Denemarken: Dramatisch verkeersongeval wordt paard fataal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tiquira_Jill

Re: Denemarken: Dramatisch verkeersongeval wordt paard fataal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 11:17

en hoe weet jij dat dan?
sorry ponylove22 maar ga andere mensen lastigvallen en niet mensen vals beschuldigen :n

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 11:25

Tiquira_Jill schreef:
en hoe weet jij dat dan?
sorry ponylove22 maar ga andere mensen lastigvallen en niet mensen vals beschuldigen :n
ik vbeschudlig ze ook niet maar als de trailer klep goed vast zit dan gaat ie echt niet na 1 of 4 trappen gelijk open
Je moet altijd alles conteoleren als je de weg op gaat
En ik val niemand lastig ik praat gewoon mee over de suriatie

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 11:29

Je kan beter zoals je in je profiel noemt slotje zeggen en uit dit topic weg gaan.
Je gaat toch geen 50 rijden op een 80 weg? Dat zijn gevaarlijke situaties door mensen gemaakt. Op rechte stukken natuurlijk. In bochten doen we allemaal voorzichtig.

Maar om dit een mensen fout te noemen? Terwijl je niet eens weet wat er precies is gebeurd.. ga je schamen ppnylove. Heel hard.

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 11:37

Dan mag ik hopen dat ik jou nooit op de snelweg/autoweg tegenkom, levensgevaarlijk om daar 50 te rijden :n

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 11:42

Niet alle botbreuken zijn te genezen bij een paard, helaas...

Een trailer trap je inderdaad niet zomaar open als je hem goed dicht gedaan hebt, maar met (een paar) flinke trap(pen) van een paard trapt 'ie wel zo de hele scharnieren/sluiting eruit... Ben bang dat dat gebeurt is, wat een vreselijk ongeluk :(

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 11:43

Ik heb getemd.

Wat een vreselijk naar ongeluk, veel sterkte voor de eigenaren van het paard!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 11:44

Het lijkt mij heel erg om een paard op zo'n manier te moeten verliezen, dit kan overal gebeuren, ook in NL, ook met shetlanders. En ik wil niet weten wat er met shetlandertjes in een trailer gebeurd wanneer die met 50kmh vrolijk op de snelweg kachelen en er een audi of bmw met 130kmh van achter op in rijdt.
Brr, rillingen lopen over mijn rug, snel dit topic ontstippen

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 11:44

bliksemflits schreef:

Een trailer trap je inderdaad niet zomaar open als je hem goed dicht gedaan hebt, maar met (een paar) flinke trap(pen) van een paard trapt 'ie wel zo de hele scharnieren/sluiting eruit... Ben bang dat dat gebeurt is, wat een vreselijk ongeluk :(
zelfs dan nog.Sorry maar dsn is de trailer niet goed onderhouden.Een trailer wat goed onderhouden is raakt echt niet zomaar een scharnier van de trailer

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 11:47

Bijzonder hoe je alle ''feiten'' denkt te weten van het ongeluk en van het paard.
Vind het kwetsend naar de slachtoffers toe van het ongeval.

Iedereen weet dat de meeste beenbreuken niet te genezen zijn,helemaal als het paard er ook nog een stuk mee gelopen/gerent heeft.

bliksemflits

Ponylove22 schreef:
bliksemflits schreef:

zelfs dan nog.Sorry maar dsn is de trailer niet goed onderhouden.Een trailer wat goed onderhouden is raakt echt niet zomaar een scharnier van de trailer

Heb jij een groot paard wel is een paar trappen tegen een hek of staldeur zien geven in een paniek situatie? Die schieten gewoon uit hun voegen hoor... Dat is in dit geval denk ik ook gebeurd
Laatst bijgewerkt door bliksemflits op 12-07-20 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Fennee

Nou ponylove wat ben ik blij dat jij helemaal perfect bent en er bij jou nooit een ongeluk kan gebeuren. De naam zegt het al: ongeluk.

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 11:49

Fennee schreef:
Nou ponylove wat ben ik blij dat jij helemaal perfect bent en er bij jou nooit een ongeluk kan gebeuren. De naam zegt het al: ongeluk.

Het is geen ongeluk maar een fout.Een goede trailer raakt niet zomaar stuk.Een paard krijgt de klep nooit stuk als ie goed gesloten is.

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 11:51

Ponylove22 schreef:
Fennee schreef:

Het is geen ongeluk maar een fout.Een goede trailer raakt niet zomaar stuk.Een paard krijgt de klep nooit stuk als ie goed gesloten is.

Ik denk dat jij zeer weinig van paarden (in panieksituaties) afweet en geen enkel idee hebt hoeveel kracht die uit kunnen voeren...
Maar alsjeblieft ga je gelijk ergens anders halen want dit is een vreselijk ongeluk voor alle betrokken :(

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 11:53

Ponylove22 schreef:
Fennee schreef:

Ik denk dat jij zeer weinig van paarden (in panieksituaties) afweet en geen enkel idee hebt hoeveel kracht die uit kunnen voeren...
Maar alsjeblieft ga je gelijk ergens anders halen want dit is een vreselijk ongeluk voor alle betrokken :([/quote] helemaal niet een paard wat op trailer in paniek raakt al met laden ga je niet door duwen en er op zetten
Maar ja ik denk dat ik hiet wel klaar ben.Met mesnen die niets weten van trailers

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 11:56

Ponylove22 schreef:
helemaal niet een paard wat op trailer in paniek raakt al met laden ga je niet door duwen en er op zetten
Maar ja ik denk dat ik hiet wel klaar ben.Met mesnen die niets weten van trailers

Je was erbij met laden begrijp ik uit deze post?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 12:32

AmyJamess schreef:
Lijkt me gewoon beter om ponylove geen aandacht te geven en op haar berichten in te gaan.
Helaas elke keer het zelfde verhaal met haar.
Wat ik begreep is dat ze een beperking heeft. Zij beleeft alles waarschijnlijk amders dan ons. Ik zal het dus niet te serieus nemen.

