Geen koninklijke rijtoer op Prinsjesdag, publiek niet welkom

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 12:09

Anoniem schreef:
Resistance schreef:
Misschien kunnen ze die kolonialisme verheerlijkende koets dan eindelijk eens onder handen nemen.

Ik dacht, maar huhh dat was toch een kado van (voornamelijk) de jordanezen aan koningin Wilhelmina?
En toen ging ik lezen over wat er op staat....voor, achter, rechts viel me mee, tot ik bij het linkerpaneel kwam. Meh.... jammer. Wist ik niet.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Gouden_Koets_(Nederland)

De gouden koets rijdt al een tijdje niet meer :') Ze nemen hem momenteel al onder handen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 12:14

verootjoo schreef:
Anoniem schreef:
Ik dacht, maar huhh dat was toch een kado van (voornamelijk) de jordanezen aan koningin Wilhelmina?
En toen ging ik lezen over wat er op staat....voor, achter, rechts viel me mee, tot ik bij het linkerpaneel kwam. Meh.... jammer. Wist ik niet.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Gouden_Koets_(Nederland)

De gouden koets rijdt al een tijdje niet meer :') Ze nemen hem momenteel al onder handen.

Quote van wiki:
"Na Prinsjesdag 2015 is een ingrijpende en langdurige restauratie begonnen, die naar verwachting zeven jaar zal duren.[17] In de tussentijd zal het koningspaar de Glazen Koets gebruiken.

Na Kamervragen over de restauratie gaf premier Rutte aan dat het om werkzaamheden aan de draagriemen, de houten wielen, het houtsnijwerk, de sleetse textiele materialen en aan de koorden en kwasten op de bok gaat. De kosten van het groot onderhoud worden niet openbaar gemaakt. De opknapbeurt wordt uitgevoerd binnen de begroting van de koning, die de vrijheid heeft om binnen die begroting zelf te bepalen hoe hij dit geld uitgeeft."

Dat heeft dus niets met het paneel te maken. :+

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 12:14

purny schreef:
ik zie het woord gekkie niet als een scheldwoord hoor, het moet je wel heel hoog zitten als je dat een scheldwoord vind.
Maar ik heb dan ook helemaal maar dan ook helemaal niks met het koningshuis. En ik snap ook echt niet die mensen die al heel vroeg in de morgen bij de route gaan staan.

Nu weer verder met de orde van de dag

Ach, tegenwoordig is alles een grove belediging en een scheldwoord.

De wereld zou wat mooier zijn en mensen zouden wat meer lachen als mensen een wat dikker huidje zouden hebben. Hoeft heus geen anderhalve meter hoor, maar gewoon niet alles zo aantrekken.

En op grond van mijn hobbie en wat ik hoop te behalen
word ik meer dan regelmatig zwaar gestoord genoemd. Als
ik me dát aan moet trekken. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 12:15

Captain schreef:
Ik heb het idee dat juist iedereen haar hierop aanspreekt omdat ze een verstandelijke beperking heeft. #doeslief.

Nou lijkt mij niet hoor, ik vind dat ook nogal een rare beschuldiging.
#watjezegtdoejezelf

CaptainJarig

Re: Geen koninklijke rijtoer op Prinsjesdag, publiek niet welkom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 12:19

:*

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 12:22

Ik vind het ook wel jammer hoor dat het niet door gaat! Ik ging toch vaak even ervoor zitten als het mogelijk was. leuk om al die paarden te zien lopen, de kleding die men aan heeft enzo. Kan daar altijd wel van genieten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 14:37

Zo jammer. Ik ga elk jaar op zondagochtend naar de Generale repetitie van de rijtoer.
Bling bling, mannen in uniform en heel veel paarden. Dat maakt deze Penny blij <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 15:05

janouk schreef:
Zo jammer. Ik ga elk jaar op zondagochtend naar de Generale repetitie van de rijtoer.
Bling bling, mannen in uniform en heel veel paarden. Dat maakt deze Penny blij <3

Het is ook gewoon een machtig gezicht!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 05:31

corine1981 schreef:
Dat is in ieder geval vast een mooie bezuiniging voor de staatskas :)

Nou zeker ja, dat scheelt me effies wat. kom op, geloof jezelf toch niet.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 05:34

purny schreef:
ik zie het woord gekkie niet als een scheldwoord hoor, het moet je wel heel hoog zitten als je dat een scheldwoord vind.
Maar ik heb dan ook helemaal maar dan ook helemaal niks met het koningshuis. En ik snap ook echt niet die mensen die al heel vroeg in de morgen bij de route gaan staan.

Nu weer verder met de orde van de dag

Ok paarden gekkie, je hebt er helemaal niks mee, laat het dan aan je voorbijgaan. Maakt het wat gezelliger voor de fans.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 07:41

Jeetje...lange tenen hier :')

Jammer, maar in dit jaar wordt toch al alles uitgesteld/afgesteld/ bijgesteld. Volgend jaar hopelijk nieuwe kansen. Ooit ga ik kijken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:38

Kuikenlief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 22:56

Hoezo gaat niet door ?? Waar is live tv gebleven.Dat lijkt de idiale oplossing toch

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 08:06

En iedereen die er mee te maken heeft dan, alle ruiters beveiliging politie etc.? die kunnen ook geen 1,5 meter afstand houden met zoiets. Plus dat er denk ik groeperingen zijn die deze dag zullen aangrijpen om hun bezwaren te uiten, wat natuurlijk de ideale omstandigheid zou zijn om de boel flink te verzieken en volop in de picture te komen.