Horse Event wordt '1,5 meter-proof'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:14

Ik zit er mogelijk in de buurt, en zou gaan als er kaarten zijn en het netjes geregeld is.
Niet gaan omdat het gewoon nog niet safe is gevoelsmatig kan altijd nog.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:19

Tja, verzekeringen keren niet uit als je als evenement zegt dat je er mee kapt. Je voorbereidingen 'moeten' door blijven gaan.

Cioccolato

Re: Horse Event wordt '1,5 meter-proof'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:21

Ik ben benieuwd.

Als. Als de regels versoepelt worden tegen die tijd zal het vast eerst opgeschroefd worden naar 100 personen. Niet gelijk naar, hoeveel mensen komen daar? 1000?
Dan zou je eerder moeten kijken naar een dagdeel met verplichte route/programma. 50 mensen bij die clinics in die afgesloten baan. 50 mensen shoppen bij de kraampjes van 10 tot 11 uur.
Ofzoiets.

Na. Ik denk het niet.

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:42

Cowgirl schreef:
Sla het toch een jaar over of plan het ergens april volgend jaar.

Of denk ik te simpel?

Als je te simpel denkt dan doen we dat beide... Ik snap niet dat ze echt ondanks alles denken dat het door kan gaan. 8)7

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:51

Hoeft maar 1 geïnfecteerde rond te lopen en een keer goed te niezen... daar gaat 1,5 meter niets aan veranderen. Hoop dat het bij nader inzien vanuit organisatie dan ook geannuleerd word.
Tevens als AnimalEvent.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 06:40

Ik ben zelf nooit op Horse Event geweest maar vraag me wel af hoe ze dat willen gaan doen de 1.5 meter afstand houden.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 06:46

Mij ook niet gezien...buiten het feit dat maar de vraag is of meteen na 1 september zo'n groots evenement plaats mag vinden. Ik vind er ook niks aan als je tijdsslots hebt en misschien wel in moet gaan schrijven oo clinics of zo om niet teveel mensen te hebben bij de piste. Ik wil graag vrij zijn om zelf rond te dwalen. Nee dit jaar geen HE of AE voor mij

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 06:50

De Olympische Spelen worden uitgesteld maar Horse Event gaat wel gewoon door :')

elexis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 07:34

Hiraeth schreef:
Tja, verzekeringen keren niet uit als je als evenement zegt dat je er mee kapt. Je voorbereidingen 'moeten' door blijven gaan.

Dit dus. Als je de organisatie van zo'n evenement bent denk ik dat je nu niet anders kan dan doorgaan. Ik kan me niet voorstellen dat ze niet in hun achterhoofd ook vraagtekens hebben of het gaat mogen. Maar als zij nu beslissen dat ze het niet doorlaten gaan dan denk ik dat ze op geen enkele regeling of eventuele verzekering kunnen terug vallen.

Ik ben al jaren vaste standhouder daar en had me dus voor corona al aangemeld. Kan me ook niet echt voorstellen dat het doorgaat en gezien dat ik in september ook moet verhuizen zou het me helemaal niet verkeerd uitkomen als het niet mag. Maar als ik nu zeg dat ik niet kom omdat ik denk dat het toch niet doorgaat dan betaal ik gewoon de annuleringskosten en logisch. Want op dit moment is er geen verbod op het doorgaan van horse event.

Het ligt allemaal niet zo gemakkelijk om te zeggen dat je het niet door laat gaan als sommige mensen hier lijken te denken.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:06

Nee ze kunnen en hoeven het nu ook nog niet te annuleren. Maar ze hadden dit ook gewoon achter de schermen verder uit kunnen werken. Ik vraag me af of ze hier perse goede reclame mee maken door in het huidige klimaat al groot te gaan verkondigen dat ze het oké vinden om in september 1000en mensen bij elkaar te laten komen. Daar hadden ze natuurlijk ook prima nog even mee kunnen wachten.

elexis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:11

Ik denk dat ze ook daarin bijna niet anders kunnen. Hoewel even wachten tot half mei misschien een opties was.

Het lijkt me een heel lastig ding om goed te doen en alle voor- en nadelen in kaart te brengen.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:22

Hiraeth schreef:

Dit inderdaad. Snap het wel qua kosten. Of het handig is is een tweede

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:57

Wat jullie denk ik even vergeten is dat deze 1.5 meter samenleving helemaal niet volgend jaar wel eens over kan zijn.

Dan is het goed dat ook evenementen zich verdiepen in hoe kan je hier mee om gaan?

Daarbij moet je wel iets, ook publiceren want je zal er gek van staan kijken hoeveel mensen er dagelijks naar stamboeken en events mailen of dingen doorgaan?

