IB afgelast: ‘Dit soort dingen is niet te verzekeren'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 07:49

LaPluche schreef:
Waar ik mij over verbaasde was dat al die ruiters al ingevlogen/gereden waren terwijl het Coronavirus hier begint aan te wakkeren.
Snap niet dat ze daar niet over nadenken.

Is het jammer, tuurlijk. Maar er komt vast een volgende editie.

Is dat zo? Dat al die ruiters daar niet over nagedacht hebben?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 07:52

Die ruiters hebben hun planning liever niet in de war ivm de olympische spelen. Veel sporters van gelijk welke olympische discipline zitten nu in onzekerheid of met de handen in het haar wat hun planning betreft. Wedstrijdritme kan je enkel opbouwen door aan wedstrijden deel te nemen met trainen alleen kom je er ook niet.

LaPluche

Re: IB afgelast: ‘Dit soort dingen is niet te verzekeren'

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 08:00

Dat begrijp ik. Wat ik moeilijk te begrijpen vind is dat ze ervoor kiezen om alsnog te gaan.
Ik werk als groom en de chef heeft alle nationale als internationale afgezegd toen het virus hier kwam.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 08:05

En zo neemt iedereen zijn of haar beslissing. Deze ruiters verdienen hun brood ermee dus ik begrijp wel dat ze dan de beslissing nemen alsnog te gaan. Ik snap ook dat je de beslissing neemt om niet te gaan.

Iedereen baalt dat het niet kan doorgaan, iedereen reageert geëmotioneerd. De een uit zich door te schelden, de ander door te huilen en nog een probeert het nog enigszins diplomatiek te brengen. De juiste beslissing is nog op het juiste moment genomen, toch? Dat de weg er naartoe niet helemaal goed te volgen was voor iedereen...ala.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 08:27

Vala schreef:
Ik ben ook in shock...van het bericht dat IC's overvol zijn. Doei Indoor Brabant! Vervelend maar het lijkt me een gevalletje van het is nu eenmaal zo!

Ik was al in shock toen Wuhan op slot ging en de vele steden die volgden en alle ellende die daar uit voortvloeide. En toen was daar opeens Italie en nu gaat het in Nederland dezelfde kant op. Indoor Brabant is maar een klein detail.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 08:40

Achteraf is het makkelijk oordelen.
Niemand wist hoe het virus zich verder zou ontwikkelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 08:41

Dee_Es schreef:
Als je maanden lang naar zo'n groot evenement toe leeft en echt op het allerlaatste moment moet alles gecanceld worden...Ja natuurlijk ben je dan in shock. Ik hoop dat IB er financieel bovenop komt en dat volgend jaar een top editie wordt. Beetje flauw om zo'n uitspraak te veroordelen omdat er ergere dingen gaande zijn.

Nou idd :j

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 09:16

ik verbaas me wel over de reacties hier... hoevaak ik mensen hoor/lees die al bslen van 3 tientjes weggegooid startgeld en dan toch naar wedstrijd gaan ondanks hoge temperaturen. En ik lees ook weleens hele teleurgestelde reacties als iets dergelijks wordt afgelast... ondanks dat er dan ook doden vallen door de hitte.... en sonmigen geven aan:de mensen die een famililid verloren hebben, dat vind ik pas een drama... ik vind dat oveetrokken, hoor!! Er sterven dagelijks duizenden kinderen aan de honger... dat is pas een drama!!
Enfin....kort gezegd:laat iedereen toch gewoon in zijn waarde. Ook Anky en consorten snappen wel dat dit zo moet en snappen dat er ergere dingen zijn. Dat neemt niet weg dat het heel logisch is dat ze teleurgesteld zijn, en ze mogen dat gewoon uiten. De wereld zou echt een fijnere plek zijn als we elkaars gevoelens en hoe we die verwoorden zouden accepteren, zonder daar iets van te vinden.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:24

Kendra schreef:
Anky is geen ambassadeur, zij is bestuursvoorzitter.
En dus eindverantwoordelijk. Ik vind haar reactie op Horses dan ook alleszins begrijpelijk.
Het definitief cancelen van zo'n groot evenement (met als tussenoplossing: door laten gaan zonder toeschouwers) is geen sinecure. Veel consequenties, voor deelnemers, medewerkers, toeschouwers, financieel.

