Ondanks coronavirus 65.000 bezoekers bij Engelse paardenrace

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 14:27

14% van de gevallen heeft ernstige klachten (meer dan milde longontsteking, wat al niet kinderachtig is) en 5% van de gevallen heeft kritieke klachten.

Zodra de zorg volledig overspoelt wordt, zullen deze 2 groepen nauwelijks meer geholpen kunnen worden. Dat zal de sterfte in de kritieke groep gigantisch hoog maken, en in de ernstige groep ook sterk verhogen. Dat is de reden dat verspreiden van de ziektedoorloop zo belangrijk is. Om te zorgen dat het van 0.2% sterfte niet naar 2% sterfte gaat.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 14:41

Oh, de Britten pakken gelijk de overbevolking aan? :')

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 14:53

Shae schreef:

Nou ja, ze zitten natuurlijk door de Brexit met een groot aantal te verwachten werklozen...

Shae

Re: Ondanks coronavirus 65.000 bezoekers bij Engelse paardenrace

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 14:58

Gatver… Dus ze kunnen het eigenlijk haast niet goed aanpakken? Verklaart wel waarom ze vrij snel denken aan een plan om 70+'ers te vragen thuis te blijven.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 15:30

oomens schreef:
Shae schreef:

Nou ja, ze zitten natuurlijk door de Brexit met een groot aantal te verwachten werklozen...

Dit is hard en sarcastisch maar hier zou Helaas wel eens een kern van waarheid in kunnen zitten.
Daarmee laat de huidige regering meteen hun eigen electoraat keihard vallen.
In deze groep zitten de meeste mensen met een ongezonde levensstijl en daarmee verhoogde kans op complicaties. Diep triest.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:00

Dan hoor je veel kritiek op de Nederlandse aanpak maar de Britse dat slaat toch echt alles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:21

Sta je mooi dan, als Brit nummer zoveel die nauwelijks meer kan ademen, maar het zelf maar moet uitzoeken omdat de ziekenhuizen overvol zijn :evaw:

Dit lijkt meer op een labo-experiment met ratten.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:21

Dubbel bericht
Laatst bijgewerkt door Boras op 16-03-20 13:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:21

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:28

De mensen die bedacht hebben dat dit soort evenementen gewoon plaats kan vinden zijn duidelijk niet de helderste lichtjes uit de kersverlichtingserie...

Damn... mensen waarom verdiepen mensen zich niet hierin... we moeten inderdaad zoveel mogelijk besmettingen uitstellen om de zorgcapaciteit te kunnen garanderen...

Ook van die nitwits die het nodig vonden om met een halve karavaan in de rij te gaan staan omdat de koffieshops gisteren om 18 uur dichtgingen... why... in hemelsnaam why... :(

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:29

Neon schreef:
Ook van die nitwits die het nodig vonden om met een halve karavaan in de rij te gaan staan omdat de koffieshops gisteren om 18 uur dichtgingen... why... in hemelsnaam why... :(

To get high...?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:37

Ik ben het weekend van 7-8 maart ook in engeland geweest, toen was enkel italie al op drastische maatregelen over. I heb daar 2 dagen crufts bezocht (160.000+ bezoekers) ne ik vond het eigenlijk nog best wel goed geregeld daar. Op dat moment waren er hier in belgie amper tot geen voorzorgsmaatregelen, ginder was overal ontsmetting te beschikking ook waren de omgang tussen exposanten en keurmeesters heel goed gereguleerd (geen handen schudden, als exposant zelf tanden van de hond tonen etc). Dus op dat moment heb ik echt geen lakse houding ondervonden daar.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:53

De vraag is nu alleen of er dus binnen 2 weken een piek te zien is in de UK omdat ze dus misschien de hygiëne maatregelen wel volgen maar de sociale activiteiten wel laten doorgaan.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:58

Night_Taker schreef:
Bij ons kantoor in Engeland worden wel heel serieus maatregelen genomen. O.a. zakenreizen zijn geschrapt en er wordt gehamerd op hygiëne

Bij ons ook hoor. Alle maatregelen zijn al een paar weken van kracht.

