Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
800 meter leidsel, prettig gestoord
DoretteK schreef:Ik heb hier over een klein stukje geschreven voor in de nieuwsbrief van onze paarden studievereniging, maar kwam er achter dat het wereldrecord op 141 staat? Vraag me af hoe dat er uit ziet...![]()
https://www.guinnessworldrecords.com/wo ... -carriage/
Iris82 schreef:DoretteK schreef:Ik heb hier over een klein stukje geschreven voor in de nieuwsbrief van onze paarden studievereniging, maar kwam er achter dat het wereldrecord op 141 staat? Vraag me af hoe dat er uit ziet...![]()
https://www.guinnessworldrecords.com/wo ... -carriage/
Bizar zeg, ik heb op allerlei manieren geprobeerd te zoeken naar deze man en dit record maar krijg het niet gevonden.
Edit:
Wel dit, maar geen beeld:
The world record for the most horses pulling a carriage is 141, in an event organised by 'le Comité des fêtes de Beaudinard et l’Association des 1000 ans' at Aubagne, France on 18 December 2005.
In total, 141 horses measured a length of 409,70 m (1344 ft 16 in) and pulled the carriage through the streets of Aubagne over a distance of 1500 m (4921 ft 25 in). Aubagne, a south-east of France town was this year celebrating its millennium. Festivities with horses are traditional in Provence.
Prachtig zo die optocht van koudbloeden. janouk schreef:Voor de mensen die niet uit de mensport komen.....
Dit is het werk waar de paarden voor getraind worden
Ze zijn wat gewend. En dit is zelfs gewoon training voor de internationale wedstrijden.
[ Video ]
Anoniem schreef:janouk schreef:Voor de mensen die niet uit de mensport komen.....
Ze zijn wat gewend. En dit is zelfs gewoon training voor de internationale wedstrijden.
[ Video ]
Wauwwww wat gaaf!
Daar zou ik toch zo graag eens bij zitten zeg.
Nooit zo over nagedacht. Maar nu denk ik ineens, ohwww dat wil ik ook!
Maar filmpje is niet van HET wereldrecord dan, want die staat op 141 paarden uit 2005. Filmpje is met 205 paarden uit 2010. Vast iets niet helemaal volgens de regels gedaan
janouk schreef:Voor de mensen die niet uit de mensport komen.....
[ Video ]
Topsport!