Er gaan heel veel evenementen niet door en ik ben zelf zijdelings betrokken bij de organisatie van de Digitale Top in Groningen. Ook een groot evenement en dan zijn er nog niet eens dieren bij betrokken. Maar ook hier zijn heel veel mensen weken lang alleen maar hier mee bezig geweest - ook zij zijn nu enigszins in shock. Totdat het besluit definitief is gevallen, is het heel erg spannend.

Gisteren en vandaag is de situatie ongeveer per uur veranderd. Iedereen die nu dus roept dat de reactie overdreven is: denk even 2 dagen terug, toen haalde half Nederland nog z'n schouders op....

Helemaal mee eens. Vorige week eigenlijk nog amper wat aan de hand en dan 10 keer programma omgooien om dan vlak voor de eerste start helemaal alles te moeten afgelasten. Ik kan me die shock wel begrijpen hoor! En dat wil helemaal niet zeggen dat ze andere belangrijke dingen in de wereld niet belangrijk vindt, maar hier heeft ze maanden naartoe geleefd, hier gaat veel geld in om, hier worden belangrijke wedstrijden gereden, hier komen duizenden mensen op af, en dan binnen een week van klaar voor de start tot helemaal niets. En natuurlijk is het de enige juiste beslissing in dit geval maar dat Anky in shock is, dat kan ik zeker wel geloven! En ik vind het ook heel sneu voor haar en hoop dat 2021 een heel mooi Indoor Brabant zal worden!

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 11:50

Alles heeft ze eraan gedaan om het door te laten gaan, waar andere evenementen al werden gecanceld, moest IB maar doorgaan. Absoluut niet chique en ook deze reactie valt me zeer van haar tegen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 12:02

Lekker veroordelen met zijn allen +:)+

Denk dat de meeste mensen geen flauw idee hebben wat Er bij het organiseren van een dergelijk groot evenement Komt kijken en wat de consequenties kunnen zijn van alsnog moeten cancellen

“Ach volgend jaar weer een nieuwe editie “
Dat is Met cancellen zoals nu echt niet Met zekerheid te zeggen voor ieder evenement

Ja dood gaan aan covid-19 is een stuk beroerder
Maar af gaan geven op een opmerking zoals in shock zijn is ook wel lekker simplistisch/makkelijk

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:43

Sonja_vR schreef:

Denk dat de meeste mensen geen flauw idee hebben wat Er bij het organiseren van een dergelijk groot evenement Komt kijken en wat de consequenties kunnen zijn van alsnog moeten cancellen

Waarschijnlijk gaat daar zoveel tijd in zitten dat de organisatoren njet eens meer zien wat er in de wereld om hen heen gebeurt.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:20

Goh mevrouw van Grunsven is in shock..........Laat ze eens wat vaker om zich heen kijken..............er gebeuren 1001 dingen in de wereld waarvoor je oprecht van in shock kan zijn.
Misschien zou een mediatraining geen overbodige luxe zijn.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:43

Loretta schreef:
Sonja_vR schreef:

Waarschijnlijk gaat daar zoveel tijd in zitten dat de organisatoren njet eens meer zien wat er in de wereld om hen heen gebeurt.

Ook zo’n loze opmerking, zeg.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 19:08

Ik Krijg bij de judgy comments ook altijd het gevoel dat Er eigenlijk altijd mensen af kunnen kappen

“Joh, niet Janken ... x y z heeft het zwaarder , dus niemand mag ergens anders of iets minder ergs gevoelens hebben of geshockeerd zijn om lesser problems “

ginatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 19:23

Sonja_vR schreef:
Ik Krijg bij de judgy comments ook altijd het gevoel dat Er eigenlijk altijd mensen af kunnen kappen

“Joh, niet Janken ... x y z heeft het zwaarder , dus niemand mag ergens anders of iets minder ergs gevoelens hebben of geshockeerd zijn om lesser problems “

Dit dus..