Ik begrijp van mijn collega's in de UK dat het leven gewoon door gaat. Dat er helemaal geen maatregelen worden genomen. Boris vindt het allemaal wel best.

Heel zorgwekkend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:40

Zoe_97 schreef:
Ik ben het weekend van 7-8 maart ook in engeland geweest, toen was enkel italie al op drastische maatregelen over. I heb daar 2 dagen crufts bezocht (160.000+ bezoekers) ne ik vond het eigenlijk nog best wel goed geregeld daar. Op dat moment waren er hier in belgie amper tot geen voorzorgsmaatregelen, ginder was overal ontsmetting te beschikking ook waren de omgang tussen exposanten en keurmeesters heel goed gereguleerd (geen handen schudden, als exposant zelf tanden van de hond tonen etc). Dus op dat moment heb ik echt geen lakse houding ondervonden daar.

Dat is dus op initiatief van de organisator, de overheid doet echt niks hier hoor.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 20:19

Kuggur schreef:
Neon schreef:

To get high...?

Mja... mooi moment om te kijken in hoeverre je ook zonder zou kunnen...

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:22

Neon schreef:
Mja... mooi moment om te kijken in hoeverre je ook zonder zou kunnen...

En wat dan als je afkickverschijnselen krijgt en gaat bibberen en zweten? Voor je het weet komt de GGD je van de straat plukken }>

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:10

Ik denk dat als de race een weekend later had plaats gevonden het wel gecancelled was. GB heeft een compleet andere cultuur, en op het gebied van sport als onderdeel van het sociale leven al helemaal. Ik vind het moeilijk vergelijken, los van het enorme verschil van 17 miljoen vs 66 miljoen inwoners. Er wordt denk ik echt wel gekeken naar wat Europese landen doen, maar minstens zoveel als naar de 'aanpak' van de westerburen, de VS en Canada.

Ik vond de persconferentie van de regering van zowel afgelopen donderdag als die van vandaag juist duidelijk en realistisch. :j Ik kreeg dat echt veel meer onderbouwde informatie waarom ze bepaalde keuzes hadden gemaakt. Tuurlijk, ze kiezen een andere aanpak dan de Nederlandse, en daar horen andere maatregelen bij. Bij de 1e persconferentie van afgelopen donderdag (een uurtje later dan die van premier Rutte) werd door Boris al gezegd dat 80% van de Britten het virus zou krijgen, het maanden gaat duren voordat deze situatie wellicht voorbij is, en dat scholen op termijn gesloten zouden worden maar ze (afgelopen donderdag) nog niet in dat stadium zaten maar er net vóór. Vandaag werd gezegd dat GB een week achter loopt op Nederland (nu 3 op Italië waar wij er 2 achter lopen). Waar Rutte bij de 1e persconferentie met name instak op het economische aspect, stak Boris wat meer in op de wetenschappelijke kant/prognose van het virus zelf. Idealiter zet je ze naast elkaar en krijg je gezamenlijk een compleet beeld belicht van beide invalshoeken. :')

Nogmaals, ik vind het helder maar das mijn mening ;) :+

Over die rijen voor de NL coffee shops heb ik me inderdaad zéér verwonderd. Man man man, wat een verslaafden _O-

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:21

UK_eef schreef:
Bij de 1e persconferentie van afgelopen donderdag (een uurtje later dan die van premier Rutte) werd door Boris al gezegd dat 80% van de Britten het virus zou krijgen

Maar bedenk je dat dit dus het bewust laten infecteren en doodgaan van een deel van je bevolking is. Niet omdat je het niet kunt voorkomen, maar omdat je het niet wilt voorkomen. Ik vind het echt haast massamoord. En ik denk dat je in de UK nog veel duidelijker het onderscheid hebt tussen het 'volk' dat voor een groot deel geinfecteerd raakt, en rijke Britse al dan niet adel die zich terugtrekken op hun landgoederen en op gepaste afstand van het personeel blijven.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:48

Ze rijken laten idd de groeps immuniteit opbouwen door het volk.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 23:29

Shadow0 schreef:
UK_eef schreef:
Bij de 1e persconferentie van afgelopen donderdag (een uurtje later dan die van premier Rutte) werd door Boris al gezegd dat 80% van de Britten het virus zou krijgen

Maar bedenk je dat dit dus het bewust laten infecteren en doodgaan van een deel van je bevolking is. Niet omdat je het niet kunt voorkomen, maar omdat je het niet wilt voorkomen. Ik vind het echt haast massamoord. En ik denk dat je in de UK nog veel duidelijker het onderscheid hebt tussen het 'volk' dat voor een groot deel geinfecteerd raakt, en rijke Britse al dan niet adel die zich terugtrekken op hun landgoederen en op gepaste afstand van het personeel blijven.

