SusanH schreef:Huis tuin en keuken ruiters hebben hopelijk genoeg zelfkennis om het veilig en verantwoord te houden.
Hoelang zit jij al op Bokt?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Onali schreef:SusanH schreef:Huis tuin en keuken ruiters hebben hopelijk genoeg zelfkennis om het veilig en verantwoord te houden.
Hoelang zit jij al op Bokt?

Citaat:Amerikaanse onderzoekers stelden recent vast dat de paardensport het grootste risico geeft op traumatisch hersenletsel. Om tot deze conclusie te komen, onderzochten zij tussen 2003 en 2012 maar liefst 4788 gevallen van sportgerelateerd traumatisch hersenletsels bij volwassenen. Paardensport bleek in 45.2% van de gevallen aan de basis van het letsel te liggen.
Citaat:Toch blijft vallen de voornaamste oorzaak van hersenschade: ruim 17,9% van de patiënten die vielen, werd door de huisarts naar het ziekenhuis verwezen.
DJZ schreef:Ach.. afgelopen zondag heb ik ook een paar leuke uitdagingen gedaan![]()
Ik snap heel goed dat het nu misschien niet helemaal het juiste moment ervoor is, maar als ik in de auto stap, of op de fiets, kan er ook van alles gebeuren, wat ik niet zelf in de hand heb.. Moet ik dit dan ook maar laten?![]()
Mocht je interesse hebben om het filmpje te kijken:
https://www.youtube.com/watch?v=VP5aKrc3Nj4
mino1 schreef:Die heren kunnen beter zitten blijven dan meenig andere ruiters met zadel .
Dan helemaal maar niet meer rijden?
Wachten tot alles weer voorbij is dan maar .
Anne_GTI schreef:Tjonge, is de azijn in de aanbieding?
Doen die topruiters eindelijk eens aan lol met je knol.... is't weer niet goed.
Zinzi_jewel schreef:Cool
Wel niet thuis proberen .
Ziekenhuis is garantie op corona krijgen nu
Anne_GTI schreef:Tjonge, is de azijn in de aanbieding?
Doen die topruiters eindelijk eens aan lol met je knol.... is't weer niet goed.
inderdaad zeg.
Hannanas schreef:Leuk idee! Alleen niet paardvriendelijk gezien de lichaamstaal van de paarden bij het landen.
Astorga schreef:Zinzi_jewel schreef:Cool
Wel niet thuis proberen .
Ziekenhuis is garantie op corona krijgen nu
Dank voor het verspreiden van nepnieuws.
In ziekenhuizen wordt er alles aan gedaan om de patientenstromen te scheiden in (mogelijk) met en zonder COVID.
Het risico dat mensen thuis veel ernstiger ziek worden dan nodig (of erger) doordat ze niet naar arts of ziekenhuis willen/durven gaan is momenteel echt groter dan dat je COVID oploopt wanneer je je met bijv een botbreuk door val van paard meldt.