Horse Event gaat tóch door met een extra dag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 07:21

Bokt zou Bokt niet zijn als er alleen maar negatief gedacht en geklaagd kan worden hè!

Pretparken zijn al een tijdje open, meetmomenten worden wedstrijden, horeca gaan open, kermissen worden weer gehouden, er wordt weer naar vakantiebestemmingen gevlogen, maar boehoehoe ze willen een super leuk Horse Event over 3 maanden gaan organiseren, dus klaag, klaag, klaag :roll:

Ze kunnen beter dit op een goede manier in eigen land organiseren, dan dat iedereen hun vertier in andere landen gaat zoeken, waar de dingen minder goed voor elkaar en nog veel meer Corona zieken zijn, zoals Turkije.
En als je er geen zin in hebt, dan ga je gewoon niet.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 07:28

rien10 schreef:
1.5 meter afstand op een evenement? Hoe dan?

Paarden van clinic gevers bij elkaar in de veewagen, ruiters, grooms werken samen om ze op de wagen te zetten. Paarden staan bij elkaar op stal. Ruiters en grooms werken samen om ze te verzrogen.
Paarden van clinic gevers rijden met elkaar in de baan tijdens de clinic. Ruiters en grooms werken samen tijdens de clinic.
Kansloos.

Net of het op andere werkvloeren wel te realiseren is? Nee.. Dus om dat nou als reden te geven dat de mensen die normaal ook al met elkaar werken is een beetje krom. Gaat meer om de bezoekers dat die niet dicht bij elkaar komen, want dan krijg je dus wel een grote verspreiding als 1 persoon het heeft.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 07:40

Schoentje schreef:
Bokt zou Bokt niet zijn als er alleen maar negatief gedacht en geklaagd kan worden hè!

Pretparken zijn al een tijdje open, meetmomenten worden wedstrijden, horeca gaan open, kermissen worden weer gehouden, er wordt weer naar vakantiebestemmingen gevlogen, maar boehoehoe ze willen een super leuk Horse Event over 3 maanden gaan organiseren, dus klaag, klaag, klaag :roll:

Ze kunnen beter dit op een goede manier in eigen land organiseren, dan dat iedereen hun vertier in andere landen gaat zoeken, waar de dingen minder goed voor elkaar en nog veel meer Corona zieken zijn, zoals Turkije.

Ik ga ook zeker niet. Ook niet naar een ander evenement, pretpark of buitenland. Omdat ik het risico niet wil lopen als het niet hoeft en met mij nog meer mensen.
Ik snap best dat ze het willen organiseren, ze zijn al aardig inkomsten mis gelopen. Ik hoop alleen dat het op een goede manier gebeurt, met zo min mogelijk risico. En ook dat mag uitgesproken worden, net als dat mensen zich mogen uitspreken over terug willen naar normaal en alles open. Heeft niets met klagen te maken, maar met uitspreken van zorgen. Hoef je niet zo denigrerend over te doen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 07:46

suikermeisje schreef:
rien10 schreef:
1.5 meter afstand op een evenement? Hoe dan?

Paarden van clinic gevers bij elkaar in de veewagen, ruiters, grooms werken samen om ze op de wagen te zetten. Paarden staan bij elkaar op stal. Ruiters en grooms werken samen om ze te verzrogen.
Paarden van clinic gevers rijden met elkaar in de baan tijdens de clinic. Ruiters en grooms werken samen tijdens de clinic.
Kansloos.

Net of het op andere werkvloeren wel te realiseren is? Nee.. Dus om dat nou als reden te geven dat de mensen die normaal ook al met elkaar werken is een beetje krom. Gaat meer om de bezoekers dat die niet dicht bij elkaar komen, want dan krijg je dus wel een grote verspreiding als 1 persoon het heeft.
. Dat bedoelde ik ook met mijn eerste zin maar ik was niet zo duidelijk. Voor de bezoekers is t ook niet te doen, 1,5 meter afstand.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 07:47

AmyJamess schreef:
ual_95 schreef:
Ik begrijp wel waarom het toch doorgaat hoor. Er werd hier al eerder de Efteling als voorbeeld genoemd. Met aanpassingen moet het mijn insziens prima kunnen, mits iedereen zich gewoon aan de regels houdt. Ik maak me persoonlijk meer zorgen om de supermarkten en andere dagelijkse 'uitstapjes', waar iedereen de regels lijkt te zijn vergeten en waar naar verhouding dus veel meer risico is.

