Duitse meisjes ontsnappen uit instelling en stelen paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Juliana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 10:45

_l_amanda_l_ schreef:
Maar da's allemaal niet gebeurd, toch? Dus, kunnen we er veilig om lachen.. Anders kan je werkelijk nooit meer iets komisch vinden als je éérst alle "wat als-en" moet afwegen... :')

Mee eens! Ik vind het ook een grappig verhaal! En tja, een paard ís natuurlijk ook het ideale vervoersmiddel... Die meisjes hebben in ieder geval een goede smaak :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 10:46

Juliana1 schreef:
_l_amanda_l_ schreef:
Maar da's allemaal niet gebeurd, toch? Dus, kunnen we er veilig om lachen.. Anders kan je werkelijk nooit meer iets komisch vinden als je éérst alle "wat als-en" moet afwegen... :')

Mee eens! Ik vind het ook een grappig verhaal! En tja, een paard ís natuurlijk ook het ideale vervoersmiddel... Die meisjes hebben in ieder geval een goede smaak :j

Ik mis wat er grappig is aan het stelen van andermans eigendom, denk ik. Kun je dat uitleggen?

anjali

Re: Duitse meisjes ontsnappen uit instelling en stelen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:54

In het oude Wilde Westen van Amerika stond op paardendiefstal de doodstraf. Nu leven we wel in een ander land en in een andere tijd. En er zal wel een reden zijn ook waarom deze meisjes in een instelling zaten.Waarschijnlijk meisjes met problemen en geen goede opvoeding.Ik hoop dan ook dat men nu aan hen duidelijk zal maken dat dit niet hoort.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 12:03

Nissima schreef:
[ Na de aanhouding moest het 13-jarige meisje naar het ziekenhuis. Zij zou zich verwond hebben tijdens een val van het paard.

Karma ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 12:17

Wat is dat toch tegenwoordig? Zo lang er niets gebeurd, moet je het maar goed vinden dat ze met jou paard aan de haal gaan??? Zijn we nu helemaal gek geworden? Ik sta echt niet in voor mezelf als er ooit een penny met 1 van mijn dieren aan de haal gaat. Meiden van 13 en 14 weten al verdomd goed dat je van andermans eigendom af hoort te blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 12:27

_O- _O-
Wat een stunt.
Domme actie van die pubermeisjes, maar ik moet er echt wel om lachen. Iets te veel Penny gelezen waarschijnlijk.
Gelukkig is er niets ernstigs gebeurd en hopelijk is het ene meisje snel weer hersteld.
Pittig gesprek en een paar weken stallen/wei mesten lijkt me een gepaste straf.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 14:04

Ik lees de Penny. Maar als daar verhaaltjes in zouden staan die dit soort gedrag zouden promoten of goedkeuren,dan zou ik de Penny echt niet meer kopen.

annomon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 14:16

Het zullen je paarden maar zijn. Ik zou echt des duivels zijn! Niks grappigs aan (en god straft in dit geval onmiddellijk of een gevalletje karma?)

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 14:19

Nouja.. mijn eerste reactie was ook: "oei!", maar ik vind dat sommige mensen het wel heel zwaar lijken te tillen.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 14:22

Zouden mensen het ook grappig vinden als die meisjes een auto hadden 'geleend' en daar een ongeluk mee gehad hadden?
Ik vind het eerder een triest verhaal. Om te beginnen omdat de meisjes in een instelling zitten.
Laatst bijgewerkt door Sclimpre op 16-07-20 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 14:26

Hiraeth schreef:
Nouja.. mijn eerste reactie was ook: "oei!", maar ik vind dat sommige mensen het wel heel zwaar lijken te tillen.

Nou...en maar met het vingertje zwaaien. Dames, die meisjes lezen hier echt niet mee hoor. Die zitten al lang weer in hun instelling, met hun neus in de Pfenny, of hoe de Duitse versie van de Penny dan ook mag heten. :')

Schrompeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 14:58

anjali schreef:
En er zal wel een reden zijn ook waarom deze meisjes in een instelling zaten.Waarschijnlijk meisjes met problemen en geen goede opvoeding.

bah, wat een aannames :r

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 15:03

Ik hoop voor de eigenaar dat het hier bij blijft. Grappig vind ik het niet.
Het zullen je paarden maar zijn die ze jatten. Lig je de komende tijd ook niet meer zo gerust op je bed.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 15:26

anjali schreef:
En er zal wel een reden zijn ook waarom deze meisjes in een instelling zaten.Waarschijnlijk meisjes met problemen en geen goede opvoeding.

