Arme pony

En de rest van zijn dieren zal het vast niet beter af gaan.
Het feit dat ze dit filmen en op internet zetten geeft wel aan dat ze dit zelf volkomen normaal gedrag vinden.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Gini schreef:En weet je, het is nu omdat het kleine pony en een grote man is, dat het extra hard doorkomt, maar snokken en hangen in de mond is een best wel "normale" straf in paardenland (normaal in de zin van 'vaker voorkomend', niet dat ik het persoonlijk normaal vind). Iedere springwedstrijd zie je wel minstens 1 paard dat op dergelijke manier gecorrigeerd wordt.
Er is veel mis in de paardenwereld. Ik probeer me altijd te focussen op het goede, maar er is zo verdomd veel mis.
Storm schreef:Nee, netjes is het niet, maar kom op zeg, iedereen weet dat pennymeisjes ook niet altijd even netjes met stoute Shetlandpony's omgaan.
Ik heb vroeger ook wel eens een pony (te) hard aangepakt omdat hij niet deed wat ik wilde. Daarna stond er weer een grote bak slobber klaar. Deze pony ziet er verder prima uit, het zal allemaal best meevallen met hoe slecht dit beestje het heeft.
Gini schreef:VLP-wedstrijden. Er zit er altijd wel eentje tussen die gesnokt wordt. Ik zou je zelfs zo een aantal namen van ruiters kunnen opsommen waar je geen paard wilt zijn, maar dat zou niet netjes zijn.
Cayenne schreef:Toch niet mee eens, Storm. Het beest had zijn nek wel kunnen breken door het met teveel ruitergewicht over de hindernissen te slepen.
BriPi schreef:Toen ik het bericht opende dacht ik "dit is misschien een overdrijving van 'dierenmishandeling', het kan best meevallen wat die man heeft gedaan", maar toen las ik het artikel en zag ik de video's... bah. Vooral het gelach op de achtergrond. Pony is duidelijk van streek terwijl er in zijn mond wordt getrokken, er vreselijk veel gewicht op zijn rug zit en er een hond uitdagend omheen danst. En dan die tweede video... pony flipt helemaal over de kop en de mensen aan de kant beginnen gewoon keihard te lachen. Dat lachen maakte het alleen maar erger, die mensen zitten er gewoon van te genieten dat die pony mentaal en fysiek pijn lijdt.
Ik vind het vooral apart dat Leandro Aperecido da Silva het heeft over "niet slaan" terwijl hij toch echt rukt aan de teugels en ze als zweep gebruikt. Ook beweert hij niet agressief te hebben gereageerd, maar zo'n flinke ruk naar achteren is best agressief, net als het slaan. Als hij dat niet agressief vindt, vraag ik me af hoe ver hij gaat bij het trainen van zijn paarden. Ik wil geen aannames maken, maar ik vind deze beweringen van hem zo raar.
Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat.
Storm schreef:Nee, netjes is het niet, maar kom op zeg, iedereen weet dat pennymeisjes ook niet altijd even netjes met stoute Shetlandpony's omgaan.
Ik heb vroeger ook wel eens een pony (te) hard aangepakt omdat hij niet deed wat ik wilde. Daarna stond er weer een grote bak slobber klaar. Deze pony ziet er verder prima uit, het zal allemaal best meevallen met hoe slecht dit beestje het heeft.
_Penotti schreef:Met meer gewicht voor de sprong kan ik dan wel tegen geef ik toe. Het paard kan ook kiezen wel te vertragen. Dan heeft een ruiter soms geen keuze meer door te komen dan wenselijk.
Shae schreef:Ik heb gereden bij een ruiter die dat snokken doodnormaal vond. Zo blij dat ik daar weg ben, maar ja... De mensen die dit normaal vinden bestaan dus echt en delen dit ook met hun pupillen, maar meestal wel redelijk achter gesloten deuren. Want stel je voor dat 'gevoelige pennymeisjes' het te zien krijgen (woorden van die ruiter, niet van mij).