Drugslab bij Jenco Stables

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 15:14

Mmm.. vind het moeilijk te geloven dat ze het niet uit vrije wil hebben gedaan. Maar we gaan het zien.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 15:22

Zertab schreef:
Mmm.. vind het moeilijk te geloven dat ze het niet uit vrije wil hebben gedaan. Maar we gaan het zien.

Waarom vind je dat moeilijk?

Dit type vraagt het je over het algemeen niet met een "asjeblieft" op het einde. :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 15:26

Ayasha schreef:
Zertab schreef:

Waarom vind je dat moeilijk?

Dit type vraagt het je over het algemeen niet met een "asjeblieft" op het einde. :)

Nee dat is waar. Laten we hopen dat het onder dwang was en geen vrije keuze. Misschien dat de politie dan nog iets kan doen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Drugslab bij Jenco Stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 15:29

Nou, ik hoop eerder voor henzelf dat het vrije keus was en geen dwang, want dat lijkt me ook niet fijn.
Hoe dan ook is het goed dat de zaak is opgerold.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 15:33

Zeker omdat ik niet weet in hoeverre ze dat "aannemen" dat het gedwongen is. Over het algemeen moet je dat dan ook maar zien te bewijzen want ze geloven je echt niet op je bruine ogen.
En hoe het ook zij, ook als ze gedwongen waren is hun naam naar de kl*ten. Als het vrije keuze was ook, maar dan was het tenminste een keuze.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 15:48

Kennis van mij zijn jaren geleden ook ernstig onder druk gezet. En met ernstig bedoel ik dat de kogels door de binnenbak vlogen. Sommige mensen bezwijken onder die druk. Ze dreigen de boel in de hens te steken, pensionpaarden een kogel te geven etc....

Gelukkig waren wij op dat moment op stal aanwezig waardoor we met pensionklanten snachts zijn gaan waken. Politie ingeschakeld en die gasten uiteindelijk in de kraag gevat.

En komt vaker en vaker voor. Dus het niet altijd een bewuste keuze van de stalhouder. Als je gevoelig bent voor dit soort dreigementen. Vergis je niet dat je zware jongens op je erf krijgt.

Dus voor mij geldt onschuldig tot schuld is bewezen.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 15:51

Pareltjes schreef:
Kennis van mij zijn jaren geleden ook ernstig onder druk gezet. En met ernstig bedoel ik dat de kogels door de binnenbak vlogen. Sommige mensen bezwijken onder die druk. Ze dreigen de boel in de hens te steken, pensionpaarden een kogel te geven etc....

Gelukkig waren wij op dat moment op stal aanwezig waardoor we met pensionklanten snachts zijn gaan waken. Politie ingeschakeld en die gasten uiteindelijk in de kraag gevat.

En komt vaker en vaker voor. Dus het niet altijd een bewuste keuze van de stalhouder. Als je gevoelig bent voor dit soort dreigementen. Vergis je niet dat je zware jongens op je erf krijgt.

Wat vreselijk zeg. Had er eerlijk gezegd geen flauw benul van dat dit soort dingen gebeuren.. -O-
Kan in zo'n geval goed begrijpen dat je zwicht hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 15:54

Drugsdealers en makers zijn echt geen lieverds. En dit heb ik helaas van dichtbij meegemaakt. Geloof me dat je jezelf overgeeft als je een pistool op je hoofd krijgt.

Ik heb overigens zelf nooit betrokken geweest bij zoiets, maar iemand die dichtbij me staat/stond wel. Als die zijn geld niet had afgegeven, had ie er wss niet meer geweest.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 16:07

Balenciaga schreef:
Pareltjes schreef:

Wat vreselijk zeg. Had er eerlijk gezegd geen flauw benul van dat dit soort dingen gebeuren.. -O-
Kan in zo'n geval goed begrijpen dat je zwicht hoor.

Nee het is echt afschuwelijk! En nu waren wij er toevallig bij anders hadden de kennisen waarschijnlijk toegegeven in stilte en had niemand het geweten. Jaren later kwam ik de betreffende boosdoeners toevallig weer tegen . We werden tijdens een clinic uitgenodigd even in het woonhuis waar de clinic werd gehouden. Eenmaal aan de koffie komt “ de heer “ des huizes binnen, gaat tegen over me zitten en begint te pochen over zijn centen. Ik dacht ik ken jou....ja toen ging er een lampje branden. Koffie laten staan, paarden ingeladen en per direct vertrokken. Manlief begreep er helemaal niets van. In de auto alles snel uitgelegd.
Die is zich rotgeschrokken.

