Brandweer bevrijdt paard uit wildrooster

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 00:57

Femke_Tweety schreef:
In geval van twijfel Nooit! eroverheen.

Twijfel?

Ik twijfel nooit, geen haar op mijn hoofd.
Ik ga nooit, maar dan nooit met mijn paard over een wildrooster.

Mompelt nog iets over twijfel, ikke niet snap

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 08:22

Ze bedoelt als je twijfelt of het een wild of een veerooster is.

Maar dan nog. Ik durf beiden niet over. Mijn paard is mij even wat teveel waard het risico te nemen. Daarbij heeft ze ijzers extra glad lijkt mij.

Ik vind bruggen over gaan al een risico en probeer ik over een gedeelte te rijden waar een draagbalk onder zit.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 08:55

Jeetje, ik herken dit punt (ik heb altijd in die buurt gewoond en ga ook nog regelmatig terug om te buurten en ga dan vaak nog mee op buitenrit). Wij komen daar vaak ook te paard langs op buitenrit, het is een rot stukje grens om te kruisen. Je kunt daar nl alleen door een hele smalle doorgang zonder rooster, maar daarnaast is wel een rooster. aan beide kanten schrikdraad, dus als hij daaraan komt en opzij springt zit je op/in het rooster. Ik vermijd deze overgang zo veel mogelijk (maar heb hem regelmatig ook doorkruist in het verleden), maar je hebt weinig andere keuzes. Het kán zeker, maar het is best tricky. Op onwetendheid van de ruiters oid zou ik het iig niet schuiven.

Ik heb een sterk vermoeden dat dit bekenden van me zijn geweest, dus ik ga maar eens bellen...wat een naar ongeluk!!

Fataal

Re: Brandweer bevrijdt paard uit wildrooster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 09:13

Wat verschrikkelijk! Ik hoop dat het voor het paard en eigenaar meevalt