The Dutch Masters gaat door in aangepaste vorm

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

November108

Re: The Dutch Masters gaat door in aangepaste vorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 23:02

Ze zouden de wedstrijden gewoon door moeten laten gaan zonder publiek. Geen gedoe voor kwalificaties etc dan. Geld terug aan bezoekers en standhouders en je verlies nemen. Ik neem toch aan dat zo'n organisatie ook verzekerd is in geval van noodsituaties zoals deze?

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 23:14

Op site is gecommuniceerd 3 opties
Kans maken op 1 van die 1000
Geld terug
Of kaarten voor volgend jaar incl.parkeerplaats en consumptie

Ik vind het goede opties (behalve de eerste)...het is allemaal al vervelend genoeg , verzekeren kun je je niet daarvoor is overmacht
Laatst bijgewerkt door Marisje76 op 10-03-20 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 23:22

Wat idioot... Alle grote Brabantse evenementen zijn afgelast.. Mensen in Brabant worden omgeroepen de aankomende 7 dagen sociale contacten zoveel mogelijk te vermijden, maar Indoor Brabant gaat gewoon door 8)7
Er zal maar net iemand tussen die bezoekers zitten die wel Corona heeft en de rest even lekker aansteekt.
Nee, heel verantwoord dit... Jammer dat het geld en de commercie belangrijker is dan het welzijn -O-

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 23:24

Cayenne schreef:
Wat idioot... Alle grote Brabantse evenementen zijn afgelast.. Mensen in Brabant worden omgeroepen de aankomende 7 dagen sociale contacten zoveel mogelijk te vermijden, maar Indoor Brabant gaat gewoon door 8)7
Er zal maar net iemand tussen die bezoekers zitten die wel Corona heeft en de rest even lekker aansteekt.
Nee, heel verantwoord dit... Jammer dat het geld en de commercie belangrijker is dan het welzijn -O-

Al mijn colleges aan de uni van Tilburg gaan ook gewoon door, waar ik per drukke trein moet komen... Ook zoiets belachelijks

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 23:35

Ongelooflijk dat dit doorgaat :( . Alles voor het grote geld ;(

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 23:42

Donderdag rijdt een vriendinnetje mee, maar helaas kon ik geen vrij krijgen.
Zaterdag heb ik wel kaartjes. Wij hebben deze op 2 december gekocht.
Wij hebben nog geen mail ontvangen.
Als ik bij de 1000 zit, ga ik gewoon.

Schildpaddd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 23:44

Ik heb het idee dat zij het aantal bezoekers hebben teruggebracht naar 1000 zodat het evenement niet meer onder een groot evenement valt. De zogenoemde 'grote' evenementen mogen namelijk niet plaats vinden vanuit de veiligheidsregio's in Brabant. De meeste VR's hanteren daarbij een verschil van meer dan 1000 bezoekers gelijktijdig aanwezig. Een evenement met 1000 gelijktijdige bezoekers zal dus wel mogen plaatsvinden (= geen groot evenement) een evenement met 1001 niet (=wel een groot evenement).
Hoe en of het daadwerkelijk te controleren is weet ik niet, maar ik denk dat de nodige bezoekers ook al afgehaakt zijn door alle commotie en de opties die het evenement geeft voor het terugkrijgen van het geld of volgend jaar gaan.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 23:51

Electra63 schreef:
Donderdag rijdt een vriendinnetje mee, maar helaas kon ik geen vrij krijgen.
Zaterdag heb ik wel kaartjes. Wij hebben deze op 2 december gekocht.
Wij hebben nog geen mail ontvangen.
Als ik bij de 1000 zit, ga ik gewoon.

Je krijgt morgen een mail en daar moet je via een link je keuze kenbaar maken

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 23:53

Schildpaddd schreef:
Ik heb het idee dat zij het aantal bezoekers hebben teruggebracht naar 1000 zodat het evenement niet meer onder een groot evenement valt. De zogenoemde 'grote' evenementen mogen namelijk niet plaats vinden vanuit de veiligheidsregio's in Brabant. De meeste VR's hanteren daarbij een verschil van meer dan 1000 bezoekers gelijktijdig aanwezig. Een evenement met 1000 gelijktijdige bezoekers zal dus wel mogen plaatsvinden (= geen groot evenement) een evenement met 1001 niet (=wel een groot evenement).
Hoe en of het daadwerkelijk te controleren is weet ik niet, maar ik denk dat de nodige bezoekers ook al afgehaakt zijn door alle commotie en de opties die het evenement geeft voor het terugkrijgen van het geld of volgend jaar gaan.

