Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
soesita schreef:En waar ligt de grens van wat gezegd mag worden en wat niet? We kunnen allemaal als struisvogels onze koppen in het zand steken. Of we kunnen luisteren naar de argumenten die worden aangedragen, er over nadenken en dan een gefundamenteerde eigen keuze over maken, zolang we die vrijheid hebben.
Er is niets mis met het nadenken over paardenwelzijn. Eventueel leidt het zelfs tot inzichten.
Hubbels schreef:soesita schreef:En waar ligt de grens van wat gezegd mag worden en wat niet? We kunnen allemaal als struisvogels onze koppen in het zand steken. Of we kunnen luisteren naar de argumenten die worden aangedragen, er over nadenken en dan een gefundamenteerde eigen keuze over maken, zolang we die vrijheid hebben.
Er is niets mis met het nadenken over paardenwelzijn. Eventueel leidt het zelfs tot inzichten.
Mee eens,maar het gaat er meer om over de manier iets gezegd of beweerd wordt! En in paardenland weet iedereen het zo'n beetje beter. En dan dat gelul over een ander en dan het liefst achter je rug om en dan ook nog een mening hebben over alles en iedereen en dan nog van bijvoorbeeld iemand waarvan je dacht goed bevriend te zijn.
Schijtziek word ik van dat soort mensen
Dinopino schreef:Paarden hebben vind ik niets te zoeken in een carnavalsstoet, waar het juist om herrie gaat. Maar dat is mijn mening.
Hubbels schreef:En zo komt onze sport steeds meer in het gedrang.
Snap ook best dat een optocht niet echt iets is waar je perse paarden bij nodig hebt en te zwaar tja ook niet echt bevordelijk voor de paardenrug maar ik zie ook vaak paarden een kar/koets zien trekken waarbij ik dacht nou nou die moet er best aan trekken.
Tja ik weet het niet en heb de wijsheid ook niet in pacht, maar ik ga er vanuit dat iedereen het beste voor heeft met zijn paard en soms mogen mensen hun gezouten mening ook wel eens voor zich houden.Iedereen vindt tegenwoordig ook maar dat alles gezegd mag worden.
Maar die foto met die bizar slechte hoeven daar hoef je niet over te twisten, dat is vreselijk!
rien10 schreef:Esser schreef:Helemaal mee stoppen; paarden/ levende have in dergelijke optochten.... Waar is het welzijn van deze dieren? Vorig jaar zelf enorm geschrokken tijdens de carnavalsoptocht.
[ [url=m/5boepc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dus als hij niet aan de optocht mee doet, heeft hij ineens goede hoeven?
Lara_Silver schreef:Helemaal top! Te zware ruiters hebben sowieso niks op paarden te zoeken. Sorry not sorry.
0091 schreef:20% is best ruim genomen. Zelf hou ik liever max 15% aan inclusief zadel etc.
Maar een goed begin.
Kaitlyn schreef:10% gaan ze nooit naartoe, dan kunnen ook bijna alle topruiters wel ophouden in de dressuur, springen, eventing etc.