Charmeur met wedstrijdpensioen en verkocht naar Canada

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aranel
Berichten: 20212
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:36

Ik denk dat Knert bedoelt dat er nu juist meer nakomelingen van Charmeur zullen komen aangezien hij zich nu volledig op de dekdienst kan richten.

Of hij wel of niet 'kapot' gereden is weten we niet uit het artikel toch? Laten we daar dan ook geen uitspraken over doen. Hoewel ik het me kan voorstellen gezien de rijstijl van zijn laatste amazone. Oké dat was mijn eerste en laatste steek onder water :+

MargrietJonk

Berichten: 1502
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: Volendam

Re: Charmeur met wedstrijdpensioen en verkocht naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 15:13

~~}> _O-

Oehlala
Berichten: 4320
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 15:18

Aranel schreef:
Ik denk dat Knert bedoelt dat er nu juist meer nakomelingen van Charmeur zullen komen aangezien hij zich nu volledig op de dekdienst kan richten.

Of hij wel of niet 'kapot' gereden is weten we niet uit het artikel toch? Laten we daar dan ook geen uitspraken over doen. Hoewel ik het me kan voorstellen gezien de rijstijl van zijn laatste amazone. Oké dat was mijn eerste en laatste steek onder water :+



Klopt maar die blijven dan in Canada.
En als je daar wat minder bloed in de merries hebt, zou het nog weleens goed kunnen uitpakken.

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:45

Aranel schreef:
Ik denk dat Knert bedoelt dat er nu juist meer nakomelingen van Charmeur zullen komen aangezien hij zich nu volledig op de dekdienst kan richten.

Of hij wel of niet 'kapot' gereden is weten we niet uit het artikel toch? Laten we daar dan ook geen uitspraken over doen. Hoewel ik het me kan voorstellen gezien de rijstijl van zijn laatste amazone. Oké dat was mijn eerste en laatste steek onder water :+

Hahaha. Eens.

HorsePassion
Berichten: 1004
Geregistreerd: 21-03-20

Re: Charmeur met wedstrijdpensioen en verkocht naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:49

Charmeur mag blij zijn dat hij naar Canada is vertrokken. Zo'n fijne ruiter is Madeleine niet.

JeanneV
Berichten: 640
Geregistreerd: 20-12-19
Woonplaats: Omg Hardenberg

Re: Charmeur met wedstrijdpensioen en verkocht naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:58

Het is wel heel makkelijk om iemand om het rijden uit het verleden te blijven veroordelen.

Het rijden van Madeleine is heel erg verbetert sinds ze weg is bij Anky en bij Nicole lest. Ze zit beter. Ze werkt heel anders in. Cennin loopt totaal anders. Dat heeft hoe dan ook invloed op haar andere paarden.

laat zien dat er wel een wil aanwezig is om te veranderen en te blijven verbeteren.... ook als je al op je eigen manier tientallen paarden tot de GP hebt afgericht....

HorsePassion
Berichten: 1004
Geregistreerd: 21-03-20

Re: Charmeur met wedstrijdpensioen en verkocht naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:03

Ik kan mij niet herinneren dat ik Madeleine ooit vriendelijk heb zien rijden.
En het mag toch ook geen excuus zijn dat de schuld bij je instructeur weg legt. Een beginnend ruiter weet niet beter maar als je op dit nivo rijdt en ook zoveel kritiek krijgt op je rijden dan ben je toch zelf verantwoordelijk.

JeanneV
Berichten: 640
Geregistreerd: 20-12-19
Woonplaats: Omg Hardenberg

Re: Charmeur met wedstrijdpensioen en verkocht naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:10

Je denkt veel te makkelijk over het veranderen van techniek en inwerking. Dat is ongeveer hetzelfde als dat ik jou vraag of je vanaf morgen alleen nog maar op je ellenbogen en enkels wilt lopen en exact hetzelfde blijft functioneren.

Op een zeker moment heb je nou eenmaal die techniek verworven. Niet iedereen heeft dezelfde motoriek of hetzelfde gevoel voor een paard.

HorsePassion
Berichten: 1004
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:13

JeanneV schreef:
Je denkt veel te makkelijk over het veranderen van techniek en inwerking. Dat is ongeveer hetzelfde als dat ik jou vraag of je vanaf morgen alleen nog maar op je ellenbogen en enkels wilt lopen en exact hetzelfde blijft functioneren.

Op een zeker moment heb je nou eenmaal die techniek verworven. Niet iedereen heeft dezelfde motoriek of hetzelfde gevoel voor een paard.

Je praat niet over een beginner. Ik mag toch hopen dat wanneer je in het A kader rijdt je wel gevoel en motoriek voor het rijden hebt. Anders is ze daar wel erg laat achter gekomen. En ook de mensen die ze om haar heen heeft hadden haar er op kunnen wijzen.

