Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
oomens schreef:Shae schreef:Oh, de Britten pakken gelijk de overbevolking aan?
Nou ja, ze zitten natuurlijk door de Brexit met een groot aantal te verwachten werklozen...
Night_Taker schreef:Bij ons kantoor in Engeland worden wel heel serieus maatregelen genomen. O.a. zakenreizen zijn geschrapt en er wordt gehamerd op hygiëne
Zoe_97 schreef:Ik ben het weekend van 7-8 maart ook in engeland geweest, toen was enkel italie al op drastische maatregelen over. I heb daar 2 dagen crufts bezocht (160.000+ bezoekers) ne ik vond het eigenlijk nog best wel goed geregeld daar. Op dat moment waren er hier in belgie amper tot geen voorzorgsmaatregelen, ginder was overal ontsmetting te beschikking ook waren de omgang tussen exposanten en keurmeesters heel goed gereguleerd (geen handen schudden, als exposant zelf tanden van de hond tonen etc). Dus op dat moment heb ik echt geen lakse houding ondervonden daar.
UK_eef schreef:Bij de 1e persconferentie van afgelopen donderdag (een uurtje later dan die van premier Rutte) werd door Boris al gezegd dat 80% van de Britten het virus zou krijgen
Shadow0 schreef:UK_eef schreef:Bij de 1e persconferentie van afgelopen donderdag (een uurtje later dan die van premier Rutte) werd door Boris al gezegd dat 80% van de Britten het virus zou krijgen
Maar bedenk je dat dit dus het bewust laten infecteren en doodgaan van een deel van je bevolking is. Niet omdat je het niet kunt voorkomen, maar omdat je het niet wilt voorkomen. Ik vind het echt haast massamoord. En ik denk dat je in de UK nog veel duidelijker het onderscheid hebt tussen het 'volk' dat voor een groot deel geinfecteerd raakt, en rijke Britse al dan niet adel die zich terugtrekken op hun landgoederen en op gepaste afstand van het personeel blijven.
Shadow0 schreef:Ik weet dat de UK een beetje achterloopt op de rest van de wereld, maar ze zijn inmiddels de 19de eeuw wel uit hoor.UK_eef schreef:Bij de 1e persconferentie van afgelopen donderdag (een uurtje later dan die van premier Rutte) werd door Boris al gezegd dat 80% van de Britten het virus zou krijgen
Maar bedenk je dat dit dus het bewust laten infecteren en doodgaan van een deel van je bevolking is. Niet omdat je het niet kunt voorkomen, maar omdat je het niet wilt voorkomen. Ik vind het echt haast massamoord. En ik denk dat je in de UK nog veel duidelijker het onderscheid hebt tussen het 'volk' dat voor een groot deel geinfecteerd raakt, en rijke Britse al dan niet adel die zich terugtrekken op hun landgoederen en op gepaste afstand van het personeel blijven.
Blussem schreef:Dom?
Dit kan juist ook heel slim zijn?
Corona krijg je toch wel, daar kan je niks aan doen. Echter hoe sneller iedereen besmet wordt, hoe sneller je weer achter de rug hebt en je de economie weer kunt op staten.
Het corona uitsmeren over zo lange periode is erg slecht voor de economie.