Onderzoek naar Olympische ruiter wegens dierenmishandeling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Horsier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 18:49

WTF! :wow:
Arme pony :(:)
En de rest van zijn dieren zal het vast niet beter af gaan.
Het feit dat ze dit filmen en op internet zetten geeft wel aan dat ze dit zelf volkomen normaal gedrag vinden.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 18:50

Nou ik weet niet op wat voor wedstrijden jij komt, maar dit zie ik gelukkig echt niet vaak.
Wel eens met 2 handen wat steviger een ophouding maken als een paard door de hand heen rent en met een noodgang de sprong in wil vliegen.
Maar zo, nee gelukkig niet zeg.

Gini schreef:
En weet je, het is nu omdat het kleine pony en een grote man is, dat het extra hard doorkomt, maar snokken en hangen in de mond is een best wel "normale" straf in paardenland (normaal in de zin van 'vaker voorkomend', niet dat ik het persoonlijk normaal vind). Iedere springwedstrijd zie je wel minstens 1 paard dat op dergelijke manier gecorrigeerd wordt.
Er is veel mis in de paardenwereld. Ik probeer me altijd te focussen op het goede, maar er is zo verdomd veel mis.

Gini

Re: Onderzoek naar Olympische ruiter wegens dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 18:52

VLP-wedstrijden. Er zit er altijd wel eentje tussen die gesnokt wordt. Ik zou je zelfs zo een aantal namen van ruiters kunnen opsommen waar je geen paard wilt zijn, maar dat zou niet netjes zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 18:54

Dit heeft niets met corrigeren te maken, en in het tweede filmpje zit zijn zoon erop :r
Dat gelach door de filmster vind ik ook grenzen aan gedrag van een psychopaat :\ Hoe kun je dit nou lollig vinden?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 18:54

Nee, netjes is het niet, maar kom op zeg, iedereen weet dat pennymeisjes ook niet altijd even netjes met stoute Shetlandpony's omgaan.
Ik heb vroeger ook wel eens een pony (te) hard aangepakt omdat hij niet deed wat ik wilde. Daarna stond er weer een grote bak slobber klaar. Deze pony ziet er verder prima uit, het zal allemaal best meevallen met hoe slecht dit beestje het heeft.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 18:57

Toch niet mee eens, Storm. Het beest had zijn nek wel kunnen breken door het met teveel ruitergewicht over de hindernissen te slepen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 18:57

Storm schreef:
Nee, netjes is het niet, maar kom op zeg, iedereen weet dat pennymeisjes ook niet altijd even netjes met stoute Shetlandpony's omgaan.
Ik heb vroeger ook wel eens een pony (te) hard aangepakt omdat hij niet deed wat ik wilde. Daarna stond er weer een grote bak slobber klaar. Deze pony ziet er verder prima uit, het zal allemaal best meevallen met hoe slecht dit beestje het heeft.

Dit bedoel je toch sarcastisch neem ik aan?

Gini schreef:
VLP-wedstrijden. Er zit er altijd wel eentje tussen die gesnokt wordt. Ik zou je zelfs zo een aantal namen van ruiters kunnen opsommen waar je geen paard wilt zijn, maar dat zou niet netjes zijn.

Soms denk ik wel eens dat ze in Belgie achterlopen.
Echt niet vervelend bedoeld, echt niet.
Maar ook hier op bokt lees ik soms dingen over wat voor les sommige krijgen en dan denk ik, huh? Dat is toch wel erg achterhaald.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 19:01

Dat kan. En ik ga ook zeker niet beweren dat iedereen zo rondrijdt, thank god niet. Maar een paard in de inrijpiste dat na de sprong wegloopt eens even goed stilzetten door er met wat meer gewicht dan wenselijk aan te hangen of na de sprong eens even een rukje te geven. Of zelfs al bij de vrachtwagens, als het paard niet stilstaat met het aandoen van de beenbeschermers *snok* en een schreeuw. Of een paard dat niet rond wilt lopen en daardoor eens even goed links en rechts gesteld wordt.
Iedere wedstrijd minstens eentje. Dit weekend weer, als ik durf zal ik filmen, maar eigenlijk durf ik dat niet.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 19:03

Met meer gewicht voor de sprong kan ik dan wel tegen geef ik toe. Het paard kan ook kiezen wel te vertragen. Dan heeft een ruiter soms geen keuze meer door te komen dan wenselijk.