Peperdure clinic op zijn terrein, niemand heeft er enig idee van. Ik weet hoe hij het heeft bekostigd. En hij is nog steeds actief in de hippische wereld!

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 17:56

Verbaast mij niks. Hier in de omgeving staan ook paar kastelen van paarden stallen waar van je met haast 100% zekerheid kan zeggen dat met crimineel geld is betaald. Want zogoed betaald de paarden wereld namelijk ook weer niet.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 18:03

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 18:32

Blussem schreef:
Hier kan je trouwens de foto's van het lab vinden.

https://www.bd.nl/oss-e-o/zes-aanhoudin ... ~a097f1fc/

Ik had ook graag een foto gezien van de politie die met een pantservoertuig door die stalen poort knalt }>

Die strobalen hadden daar zeker wel hun vaste plekje :D

Het zal inderdaad niet de eerste en zeker niet de laatste in de hippische sector zijn die dit meemaakt.
Al dan niet gedwongen. Het drugsmilieu kent geen grenzen en al helemaal geen genade :x

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 18:33

Pareltjes schreef:

Dit gebeurt idd helaas... Ik woon in een omgeving met veel boeren en hier wordt veel voor gewaarschuwd.
Blussem schreef:
Verbaast mij niks. Hier in de omgeving staan ook paar kastelen van paarden stallen waar van je met haast 100% zekerheid kan zeggen dat met crimineel geld is betaald. Want zogoed betaald de paarden wereld namelijk ook weer niet.

Als je gaat bouwen met eigen geld moet je heel goed kunnen aantonen waar dat geld vandaan komt, vanwege witwaspraktijken.
Dat moet al boven de 10.000€. Wij hebben net een huis gekocht waar we veel minder hypotheek voor nemen dan het huis kost en dan moet je al verantwoording afleggen waar dat geld vandaan komt. En als iemand (makelaar of notaris) het niet vertrouwd is hij verplicht dit aan te geven, want als er iemand anders later achterkomt en de makelaar of notaris had het kunnen weten krijgen die ook een enorme boete.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 18:37

verootjoo schreef:
Als je gaat bouwen met eigen geld moet je heel goed kunnen aantonen waar dat geld vandaan komt, vanwege witwaspraktijken.
Dat moet al boven de 10.000€. Wij hebben net een huis gekocht waar we veel minder hypotheek voor nemen dan het huis kost en dan moet je al verantwoording afleggen waar dat geld vandaan komt. En als iemand (makelaar of notaris) het niet vertrouwd is hij verplicht dit aan te geven, want als er iemand anders later achterkomt en de makelaar of notaris had het kunnen weten krijgen die ook een enorme boete.

Meestal bouwen die gasten in eerste instantie niet zelf.
En soms, heel soms zijn er allerlei achterpoortjes :D
En notarissen en makelaars die ook graag een '' zakcentje '' verdienen en daarvoor wel een oogje willen dichtknijpen <<)
Het kan allemaal feilloos aan elkaar geknoopt worden, als je maar de juiste weg kent :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 18:44

verootjoo schreef:
Pareltjes schreef:

Dit gebeurt idd helaas... Ik woon in een omgeving met veel boeren en hier wordt veel voor gewaarschuwd.
Blussem schreef:

Simpel toch?

-Joh, ik zet dat paard even bij jou en zetten op papier dat ik het jou heb verkocht voor €50.000. Je krijgt dan x procent van de opbrengst.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 19:27

DeMolenhoek schreef:
verootjoo schreef:

Simpel toch?

-Joh, ik zet dat paard even bij jou en zetten op papier dat ik het jou heb verkocht voor €50.000. Je krijgt dan x procent van de opbrengst.

Dan gaan ze natuurlijk wel even bekijken waar je die €50.000 vandaan hebt getoverd. Het is niet zo heel simpel als je eenmaal onder de aandacht bent.

En als je een stuk grond koopt gaat dat via de notaris en dan val je wel op.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 19:31

Ibbel schreef:
Tja, met paarden verdien je geen geld, met drugs wel. En hoe mooi is het je drugsgeld vervolgens met die zogenaamd lucratieve springpaardenhandel wit te wassen?
Is niet het eerste drugslab dat bij een handelsstal blijkt te zitten, toch?

