Toch geen 1 april-grap, KNHS lanceert online proeven-app

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 17:51

Of desnoods zet je de camera op een statief en rij je de proef uit je hoofd. Heeft überhaupt niemand er 'last' van

Anoniem

Re: Toch geen 1 april-grap, KNHS lanceert online proeven-app

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 17:53

Proef moet sowieso uit je hoofd :)) dat is verplicht.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 18:15

Janine1990 schreef:
Gini schreef:
Dat heet "oprekken van de regels". :D

Ach ja, het is allemaal nog redelijk onschuldig, maar toch.

Okeee jaa.. Nee logisch...

Wel knap dat jij dat van iedere potentiële deelnemer kan beoordelen ;)

He, waar beoordeel ik iemand?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 18:28

Nouvel schreef:
Essentieel is je paard beweging geven en wie heeft er dan last van dat je tijdens het beweging geven een proefje rijdt en dat op laat nemen?
Niemand toch?

Het wordt anders als je naar een andere plek moet om je proef te rijden of als er teveel mensen op een plek aanwezig zijn als je gefilmd wilt worden.

Vandaar dat ik het ook niet zo zwart-wit stel. :) Ik zeg dat het "uitnodigt tot". Niet dat het een radicale inbreuk is op de coronawetgeving. Natuurlijk is er geen probleem als iedereen exact 100% de regels volgt. Maar geef toe, hoe groot is de kans dat iemand toch even snel naar een andere piste rijdt omdat die bij hem thuis niet de exacte afmetingen heeft? Hoe groot is de kans dat een stal of manege hier toch een leuk mini-wedstrijddagje van maakt waarbij iedere klant zijn proefje kan rijden (en uiteraard blijven de andere klanten dan als supporters in de buurt kijken)? Hoe groot is de kans dat iemand die altijd 's avonds zijn paard verzorgt en rijdt hierdoor toch overdag naar zijn paard gaat om het proefje te rijden in goed licht en alsnog een extra niet-essentiële verplaatsing maakt?

Ik ben er absoluut niet op tegen, ik hoop dat ik dat met mijn berichten duidelijk heb gemaakt, heb ze zo luchtig mogelijk proberen neer te schrijven. Want ik geloof nou ook weer niet dat dit initiatief voor een enorme piek in coronagevallen zal zorgen, zo realistisch ben ik ook wel. :D Maar het is toch wel een klein beetje knabbelen aan die grenzen van wat kan en wat niet kan en ik vind de psychologie erachter vreselijk interessant. Wat is er nou zo moeilijk aan een: nee, mag niet, wacht hier een paar maanden mee. :+ Vind ik leuk om bij stil te staan. Voor de rest ga ik zeker niet op barricades kruipen of petities opstarten. :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 18:39

Ik denk dat de regels ook wel zo gemaakt zijn dat niet iedereen tijd en zin heeft om het te gaan doen...
Als je werk stil ligt misschien wel, maar mijn werk loopt bijna dubbel zo hard door, dan zou ik geen zin hebben in al die toestanden erbij voor een proefje...

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 18:44

wilmatj schreef:
In nederland mag je gewoon nog naar je paard, je mag ook met max 3 mensen samen komen. Dit is dus niet iets van de regels omzeilen. In belgie daar in tegen, daar mag je veel minder.

2, geen 3 ;) Anders had iemand wel voor kunnen lezen. Met zijn 3en in de auto mag ook niet.
3 of meer mag niet. Dus 3 ook niet.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 18:44

Ben wel benieuwd wanneer de android gebruikers de app kunnen downloaden...

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 18:56

Ik vind het persoonlijk niet oke dat je nu een paard kan 'opleiden' tot het Z, maar bij wijze van het een gek/ezel kan zijn in een andere bak. De wedstrijden rijden is voor mij toch altijd een bevestiging van het feit dat het geen compleet wereldvreemd paard is die alleen maar het bakje en het weiland van het boertje heeft gezien. Dat gaat verloren nu, en dat vind ik jammer.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 19:15

Janine1990 schreef:
Bowo schreef:
Ziet er goed uitgedacht uit! Ik denk dat er best wat ruiters zijn die hier baat bij hebben. Het zou alleen de KNHS niet zijn als er niet weer wat addertjes onder het gras zitten...

