Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dafness schreef:Mooi geschreven!
Zo kunnen ze over iedere sport wel wat zeggen...
Het lijkt me leuk zo een dagje achter de schermen!
Mogen er dan ook camera's mee? Lijkt me leuk er een soort reportage van te maken!
kyrkelover schreef:Afgelopen jaar heb ik 2x meegemaakt dat ik met Roi gefilmd ben, dat mensen echt letterlijk met je meelopen en stampij maken. Paard die daar zenuwachtig van werd. Tja dat vind ik dan toch jammer.
ruitje schreef:Zo herkenbaar!
kyrkelover schreef:Als ik een dag naar de renbaan organiseer zal dit net over de grens in Duitsland zijn. Dit omdat je daar echt alleen rennen hebt en niet gemixt zoals in Nederland.
Ook is daar veel meer te zien en uit te leggen.
Canon schreef:SERIEUS WOW
Ik probeer mijn ervaring van deze week te verwerken in het schrijven van een topic in de hoop gelijkgestemden te vinden, en jouw topic komt op mijn scherm tevoorschijn!
Ik ben deze week voor het eerst in mijn leven voor "mishandelaar" uitgemaakt. Niet via een scherm, maar face to face in mijn gezicht door mijn fysio-behandelaar omdat ik paardrijd.. En die komt even hard binnen, want deze vent kent mij niet (dit was pas behandelingsdag 2) mijn paard niet en heeft geen idee hoeveel ik hou van mijn paard. Het is geen geintje als ik zeg dat we elkaars gedachten kunnen lezen en we delen echt lief en leed.. Ik heb het allerbeste met mijn meisje voor en ik hou van haar, en deze week stond er een voetballer voor me die mij recht in mijn gezicht durfde te zeggen dat ik helemaal het beste niet met mijn paard voorhad, dat al het "goede wat wij doen met paarden, maar geïndoctrineerd is door onszelf.." Een vent die zelf in geen 10 meter radius van een paard geweest is in zijn leven..!![]()
Een geintje “paardrijden is geen sport” kan ik nog mee inkomen, maar zo stelling als deze man dacht over het onze liefde voor het samenwerken met een paard te spreken.. Dat doet flink pijn en de eerstvolgende keer ben ik ook echt nog steeds even kwaad op hem. Wat een zak..
Je blog raakt me echt enorm, geeft me de sfeer en het gevoel dat ik écht even nodig heb..
Canon schreef:SERIEUS WOW
Ik probeer mijn ervaring van deze week te verwerken in het schrijven van een topic in de hoop gelijkgestemden te vinden, en jouw topic komt op mijn scherm tevoorschijn!
Ik ben deze week voor het eerst in mijn leven voor "mishandelaar" uitgemaakt. Niet via een scherm, maar face to face in mijn gezicht door mijn fysio-behandelaar omdat ik paardrijd.. En die komt even hard binnen, want deze vent kent mij niet (dit was pas behandelingsdag 2) mijn paard niet en heeft geen idee hoeveel ik hou van mijn paard. Het is geen geintje als ik zeg dat we elkaars gedachten kunnen lezen en we delen echt lief en leed.. Ik heb het allerbeste met mijn meisje voor en ik hou van haar, en deze week stond er een voetballer voor me die mij recht in mijn gezicht durfde te zeggen dat ik helemaal het beste niet met mijn paard voorhad, dat al het "goede wat wij doen met paarden, maar geïndoctrineerd is door onszelf.." Een vent die zelf in geen 10 meter radius van een paard geweest is in zijn leven..!![]()
Een geintje “paardrijden is geen sport” kan ik nog mee inkomen, maar zo stelling als deze man dacht over het onze liefde voor het samenwerken met een paard te spreken.. Dat doet flink pijn en de eerstvolgende keer ben ik ook echt nog steeds even kwaad op hem. Wat een zak..
Je blog raakt me echt enorm, geeft me de sfeer en het gevoel dat ik écht even nodig heb..
plantje01 schreef:Interessant. Ik hen ooit in Engeland een race gezien. Vond het er niet zo fijn uitzien maar wellicht is de regelgeving daar anders? Ik zou heel graag eens mee kijken met een nieuwe frisse blik!
wittepit schreef:Maar, even advocaat van de duivel uithangen: dat wat je typt ís toch geïndoctrineerd door jezelf? Wat heeft jouw paard er aan dat je veel van haar houdt, dat je haar gedachten kan lezen en lief en leed met haar deelt? Niet dat ik het leuk zou vinden als mijn fysio met zulk commentaar zou komen, maar kom dan met steekhoudende argumenten dat je haar zo houdt en traint dat het acceptabel is dat je voor je eigen lol een wervelkolom belast die daar eigenlijk niet voor is gemaakt.
Kirania schreef:Mooi geschreven blog zo!
Ook ik zie de rensport niet super positief. Eigenlijk net vanwege de Britse rensport, aangezien ik van de Nederlandse niets ken en het in BE gewoon totaal niet leeft. Hier is het springen à volontéIk heb vrienden gehad die van 'hogere komaf' waren, zeg maar, en dagjes naar de rennen gaan was standaard. Ik snapte er gewoon niets van. Dat paarden onderling competitief zijn en graag racen kan ik inkomen, maar gewoon heel die reutemeteut errond... Ik vind het nogal omhooggevallen
Ik vind jou geen dierenmishandelaar, duidelijk dat ze bij jou een heel mooi leven hebben. Beter dan menig ander zeker, ik krijg het op mijn heupen van die paarden die als weidedecoratie dienen...
Ik ben sowieso ook heel benieuwd naar een kijkje achter de schermen, ik gok zo dat dat gegarandeerd interessanter is als dat geroddel en gewed van het idioot rijk volk
StalNollie schreef:Ik zou graag een dagje mee willen kijken.
het enige wat me tegen staat is vaak a het vroege opleren van de paarden
Elin_ schreef: