Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
7ofhearts schreef:En als iemand nou verbonden is met skiën en wintersport, spuiten we dan de hele aula vol kunstsneeuw?
Als iemand nog in leven is en afscheid van zijn ( huis) dier wil nemen als het einde nadert. ............prima, dat juich ik toe, dat iemand begraven wordt met of in zijn favoriete vervoermiddel, prima, dat juich ik toe, maar ik geloof niet dat een paard, een kanariepietje , een hond of cavia enig benul heeft wat er bij zo een uitvaart gaande is. Bij mij is dus de duidelijke grens.: in leven prima als het dier afscheid mag nemen, bij de dood lijkt mij een mooie foto of attribuut net zo waardevol.
Cinnepin schreef:Mindim schreef:Ik snap prima dat een paard mee gaat naar de begrafenis of daar een rol vervult of buiten bij het crematorium. Maar binnen, zou ik ook een beetje raar vinden. Wat als ze gaan mesten binnen, in de aula of in de rouwkamer? Dus buiten prima, binnen liever niet.
Dan kan dat opgeruimd worden
7ofhearts schreef:Dees_Daan
Ik zie de meerwaarden niet van een dier lijflijk aanwezig.
Persoonlijk vind ik dat we enorm aan het doorslaan zijn!!
Ik ga daar nog wel een topic over aanmaken, tekst en uitleg hoeft niet hier.
7ofhearts schreef:Dees_Daan
Ik zie de meerwaarden niet van een dier lijflijk aanwezig.
Persoonlijk vind ik dat we enorm aan het doorslaan zijn!!
Ik ga daar nog wel een topic over aanmaken, tekst en uitleg hoeft niet hier.
Onali schreef:Ik weet ook niet of ik dit zelf zou willen. Brengt toch ook een hoop stress mee voor de dieren. De hoeveelheid mensen, de sprekers (vaak via microfoon) het vervoer.
Wij hebben wel afscheid genomen van een stalgenoot.
Ze was speciaal naar stal gebracht en lag daar opgebaard zodat haar paarden afscheid konden nemen en wij ook (degene die niet naar de uitvaart gingen)
Vond dat een heel mooi gebaar.
Paardje zo te zien ook mooi ingevlochten
). Bovendien is mijn moeder bang voor paarden dus die zou dan ergens anders moeten zitten? Nee gaan we niet doen. Gini schreef:Fijn dat dit kon!
Paardje vond het oké, nabestaanden vonden het fijn, uitvaartcentrum laat het toe. Ik snap echt niet dat er dan nog mensen negatief moeten doen, maar ja, alles onder de vlag van 'vrije meningsuiting' zeker.
rien10 schreef:Nogmaals, ik lees niet dat mensen "er iets van vinden" ik lees dat mensen zeggen "ik zou het niet zo doen".
Of interpreteer ik het anders dan dat het er staat?
Twiggy2008 schreef:Denk dat je het bij elke situatie moet bekijken. Ga ik de pijp uit, hoeven mijn twee schatten de stress niet aan van mij om naar het crematorium vervoerd te worden. Heel eerlijk gezegd. Maar mooi dat het kan, hoor.... ik begrijp het wel. Mijn paarden betekenen meer voor mij dan veel mensen ooit zullen begrijpen, maar daarom zou ik het die van mij niet aan doen. Dan rijden ze maar even met mijn kist langs mijn paarden. Kan dat ook?