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 19:25

IB is bij mij echt inkomstenbelasting. Ik moest Ff schakelen. :D

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 19:46

7ofhearts schreef:
Goh mevrouw van Grunsven is in shock..........Laat ze eens wat vaker om zich heen kijken..............er gebeuren 1001 dingen in de wereld waarvoor je oprecht van in shock kan zijn.

Jammer, zo'n reactie. Heb je het hele bericht wel gelezen?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 19:58

Sonja_vR schreef:

Maar mij gaat het niet zozeer alleen om de 'ik ben in shock'-opmerking. Maar in combinatie met de wet van Murphy-uitspraak samen met de 'dit kan er ook nog wel bij', ja, dan vind ik het too much worden. Maar dat vind ik, iemand anders mag weer iets anders vinden.

Uiteraard is het op zijn zachtst gezegd heel hard balen dat je event wordt afgelast. En dat heeft niet echt iets te maken met leed vergelijken, maar meer met 'hoe communiceer je iets naar de buitenwereld in tijden van crisis'. Voor de rest geen veroordelingen of boegeroep naar Anky.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:12

ik vond niks mis met de manier van communiceren naar de buitenwereld.... ik vind meer mankeren aan het empathisch vermogen van sommmigen hier. Bah. Dat geoordeel altijd..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 22:09

IHN schreef:
ik vond niks mis met de manier van communiceren naar de buitenwereld.... ik vind meer mankeren aan het empathisch vermogen van sommmigen hier. Bah. Dat geoordeel altijd..

Precies !!

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 09:48

Kendra schreef:
7ofhearts schreef:

Jazeker, en ik zie niks wat deze reactie onrechtvaardig maakt.
Ik lees namelijk ook de kranten en hou de peilingen en ontwikkelingen bij van de gevolgen van deze pandemie!!
Dat IB niet doorgaat is een financiële strop ja, maar kijk even naar de rest van de wereld, en al die veel kleinere ondernemers die er door dit alles veel en veel slechter voorstaan dan mevrouw van Grunsven en haar imperium.
Dat is even uithuilen en volgend jaar opnieuw alles uit de kast halen.
Wereldwijd is dit letterlijk en figuurlijk een doodsteek voor mens en onderneming.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:18

IHN schreef:

Zoals jij nu oordeelt over mijn en andermans empathisch vermogen bedoel je?

Maakt voor de rest niet uit hoor, maar ik snap nooit zo goed waarom andermans mening zo vaak als zijnde slechter gebrandmerkt moet worden. Ik vind de communicatie niet goed, jij wel, dat mag. Waarom die bah? Waarom een andere mening in waarde onder die van jou plaatsen?

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:30

7ofhearts schreef:
Kendra schreef:

Jazeker, en ik zie niks wat deze reactie onrechtvaardig maakt.
Ik lees namelijk ook de kranten en hou de peilingen en ontwikkelingen bij van de gevolgen van deze pandemie!!
Dat IB niet doorgaat is een financiële strop ja, maar kijk even naar de rest van de wereld, en al die veel kleinere ondernemers die er door dit alles veel en veel slechter voorstaan dan mevrouw van Grunsven en haar imperium.
Dat is even uithuilen en volgend jaar opnieuw alles uit de kast halen.
Wereldwijd is dit letterlijk en figuurlijk een doodsteek voor mens en onderneming.

Amen.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 15:01

Ik wil nog wel even kwijt dat ik een hele diepe buiging maak naar Lewis Hamilton, F1 coureur, die als eerste geroepen heeft de F1 in Australië NIET te laten rijden.
Ter bescherming van de fans!! de coureurs zelf en de mensen achter de schermen.
En gewoon in zijn mond genomen heeft dat het een geldkwestie was als de race wél verreden werd.
Dán ben je niet alleen een waanzinnige sportman......je staat ook met twee benen op de grond, je hebt oog voor wat gaande is in de wereld.
En nee, ik ben geen fan van de man, maar vind dit getuigen van grootse klassen.