Kendra schreef:Anky is geen ambassadeur, zij is bestuursvoorzitter.
En dus eindverantwoordelijk. Ik vind haar reactie op Horses dan ook alleszins begrijpelijk.
Het definitief cancelen van zo'n groot evenement (met als tussenoplossing: door laten gaan zonder toeschouwers) is geen sinecure. Veel consequenties, voor deelnemers, medewerkers, toeschouwers, financieel.
Er gaan heel veel evenementen niet door en ik ben zelf zijdelings betrokken bij de organisatie van de Digitale Top in Groningen. Ook een groot evenement en dan zijn er nog niet eens dieren bij betrokken. Maar ook hier zijn heel veel mensen weken lang alleen maar hier mee bezig geweest - ook zij zijn nu enigszins in shock. Totdat het besluit definitief is gevallen, is het heel erg spannend.
Gisteren en vandaag is de situatie ongeveer per uur veranderd. Iedereen die nu dus roept dat de reactie overdreven is: denk even 2 dagen terug, toen haalde half Nederland nog z'n schouders op....
Helemaal mee eens. Vorige week eigenlijk nog amper wat aan de hand en dan 10 keer programma omgooien om dan vlak voor de eerste start helemaal alles te moeten afgelasten. Ik kan me die shock wel begrijpen hoor! En dat wil helemaal niet zeggen dat ze andere belangrijke dingen in de wereld niet belangrijk vindt, maar hier heeft ze maanden naartoe geleefd, hier gaat veel geld in om, hier worden belangrijke wedstrijden gereden, hier komen duizenden mensen op af, en dan binnen een week van klaar voor de start tot helemaal niets. En natuurlijk is het de enige juiste beslissing in dit geval maar dat Anky in shock is, dat kan ik zeker wel geloven! En ik vind het ook heel sneu voor haar en hoop dat 2021 een heel mooi Indoor Brabant zal worden!