Het is nog veel erger dan het zo al lijkt:
In het UK is de NHS normaal al overbelast en kampt met een groot personeelstekort. Verder zijn is per hoofd van de bevolking maar 15% van intensive care bedden welke Duitsland heeft.
Er zijn inmiddels meer dan 1500 bevestigde gevallen in het UK. Voor de pakweg 300 welke opgenomen moeten worden is nú al geen plek.
Geen probleen voor degenen met een privé verzekering.

Hier in Spanje is de private sector gecommandeerd en ook de hele medische capaciteit van het leger ingezet.
Enorme hoeveelheden extra beschermend materiaal komen inmiddels al aan uit China. Zelfs medisch personeel met ervaring aldaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 00:22

Shadow0 schreef:
UK_eef schreef:

Ik weet dat de UK een beetje achterloopt op de rest van de wereld, maar ze zijn inmiddels de 19de eeuw wel uit hoor. :+ Het zijn eerder de dames en heren op Whitehall die zichzelf onaantastbaar lijken te achten, maar dat is vrij typerend, en ik denk dat die van de koude kermis thuis gaan komen.

UK_eef: wat ze zeggen wekt bij mij dus helemáál geen vertrouwen, niet met het oog op de zorg, niet met het oog op de economie. Wat ze zeggen in die persconferenties strookt namelijk helemaal niet met wat ze dóen (of eerder, niet doen). Er wordt geen actie ondernomen, niet geluisterd naar landen die nu al waarschuwen dat er maatregelen genomen moeten worden "want onze onderzoekers weten het allemaal zoveel beter," er worden geen knopen doorgehakt, voorbereidende stappen gezet of concrete toezeggingen gedaan; het zijn allemaal verzoeken, adviezen, hypothetische situaties als mensen zich er braaf aan zouden houden, maar de gemiddelde Tom, Dick of Harry trekt zich daar echt niets van aan, en gaat dat ook niet doen zolang de overheid niet op haar strepen gaat staan. Hij heeft het over draconische maatregelen, maar er zíjn helemaal geen maatregelen genomen. Alles wat nu gebeurt aan preventieve maatregelen (zoals racen zonder publiek en het afgelasten van de Grand National meeting volgende maand; mensen zoveel mogelijk vanuit huis laten werken etc.), is op eigen initiatief van bedrijven, instanties en organisaties, niet doordat de overheid de leiding neemt, die loopt overal achteraan en is vooral gebrand op economische groei in stand houden.

Wat HC zegt: de NHS is al gigantisch overbelast. Het "worst case scenario" van de regering is dat er 8 miljoen mensen in het ziekenhuis terechtkomen door het virus de komende maanden. Dat dus bovenop de mensen die nú al zorg nodig hebben voor andere ziektes en aandoeningen, en waarvoor eigenlijk al geen plek is. Dus ze kunnen zeggen wat ze willen, maar wat mij betreft krijgen ze niet eens een A for Effort voor dit gebrek aan degelijk leiderschap.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 00:27

Inmiddels overigens wel veel koersen waaronder de grand national meeting gecancelled.
Even los van het feit of dit op tijd is etc etc.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 02:17

Blussem schreef:
Dom?
Dit kan juist ook heel slim zijn?
Corona krijg je toch wel, daar kan je niks aan doen. Echter hoe sneller iedereen besmet wordt, hoe sneller je weer achter de rug hebt en je de economie weer kunt op staten.

Het corona uitsmeren over zo lange periode is erg slecht voor de economie.

https://boktimg.nl/img/m/OrEFbz.png
Ga dan maar uit van 5-20% sterfte. Waarom denk je dat de term oorlogssituatie zo vaak voorbij komt?