Eerste editie Bokt Kunstbokaal komt eraan

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 21:54

Telpeva schreef:
Aanmelden kan vanaf 1 februari, houdt dit ook in dat je dan al iets van werk moet inleveren/posten? Want dan moet ik nog haasten om wat in elkaar te zetten, dan moet ik vanavond nog beginnen met iets.

Je hebt de tijd. 1 februari gaat de aanmeldperiode open en op 1 maart sluit deze pas.

Het is inderdaad wat Gini en Daihyo aanhalen. Even kijken hoe dit uit gaat pakken en mocht het een succes worden dan zien we volgend jaar of we andere kunstvormen ook toe kunnen voegen. De ambitie om andere kunstvormen een podium te geven is er zeker :)

Muiz
Moderator Algemeen

Re: Eerste editie Bokt Kunstbokaal komt eraan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 16:53

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 19:32

Wel jammer dat je elke tekening mag plaatsen die je hebt gemaakt. Het is leuker om er eentje speciaal voor de wedstrijd te maken. Ik ben in ieder geval wel van plan om er eentje voor te maken, hoop dat dat lukt in een maand.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 20:11

Selina schreef:
Wel jammer dat je elke tekening mag plaatsen die je hebt gemaakt. Het is leuker om er eentje speciaal voor de wedstrijd te maken. Ik ben in ieder geval wel van plan om er eentje voor te maken, hoop dat dat lukt in een maand.

Dit vond ik ook wel jammer ja, hierdoor kan je flink cherrypicken in je portfolio zegmaar. Dat ga ik ook niet doen want voor mij voelt dat als oneerlijk tegenover mensen die die optie niet hebben, ik ben ook vorige week aan een nieuw project begonnen en die ga ik ook afmaken en insturen.

Is het toegestaan om een WIP topic over te openen over je project wat je wilt maken en insturen? of wordt het overkill als iedereen dat gaat doen? :+

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 20:15

Ja, ik ga ook proberen wat nieuws te maken, maar begrijp ook wel dat het wat kort is en dat mensen liever een geslaagd oud(er) werk plaatsen. Wel vrij logisch.
In elk geval vind ik het een leuke uitdaging.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 20:23

Dat had ik ook Selina
Ik was van de veronderstelling dat je nieuw werk moest maken speciaal voor deze wedstrijd
Was al druk aan bedenken wat ik ga maken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 20:24

Telpeva schreef:
Selina schreef:

Dit vond ik ook wel jammer ja, hierdoor kan je flink cherrypicken in je portfolio zegmaar. Dat ga ik ook niet doen want voor mij voelt dat als oneerlijk tegenover mensen die die optie niet hebben, ik ben ook vorige week aan een nieuw project begonnen en die ga ik ook afmaken en insturen.

Is het toegestaan om een WIP topic over te openen over je project wat je wilt maken en insturen? of wordt het overkill als iedereen dat gaat doen? :+

Dit mag hoor! :D Bij bijvoorbeeld de veulenverkiezing heb je ook de kraamstal topics, dus ik zie niet in waarom niet :D Juist leuk als UK weer wat extra leven krijgt denk ik :j

Alle feedback wordt overigens meegenomen naar een volgende editie! Dus zeg vooral wat je wel en niet leuk vond, of wat wel of niet handig is. Dat helpt alleen maar mee voor een superverkiezing *\o/*

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 20:42

Seven schreef:
Dat had ik ook Selina
Ik was van de veronderstelling dat je nieuw werk moest maken speciaal voor deze wedstrijd
Was al druk aan bedenken wat ik ga maken :D

Voor jou moet nieuw werk wel lukken, jij werkt zo snel :D

Ben benieuwd hoe verschillend straks alle aanmeldingen zijn.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 21:06

Ja inderdaad normaal gesproken wel maar ik weet gewoon niet wat ik wil insturen :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 21:10

Ik heb lekker een oud werk ingestuurd. Want ik heb de komende maanden geen tijd om nieuw werk te maken :7.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 21:36

Ik vind het idee op zich leuk, maar ik vind het toch wat ‘saai’ zonder thema of opdracht. Het ziet eruit als een bloemlezing uit ‘mijn beste werk uit de afgelopen tien jaar’. Inspireert voor mij niet tot deelname.

In een ander topic opperde iemand ook om onderscheid te maken tussen (semi)professionals en echte amateurs.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:52

Wellicht is ook een optie om verschil te maken tussen nagetekende foto’s en werken die meer verbeeldend zijn. :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:56

Dan blijf je onderscheid maken. Dan heb je straks 20 categorieën met een of twee deelnemers.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 20:16

_San87_ schreef:
Dan blijf je onderscheid maken. Dan heb je straks 20 categorieën met een of twee deelnemers.

Inderdaad. Het kan natuurlijk altijd later nog verder opgedeeld worden in sub categorieën als: naar de waarneming of vrij werk.. dit is pas de eerste keer dat het wordt gehouden, dus voor nu is het toch prima om met twee categorieën ( 2D en 3D ) te beginnen?
Maar ik snap wel het punt van Elanor..eerlijk gezegd schoot het in eerste instantie ook door mijn hoofd.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 21:54

Elanor schreef:
Wellicht is ook een optie om verschil te maken tussen nagetekende foto’s en werken die meer verbeeldend zijn. :)

Dat is wel heel erg lastig. Het is namelijk niet perse aan het werk te zien. Dus hoe controleer je dat? En wat is precies de grens tussen de twee?

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 22:17

Malenka schreef:
Elanor schreef:

Dat is wel heel erg lastig. Het is namelijk niet perse aan het werk te zien. Dus hoe controleer je dat? En wat is precies de grens tussen de twee?

Op zich is het voor een “geoefend oog” meestal wel vrij makkelijk en snel te zien dat het om een nagetekende foto gaat. (Maar ik neem aan dat het geen schande is om dat er gewoon bij te vermelden door de maker. )
De vraag is meer of de tekening of het schilderij iets “ toevoegt” dat de foto niet heeft. Op zich is dat een interessante discussie wel. Vaak zijn prachtige foto’s niet te verbeteren door het na te tekenen of schilderen zonder meer. Je zou dan een aparte categorie kunnen maken met als doel: zo exact mogelijk een foto naschilderen. Dan kun je je afvragen waar je op moet beoordelen; wie het meest exact de foto kan “kopiëren” met kwast of potlood, óf degene die het meeste creativiteit en eigenheid heeft toegevoegd aan een foto.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 00:26

Voor een online 'wedstrijd' waarbij geen vakjury maar alleen publiek jureert vind ik dat erg ver gaan/complex worden.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 00:43

Malenka schreef:
Voor een online 'wedstrijd' waarbij geen vakjury maar alleen publiek jureert vind ik dat erg ver gaan/complex worden.

Ja, daar heb je wel gelijk in inderdaad.