Te zware ruiters worden van paard gehaald in Keulen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vivana

Re: Te zware ruiters worden van paard gehaald in Keulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 15:35

Wat een gejammer weer. voor diegene die het zielig vinden!: Stop aub met zelf paardrijden,te zwaar of niet. Er worden niet zomaar paarden ingezet,anders verongelukt men nl,hoe naief zijn jullie?!
En ben het eens mt die hoeven van dat paard,deze zou van mij daarom niet mee hebben mogen lopen!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 15:55

Het is maar de vraag wie zich hier naief opstelt.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 16:51

120 kilo dan ben je toch spekvet en dan nog op een paard gaan zitten ook. Dat is voor elk paard alsnog veel te zwaar.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 17:26

En zo komt onze sport steeds meer in het gedrang.
Snap ook best dat een optocht niet echt iets is waar je perse paarden bij nodig hebt en te zwaar tja ook niet echt bevordelijk voor de paardenrug maar ik zie ook vaak paarden een kar/koets zien trekken waarbij ik dacht nou nou die moet er best aan trekken.

Tja ik weet het niet en heb de wijsheid ook niet in pacht, maar ik ga er vanuit dat iedereen het beste voor heeft met zijn paard en soms mogen mensen hun gezouten mening ook wel eens voor zich houden.Iedereen vindt tegenwoordig ook maar dat alles gezegd mag worden.

Maar die foto met die bizar slechte hoeven daar hoef je niet over te twisten, dat is vreselijk!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:31

En waar ligt de grens van wat gezegd mag worden en wat niet? We kunnen allemaal als struisvogels onze koppen in het zand steken. Of we kunnen luisteren naar de argumenten die worden aangedragen, er over nadenken en dan een gefundamenteerde eigen keuze over maken, zolang we die vrijheid hebben.

Er is niets mis met het nadenken over paardenwelzijn. Eventueel leidt het zelfs tot inzichten. :)*

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:38

Bij een bejaardenhuis in Leeuwarden mochten bejaarden zomer 2019 een tochtje maken in een paarden tram de familie mocht mee daar kwam de paarden tram 35 man erin en de koetsier nog erbij mochten 2 friezen trekken ik ben eruit gestapt vond dit echt heel erg.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:48

soesita schreef:
En waar ligt de grens van wat gezegd mag worden en wat niet? We kunnen allemaal als struisvogels onze koppen in het zand steken. Of we kunnen luisteren naar de argumenten die worden aangedragen, er over nadenken en dan een gefundamenteerde eigen keuze over maken, zolang we die vrijheid hebben.

Er is niets mis met het nadenken over paardenwelzijn. Eventueel leidt het zelfs tot inzichten. :)*

Mee eens,maar het gaat er meer om over de manier iets gezegd of beweerd wordt! En in paardenland weet iedereen het zo'n beetje beter. En dan dat gelul over een ander en dan het liefst achter je rug om en dan ook nog een mening hebben over alles en iedereen en dan nog van bijvoorbeeld iemand waarvan je dacht goed bevriend te zijn.
Schijtziek word ik van dat soort mensen

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:52

20% is best ruim genomen. Zelf hou ik liever max 15% aan inclusief zadel etc.

Maar een goed begin.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 19:13

Hubbels schreef:
soesita schreef:

Mee eens,maar het gaat er meer om over de manier iets gezegd of beweerd wordt! En in paardenland weet iedereen het zo'n beetje beter. En dan dat gelul over een ander en dan het liefst achter je rug om en dan ook nog een mening hebben over alles en iedereen en dan nog van bijvoorbeeld iemand waarvan je dacht goed bevriend te zijn.
Schijtziek word ik van dat soort mensen

Dat heeft toch helemaal niets met dit topic te maken?

In dit topic vind ik juist de voorstanders van paardenwelzijn hun mening met argumenten onderbouwen.

Het beknotten van de vrije mening zou ik nooit willen beperken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 19:21

Rizette schreef:
120 kilo dan ben je toch spekvet en dan nog op een paard gaan zitten ook. Dat is voor elk paard alsnog veel te zwaar.

Dat is ook wel héél extreem. Denk niet dat er heel veel mensen zijn die met dit gewicht paardrijden.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 19:53

Rizette schreef:

Wat een respectloze opmerking ongeacht losstaand van het feit of iemand te paard gaat.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 20:00

Dinopino schreef:
Paarden hebben vind ik niets te zoeken in een carnavalsstoet, waar het juist om herrie gaat. Maar dat is mijn mening.

Politiepaarden worden ook getraind dat ze zulke omstandigheden aan kunnen. Het is een goeie oefening als je zo'n carnavalsstoet met je paard kunt volbrengen.

In Belgie moest de 'keizer van de gans' altijd met de stoet meerijden. Ik ben ooit 'ns meegegaan omdat een vriend van mij keizer werd en ik zijn paard ook regelmatig bij reed. Beestje kon het goed hebben. Nu wennen ze wel aan drukte van het gansrijden zelf ook. Dat is ook 'n met alcohol overgoten traditie.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 20:03

Hubbels schreef:
En zo komt onze sport steeds meer in het gedrang.
Snap ook best dat een optocht niet echt iets is waar je perse paarden bij nodig hebt en te zwaar tja ook niet echt bevordelijk voor de paardenrug maar ik zie ook vaak paarden een kar/koets zien trekken waarbij ik dacht nou nou die moet er best aan trekken.