Albert

Berichten: 5738
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:24

Ketaki schreef:
Tja ik ben er niet echt rouwig om charmeur gaf geen makkelijke nakomelingen

Ik ken een aantal Charmeur nakomelingen en het zijn echt geen rotzakken. Zijn zoon High Five is super van karakter. Ze hebben allemaal ook een moeder, die geeft veel meer van haar karakter mee.

JeanneV
Berichten: 640
Geregistreerd: 20-12-19
Woonplaats: Omg Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 23:35

Albert schreef:
Ketaki schreef:
Tja ik ben er niet echt rouwig om charmeur gaf geen makkelijke nakomelingen

Ik ken een aantal Charmeur nakomelingen en het zijn echt geen rotzakken. Zijn zoon High Five is super van karakter. Ze hebben allemaal ook een moeder, die geeft veel meer van haar karakter mee.

Welnee.

Charmeurs zijn berucht op de zadelmak maak stallen en in de handel. Dr zijn vast wel een paar brave... grotendeels geen lievertjes. Het is bijzonder als je er eentje hebt die zonder morren zijn werk doet.

JeanneV
Berichten: 640
Geregistreerd: 20-12-19
Woonplaats: Omg Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 23:36

tjiftjaf schreef:
JeanneV schreef:
Je denkt veel te makkelijk over het veranderen van techniek en inwerking. Dat is ongeveer hetzelfde als dat ik jou vraag of je vanaf morgen alleen nog maar op je ellenbogen en enkels wilt lopen en exact hetzelfde blijft functioneren.

Op een zeker moment heb je nou eenmaal die techniek verworven. Niet iedereen heeft dezelfde motoriek of hetzelfde gevoel voor een paard.

Je praat niet over een beginner. Ik mag toch hopen dat wanneer je in het A kader rijdt je wel gevoel en motoriek voor het rijden hebt. Anders is ze daar wel erg laat achter gekomen. En ook de mensen die ze om haar heen heeft hadden haar er op kunnen wijzen.

Ze is met haar eigen motoriek en aangeleerde gevoel daar gekomen!!

Hoe meer je kunt hoe moeilijker de verandering.

HorsePassion
Berichten: 1004
Geregistreerd: 21-03-20

Re: Charmeur met wedstrijdpensioen en verkocht naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 07:31

JeanneV, ik begrijp echt niet waarom je deze harde en dieronvriendelijke manier van rijden goed wilt praten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41884
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 08:40

tjiftjaf schreef:
JeanneV, ik begrijp echt niet waarom je deze harde en dieronvriendelijke manier van rijden goed wilt praten.

Dat doet ze niet. Ze geeft aan dat iets dat eenmaal aangleerd is, moeilijk af te leren/te veranderen is. Dat is wat anders.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58056
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:54

_San87_ schreef:
tjiftjaf schreef:
JeanneV, ik begrijp echt niet waarom je deze harde en dieronvriendelijke manier van rijden goed wilt praten.

Dat doet ze niet. Ze geeft aan dat iets dat eenmaal aangleerd is, moeilijk af te leren/te veranderen is. Dat is wat anders.

Het vergelijken met op je ellebogen lopen (wat een geheel andere belasting vereist van je lijf en iets waarop het niet gemaakt is) heeft haar niet geholpen. Moet je maar eens zien hoe snel je een andere manier van je voeten plaatsen aan leert als je er maar even op wil letten. Als een A kader ruiter haar manier van rijden niet kan aanpassen stel ik me ook vragen.

Verder heb ik haar ook nooit vriendelijk zien rijden en gebaseerd op getoonde resultaten gaat ze dat van Nicole ook niet leren. Maar de benen zullen wel hoger opgetild worden. Dat wel, dus die punten komen toch wel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41884
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:32

Ayasha schreef:
_San87_ schreef:

Dat doet ze niet. Ze geeft aan dat iets dat eenmaal aangleerd is, moeilijk af te leren/te veranderen is. Dat is wat anders.

Het vergelijken met op je ellebogen lopen (wat een geheel andere belasting vereist van je lijf en iets waarop het niet gemaakt is) heeft haar niet geholpen. Moet je maar eens zien hoe snel je een andere manier van je voeten plaatsen aan leert als je er maar even op wil letten. Als een A kader ruiter haar manier van rijden niet kan aanpassen stel ik me ook vragen.

Verder heb ik haar ook nooit vriendelijk zien rijden en gebaseerd op getoonde resultaten gaat ze dat van Nicole ook niet leren. Maar de benen zullen wel hoger opgetild worden. Dat wel, dus die punten komen toch wel.

Dat de vergelijking scheef gaat, maakt niet dat ze geen punt heeft. Iedereen weet dat aanleren makkelijker is dan afleren. En er staat nergens dat een harde dieronvriendelijke manier van rijden goedgepraat wordt. Dat was mijn punt, niet meer niet minder.

Verder eens met je laatste alinea...