Maar waarom denk je dta mensen bij een groot evenement wel aan de regels zullen houden en in de supermarkt niet?

Ik denk dat dat juist het grote probleem is. Iedereen heeft steeds meer lak aan de regels.

Dat denk ik niet hoor. Het is blijkt inderdaad lastig om de regels overal te hanteren. Het is dus eigenlijk een beetje krom als we met zijn allen de regels negeren in de supermarkt, maar wel moeilijk gaan doen over zo'n evenement (waar in theorie dezelfde regels gelden..).

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 07:50

@Daihyo, jij gaat misschien nergens heen, maar heel veel mensen hebben die behoefte wel. Er worden dus al massaal vakanties geboekt naar Turkije en zelfs naar buitenlandse festivals. Dat lijkt mij veel besmettingsgevaarlijker.
Beter dat ze nu dingen binnen Nederland gaan organiseren. Hier is het redelijk onder controle en zijn de mensen redelijk gewend aan het afstand houden.
De mensen die daar geen rekening mee willen houden gaan wel dingen op eigen houtje binnen huis of tuin organiseren, dus dat hou je ook niet tegen.
Ze zullen de dingen wel echt goed voor elkaar moeten hebben, anders krijgen ze simpelweg geen vergunning.

Kortom, probeer zoets als dit positief te zien. Houd de mensen en hun geld binnen eigen land dit jaar. Beter tegen de verspreiding van het virus en beter voor onze economie.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 07:53

De verantwoordelijkheid ligt ook niet alleen bij de organisatie maar vooral bij de bezoekers. Je kunt wel klagen tegen de organisatie en vervolgens zelf gewoon lekker doen waar je zin in hebt maar zo werkt dat natuurlijk ook niet.

Ja op een tribune zul je gaan zitten, maar ga je dan naast een onbekende zitten of laat je er een stoel tussen?
Daar heeft de organisatie toch weinig in te vertellen, het enige dat hun kunnen doen is zorgen dat die ruimte er is.

BigOne

Re: Horse Event gaat tóch door met een extra dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 08:14

De hele Corona verantwoording ligt nu bij mensen zelf toch? Intelligente lockdown dus verstand gebruiken .
Prima dat er zoiets georganiseerd word, je moet toch ergens beginnen. En lopen na vakanties de besmettingen flink op dan zien we vanzelf welke regels weer strakker worden.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 09:28

Schoentje schreef:
@Daihyo, jij gaat misschien nergens heen, maar heel veel mensen hebben die behoefte wel. Er worden dus al massaal vakanties geboekt naar Turkije en zelfs naar buitenlandse festivals. Dat lijkt mij veel besmettingsgevaarlijker.
Beter dat ze nu dingen binnen Nederland gaan organiseren. Hier is het redelijk onder controle en zijn de mensen redelijk gewend aan het afstand houden.
De mensen die daar geen rekening mee willen houden gaan wel dingen op eigen houtje binnen huis of tuin organiseren, dus dat hou je ook niet tegen.
Ze zullen de dingen wel echt goed voor elkaar moeten hebben, anders krijgen ze simpelweg geen vergunning.

Kortom, probeer zoets als dit positief te zien. Houd de mensen en hun geld binnen eigen land dit jaar. Beter tegen de verspreiding van het virus en beter voor onze economie.

En daar kan ik me dan wel weer in vinden. Niet dat ik er heen ga, maar ik begrijp het wel.

Dat klinkt al heel anders dan een bericht als dat je eerst plaatste met een sneer naar mensen die (imo terechte) opmerkingen maakten over veiligheid. Iets met toon en muziek.
Schoentje schreef:

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 09:53

Even een vraagje uit nieuwsgierigheid. Wie van diegene die tegen Horse Event dit jaar is, gaat al regelmatig met de trein? Daar zit je in een gesloten airco systeem met een mondkapje wat niet eens een virus tegen MAG houden. Ik voel me dan veiliger op Horse Event lekker in de open lucht waar het virus toch wel grotendeels weg waait.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 09:55

Schoentje schreef:

