Anky van Grunsven: we hopen op begrip

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 11:42

Amethyst_ schreef:
Rizette schreef:
Naar mijn idee is het al lang uit de hand gelopen en zijn er veel meer mensen besmet dan we denken. Dus weet niet of het zoveel uitmaakt, de mensen die het geen probleem vinden gaan er heen, is eigen risico en de mensen die het niet wijs vinden blijven thuis en doen hun best om niet besmet te worden en kunnen hun geld terug krijgen. Nergens garanties en niemand die nog ervaring heeft. Eigenlijk alles eigen keus alleen de mensen die ook nog wel zouden willen gaan en nu niet mogen hebben pech gehad maar die hadden ook niet kunnen gaan als het niet doorgegaan was. Die mensen die er toch heengaan vinden het blijkbaar niet zo'n probleem en waren misschien anders iets anders gaan doen waar ook veel besmettingsgevaar aan zou zitten. Alles stil leggen gebeurt toch pas als het te laat is zie Italie. Daar gingen ook vorige week nog Nederlanders heen om te skieën. De grote bedrijven/verdieners willen door met produceren en niet stil liggen dat kost te veel, die zijn de baas in ons land en daar hobbelt onze regering achteraan, momenteel dan zonder handen schudden.

Ben ik het niet helemaal mee eens. Want de mensen die zelf akkoord gaan met het risico en dan bijvoorbeeld besmet raken, kunnen ook mensen uit kwetsbare doelgroepen besmetten. En dat vind ik een risico dat je niet moet willen nemen.

Als je, zoals veel van ons, gewoon fit bent met goede weerstand zal je er alleen goed ziek van worden.. Maar er zijn zo veel groepen die veel kwetsbaarder zijn en bijvoorbeeld komen te overlijden. Dan moet je dat toch helemaal niet willen, naar zo'n evenement gaan en het risico lopen voor niet alleen jezelf?

Geen aanval hoor, maar puur belicht vanuit mijn eigen visie hierop.

Klopt helemaal maar bedrijven werken ook gewoon door, dus openbaar vervoer gaat ook nog,elke dag, wat zal meer besmetting geven?

Sure_lee

Re: Anky van Grunsven: we hopen op begrip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 11:58

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 12:17

zo voel ik het ook wel ja. de elite kan mooi door en de normale mens moet maar thuis zitten.past wel een beetje bij de huidige mindset die momenteel in de paardenbranche heerst. geld boven alles, boven paardenwelzijn en nu ook boven mensenwelzijn.
Laatst bijgewerkt door Oehlala op 11-03-20 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 12:18

Goh, ik ben erg benieuwd hoeveel mensen die nu roepen dat het schandalig is dat dit doorgaat gewoon in de tram, trein, bus of metro gaan zitten. Ik heb gisteren toch nog wel wat knusse treintjes gezien, ook in Brabant. Dat is toch echt een groter risico dan 1000 man publiek in de Brabanthallen.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 12:20

Inoterry schreef:
Goh, ik ben erg benieuwd hoeveel mensen die nu roepen dat het schandalig is dat dit doorgaat gewoon in de tram, trein, bus of metro gaan zitten. Ik heb gisteren toch nog wel wat knusse treintjes gezien, ook in Brabant. Dat is toch echt een groter risico dan 1000 man publiek in de Brabanthallen.

daar gaat het niet over. het gaat over de willekeur om het meeste af te lasten en dit niet. daar vallen mensen over. en naar je werk moeten is altijd nog wat anders dan een evenement.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 12:25

Inoterry schreef:

Maar dat is dus het evenwicht waar ik het eerder over had tussen economie en welzijn. Het allerbeste om dit virus in te dijken is geen menselijk contact, dus inderdaad helemaal niks, gewoon thuis blijven. Geen OV meer, niet meer gaan werken, geen thuisverpleging, geen kinderopvang, niks.
Maar dan leg je dus het land lam en dat is ook niet zo gemakkelijk of zelfs wenselijk economisch gezien. Dus je gaat eerst de zaken met de minste impact maar wel een heel groot risico aanpakken en dat zijn grote evenementen/entertainment. Als je dat zelfs al niet doet, tja, dan zijn alle andere richtlijnen ook niet nodig. Het is een beetje idioot om bussen aan de kant te houden, wanneer om de hoek een eventorganisator 1000 mensen in zijn halletje laat hoesten. ;)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 12:27

Er is geen willekeur. Er worden maatregelen genomen, en ieder moet voor zich, met gezond verstand, beslissen hoe daarmee om wordt gegaan. Voetbalwedstrijden mogen ook doorgaan zonder publiek, alleen daar is een andere keuze gemaakt. IB kiest ervoor om door te gaan zonder publiek. Een zeer klein aantal mensen mag aanwezig zijn, maar feitelijk is er niet echt publiek meer.