JeanneV
Berichten: 640
Geregistreerd: 20-12-19
Woonplaats: Omg Hardenberg

Re: Charmeur met wedstrijdpensioen en verkocht naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 13:09

Als het hoger optillen van de benen het enigste is dat je opvalt.... ben je vast niet in staat om te signaleren hoe enorm Cennin verbetert is het laatste jaar!!

mavantos

Berichten: 3645
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Charmeur met wedstrijdpensioen en verkocht naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 13:14

Ik vind dit een beetje iemand zwart maken op internet... Niet heel netjes.

Heb getemd.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58056
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 13:18

JeanneV schreef:
Als het hoger optillen van de benen het enigste is dat je opvalt.... ben je vast niet in staat om te signaleren hoe enorm Cennin verbetert is het laatste jaar!!

Vast niet. Als de wijze waarop mij niet blij maakt kan ik daar simpelweg niet positief over zijn.

Mavantos: ga je elk topic over een ruiter temmen dan? :? De nieuwsredactie mods gaan het druk krijgen.
Er wordt toch gewoon netjes gecommuniceerd over meningen? :?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41884
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 13:19

mavantos schreef:
Ik vind dit een beetje iemand zwart maken op internet... Niet heel netjes.

Heb getemd.

Wat? Waar dan?

mavantos

Berichten: 3645
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Charmeur met wedstrijdpensioen en verkocht naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 13:30

Er wordt netjes gecommuniceerd over mening. Dat klopt, maar nergens wordt onderbouwd waarom Madeleine dan geen fijne amazone zou zijn. Er wordt zelfs gesproken over een dieronvriendelijke manier.

Je kan prima je mening enigszins genuanceerd verkondigen. Volgens mij wordt er niet beseft dat alles wat op Bokt wordt geplaatst er voor de eeuwigheid op staat. Als ik Madeleine zou zijn had ik dit niet kunnen waarderen.

JeanneV
Berichten: 640
Geregistreerd: 20-12-19
Woonplaats: Omg Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 13:31

Ayasha schreef:
Vast niet. Als de wijze waarop mij niet blij maakt kan ik daar simpelweg niet positief over zijn.

Kortzichtig. dat maakt je een sta in de weg binnen je eigen ontwikkeling.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58056
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 13:33

mavantos schreef:
Er wordt netjes gecommuniceerd over mening. Dat klopt, maar nergens wordt onderbouwd waarom Madeleine dan geen fijne amazone zou zijn. Er wordt zelfs gesproken over een dieronvriendelijke manier.

Je kan prima je mening enigszins genuanceerd verkondigen. Volgens mij wordt er niet beseft dat alles wat op Bokt wordt geplaatst er voor de eeuwigheid op staat. Als ik Madeleine zou zijn had ik dit niet kunnen waarderen.

Ik vind haar te sterk in de hand en met te veel druk rijden. Hoe moet ik dat genuanceerder brengen? Dat ze ietsje minder contact met het bit zou mogen hebben en haar sporen iets minder diep in de buik zouden mogen verdwijnen?
Misschien nog iets er achter van dat ze wel mooie getalenteerde paarden heeft?

mavantos

Berichten: 3645
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 13:35

Ayasha schreef:
mavantos schreef:
Er wordt netjes gecommuniceerd over mening. Dat klopt, maar nergens wordt onderbouwd waarom Madeleine dan geen fijne amazone zou zijn. Er wordt zelfs gesproken over een dieronvriendelijke manier.

Je kan prima je mening enigszins genuanceerd verkondigen. Volgens mij wordt er niet beseft dat alles wat op Bokt wordt geplaatst er voor de eeuwigheid op staat. Als ik Madeleine zou zijn had ik dit niet kunnen waarderen.

Ik vind haar te sterk in de hand en met te veel druk rijden. Hoe moet ik dat genuanceerder brengen? Dat ze ietsje minder contact met het bit zou mogen hebben en haar sporen iets minder diep in de buik zouden mogen verdwijnen?

Of ze dat kan waarderen of niet dat ik dat vind, kan me eigenlijk niet zoveel schelen.


Als iemand zo over jou praat op internet wat jij niet weet kan je dat toch ook niet waarderen? En dan kan je het er ook nog eens nooit vanaf laten halen.

Je kan toch ook gewoon zeggen dat haar manier van rijden niet jouw ding is. Ik lees nu dat je dat vind omdat ze met teveel druk rijdt. Dat lijkt me een prima mening. Alleen hier wordt gelijk gesproken over dieronvriendelijk, zonder enige onderbouwing waarom diegene dat vind.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58056
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 13:38

Nuance: ‘nog’ nooit. Ofwel ‘tot op heden niet.’
Indien men deze mening van mij heeft zou ik liefst hebben dat ik daarop gewezen wordt zodat ik er wat aan kan doen.
Ik vind die mate van druk onvriendelijk ja. :)

Edit: gezien Madeleine haar reactie op Adelinde na dat die zich moest terug trekken, weet ze zelf ook goed genoeg hoe het spelletje der social media werkt. Zou me dus niet te veel zorgen maken over der.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 24-07-20 13:56, in het totaal 2 keer bewerkt