Wat een rare conclusie dat de meisjes geen goede opvoeding gehad hebben. Dat vind ik een vreemde aanname.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 15:40

Anoniem schreef:
_O- _O-
Wat een stunt.
Domme actie van die pubermeisjes, maar ik moet er echt wel om lachen. Iets te veel Penny gelezen waarschijnlijk.
Gelukkig is er niets ernstigs gebeurd en hopelijk is het ene meisje snel weer hersteld.
Pittig gesprek en een paar weken stallen/wei mesten lijkt me een gepaste straf.

Hell no dat ik als eigenaar van die stal/paarden die grieten nog op mijn erf zou toelaten hoor, ook niet om poep te scheppen :+

Algemeen:
Ik vind het verhaal ook niet grappig. Het zal jouw paard maar zijn, dat gestolen wordt.. Want dat is het, Penny gelezen of niet (en ja, ik heb de Penny ook gelezen als klein meisje, maar ik kwam dus echt nooit zonder toelating in een wei/aan een paard) --> diefstal.

Goed dat er aan de paarden niks mankeert (wat dus wel makkelijk had kunnen gebeuren, gezien 1 van de 2 grieten gevallen is, paard had makkelijk de kletter op kunnen slaan), maar het is en blijft diefstal, en omdat het dan ook nog eens om een levend wezen gaat is er imo niks grappigs aan -O-

Die meiden zijn oud genoeg om dit te weten. Nu stelen ze een paard - wat wordt hun volgende stunt? Ik zeg niet dat er een volgende stunt komt, maar als diefstal in hun kraam past, kan dat natuurlijk best wel eens zo zijn.
Ik zeg niet dat ze in een instelling zitten door gebrek aan opvoeding - de thuissituatie kan bijvoorbeeld zo slecht zijn dat ze voor hun eigen bescherming in een instelling geplaatst zijn. Maar stelen getuigt imo wél van een slechte opvoeding, en met deze ondoordachte en tegen-de-wet-actie hebben ze zichzelf geen plezier gedaan.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 15:44

LWDaisy schreef:
Maar stelen getuigt imo wél van een slechte opvoeding, en met deze ondoordachte en tegen-de-wet-actie hebben ze zichzelf geen plezier gedaan.

Want?!
Je weet niet wat deze meiden mankeren en waarom zij daar zitten.
Mss omdat zij (heel) wat minder flesjes in hun krat hebben.
Ik ken jongeren van 16+ die het niveau hebben van een 4/5 jarige.. en dat heeft niets en dan ook totaal niets met opvoeden te maken.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 15:47

_l_amanda_l_ schreef:

Het is juist wel gebeurd, een van de meisjes ligt toch in het ziekenhuis.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 15:49

F_Orumster schreef:
_l_amanda_l_ schreef:

Het is juist wel gebeurd, een van de meisjes ligt toch in het ziekenhuis.

Nee ze is er behandeld en terug naar de instelling, dus niet zwaar gewond :)

Goed is het niet en ja ik zou zeker zwaar pissed zijn als eigenaar.
Maar nu dat het allemaal mee is gevallen er om kunnen lachen als buitenstaander is ook niet zo verkeerd hoor.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 15:52

Tink89 schreef:
anjali schreef:

Wat een rare conclusie dat de meisjes geen goede opvoeding gehad hebben. Dat vind ik een vreemde aanname.

Ik had niet voor mezelf in gestaan als ze mijn paard uit haar stal hadden gehaald. Die was er niet alleen afgevallen, grote kans op een paar blauwe ogen was er ook geweest. Zijn ze nu helemaal gek geworden?!
Laatst bijgewerkt door Polly op 17-07-20 00:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: persoonlijke aanval verwijderd

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 15:54

Ach we zijn allemaal 13-14 jaar geweest en soms denk je dan niet heel goed na over de gevolgen van een bepaalde actie. Als puber leef je meer in het moment en het zal vast een wilde droom zijn geweest om met een paard de zonsopgang tegemoet te rijden.