Maar al die andere dingen snapt een paard toch niets van.
Mag van mij echt veel harder aangepakt worden.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 19:06

Cayenne schreef:
Toch niet mee eens, Storm. Het beest had zijn nek wel kunnen breken door het met teveel ruitergewicht over de hindernissen te slepen.

Dat filmpje kan ik niet zien. Ik zie alleen dat hij er zonder zadel opzit. Ja, hij ragt flink het bit heen en weer, en nee, het is niet goed en hij had eraf gesleurd mogen worden. Maar ik bedoel hiermee te zeggen dat veel paardenleed niet te zien is, en dit filmpje toevallig wel. En het feit dat hij een bekende ruiter is, doet hem ook weinig goed.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 19:09

Wat ben je dan een vent zeg op zo'n pony... Echt sneu zoiets.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 19:10

Nou dat snoeken zo hoefde ik vroeger toch echt niet te doen. En niemand niet daar waar ik ben begonnen en ook niet waar ik later hebben gereden.
Dat een paard dat bij direct een flink knal krijgt, ja hoor. Maar zo wat liggen trekken zonder enige reden?
Minuten lang?
nee dan werden wij echt naar huis gestuurd.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 19:11

Ik zie nu het filmpje dat de pony over de kop vliegt over de hindernis. Dat is wel erg ja, hij had zijn nek kunnen breken, maar dat kan ook gebeuren als er een lief meisje op had gezeten.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 19:14

BriPi schreef:
Toen ik het bericht opende dacht ik "dit is misschien een overdrijving van 'dierenmishandeling', het kan best meevallen wat die man heeft gedaan", maar toen las ik het artikel en zag ik de video's... bah. Vooral het gelach op de achtergrond. Pony is duidelijk van streek terwijl er in zijn mond wordt getrokken, er vreselijk veel gewicht op zijn rug zit en er een hond uitdagend omheen danst. En dan die tweede video... pony flipt helemaal over de kop en de mensen aan de kant beginnen gewoon keihard te lachen. Dat lachen maakte het alleen maar erger, die mensen zitten er gewoon van te genieten dat die pony mentaal en fysiek pijn lijdt.
Ik vind het vooral apart dat Leandro Aperecido da Silva het heeft over "niet slaan" terwijl hij toch echt rukt aan de teugels en ze als zweep gebruikt. Ook beweert hij niet agressief te hebben gereageerd, maar zo'n flinke ruk naar achteren is best agressief, net als het slaan. Als hij dat niet agressief vindt, vraag ik me af hoe ver hij gaat bij het trainen van zijn paarden. Ik wil geen aannames maken, maar ik vind deze beweringen van hem zo raar.
Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat.

Hij vind het zelf niet uitzonderlijk, omdat hij dit soort handelingen misschien wel vaker gebruikt(Ik zeg misschien he, ik weet het natuurlijk niet). Zij zijn dit gewend om te doen, en hij is echt niet de enige olympische atleet die dit soort grappen uithaalt(wel uit eerste hand). Veel ruiters zijn zo gewend om drastische handelingen te doen dat ze dit niet eens zien als iets ergs. Hun moraal ligt gewoon anders. Ze weten dat het eigenlijk niet mag, maar ze doen het toch want ze zijn het zo gewend.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 19:17

Had hem dan toen hij beet een goede klap voor zijn bakkes verkocht. Maar dit slaat nergens op. Die pony weet echt niet meer dat hij nu straf heeft voor het bijten. Dit is echt heel fout corrigerend gedrag. En dat springen is al helemaal belachelijk. Ik hoop dat hij goed aangepakt wordt hiervoor, dit kan echt niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 19:19

Storm schreef:
Ik zie nu het filmpje dat de pony over de kop vliegt over de hindernis. Dat is wel erg ja, hij had zijn nek kunnen breken, maar dat kan ook gebeuren als er een lief meisje op had gezeten.