Dat is nog steeds geen reden om je onbeschoft te gaan gedragen (dit is niet het enige topic waarbij ik mij dood erger aan de reacties van Ponylove22). Ik heb een Tem gestuurd.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 13:06

Ponylove22 schreef:
wij menen altijd de n wegen en waarom arme eigenaren een dichte klep ksn een paard echt niet zomaar open krijgen hoor

Sorry hoor maar 50 op een weg waar het 100 km is is vragen om ongelukken. Wij nemen de snelweg met onze shetlanders en rijden gewoon 90 km. Ik heb zelfs in een inhaalactie wel eens 110 aangetikt, maar die persoon voor me reed toen en 80 en vertoonde wat raar gedrag dus toen er maar ff snel omheen met de trailer. Pony heeft daar niks van gemerkt overigens. Ze laden allebei nog net zo makkelijk. (Ik quote even het stukje waar ik op reageer over de n-wegen).

Sterkte voor de eigenaren, vreselijke manier om je paard zo te verliezen Y;(
Zelfs shetlanders in paniek zijn al niet prettig om mee te maken, laat staan een paard wat 5 tot 6 keer zoveel weegt. Ja, mijn ene pony is in paniek geweest op de trailer, maar toen stonden we gelukkig stil. Mijn andere pony was in paniek op de boot naar Texel, wegens dat hij de trillingen niet snapte. Het was dat dat maar een korte overtocht was en ik erbij was om hem gerust te stellen, anders had het houten schot tussen hem en de sulky het niet overleeft. Mijn pony's reizen achterwaarts, dus de klep eruit trappen doen ze niet zo gemakkelijk, maar ze schoppen wel tegen het tussenschot aan. En dat zijn dan mini-shetlanders, dus laat staan als een paard tekeer gaat. Ik vind vooral die 1paards-trailers enge dingen om te zien op de weg. Smal en hoog, 1 zuchtje wind en het ligt om voor mijn gevoel..

supersioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 13:13

Ah, wat heftig!

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 16:16

Ponylove22 schreef:
Fennee schreef:
Als een paard net zo hard aan het schoppen is als dat jij aan het relschoppen bent dan krijgt een paard zelfs een muur van 10ton om denk ik.

Vreselijk hoe erg je aan betweteren en veroordelen bent.

Kun je op houden met me vals beschuldigen ik word er zo langzamerand maar ik ga al uit dit topci vol mensne die niets weten

Jij bent aan het beschuldigen, naar de eigenaren van dit paard :n[/quote]

Helemaal niet :( je zegt nunweer dingen wat niet klopt.Ald je ns gaat allemaal is de trailer slecht onderhouden en een gebroken been kun je weer laten herstellen kost best veel maar als je van je paard houd doe je dit

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 16:17

Alles kan kapot gaan door een harde klap. En niet alles kan hersteld worden. Bij een mens (of hond/kat) kan je nog iets amputeren om te redden, bij een paard niet. Dat heeft niks met geld of liefde te maken.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 17:00

Moderatoropmerking:
We willen jullie vragen om weer terug te gaan naar het hoofdonderwerp en niet meer offtopic te gaan of persoonlijk naar elkaar te worden.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 17:14

Hoe kunnen we ontopic blijven als iemand als Ponylover of nu dus Lalahorse de boel komt verzieken? Zij eist alle aandacht op, niet alleen in dit topic, maar in alle topics waar ze aanwezig is. Ze komt enkel negatief over. Zij weet alles beter en alles wat een ander doet, denkt of zegt is verkeerd.

Deze mensen zijn op een gruwelijke manier hun paard verloren en ik hoop vanuit de grond van mijn hart dat zij niet op Bokt zitten (welke kans ik ook zeer klein acht, gezien het zich in Denemarken afspeelt), zodat ze niet hoeven te lezen dat het zogezegd allemaal hun eigen schuld is en dat ze zogezegd niet van hun paard houden en dat enkel omdat één of ander relnicht genot beleefd aan het kwetsen van andere mensen!

Sorry, ik kruip weer onder mijn steen, maar na meerdere verziekte topics door deze gebruiker moest dit van mijn hart.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 18:16

Moderatoropmerking:
Zoals hierboven al werd gevraagd, bij deze een nadrukkelijk verzoek om geen posts meer te plaatsen over specifieke gebruikers. Dit legt er enkel meer nadruk op, en zorgt ervoor dat het topic als geheel afdwaalt.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 19:06

Het is een spijtig ongeluk en hoe of wat zullen zelfs de eigenaren nooit weten.
Hier goeie 10j terug ook eens iets bizars voorgehad, doorbraaf paard in de trailer, alles zelf ingeladen, dichtgedaan,... komen we 7km verder aan en stappen uit, ligt de klep open.... de rubberblokjes onder de klep waren helemaal afgesleten, dus zeker weten hebben we gereden met een open klep. Hoe dit kon is nog steeds een groot raadsel, paard stond doodkalm, klep kon ook gewoon dicht, niets kapot ofzo.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 20:52

Vreselijk, het zal je paard toch zijn die zo eruit klapt terwijl je rijdt.