Niemand heeft een glazenbol maar het is makkelijk rekenen, iedere 3 weken zal er een kleine versoepeling op een regel komen. Je hebt zo 3 weken nodig om te zien of dat helpt maar zolang het niet onder controle is of een vaccin komt is geen enkel event safe, ook niet die voetbalwedstrijd bij jou in het dorp.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:04

Snap best dat evenementen erover nadenken hoor. Maar dan moeten we denk ik ook met elkaar accepteren dat we niet naar evenementen meer kunnen die verder weg zijn, als ze allemaal met bijvoorbeeld een tijd slot gaan werken. En we zullen ook moeten accepteren dat grootschalige events veel minder voor zullen komen. Dus we moeten dichter bij huis ons vertier zoeken, op een kleinschalige manier. Dat is iig hoe ik het zie. Ik ga niet 3 uur reizen voor 5 uur op een event rondlopen. Maar ik zou die 5 uur wel weer prima vinden als ik max een halfuur onderweg ben bij wijze van.

Wiske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:14

Waar zie je nou dat 1,5 meter echt werkt, ik bedoel dat iedereen eraan mee werkt?
AH is al een beproeving.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:51

Cayenne schreef:
De Olympische Spelen worden uitgesteld maar Horse Event gaat wel gewoon door :')

Precies dit! :')

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 11:30

Popstra schreef:
Cayenne schreef:

Precies dit! :')

De olympische spelen is wel even iets anders dan een landelijk evenement.

Ook de spelen volgend jaar zijn met 1.5 meter maatregelen bezig. Hier zijn we niet met 3 maanden vanaf.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 11:32

mvdbijl schreef:

Juist daarom :')

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 12:09

Cayenne schreef:
mvdbijl schreef:

Juist daarom :')

Landelijk kan het op een gegeven moment heel goed gaan, dingen met aanpassing doorgaan. Een spelen vliegt de hele wereld massaal heen, hoe komen we aan dit virus?

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 12:25

Heeft het zin om naar HE te gaan, als 'n selfie met Matt, Jesse of Britt niet meer mogelijk zal zijn? :+

ginatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 13:54

De Hippiade in september is afgelast maar HE zou wel door mogen gaan, terwijl in mijn ogen op een evenement zoals de Hippiade 1.5 meter veel makkelijker toe te passen is dan op HE.. heel erg vreemd :')

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 15:27

De meeste dromen zijn bedrog
Alleen Horse Event is er nog
Ik ruik de paarden
En zie Britts gezicht
Dankzij corona toch gezwicht :)ddd

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 15:44

Ik heb een festival in Frankrijk eind juli. Ik kan me niet voorstellen dat het doorgaat maar het is nog steeds niet officieel afgelast. Er wordt wel nagedacht over aangepaste vormen, maar alle opties zijn nog open. De Franse regering heeft daar blijkbaar nog geen besluit in genomen, en dus gaat het door. Pas als van hogerhand wordt besloten dat het niet door mag gaan wordt het afgelast.
En dat is niet uit laksheid of omdat men vindt dat het door zou moeten gaan. Dat is puur uit oogpunt van voortbestaan. Als ze nu uit zichzelf af zouden gelasten dan is dat in strijd met allerlei contracten die ze zijn aangegaan met sponsors en andere partijen. En de verzekeringen keren inderdaad niet uit. Dat gaat ze dan ontzettend veel geld kosten en dat zou faillissement betekenen.

Daarom wilde de evenementenbranche ook zo graag dat de overheid een beslissing ver vooruit zou nemen, wat nu ook gedaan is. Voor geen enkele andere sector is al zo ver vooruit gepland.
Wat dat betreft heeft HE pech dat ze net buiten die periode vallen. Nu moeten ze wel door.

Ik zou het als HE zijnde dan weer niet zo aan de grote klok hangen dat ze doorgaan. Maar misschien zijn ze contractueel ook wel verplicht dat te doen.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 16:44

Oh, wat kan iedereen toch klagen en wat weten we het toch goed. Normaal gesproken 17 miljoen voetbal bondscoaches, nu 17 miljoen virologen, 17 miljoen politiek leiders en zelfs 17 miljoen evenementenorganisators.

Gelukkig hoeven wij vanaf achter ons scherm niet de beslissingen over de evenementen te nemen, want het is allemaal echt niet zo makkelijk.

Bovendien is september nog 4,5 maand weg en we zijn nog geen 2 maanden met de coronacrisis bezig in ons land, dus we hebben echt nog geen idee hoe het er dan uit gaat zien.

En wanneer is het volgens de geleerden hier dan wel een moment om evenementen te gaan plannen? Dat soort evenement heeft toch wel bijna een jaar voorbereiding nodig. Mag Paaspop van jullie wel gaan plannen? En de Zwarte Cross? Of moeten die evenementenorganisaties het maar gewoon 2 jaar vergeten en al hun personeel op straat zetten?

Ik vind het goed dat ze in mogelijkheden denken. Je moet toch door, mede vanwege de verzekering die hier al genoemd is.
Misschien is dit niet de tijd om kritisch te zijn op anderen, maar om juist kritisch naar jezelf te kijken.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 17:00

De kleinere evenementen die ik werkgerelateerd organiseer gaan voorlopig niet door, of digitaal waar mogelijk. Die keuze hebben we ook omdat het niet vergunnings-/meldplichtig is.

Het komt op dit moment op mij niet geloofwaardig over als aangegeven wordt dat dit serieus onderzocht wordt, ik zou het eerder geloven als het net als bij grote festivals een verzekeringskwestie zou zijn, of wanneer dit uitzoekklusje eigenlijk relevant is voor 2021.