Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Misty12 schreef:Op onze vorige stal moesten we met een buitenrit langs een paintbalterrein. De eerste keren was dat absoluut niet grappig, met omdraaiende of hardwegrennende paarden. Uiteindelijk wenden ze er wel aan.
Shadow0 schreef:Maar vakantiegangers komen denk ik helemaal niet in het verre veld, want dat is niet bepaald handig. Dan wil je toch juist je paard dichterbij?
mylittlejoy schreef:Wat ik een beetje mis in het verhaal is of er tussen de stal en de eigenaren van het lasergameterrein overleg is geweest of iets is gedaan om het onderling op te lossen. Het lijkt me dat je geluidswerende begroeiing of wanden oid toch al een hoop onderling op kunt lossen.
BriPi schreef:mylittlejoy schreef:Wat ik een beetje mis in het verhaal is of er tussen de stal en de eigenaren van het lasergameterrein overleg is geweest of iets is gedaan om het onderling op te lossen. Het lijkt me dat je geluidswerende begroeiing of wanden oid toch al een hoop onderling op kunt lossen.
Volgens mij stond er in het artikel dat de eigenaar van het lasergameterrein meerdere malen de mensen die tegen waren had uitgenodigd om een oplossing/compromie te bedenken, maar dat er niemand is gekomen. Ik denk dat dit ook geldt voor de staleigenaar, maar ik weet het niet.
Ik hoop dat iemand alsnog rond de tafel gaat met de terreineigenaar om te kijken naar mogelijkheden, in plaats van dat ze langs elkaar heen werken. Ik denk dat beide partijen een punt hebben en het beste is als ze gewoon samen gaan praten om met een oplossing te komen.
Gillbo schreef:Ik neem aan dat er niet 24/7 brullende oermensen aan het lasergamen zijn en dat de meeste paarden er echt snel aan wennen. 120 paarden daar zal ook wel eens een geurtje vanaf komen, en lasergamen dat hoor je vast wel.
Het is een beetje geven en nemen maar nu lijkt het erop dat de paarden in een rustoord moeten staan.
. Levita schreef:Gillbo schreef:Ik neem aan dat er niet 24/7 brullende oermensen aan het lasergamen zijn en dat de meeste paarden er echt snel aan wennen. 120 paarden daar zal ook wel eens een geurtje vanaf komen, en lasergamen dat hoor je vast wel.
Het is een beetje geven en nemen maar nu lijkt het erop dat de paarden in een rustoord moeten staan.
Ik denk dat het voor de paarden die daar in pension staan geen probleem zal zijn. Die kunnen er zeker aan wennen. Maar het is meer voor de paarden die in de vakantie komen. Die staan er maar een paar dagen en je wilt niet dat ze dan helemaal in de stress staan.
mylittlejoy schreef:Ach, wij hebben vier dagen per jaar een enorme kermis direct naast onze weilanden en buitenbakken staan met al het licht en geluid van dien. Ze wennen er echt heel snel aan. Maar ik kan me voorstellen dat als je wisselende gasten hebt, dat het wat minder uitkomt. Zoals BriPi zegt en wat ik ook eigenlijk bedoelde: onderling moet er echt wel een oplossing te bedenken zijn.

Voor vakantiegangers zie ik de problemen niet. Ineke2 schreef:Nou het geschreeuw en de snelle onverwachte bewegingen... het verdere geluid. Ik kan mij wel voorstellen dat ze daar niet blij mee zijn.
Ineke2 schreef:mylittlejoy schreef:Ach, wij hebben vier dagen per jaar een enorme kermis direct naast onze weilanden en buitenbakken staan met al het licht en geluid van dien. Ze wennen er echt heel snel aan. Maar ik kan me voorstellen dat als je wisselende gasten hebt, dat het wat minder uitkomt. Zoals BriPi zegt en wat ik ook eigenlijk bedoelde: onderling moet er echt wel een oplossing te bedenken zijn.
4 dagen per jaar is wel wat anders als het hele jaar door meerdere dagen per week overlast
Karl66 schreef:En dan ga dus niet daar met je paard op vakantie en ga je voor een andere locatie. Om als je daar bent tot de ontdekking te komen dat je langs het buiten zwembad moet om in het bos te komen. Vol met gillende, schreeuwende en rennende kinderen, waar je paard van kan schrikken...
Uiteindelijk blijft het gewoon je eigen verantwoordelijkheid om je paard bomproof te maken als je met hem aan het verkeer wil deelnemen. Dat kan je niet op de rest van de samenleving afschuiven.
Karl66 schreef:En dan ga dus niet daar met je paard op vakantie en ga je voor een andere locatie. Om als je daar bent tot de ontdekking te komen dat je langs het buiten zwembad moet om in het bos te komen. Vol met gillende, schreeuwende en rennende kinderen, waar je paard van kan schrikken...
Uiteindelijk blijft het gewoon je eigen verantwoordelijkheid om je paard bomproof te maken als je met hem aan het verkeer wil deelnemen. Dat kan je niet op de rest van de samenleving afschuiven.