Dan hebben de mensen die er wel zin in hebben een lekker rustig verantwoord dagje uit :j. Ik heb iig vast een mailtje gestuurd zodat ik weet wanneer de kaartjes in de verkoop gaan. Was vorig jaar zo'n leuk uitje met dochter. En iets om naar uit te kijken is wel leuk na die tijd van binnen zitten.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 10:38

Dat heb ik ook gedaan Susan!
Kan je tenminste alles rustig bekijken omdat het niet zo druk is. Heb ik meer ruimte om te fotograferen. :')

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 10:44

Ik ben echt wel een voorstander van evenementen etc. Maar heel eerlijk weet ik ook niet of ik dit dit jaar nog zie gebeuren.

Daarnaast vind ik het grootste nadeel als dit niet doorgaat en die kans is er zeker, dan krijg je waarschijnlijk een voucher voor het jaar erop en geen geld terug.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 11:40

Wat een onzin zeg, als mensen echt om corona zouden geven zouden ze wel thuisblijven, volgens mij interesseerd t de meeste mensen van Nederland t gewoon niet, er gaan steeds meer mensen weer op straat, op vakantie en ga zo maar door..
Achja, als het echt zo erg is dan merkt iedereen t wel, ookal heb ik het gevoel dat de media het allemaal maar een beetje overdrijft.
Voor mij mag de vakantie lekker in de provincie blijven, genoeg moois hier, voor buitenritten, hoef ik niet naar een een of ander zweetland te gaan-

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 17:24

Carol_Beer schreef:
Wat een onzin zeg, als mensen echt om corona zouden geven zouden ze wel thuisblijven, volgens mij interesseerd t de meeste mensen van Nederland t gewoon niet, er gaan steeds meer mensen weer op straat, op vakantie en ga zo maar door..
Achja, als het echt zo erg is dan merkt iedereen t wel, ookal heb ik het gevoel dat de media het allemaal maar een beetje overdrijft.
Voor mij mag de vakantie lekker in de provincie blijven, genoeg moois hier, voor buitenritten, hoef ik niet naar een een of ander zweetland te gaan-

Ehm, Horse event is gewoon in Nederland, niet in een zweetland.

Ik juich het toe dat het normale leven met wat aanpassingwn weer begint. Je kunt niet levenslang angstig thuiszitten. Dat is ook niet goed voor de economie en vroeg of laat kan het voor en door velen zo beminde vaccin dan niet eens meer betaald worden.

Leef en gebruik je verstand. Klaar.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 17:30

Alles voor het geld... De schoorsteen moet wel blijven roken natuurlijk.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 20:55

Ik heb het idee dat men alleen nog op internet zich aan de corona regels houd.

In de supermarkt, stad (behalve de terassen) of waar ik dan ook kom is de corona alweer lang vergeten.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 14:16

Cynn schreef:
Ik snap niet zo goed waarom ze persé dit jaar alsnog willen dat het door gaat := ..

:$ haha

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 10:30

xRivaldo schreef:
Cynn schreef:
Ik snap niet zo goed waarom ze persé dit jaar alsnog willen dat het door gaat := ..

Hetzelfde als dat de horeca, sportscholen, kermisexploitanten, sekswerkers, etc er alles aan gedaan hebben weer aan de gang te mogen.
Om het hoofd boven water te houden, niemand of in ieder geval zo min mogelijk mensen te hoeven ontslaan en dus de economische schade waar iedereen last van gaat hebben, zo min mogelijk te beperken.
Dit jaar doet niemand zoiets om er rijk van te worden, ze doen dit om er niet aan onderdoor te gaan.

En als je daarmee op een veilige, goed over nagedachte manier de mensen ook nog een leuke dag kan bezorgen, dan is dat mooi meegenomen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:12

xRivaldo schreef:
Cynn schreef:

Tja, geef ze eens ongelijk. Iedereen wilt brood op de plank en als ze zich hiermee aan de regels kunnen houden, waarom niet? Een supermarkt gaat ook open, theaters, bioscopen etc. Waarom zij wel en Horse-Event niet? Zij moeten ook het hoofd boven water houden en rekeningen en medewerkers betalen

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 07:18

Ik wacht nog even af tot paard & koets weer van zich laat horen. Dat vind ik een veel leuker evenement want die is niet voor ruiters en sowieso al veel kleiner dan HE.