Amethyst_ schreef:Rizette schreef:Naar mijn idee is het al lang uit de hand gelopen en zijn er veel meer mensen besmet dan we denken. Dus weet niet of het zoveel uitmaakt, de mensen die het geen probleem vinden gaan er heen, is eigen risico en de mensen die het niet wijs vinden blijven thuis en doen hun best om niet besmet te worden en kunnen hun geld terug krijgen. Nergens garanties en niemand die nog ervaring heeft. Eigenlijk alles eigen keus alleen de mensen die ook nog wel zouden willen gaan en nu niet mogen hebben pech gehad maar die hadden ook niet kunnen gaan als het niet doorgegaan was. Die mensen die er toch heengaan vinden het blijkbaar niet zo'n probleem en waren misschien anders iets anders gaan doen waar ook veel besmettingsgevaar aan zou zitten. Alles stil leggen gebeurt toch pas als het te laat is zie Italie. Daar gingen ook vorige week nog Nederlanders heen om te skieën. De grote bedrijven/verdieners willen door met produceren en niet stil liggen dat kost te veel, die zijn de baas in ons land en daar hobbelt onze regering achteraan, momenteel dan zonder handen schudden.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Want de mensen die zelf akkoord gaan met het risico en dan bijvoorbeeld besmet raken, kunnen ook mensen uit kwetsbare doelgroepen besmetten. En dat vind ik een risico dat je niet moet willen nemen.
Als je, zoals veel van ons, gewoon fit bent met goede weerstand zal je er alleen goed ziek van worden.. Maar er zijn zo veel groepen die veel kwetsbaarder zijn en bijvoorbeeld komen te overlijden. Dan moet je dat toch helemaal niet willen, naar zo'n evenement gaan en het risico lopen voor niet alleen jezelf?
Geen aanval hoor, maar puur belicht vanuit mijn eigen visie hierop.
Klopt helemaal maar bedrijven werken ook gewoon door, dus openbaar vervoer gaat ook nog,elke dag, wat zal meer besmetting geven?