Alsof 'de normale mens' nu ineens allemaal braaf thuis zit. Tuurlijk niet. Wat dat betreft ben ik meer bang voor 'jan publiek' die toch allemaal in de rij voor de kroeg staan, dan die paar mensen die op gepaste afstand de Brabanthallen ingaan.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 12:30

Oehlala schreef:
zo voel ik het ook wel ja. de elite kan mooi door en de normale mens moet maar thuis zitten.past wel een beetje bij de huidige mindset die momenteel in de paardenbranche heerst. geld boven alles, boven paardenwelzijn en nu ook boven mensenwelzijn.

''De Elite'', dat is zo'n niks zeggende kreet joh. Wie is de elite? Heb ook kaarten voor IB, ben ik dan De Elite?
De ''normale'' mens zit, voor het overgrote deel, niet thuis. Is aan het werk, gaat naar school, volgt de training van de voetbal, rijdt paard enz enz enz. En een aantal mag IB bezoeken.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 12:32

Inoterry schreef:

Sommige zaken zijn toch moeilijk te vermijden. Mensen moeten nu eenmaal reizen maar mensen toelaten op een concours is niet per sé noodzakelijk.

Óf laat alle mensen toe óf helemaal geen publiek. Door "slechts" 1000 mensen toe te laten, verminder je het risico weliswaar maar er is nog steeds een risico en je zou toch denken dat men momenteel waar mogelijk zo min mogelijk risico wil veroorzaken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 12:42

Alsof de economie instort wanneer IB niet doorgaat . Dikke sponsors genoeg , de mensen die daar een kraampje hebben zullen er meer van voelen dan de ruiters/sponsoren. Goodwill voor de paardensport kweken doe je zeker niet op deze manier . En lopen er besmettelijke personen rond dan heb je over een week of twee groot gedonder want zie ze allemaal maar eens op te sporen. Hoop dat ze van iedereen in ieder geval contactgegevens vastleggen en welk dagdeel ze daar zijn geweest .

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 12:45

bigone schreef:
Alsof de economie instort wanneer IB niet doorgaat .

Waar wordt gezegd dat dit wel zo is?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 12:56

Er word veel gereageerd dat de regering de economie op poten wil houden. En ik denk dat een IB hier niet zoveel aan bedraagt, zal wel wat bijdragen maar verder. Ze moeten Corona in de greep krijgen en dit werkt er niet aan mee.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 12:58

Ik vind het vooral erg kinderachtig. "Nee, we zijn echt geen groot evenement, hebben toch minder dan 1001 bezoekers?"
Denk even na. Echt debiel dit.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 12:58

@bigone Ja klopt, dat ben ik met je eens.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 12:59

bigone schreef:
Er word veel gereageerd dat de regering de economie op poten wil houden. En ik denk dat een IB hier niet zoveel aan bedraagt, zal wel wat bijdragen maar verder. Ze moeten Corona in de greep krijgen en dit werkt er niet aan mee.

Al is het maar om het beeld dat dit creëert bij de mensen :). Dat is het, als je de reacties leest doet de beslissing Dutch Masters door te laten gaan de organisatie meer kwaad dan goed, en daarmee ook de paardensport in het algemeen.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:01

Op FB stond zojuist "Een nieuwe update volgt spoedig en voor andere vragen kunt u terecht bij info@thedutchmasters.com". Nieuwe update dus. Vraag me af of ze bij het oude nieuwsbericht blijven of toch compleet aflassen voor publiek naar aanleiding van het commentaar.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:05

Die gaan aflassen. Kan toch niet anders na ook bericht van NOC NSF.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:07

November108 schreef:
Op FB stond zojuist "Een nieuwe update volgt spoedig en voor andere vragen kunt u terecht bij info@thedutchmasters.com". Nieuwe update dus. Vraag me af of ze bij het oude nieuwsbericht blijven of toch compleet aflassen voor publiek naar aanleiding van het commentaar.

Met zo'n golf aan negatief commentaar... De boel wordt afgelast, denk ik.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:10

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:11

Kansloos om het te laten doorgaan. Ik hoop dat ze het zullen afgelasten of anders zonder publiek laten plaatsvinden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:12

Zonder publiek heb je ook veel mensen bijeen. Ruiters, grooms, cateraars (ruiters en grooms moeten eten), beveiligers, sponsoren of eigenaren. Zou dat allemaal bijeen niet al 1000 man zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:13

rien10 schreef:
Zonder publiek heb je ook veel mensen bijeen. Ruiters, grooms, cateraars (ruiters en grooms moeten eten), beveiligers, sponsoren of eigenaren. Zou dat allemaal bijeen niet al 1000 man zijn?

Ik kan me niet voorstellen dat er veel beveiligers, sponsoren, cateraars etc bijeen komen. Er zijn immers maar weinig afnemers.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:29

Word zonde publiek gehouden , met bekend geworden.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:30

de stallen zijn beveiligd, de ruiters zitten in hotels en de grooms rennen rond. Daarnaast zijn er vaak trainers en eigenaren etc rondom een combinatie. Hermes is ook afgelast, waarom IB niet.
Er zijn er die wel hun hengstenshow aflasten ivm gevaar voor zichzelf en hun klanten etc, maar diezelfde mensen zouden nu wel naar indoor brabant gaan, beetje dubbel.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:35