Vraag me af of grooms en standbemanning dan ook onder bezoekers moeten vallen

Annet73

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 01:19

En hoe zit dat dan met Holland zingt Hazes in de Ziggo? Mag dat dan wel, alleen maar omdat dat niet in de provincie Noord-Brabant is? Het moet toch niet gekker worden.....
Komen vast geen Brabanders daar, dat zal het wel zijn......We zetten een hek om Brabant maar daarbuiten kunnen we los met z’n allen. >10.000 mensen....geen enkel bezwaar......lekker hutje op mutje....moet kunnen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 02:09

Ik vind het echt ongekend. Vrijwel alle besmettingen komen vanuit wintersporters oid uit Italie. Maar ook daar speelde eigenbelang. Vervolgens gaan deze mensen met elkaar in de vip tent lekker knus zitten socializen en daarna weer terug naar hun ruiter en groom enz enz. En die gaan na afloop terug naar hun eigen land waar ze mensen mogelijk besmetten. En dat iemand hier dapper zegt het wel aan te kunnen, top. Maar je hebt ook te maken met een groepsverzntwoordelijkheid, denk aan de inentingen waar we als groep veilig willen zijn. Denk je nou echt dat iedereen uit Italië jokt als ze zeggen dat het erger is dan gemiddelde griep? Je speelt met levens van anderen en ik vind dat echt ronduit asociaal.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 08:18

Cayenne schreef:

Zag dat de Efteling ook gewoon open is. Ook daar gaat het geld voor.

En idd het gaat om het geld: https://www.horses.nl/dressuur/anky-van ... cjVtsDtmI0

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 08:43

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 09:31

Las al wel dat de paradressuur niet doorgaat. DVB heeft de boel afgelast. Dus ik hoef in elk geval niet die kant op :)

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 09:58

Hoop standhouders trekken zich ook terug. Dus dan is er ook niet echt meer iets aan.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 10:11

Heeft iemand toevallig de nieuwsbrief al ontvangen?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 10:20

Lijkt mij dat het ook wel mensen hun eigen verantwoording is om nu nog drukte op te gaan zoeken....
Ik heb er iig geen behoefte aan

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 10:46

Pauline schreef:
Ik vind het echt ongekend. Vrijwel alle besmettingen komen vanuit wintersporters oid uit Italie. Maar ook daar speelde eigenbelang. Vervolgens gaan deze mensen met elkaar in de vip tent lekker knus zitten socializen en daarna weer terug naar hun ruiter en groom enz enz. En die gaan na afloop terug naar hun eigen land waar ze mensen mogelijk besmetten. En dat iemand hier dapper zegt het wel aan te kunnen, top. Maar je hebt ook te maken met een groepsverzntwoordelijkheid, denk aan de inentingen waar we als groep veilig willen zijn. Denk je nou echt dat iedereen uit Italië jokt als ze zeggen dat het erger is dan gemiddelde griep? Je speelt met levens van anderen en ik vind dat echt ronduit asociaal.

Wat zijn dat nu voor vooroordelen? :')
Dus al die wintersporters (ik niet), gaan dus op de vip zitten socializen (ik wel). Kom nou zeg.

De Hiswa boatshow begint vandaag in Amsterdam, waar vorig jaar al meer dan 35.000 bezoekers op af kwam. In Amsterdam zijn dubbel zoveel corona patiënten als in Den Bosch. Wat is dan krom? :+

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 10:51

azie waren de springruiters, gct, die zijn nu op indoor brabant en gaan dan door naar mexico. lekker als je nu besmet raakt in den bosch en vervolgens verder de wereld over reist. beter dat iedereen nu pas op de plaats maakt en dan kan iedereen weer door, maar niet zoals nu, de 1 wel en de ander niet.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 11:02

Popstra schreef:
Lijkt mij dat het ook wel mensen hun eigen verantwoording is om nu nog drukte op te gaan zoeken....
Ik heb er iig geen behoefte aan

Maar het is toch juist helemaal niet meer druk? Meer drukte in winkels en openbaar vervoer.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 11:47

billy3105 schreef:
Heeft iemand toevallig de nieuwsbrief al ontvangen?

Nee nog niet.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 11:53

Ik zou met een vriendin gaan. Wij kiezen voor restitutie en gaan van dat geld ergens lekker eten.

Toby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 12:49

Ik heb nog steeds geen mail / nieuwsbrief ontvangen. Jullie wel?

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 12:50

Is er iemand die heeft geprobeerd om naar de eventim ticketservice te bellen? Ik heb problemen met mijn mail, maar als ik bel dan krijg ik dat het nr niet in gebruik is?

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 12:54

Ik heb ook nog geen mail, maar wacht rustig af. Er zal nog wel het een en ander voorbereid moeten worden voordat die mail eruit kunnen