Tja ik weet het niet en heb de wijsheid ook niet in pacht, maar ik ga er vanuit dat iedereen het beste voor heeft met zijn paard en soms mogen mensen hun gezouten mening ook wel eens voor zich houden.Iedereen vindt tegenwoordig ook maar dat alles gezegd mag worden.

Maar die foto met die bizar slechte hoeven daar hoef je niet over te twisten, dat is vreselijk!

Mee eens.
In zo'n stoet hoeven ze ook alleen maar te stappen. Als nu een veel te zwaar persoon een parcours van 1.50 wil gaan springen, okee, dan kan ik me voorstellen dat daar 'n grens wordt getrokken, maar een simpele staptocht?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 14:40

Precies ieder zijn mening. :-)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 14:58

Esser schreef:
Helemaal mee stoppen; paarden/ levende have in dergelijke optochten.... Waar is het welzijn van deze dieren? Vorig jaar zelf enorm geschrokken tijdens de carnavalsoptocht. |(

[ [url=m/5boepc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dus als hij niet aan de optocht mee doet, heeft hij ineens goede hoeven?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 13:57

Ik zou ook weleens te zware mensen van hun paard willen trekken :=

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 15:12

rien10 schreef:
Esser schreef:
Helemaal mee stoppen; paarden/ levende have in dergelijke optochten.... Waar is het welzijn van deze dieren? Vorig jaar zelf enorm geschrokken tijdens de carnavalsoptocht. |(

[ [url=m/5boepc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dus als hij niet aan de optocht mee doet, heeft hij ineens goede hoeven?

Zegt ze toch helemaal niet, jeetje wat een interpretatie...

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 15:19

Ik dacht al ben ik nu gek, dat staat er inderdaad helemaal niet.

Misschien moet je de zinnen nog eens herlezen, Rien10.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 15:26

Nee, Maar het artikel gaat over te dikke ruiters op de paarden. En dan een foto van hoeven met scheuren? Lijkt me niet helemaal met het onderwerp van doen te hebben.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 15:51

Paarden in carnavalsoptochten en het tekortschieten in paardenwelzijn.

Ik zie wel connecties :)

Sideswipe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 16:33

Wel een goed dialoog....Wat is te zwaar? Ga je echt meten en onderzoeken of leggen we de morele grens zodat het net mooi uitkomt voor een hoop amazones.

Ik heb er zelf wel rekening mee gehouden met aankoop paard en zit ergens rond die 15% (zou ook zomaar 16 kunnen zijn als ik alles echt op de weegschaal zet).

Ik moet dan wel kijken naar de grotere warmbloeden als man van 1,82cm met normaal postuur.

Lara_Silver schreef:
Helemaal top! Te zware ruiters hebben sowieso niks op paarden te zoeken. Sorry not sorry.

even advocaat van de duivel......
Als je een stap verder denkt dan zou een ruiter helemaal niks op een paard moeten zoeken. Is een paardenrug daar op gebouwd?

(ik vrees dat ik nog wel mee ga maken dat paardrijden moreel gezien helemaal "not done" is)

0091 schreef:
20% is best ruim genomen. Zelf hou ik liever max 15% aan inclusief zadel etc.

Maar een goed begin.

KNHS houd (meen ik) 17% aan voor hun instructeurs opleiding.

Een tijd terug werd er ook al gesproken dat 10% de norm zou moeten worden. Misschien is dat nog wel beter ook ivm welzijn van paarden en een ander moreel perspectief.
In dat geval zijn arabieren dan alleen geschikt als kinderpony's en kunnen normale europese mannen alleen nog terecht op een clydesdale of shire.

Maar ik denk dat met 15% als norm dat de westernsport alleen nog voort kan bestaan als vrouwen/amazone sport.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 16:53

10% gaan ze nooit naartoe, dan kunnen ook bijna alle topruiters wel ophouden in de dressuur, springen, eventing etc. :')

Sideswipe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 17:00

Kaitlyn schreef:
10% gaan ze nooit naartoe, dan kunnen ook bijna alle topruiters wel ophouden in de dressuur, springen, eventing etc. :')

Op een shire of clydesdale dan...Krijg je echt een mannen en vrouwenklasse. :D :+

Dat is wel wat ik bedoel. Leggen we de grens bepaalt op medische onderzoek/wetenschap....Of bepalen we wat net goed uitkomt.

Maar als ze met 20% nu al gaan meten dan denk ik dat de westernsport ook al veel cowboys heeft die af kunnen stappen
- relatief kleine/lichte (wel sterke) paarden.
- Zadels van zomaar 20kg, helpt ook niet echt.

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 10:36

Ik weet de oplossing! Allemaal zonder zadel ;-)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 10:59

Mijne heeft al 2 carnavalsoptochten meegedaan en die geniet ontzettend van de aandacht := Doe hem daar meer plezier mee dan lange tochten over zandvlaktes of weet ik veel. Het is ook niet dat hij de rest van het jaar erg aan de bak moet :+

Die foto van die hoeven is niet oké maar heeft weinig te maken met de optocht natuurlijk en ook niet met het gewicht van de ruiter. Vind het alleen maar goed dat dit signaal wordt uitgestuurd.
Zo'n optocht is nl ook voor niet-paardenmensen, die bij zulke zaken wellicht helemaal niet stilstaan en dat in het vervolg misschien wel gaan doen.