Bepaling 14
De ingezonden video opnames worden eigendom van de KNHS en kunnen door de KNHS gebruikt worden voor opleidingsdoeleinden.

Voorwaarde 10
De jury bepaalt of de ingestuurde proef aan alle voorwaarden voldoet om de proef te kunnen beoordelen. Hierbij blijf je je inschrijfgeld verschuldigd. Zonder de juiste beelden en ingesproken tekst is er geen beoordeling mogelijk. (maar blijf je wel het inschrijfgeld verschuldigd).

Ik ben benieuwd hoeveel deelname er gaat zijn.

Dit noem je addertjes onder het gras?

Wat betreft dat eerste lijkt me gewoon helder en helemaal niet verkeerd. Moet je eens nagaan wat jury's hier allemaal van kunnen leren! Je weet het vooraf, vind ik geen addertje onder het gras.

Dat tweede vind ik niet meer dan logisch. De knhs heeft hier flink tijd in gestoken. Dan mogen ze ook best wat van de ruiter verwachten! Het zou toch niet oké zijn als jury's zich hier nog weer mee bezig moeten houden... Of die vervolgens gaan klagen bij de knhs dat ze meer geld willen omdat ruiter x, Y en z er een potje van hebben gemaakt.

Overigens, duidt dan ook meteen even die 2.50 die de knhs in een fonds steekt om fnrs maneges mee te helpen?

Probs voor de knhs!
Maar goed, doen ze niks krijgen ze gezeik, en nu krijgen ze ook gezeik :roll:

Dat eerste punt zeker. Je filmpje wordt eigendom van de KNHS, weet jij veel wat ze er mee doen. Er staat nergens dat ze je op de hoogte stellen waar en wanneer jouw materiaal wordt gebruikt. Opleidingsdoeleinden kan je heel ruim lezen. In feite kunnen ze je filmpje naar alle ruiters sturen (opleiding tot ruiter).

Als een jury ziet dat het filmpje niet deugd, kunnen ze gewoon door naar de volgende. Misschien dat ze er een klein beetje tijd in moeten steken als pas later in het filmpje er dingen misgaan, maar meee tijd zijn ze er zeker niet aan kwijt.

Daarnaast zijn dingen als kwaliteit vrij subjectief. Nogal jammer als je denkt dat jouw filmpjes goede kwaliteit zijn en jury 1, 2 en 3 dat ook vinden en de 4e keer dat je meedoet een jury ineens vindt van niet. Weg geld.

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 19:17

Kaitlyn schreef:
Je mag nog altijd met 3 mensen samen zijn, en als er 1 2 meter voor de C staat te filmen, 1 ergens anders staat te lezen en de ruiter in de baan is kun je ook prima afstand houden van elkaar.

Dit is bij de laatste persconferentie aangepast naar maximaal 2 mensen. Dus dit mag helaas niet.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 19:31

Ik vind het leuk! De app kan ik helaas nog niet downloaden en mij is nog niet helemaal duidelijk wanneer ik me kan inschrijven?

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 19:38

Ik denk dat je de proef uit het hoofd moet rijden omdat op een opname op een telefoon, en de voorlezer staat een halve baan verderop, echt niet te horen is wat diegene zegt. Dat kunnen ook aanwijzingen zijn.

En je mag het zelfs in een weiland rijden, zag ik. Dan hoef je je echt niet onnodig te verplaatsen.
Dat je dan een paard zou krijgen dat nooit op andere terreinen is geweest, staat volgens mij los van deze optie. Er zijn stallen zat waar je elke maand of vaker wedstrijden kunt rijden op eigen terrein. Hoef je ook nooit van het terrein af. Dus dat een paard wedstrijdervaring heeft, zegt echt niet dat ie veel gezien heeft. En dat staat los van dit initiatief.