Serieus??
Laatst bijgewerkt door BigOne op 03-08-20 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 19:21

Wat mij betreft mag hij zelf ook "geruind" worden. Hoeft ie ook geen ponies meer te kopen voor eventueel toekomstige kinderen.

Misselijkmakend gedrag. Je zou beter verwachten!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 19:22

Storm schreef:

Zit je nu serieus een volwassen vent te verdedigen die het kapot raggen van de mond van een pony en over hindernissen jagen met een 20 jarige persoon erop een technische correctie noemt omdat de pony gebeten had?? Oh ja, hij deed het ook nog zonder zweep en sporen. Hoe aardig.

Sorry, maar ik weet niet wat ik erger vindt: het doen of het verdedigen..dit is niet goed te praten, voor pennymeisjes niet, voor onwetenden niet en helemaal niet voor een OS ruiter. Iedereen met een beetje gezond verstand snapt dat dit niet kan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 19:30

Storm schreef:

Ben je nu dierenmishandeling aan het goedpraten? Waarom?

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 19:31

Ik heb gereden bij een ruiter die dat snokken doodnormaal vond. Zo blij dat ik daar weg ben, maar ja... De mensen die dit normaal vinden bestaan dus echt en delen dit ook met hun pupillen, maar meestal wel redelijk achter gesloten deuren. Want stel je voor dat 'gevoelige pennymeisjes' het te zien krijgen (woorden van die ruiter, niet van mij :D ).

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 19:31

_Penotti schreef:
Met meer gewicht voor de sprong kan ik dan wel tegen geef ik toe. Het paard kan ook kiezen wel te vertragen. Dan heeft een ruiter soms geen keuze meer door te komen dan wenselijk.

Ik bedoel eerder een paard dat na de sprong niet snel genoeg terugkomt en dat de ruiter dan even snokt/hangt om het paard terug bij de les te krijgen of echt meer aan 1 teugel gaat hangen om het paard op de volte te krijgen. Waarbij het paard dus de mond opent. Ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen, ik heb het beeld zo voor mijn ogen :+

Diep zitten in het zadel en een ophouding geven net voor de hindernis omdat het paard anders in de sprong vliegt, daar heb ik uiteraard ook niets op tegen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 19:35

Ik begreep je wel :j

Daarom ook mijn volgende zin: Maar al die andere dingen snapt een paard toch niets van.
Mag van mij echt veel harder aangepakt worden.

Dus ook dat getrek en gepluk na de sprong.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 19:35

Shae schreef:
Ik heb gereden bij een ruiter die dat snokken doodnormaal vond. Zo blij dat ik daar weg ben, maar ja... De mensen die dit normaal vinden bestaan dus echt en delen dit ook met hun pupillen, maar meestal wel redelijk achter gesloten deuren. Want stel je voor dat 'gevoelige pennymeisjes' het te zien krijgen (woorden van die ruiter, niet van mij :D ).

Gelukkig zijn er mensen als Storm om dit soort acties te bagatelliseren en goed te praten :). Die pony zal wel geleerd hebben niet meer te bijten, want hij zal echt de actie van de ruiter wel aan het bijtincident koppelen, die hersencapaciteit hebben paarden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 19:36

Jeetje wat een galbakken zeg op die filmpjes :n

Die vinden het alleen maar dikke lol om zo'n grote vent op zo'n drentelponietje te zien zitten, totaal geen besef dat het diertje ook gevoel heeft, ze zien het gewoon als een stuk grappig speelgoed 8)7

Om dit erop rondraggen door volwassen kerels straf voor bijten te noemen dat is al helemaal bizar....

ampi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 19:41

normaal reageer ik niet op dit soort berichten maar dit is echt fouter dan fout. Wat een walgelijk beelden. Die gast mag toch gewoon nooit meer bij een paard in de buurt komen laat staan zn brood te verdienen in de paardensport.