Paard zwaar gewond in trailer: agenten krijgen er van langs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 14:42

Monique1963 schreef:
[...]
Wat ik no-news vind van het originele artikel in de div kranten is dat het feitelijk alleen maar gaat om agenten die uitgescholden worden. Ik snap niet wat daar nu zo bijzonder aan is. Het respect naar elkaar toe is vaak al lang geleden verdwenen en mensen schelden zo vaak op elkaar en op agenten. What's new?

Gelukkig neemt geweld tegenover politieagenten af ipv toe, alhoewel de politie zelf dat niet communiceert. Sterker nog: ze beweren het tegenovergestelde om zo hun wapenarsenaal uit te kunnen breiden.
https://www.human.nl/medialogica/lees/S ... ieuws.html

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: Paard zwaar gewond in trailer: agenten krijgen er van langs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 15:43

Lekkere bron wel, Astorga...

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 15:51

Tuurlijk liegt de politie daar over :O

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 16:11

Ow, ja, de politie liegt erover en zelf merken we het natuurlijk helemaal niet. Ligt er vast aan hoelang je op deze aardbol rondloopt, maar fatsoen wordt echt steeds minder.

En ik snap het gezeur niet zo. Ik doe niks verkeerd, heb niks op mn geweten, dus ben ook niet bang voor verscherpt ingrijpen. Maak maar strengere wetten, hogere boete's etc. Ik ga daar niks van merken als ik me fatsoenlijk gedraag. Dus snap die angst van mensen daarvoor niet zo.

En wat pien hierboven zegt; Moet je eens kijken in de Zuid Europese landen. Gebeuren ook dingen, maar politie is wel een stukje harder en men is dat gewoon gewend.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 16:13

superpony schreef:
Ow, ja, de politie liegt erover en zelf merken we het natuurlijk helemaal niet. Ligt er vast aan hoelang je op deze aardbol rondloopt, maar fatsoen wordt echt steeds minder.

En ik snap het gezeur niet zo. Ik doe niks verkeerd, heb niks op mn geweten, dus ben ook niet bang voor verscherpt ingrijpen. Maak maar strengere wetten, hogere boete's etc. Ik ga daar niks van merken als ik me fatsoenlijk gedraag. Dus snap die angst van mensen daarvoor niet zo.

En wat pien hierboven zegt; Moet je eens kijken in de Zuid Europese landen. Gebeuren ook dingen, maar politie is wel een stukje harder en men is dat gewoon gewend.

_/-\o_

Precies!
En wie niet horen wil moet maar voelen, klaar.
Mensen die daar wel bang voor zijn vraag ik me altijd bij af hoe ze in het dagelijks leven zich gedragen dan.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 16:21

superpony schreef:
[...]

_Penotti schreef:

Blue_Eyes schreef:

Pardon. Hebben jullie het artikel gelezen en liefs ook de docu gezien waar het artikel bijhoort?
Ik voel me nu nl weggezet als een complotterrorist. Medialogica van Human is niet een of andere vage complotsite, ze doen gericht onderzoek naar hoe media framed en hoe je daardoor misleid kan worden.
Ik heb de docu zelf met open mond gekeken, van verbazing dat dit mogelijk is in NL. Zoals dat de politie bewust zinnen van onderzoeksconclusies weglaat om zo wel hun wens te kunnen onderbouwen. Dat gebeurt dus. Leuker kan ik het niet maken.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 16:30

Dit gaat toch over totaal wat anders, Astorga. Respect kun je niet meten en grote bekken vallen niet onder geweld tegen politie-ambtenaren.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 17:57

Astorga schreef:
superpony schreef:
[...]

_Penotti schreef:

Blue_Eyes schreef:

Pardon. Hebben jullie het artikel gelezen en liefs ook de docu gezien waar het artikel bijhoort?
Ik voel me nu nl weggezet als een complotterrorist. Medialogica van Human is niet een of andere vage complotsite, ze doen gericht onderzoek naar hoe media framed en hoe je daardoor misleid kan worden.
Ik heb de docu zelf met open mond gekeken, van verbazing dat dit mogelijk is in NL. Zoals dat de politie bewust zinnen van onderzoeksconclusies weglaat om zo wel hun wens te kunnen onderbouwen. Dat gebeurt dus. Leuker kan ik het niet maken.

