misschien 2 pensionklanten. En na de scheiding eind afgelopen jaar zijn er heel veel paarden meegegaan met de ex, veel paarden die zij in training had voor derden.
Er is dus geen sprake van veel paardenvolk op het erf, zeker geen kinderen, manegelessen of wat dan ook.

Ik woon er 500 meter vandaan, maar bedenk dat dit een weg is die 2 kilometer lang is met voornamelijk boerderijen die op afstand van elkaar liggen. Soms heb je van je eigen buren niet eens in de gaten wat er achter de deuren gebeurt.

Hier in de omgeving worden ook veel boerderijen omgebouwd naar appartementen voor voornamelijk Poolse gastarbeiders. Als je in de omgeving woont kan je ook denken dat al dat volk op het erf gastarbeiders zijn.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:07

Bizar, zo’n 10 jaar 3 huizen verderop gewoond. Een manege is het inderdaad niet. Liepen normaal weinig mensen van buitenaf op het erf. Maar kan me voorstellen als dat soms wat meer wordt, je niet meteen hier vanuit gaat. Het zou mijn hoofd niet eens gepasseerd zijn in ieder geval.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:21

finnens schreef:
Bizar, zo’n 10 jaar 3 huizen verderop gewoond. Een manege is het inderdaad niet. Liepen normaal weinig mensen van buitenaf op het erf. Maar kan me voorstellen als dat soms wat meer wordt, je niet meteen hier vanuit gaat. Het zou mijn hoofd niet eens gepasseerd zijn in ieder geval.

En als mensen alleen in het lab of in het slaapverblijf mogen komen en ze niet gezien willen worden dan moet je er denk ik al scherp op zijn dat het je opvalt

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:06

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:10

Caira schreef:
karuna schreef:

Ook niet in de winter?

:+
leuk hoor zo'n kaal dak en verder eromheen een berg sneeuw

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:47

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:54

Echt een bedrag he, en wat kun je ermee? Illegaal geld "even" witwassen is ook een vak.

Toch vraag ik me af al een tijd, er duiken steeds meer van dergelijke verhalen op. In de regio hier zijne r speciale info avonden geweest erover. Maar hoe sterk moet je in je schoenen staan als dergelijke lui op je terrein staan met de melding wij gaan hier even iets opzetten.

Ik kan me niet voorstellen dat een simpel nee ik wil niet en gaat u nu maar weg voldoende is. -O-