Elsa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 20:18

bliksemflits schreef:
Kaitlyn schreef:
Je mag nog altijd met 3 mensen samen zijn, en als er 1 2 meter voor de C staat te filmen, 1 ergens anders staat te lezen en de ruiter in de baan is kun je ook prima afstand houden van elkaar.

Dit is bij de laatste persconferentie aangepast naar maximaal 2 mensen. Dus dit mag helaas niet.

Voor zover ik kan vinden mag je in Nederland gewoon met mensen samenkomen zolang je anderhalve meter afstand houdt. De regel van drie personen geldt alleen als het gaat om visite (en dan ook weer die anderhalve meter). De regel van twee personen geldt, voor zover ik kan vinden, alleen in de regio Dordrecht.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... and-houden

https://www.ad.nl/dordrecht/samenscholi ... ~a7ca75cb/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 12:59

Staan er al online events op de kalender? Ik kan niks vinden..

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 16:46

platform gaat dinsdag online, dus ik vermoed dat dan de events in de agenda/kalender komen

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 18:36

Proef uit je hoofd vind ik niet zo heel lastig. Dat heb ik eigenlijk altijd gedaan.. O:)
Maar is dit dan ook echt voor legit winstpunten? Of krijg je een digitaal winstpunten-niveau..?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 19:46

Bepaling 7

De ingestuurde proef telt mee voor puntenregistratie.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:36

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 06:50

SweetVanille schreef:
[WD-V] Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

zie dit topic, hier gaat het net over.

Er zit wel verschil tussen de online winstpunten en de "op locatie" winstpunten. Is beide geldend en officieel maar wordt wel onderscheid in gemaakt

Dat dacht ik in dat topic dus gelezen te hebben inderdaad, maar wist ook niet meer of dat knhs of aanname van een bokker was. Vandaar dat ik hier weer ging twijfelen.. :j dankjewel!

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 11:22

Bepaling 14
De ingezonden video opnames worden eigendom van de KNHS en kunnen door de KNHS gebruikt worden voor opleidingsdoeleinden.

>> ik vind dit eigenlijk niet oké en denk dat het juridisch misschien zelfs niet mag

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:57

Ik ben geen lid van de KNHS en heb de app ook niet, maar ben wel benieuwd hoe ze identiteit van ruiter en paard controleren?

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 17:08

Oscar schreef:
Ik ben geen lid van de KNHS en heb de app ook niet, maar ben wel benieuwd hoe ze identiteit van ruiter en paard controleren?

Je moet een rondje om het paard heen voordat de proef begint, het paspoort filmen en na het groeten inzoomen op de ruiter (dat is wat de instructies zijn in ieder geval). Je kunt eigenlijk alles vinden op https://www.paardrijden.nl :j

Shari_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 17:11

Weet iemand of dit toevallig alleen geldig is als je al een startpas hebt of ook met de dagstartpassen mag?

Ik wil een paard in de M2 uitbrengen zodat ik vervolgens alles gelijk t/m M2 mag starten ( eigen paard start ik Z1 mee, paard wat ik nu M2 wil starten loopt ZZ-licht bij eigenaar ).

Maar ik kan nergens vinden of dit ook nu online mag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 17:45

NadjaNadja schreef:
Oscar schreef:

Je moet een rondje om het paard heen voordat de proef begint, het paspoort filmen en na het groeten inzoomen op de ruiter (dat is wat de instructies zijn in ieder geval). Je kunt eigenlijk alles vinden op https://www.paardrijden.nl :j

Haha maar dat inzoomen slaat natuurlijk compleet nergens op. Heb jij ooit een foto van jezelf moeten uploaden bij aanvragen startpas? Ik niet hoor. Dan moet je al toevallig beoordeeld worden door een bekend jurylid.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 17:48

Yvank_ schreef:
NadjaNadja schreef:

Haha maar dat inzoomen slaat natuurlijk compleet nergens op. Heb jij ooit een foto van jezelf moeten uploaden bij aanvragen startpas? Ik niet hoor. Dan moet je al toevallig beoordeeld worden door een bekend jurylid.

Het is niet dat ik het bedacht heb he ;) Met dit soort feedback kun je je daarom het beste bij de KNHS zelf melden denk ik.