Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
little_birdy schreef:Jammer van de discussie.
Ben het eens met maartje dat sommige paarden zeker niet op hun gemak waren,
Maartje heb je de wedstrijd ook op beeld gezien ?
Maar ik denk dat je niet moet vergeten dat deze paarden en ruiters bezig zijn met topsport!
Ze zijn vol met overgave kracht en energie een top optreden aan het verzorgen .
Heb je weleens naar de hoofden van topsporters gekeken bij schaatsen harlopen wielrennen of welke sport dan ook ?
Ik moet de eerste nog tegenkomen op de olympische spelen die lachend en ontspannen de finishlijn overkomt
Maartje1990 schreef:little_birdy schreef:Jammer van de discussie.
Ben het eens met maartje dat sommige paarden zeker niet op hun gemak waren,
Maartje heb je de wedstrijd ook op beeld gezien ?
Maar ik denk dat je niet moet vergeten dat deze paarden en ruiters bezig zijn met topsport!
Ze zijn vol met overgave kracht en energie een top optreden aan het verzorgen .
Heb je weleens naar de hoofden van topsporters gekeken bij schaatsen harlopen wielrennen of welke sport dan ook ?
Ik moet de eerste nog tegenkomen op de olympische spelen die lachend en ontspannen de finishlijn overkomt
Ikzelf niet, mijn partner wel. Je vergelijking met mensen vind ik vreemd, zij kiezen er immers zelf voor om topsport te doen. Eerlijk is eerlijk van mij mag de topsport met paarden afgeschaft worden en deze foto's zijn eigenlijk wel weer een voorbeeld waarom dit zou moeten.
Pipodipo schreef:NOgmaals, let wat meer op jezelf en wat minder op anderen. Probeer ook te begrijpen dat een dergelijk niveau misschien ook zover van je af staat, dat het handiger is om er niet zo dom kritisch op te zijn.
Interessant deelnemersveld ook.
Dat vind ik toch wel jammer hoor.. Ja, het is een grote wedstrijd en ja, de paarden zijn absolute topsporters die AAN zijn maar toch.. Gelukkig bewijst een aantal combinaties dat het ook anders kan, dat is mooi
Maartje1990 schreef:Pipodipo nogmaals de vraag niet persoonlijk te worden. Ik wil best op je reageren maar niet als je persoonlijk wordt.
Ninx schreef:Pipodipo schreef:NOgmaals, let wat meer op jezelf en wat minder op anderen. Probeer ook te begrijpen dat een dergelijk niveau misschien ook zover van je af staat, dat het handiger is om er niet zo dom kritisch op te zijn.
Het hoeft geen gebrek aan kennis te zijn, maar wellicht voortschrijdend inzicht.
De dressuursport is extremer geworden, zoals veel (ook humane) sporten. Het verschil is dat een humane sporter bewust kan kiezen voor de pijn, blessures, de mentale druk en vroegtijdige schade. Ook zij kunnen die keuze op voorhand niet altijd goed overzien denk ik.
Voor ieder succesvol paard dat we in deze ring zien, zijn er even zoveel afvallers die het niet 'gered' hebben en fysieke schade hebben.
Ik ben met je eens dat het veel critici wellicht aan kennis en kunde ontbreekt. Maar het grootste voordeel dat objectieve kijkers hebben is juist die objectiviteit.
De 'incrowd' is toch een beetje blind geworden voor sommige zaken; "het hoort erbij".
Wanneer men zichzelf niet gaat reguleren en teruggaat naar een vriendelijker beeld, dan zal de buitenwereld vroeg of laat wel van invloed zijn.
En het is JUIST goed om hier te reageren, om mensen te laten praten over hoe het beter kan.
little_birdy schreef:Helen langhenberg met damsey als ik het goed heb
Helen langhenberg is mijn absolute favoriete , ik heb haar nog nooit met Damsey gezien want wij kunnen hier niet via nos.nl streamen daar we in het buitenland wonen. Dank je little bordy, ik had graag die kür via youtube of zo terug gezien. Dus als iemand een linkje heeft (de nos mogen wij niet kijken vanaf deze locatie)?