Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:Zertab schreef:Mmm.. vind het moeilijk te geloven dat ze het niet uit vrije wil hebben gedaan. Maar we gaan het zien.
Waarom vind je dat moeilijk?
Dit type vraagt het je over het algemeen niet met een "asjeblieft" op het einde.
Pareltjes schreef:Kennis van mij zijn jaren geleden ook ernstig onder druk gezet. En met ernstig bedoel ik dat de kogels door de binnenbak vlogen. Sommige mensen bezwijken onder die druk. Ze dreigen de boel in de hens te steken, pensionpaarden een kogel te geven etc....
Gelukkig waren wij op dat moment op stal aanwezig waardoor we met pensionklanten snachts zijn gaan waken. Politie ingeschakeld en die gasten uiteindelijk in de kraag gevat.
En komt vaker en vaker voor. Dus het niet altijd een bewuste keuze van de stalhouder. Als je gevoelig bent voor dit soort dreigementen. Vergis je niet dat je zware jongens op je erf krijgt.
Dus voor mij geldt onschuldig tot schuld is bewezen.
Balenciaga schreef:Pareltjes schreef:Kennis van mij zijn jaren geleden ook ernstig onder druk gezet. En met ernstig bedoel ik dat de kogels door de binnenbak vlogen. Sommige mensen bezwijken onder die druk. Ze dreigen de boel in de hens te steken, pensionpaarden een kogel te geven etc....
Gelukkig waren wij op dat moment op stal aanwezig waardoor we met pensionklanten snachts zijn gaan waken. Politie ingeschakeld en die gasten uiteindelijk in de kraag gevat.
En komt vaker en vaker voor. Dus het niet altijd een bewuste keuze van de stalhouder. Als je gevoelig bent voor dit soort dreigementen. Vergis je niet dat je zware jongens op je erf krijgt.
Wat vreselijk zeg. Had er eerlijk gezegd geen flauw benul van dat dit soort dingen gebeuren..
Kan in zo'n geval goed begrijpen dat je zwicht hoor.
Blussem schreef:Hier kan je trouwens de foto's van het lab vinden.
https://www.bd.nl/oss-e-o/zes-aanhoudin ... ~a097f1fc/
Pareltjes schreef:Kennis van mij zijn jaren geleden ook ernstig onder druk gezet. En met ernstig bedoel ik dat de kogels door de binnenbak vlogen. Sommige mensen bezwijken onder die druk. Ze dreigen de boel in de hens te steken, pensionpaarden een kogel te geven etc....
Blussem schreef:Verbaast mij niks. Hier in de omgeving staan ook paar kastelen van paarden stallen waar van je met haast 100% zekerheid kan zeggen dat met crimineel geld is betaald. Want zogoed betaald de paarden wereld namelijk ook weer niet.
verootjoo schreef:Als je gaat bouwen met eigen geld moet je heel goed kunnen aantonen waar dat geld vandaan komt, vanwege witwaspraktijken.
Dat moet al boven de 10.000€. Wij hebben net een huis gekocht waar we veel minder hypotheek voor nemen dan het huis kost en dan moet je al verantwoording afleggen waar dat geld vandaan komt. En als iemand (makelaar of notaris) het niet vertrouwd is hij verplicht dit aan te geven, want als er iemand anders later achterkomt en de makelaar of notaris had het kunnen weten krijgen die ook een enorme boete.
verootjoo schreef:Pareltjes schreef:Kennis van mij zijn jaren geleden ook ernstig onder druk gezet. En met ernstig bedoel ik dat de kogels door de binnenbak vlogen. Sommige mensen bezwijken onder die druk. Ze dreigen de boel in de hens te steken, pensionpaarden een kogel te geven etc....
Dit gebeurt idd helaas... Ik woon in een omgeving met veel boeren en hier wordt veel voor gewaarschuwd.Blussem schreef:Verbaast mij niks. Hier in de omgeving staan ook paar kastelen van paarden stallen waar van je met haast 100% zekerheid kan zeggen dat met crimineel geld is betaald. Want zogoed betaald de paarden wereld namelijk ook weer niet.
Als je gaat bouwen met eigen geld moet je heel goed kunnen aantonen waar dat geld vandaan komt, vanwege witwaspraktijken.
Dat moet al boven de 10.000€. Wij hebben net een huis gekocht waar we veel minder hypotheek voor nemen dan het huis kost en dan moet je al verantwoording afleggen waar dat geld vandaan komt. En als iemand (makelaar of notaris) het niet vertrouwd is hij verplicht dit aan te geven, want als er iemand anders later achterkomt en de makelaar of notaris had het kunnen weten krijgen die ook een enorme boete.
DeMolenhoek schreef:verootjoo schreef:
Als je gaat bouwen met eigen geld moet je heel goed kunnen aantonen waar dat geld vandaan komt, vanwege witwaspraktijken.
Simpel toch?
-Joh, ik zet dat paard even bij jou en zetten op papier dat ik het jou heb verkocht voor €50.000. Je krijgt dan x procent van de opbrengst.
safina schreef:Ik vind het toch altijd gek dat ze bij mij, mijn familie en bekenden nooit het erf opkomen met de boodschap "we komen hier even een drugslab bouwen in de schuur, waag het niet om 'nee' te zeggen.'![]()
Ik geloof best dat er soms dwang achter zit hoor, heel naar als je zin zo'n situatie terecht komt, maar is het niet ook gewoon een kwestie van het soort volk waarmee je je inlaat? Wat hier en bij schoonfamilie in de buurt is opgerold waren sowieso adressen waar al veel randfiguren en rare patsers kwamen.
safina schreef:Ik vind het toch altijd gek dat ze bij mij, mijn familie en bekenden nooit het erf opkomen met de boodschap "we komen hier even een drugslab bouwen in de schuur, waag het niet om 'nee' te zeggen.'![]()
Ik geloof best dat er soms dwang achter zit hoor, heel naar als je zin zo'n situatie terecht komt, maar is het niet ook gewoon een kwestie van het soort volk waarmee je je inlaat? Wat hier en bij schoonfamilie in de buurt is opgerold waren sowieso adressen waar al veel randfiguren en rare patsers kwamen.
Sunnda schreef:Dat gebeurd ook niet op de manier zoals sommigen in dit topic het beweren hoor.
Het gaat fout als je ze met ze inlaat en dat begint vaak heel klein!
En dan denken mensen ahhh dat is makkelijk en knijpen een oogje toe, zich niet realiserend dat dit een presiemiddel is en je daarna geen nee meer kunt verkopen.
Daarom wordt er zo gsewaarschuwd: begin er niet aan, want je kunt niet meer terug.