Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:In Apeldoorn zit een tweede unit. 120000 kilo coke houdend materiaal gevonden daar. Tot 200 kilo wassen per dag straatwaarde krankjorum. En dat kunnen doen zonder dat iemand het merkt. Hoe dan?![]()
karuna schreef:Mwa ik werd een keer heel vroeg wakker van een hoop herrie waar ik destijds woonde. Ging al mopperend naar buiten welke idioot zoveel herrie aan het maken was even na 5 en. Wat bleek stond een politie container achter mijn tuin en werd het huis achter me leeggetrokken met duizenden hennepplanten. Zat al jaren een kwekerij kennelijk. Enige dat afweek aan het huis waren de dichte rolluiken. Maar ja eigenaar was vrachtwagen chauffeur dus heel veel weg. Nooit wat van gemerkt. Ben daar nog jaren later geschokt over hoe je het niet kunt merken.
Maar dat is een andere activiteit dan dagelijk coke wassen
Tiquira_Jill schreef:Nee ze stonden al buiten toen ze aankwamen.
Volgens mij werd er iets "gebrouwd" in de binnenzak want daar hebben ze een ruimte gebouwd.
Er was de laatste tijd ook een hele rare geur.
Er zijn nu nog 5 paarden + 2 veulens.
1 hengst en 4 merries.
En mijn pony nog.
Morgen om 7 uur gaan wij er weer heen en s'avonds nog een keer.
Als er meer is dat ik weet zal ik het zeggen.
Cayenne schreef:Nou ja, blijkbaar hebben ze dat dus heel goed afgeschermd.
En er zijn de afgelopen tijd meerdere drugsplekken op maneges en pensionstallen ontmanteld, dus het zal wel een goede dekmantel zijn?
Cayenne schreef:Ik snap niet dat je als bedrijf of uberhaupt als persoon zo'n risico neemt, zelfs niet wanneer je met geldproblemen zit ofzo.
Los van het risico dat justitie je op het spoor komt, is die hele troep op je erf toch ook levensgevaarlijk? Wat als het de lucht in vliegt? Op een manege lopen zoveel kinderen.. Je zult het maar op je geweten hebben!
ruitje schreef:Ik vraag mij ook altijd af hoe dat gaat, die verschuiving daar naar toe. Je moet volgens mij gewoon uitstralen dat je daar niet op zit te wachten, jezelf nog voor geen 5 centimeter in die wereld willen begeven, voordat je het weet kun je niet meer terug denk ik
Caro_MarjaH schreef:Cayenne schreef:Ik snap niet dat je als bedrijf of uberhaupt als persoon zo'n risico neemt, zelfs niet wanneer je met geldproblemen zit ofzo.
Los van het risico dat justitie je op het spoor komt, is die hele troep op je erf toch ook levensgevaarlijk? Wat als het de lucht in vliegt? Op een manege lopen zoveel kinderen.. Je zult het maar op je geweten hebben!
Er wordt in de media gesproken over een manege, maar dit is geen manege. Het is altijd een handelaar en fokker geweest, met een paar pensionklanten. Een aantal jaar geleden is er een binnenbak gebouwd en blijkbaar is het hebben van een binnenbak voldoende om het een manege te noemen. Voor zover ik heb begrepen stonden er hooguit 1, misschien 2 pensionklanten. En na de scheiding eind afgelopen jaar zijn er heel veel paarden meegegaan met de ex, veel paarden die zij in training had voor derden.
Er is dus geen sprake van veel paardenvolk op het erf, zeker geen kinderen, manegelessen of wat dan ook.
Ik woon er 500 meter vandaan, maar bedenk dat dit een weg is die 2 kilometer lang is met voornamelijk boerderijen die op afstand van elkaar liggen. Soms heb je van je eigen buren niet eens in de gaten wat er achter de deuren gebeurt.
finnens schreef:Bizar, zo’n 10 jaar 3 huizen verderop gewoond. Een manege is het inderdaad niet. Liepen normaal weinig mensen van buitenaf op het erf. Maar kan me voorstellen als dat soms wat meer wordt, je niet meteen hier vanuit gaat. Het zou mijn hoofd niet eens gepasseerd zijn in ieder geval.
Caira schreef:karuna schreef:Mwa ik werd een keer heel vroeg wakker van een hoop herrie waar ik destijds woonde. Ging al mopperend naar buiten welke idioot zoveel herrie aan het maken was even na 5 en. Wat bleek stond een politie container achter mijn tuin en werd het huis achter me leeggetrokken met duizenden hennepplanten. Zat al jaren een kwekerij kennelijk. Enige dat afweek aan het huis waren de dichte rolluiken. Maar ja eigenaar was vrachtwagen chauffeur dus heel veel weg. Nooit wat van gemerkt. Ben daar nog jaren later geschokt over hoe je het niet kunt merken.
Maar dat is een andere activiteit dan dagelijk coke wassen
Ook niet in de winter?