Dit zegt het exact...
Lab zit er al jaren.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 20:05

Jaren kijkt me sterk, je krijgt echt de nodige controles als pensionstal, dan was het al opgevallen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 20:18

Aan de andere kant, het id wél de voor de hand liggende manier je eruit proberen te praten; "ik deed het onder dwang".
Op de vraag door wie dan, kun je dan aanvoeren dat je te bang bent dat te vertellen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 20:28

Ik vind het toch altijd gek dat ze bij mij, mijn familie en bekenden nooit het erf opkomen met de boodschap "we komen hier even een drugslab bouwen in de schuur, waag het niet om 'nee' te zeggen.' :Y)

Ik geloof best dat er soms dwang achter zit hoor, heel naar als je zin zo'n situatie terecht komt, maar is het niet ook gewoon een kwestie van het soort volk waarmee je je inlaat? Wat hier en bij schoonfamilie in de buurt is opgerold waren sowieso adressen waar al veel randfiguren en rare patsers kwamen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 20:54

safina schreef:
Ik vind het toch altijd gek dat ze bij mij, mijn familie en bekenden nooit het erf opkomen met de boodschap "we komen hier even een drugslab bouwen in de schuur, waag het niet om 'nee' te zeggen.' :Y)

Ik geloof best dat er soms dwang achter zit hoor, heel naar als je zin zo'n situatie terecht komt, maar is het niet ook gewoon een kwestie van het soort volk waarmee je je inlaat? Wat hier en bij schoonfamilie in de buurt is opgerold waren sowieso adressen waar al veel randfiguren en rare patsers kwamen.

Dat gebeurd ook niet op de manier zoals sommigen in dit topic het beweren hoor.
Het gaat fout als je ze met ze inlaat en dat begint vaak heel klein!
En dan denken mensen ahhh dat is makkelijk en knijpen een oogje toe, zich niet realiserend dat dit een presiemiddel is en je daarna geen nee meer kunt verkopen.

Daarom wordt er zo gsewaarschuwd: begin er niet aan, want je kunt niet meer terug.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 21:11

Hier in de buurt gebeurde hetzelfde. Gebeurt vast meer dan je denkt in paardenland.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 21:14

safina schreef:

Ze komen natuurlijk ook niet vragen of ze een drugslab in je schuur mogen maken :+

Hier is pas een bijeenkomst geweest georganiseerd door de politie voor boeren over hoe zulke dingen gebeuren. En dat gaat heel gewiekst, en nee die mensen zien er ook nooit uit als types waarmee je je niet wil inlaten.

Het feit dat er zo’n bijeenkomst wordt gehouden om te waarschuwen voor signalen en hoe je zulke dingen kan herkennen zegt wel dat het toch vaak voorkomt. En dat veel mensen het dan dus niet doorhebben.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 22:18

safina schreef:

Nou sorry hoor! Ik hoop dat je het zelf nooit mee maakt. Was erbij en de kogels vlogen rond mijn hoogdrachtige merrie. En niemand van stal, pensionklanten had er ook maar iets mee te maken.
Allemaal keurige mensen, wat een vooroordelen zeg.

Ze proberen het gewoon op afgelegen locaties. Iedereen kan er slachtoffer van worden. Ze pakken juist mensen met geen criminele connecties. Want die knallen elkaar gewoon overhoop...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 22:35

Sunnda schreef:
Dat gebeurd ook niet op de manier zoals sommigen in dit topic het beweren hoor.
Het gaat fout als je ze met ze inlaat en dat begint vaak heel klein!
En dan denken mensen ahhh dat is makkelijk en knijpen een oogje toe, zich niet realiserend dat dit een presiemiddel is en je daarna geen nee meer kunt verkopen.

Daarom wordt er zo gsewaarschuwd: begin er niet aan, want je kunt niet meer terug.

Precies. Het gros denkt: 'goed dan, ze bieden me een flink bedrag. Even een poosje een wiethok of een lab en dan ben ik weer mooi uit mijn financiële ellende.' En dan zit je er aan vast. Die criminelen voelen dondersgoed aan wie er ontvankelijk voor is.

Wie op het platteland woont en nog steeds niet snapt dat je op moet passen met het verhuren van ruimtes omdat mensen er soms andere dingen in doen dan ze zeggen, heeft echt onder een enorme steen geleefd. Op een enkele sneue dementerende opa na geloof ik daar eerlijkgezegd geen bal van.

Bij deze stal lijkt me ook geen gevalletje van "en toen kwamen er op een dag opeens enge mannen op het erf en die bouwden zomaar een drugslab, tussen strobalen. En wij stonden er bij, keken er naar en durfden er niks van te zeggen." Die hebben gewoon zelf hun kop in de strop gestoken.