Ik praat het absoluut niet goed, ik zou het ook niet grappig vinden als eigenaar. Maar ik was ooit ook eens jong en onbenullig en heb ook best dingen gedaan waarvan ik nu denk “hoe haalde je het in je hoofd?”

Ik denk eerlijk dat de meiden wel wat bekend waren met de stal en de paarden, want blijkbaar is het ze gelukt op stilletjes de paarden te pakken, op te zadelen en weg te rijden, dat lukt niet zomaar op onbekend terrein. Op het moment zelf zullen ze echt niet hebben nagedacht over de gevolgen, waarschijnlijk zagen ze het als één groot avontuur.

Tja, nu hopen dat ze passend gestraft worden. Niet al te zwaar, maar zwaar genoeg om het niet weer te overwegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:04

Daphara schreef:
Ach we zijn allemaal 13-14 jaar geweest en soms denk je dan niet heel goed na over de gevolgen van een bepaalde actie. Als puber leef je meer in het moment en het zal vast een wilde droom zijn geweest om met een paard de zonsopgang tegemoet te rijden.

Ik praat het absoluut niet goed, ik zou het ook niet grappig vinden als eigenaar. Maar ik was ooit ook eens jong en onbenullig en heb ook best dingen gedaan waarvan ik nu denk “hoe haalde je het in je hoofd?”

Ik denk eerlijk dat de meiden wel wat bekend waren met de stal en de paarden, want blijkbaar is het ze gelukt op stilletjes de paarden te pakken, op te zadelen en weg te rijden, dat lukt niet zomaar op onbekend terrein. Op het moment zelf zullen ze echt niet hebben nagedacht over de gevolgen, waarschijnlijk zagen ze het als één groot avontuur.

Tja, nu hopen dat ze passend gestraft worden. Niet al te zwaar, maar zwaar genoeg om het niet weer te overwegen.

Inderdaad!
Een domme kwajongens puberstreek.
Niemand hier zegt, wat goed meiden, doe dat nog maar een keer!
Ik vind sommige reacties wel heel zwaar en zuur hoor.
Ja, het had flink fout kunnen gaan, nee dat is het gelukkig niet.
Adem in, adem uit, en doorrrrrrrrr!

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:18

Anoniem schreef:
Daphara schreef:

Inderdaad!
Een domme kwajongens puberstreek.
Niemand hier zegt, wat goed meiden, doe dat nog maar een keer!
Ik vind sommige reacties wel heel zwaar en zuur hoor.
Ja, het had flink fout kunnen gaan, nee dat is het gelukkig niet.
Adem in, adem uit, en doorrrrrrrrr!

Nou ik weet niet hoor, ik wist op mijn 14de echt wel dat dit niet normaal is en velen met mij denk ik. Ik zou ook echt pissed zijn als mij paard door zo’n tuttebel gejat was. Blijf van andermans spullen en dieren af. Zeker op die leeftijd is er echt wel besef wat kan en niet kan. Gelukkig is er niks gebeurd deze keer. Neemt niet weg dat het vooral niet aangemoedigd moet worden.

gichke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 17:30

Ik kan hier ook echt niet om lachen... de laatste tijd zijn er ook zoveel verhalen vrijgekomen van mensen die op andermans paarden kruipen, dan zie je ook veel mensen zeggen 'ach laat het, als ze maar plezier hebben.'

Excuseer? Echt niet! Als ik het zie gebeuren sleur ik ze met hun haren van men paard af.

Heel veel geluk gehad dat de staleigenaar nog een ronde ging doen, stel je voor als die dat niet gedaan had -O-

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 18:01

Als je gezocht wordt lijkt een paard me nu niet echt het juiste vervoermiddel. Daarmee val je toch veel te veel op.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 18:13

Sclimpre schreef:
Zouden mensen het ook grappig vinden als die meisjes een auto hadden 'geleend' en daar een ongeluk mee gehad hadden?
Ik vind het eerder een triest verhaal. Om te beginnen omdat de meisjes in een instelling zitten.

Als je op de vlucht bent lijkt een auto mij een meer voor de hand liggende keus moet ik zeggen. Maar aangezien deze dames waarschijnlijk nog nooit in een auto gereden hebben zou een fiets toch wel het meest voor de hand liggen lijkt mij.