KNHS wil weer wedstrijden vanaf 1 juni

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:02

Volgens mij mag er ook niet binnen paardgereden worden. Althans bij ons op de manege zijn de lessen allemaal buiten. Enkel voor pensionklanten mogen de binnenhallen gebruikt worden (met maximaal 2 mensen tegelijk geloof ik).

Ik heb er dan ook niet perse wat tegen dat een manege of vereniging een onderlinge wedstrijd organiseert tussen de leden. (immers, deze mensen komen normaal ook op dit terrein voor lessen en dergelijke, en de 1,5 meter kan binnen de paardensport makkelijk gehandhaafd worden). Ik zou het wel bijzonder vinden als algemene wedstrijden weer toegestaan worden waarbij mensen van ik weet niet waar allemaal opeens weer mogen gaan komen.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:07

Je moet wel naar de essentie kijken, met 4 man in een grote hal rijden is wat anders dan met tig man in een zweterig sportschooltje. (of supermarkt bijvoorbeeld)

Als het mogelijk is veilig te sporten, waarom niet?

En dan nog, andere sectoren zijn ook bezig grenzen op te zoeken, bij ons sporten ze buiten in tenten ipv in de sportschool en allerlei binnensportclubs sporten nu op de ijsbaan buiten.

Zolang je maar zoveel mogelijk risico's uitsluit en binnen de regels blijft zie ik geen probleem.

ruitje

Re: KNHS wil weer wedstrijden vanaf 1 juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:16

Bij ons is alles last minute afgelast door de voorzitter van de veiligheidsregio. Terwijl het vanuit de landelijke overheid was toegestaan :)

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 16:45

Mwa, schaatsbanen zijn ook dicht. Wij mogen niet schaatsen ondanks dat we zeeën van ruimt hebben, omdat het binnen is. Zie dus niet in waarom paardrijden dan wel weer zou mogen. Sowieso vind ik het bijzonder dat alle maatregelen per gemeente zo verschillen, want in niet iedere gemeente mag een tent, en niet overal mag die desbetreffende tent dan dicht zijn aan de zijkant.

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 17:08

@Milou

Citaat:
https://www.knhs.nl/nieuws/2020/coronav ... rdensport/

Uitzonderingspositie binnensportaccommodaties paardensport
Tot 1 september geldt voor de paardensport nog steeds de uitzonderingspositie dat individueel rijden en verzorgen van paarden in de binnenaccommodatie is toegestaan voor paardeneigenaren en verzorgers in verband met het welzijn en de gezondheid van de paarden. Hieronder valt zowel de verzorging van de paarden als het geven van voldoende dagelijkse beweging.

Knip

Het organiseren van sportactiviteiten in binnenaccommodaties is landelijk niet toegestaan.

Dus lessen zijn niet mogelijk, maar prive gebruik is wel toegestaan ivm. welzijn en gezondheid van de dieren.
Daarnaast is er ook een uitzondering gemaakt voor bijvoorbeeld de topsport.

Verder, tsjah sommige regels zijn krom, maar er kan niet voor elk individueel probleem een regel worden gemaakt. Daarom algemene regeles. Maar daarom zijn er ook belangenverenigingen. Aan hun de taak om te kijken wat binnen hun sector mogelijk is het de overheid daarvan te overtuigen. Dus in jouw geval de taak van de schaatsbond om te kijken of ze een uitzondering op de vanaf 1 september pas open regel kunnen worden.