Bij alle onderzoeken is het altijd ook zo hoe je iets benadert en waar je de nadruk op legt.

de politie zal ook echt wel een reden hebben dat ze wensen hebben om harder op te kunnen treden, denk je niet?

Ik kom uit Amsterdam en als oom agent je daar vroeger aansprak, had je daar respect voor en luisterde men. Vast niet allemaal, maar het algemeen beeld was het wel.

Het is wel de schuld van de politie dat ze van het beeld van de boeman af wilden. De politie is je beste vriend, vaak een beetje populair staan doen bij hangjongeren om zogenaamd een beter contact te krijgen etc. Ze werden keihard uitgelachen........En zij maar denken dat ze in goed contact stonden. De jongeren hadden er belang bij en wisten het goed te bespelen zo.

En de monderne opvoeding helpt ook niet echt. Nu had ik oudere ouders die heel modern opvoedde en me veel te vrij lieten........
maar als ik kijk naar wat ons vorige buurjongetje van toen 3 naar zijn ouders deed. En ik woonde echt in een nette buurt, pa had een goede baan etc. Maar ouders willen vriendjes zijn.
Ja, ik ook, maar mn zoon luistert en is beleefd. Daarnaast kunnen we echt over alles praten.

En wat dacht je van het onderwijs? Als een onderwijzer een scheet laat in de klas, staan 10 ouders te steigeren en wordt de onderwijzer nog net niet in steen gegoten op het schoolplein......

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 18:13

superpony schreef:

Weet je dat zeker?
Citaat:
Verder laat onderzoek ook zien dat het beeld van die softe Nederlandse politie vergeleken met de politie in omringende landen niet terecht is (Timmer en Cozijn, 2017).

Bron: https://www.websitevoordepolitie.nl/pol ... len-nodig/

Fitzroy schreef:
Dit gaat toch over totaal wat anders, Astorga. Respect kun je niet meten en grote bekken vallen niet onder geweld tegen politie-ambtenaren.

Dat ligt er maar net aan wat je laat melden door de professionals en ook hoeveel tijd en aandacht er voor melden is. In mijn professie komt ook geweld tegen medewerkers voor, zelf ben ik ook zowel fysiek als in taal aangevallen en bedreigd. Heb me ook wel eens echt onveilig gevoel. Toch heb ik (heel stom natuurlijk) nooit een melding gedaan, vanwege geen tijd hebben en nemen en het daarnaast zelf bagatelliseren. Als de opvang anders zou zijn er er meer gestimuleerd was om te melden had ik dat waarschijnlijk wel gedaan.

@Superpony:
Toch hecht ik zelf echt meer aan onderzoek dan aan aannames. De lector die aan het woord was bij Medialogica is overigens zelf werkzaam voor de politieacademie, dus waarom zou hij onderzoek verdraaien ten nadelen van de politie?
Ik heb overigens zelf het woord liegen niet in de mond genomen, maar er zijn media die het wel zo verwoorden:
https://joop.bnnvara.nl/videos/politie- ... -te-voeren

Samzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 12:13

Horsy83 schreef:
Daar is wel een oplossing voor. Kentekens filmen, werkgever op de hoogte stellen (boetes middels loonbeslag of uitkering/toeslagen stop zetten.

Geen respect voor hulpverleners= consequenties dragen

Groot gelijk !

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 17:07

Astorga, wie heeft het over aannames?? Niemand toch?

Ik zeg dat je een onderzoek zo kan doen zoals je wenst dat de uitkomst is. En elk onderzoek kan je op diverse manieren benaderen.

Daarnaast, zoals ik al zei; De politie heeft wel een reden om hun aanpak, wapens etc te mogen veranderen.

En ja, in zuidelijke landen is het anders en is de bevoling dat zeker gewend. Heb Italiaanse familie en dat is daar echt wel een ander verhaal dan hier.
Maar als de politie daar hard optreed, heb je ook niet gelijk zoveel ophef als hier daarover.