Ik wens de eigenaresse van het paardje veel sterkte, dit wens je niemand toe.
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
neile schreef:Amai, ik verwacht op een paardenforum toch ook iets meer empathie tegenover een vrouw die net haar paard is verloren. Ja, 't is een oude merrie, maar voor geen enkel paard is een overdosis adrenaline goed en dat is wat vuurwerk nu eenmaal geeft. Was dat vuurwerk er niet geweest had dat paard wellicht wel gewoon nog in de wei gestaan. Een hart reageert nl. net heel sterk op stress en adrenaline. Moet je niet voor geleerd hebben om dat te beseffen. En NEE: een jager die elke winter komt schieten, onweer, hagelkanonnen zorgen niet voor dezelfde soort stress als als dier denken dat je in het vagevuur zit omdat het EN knalt EN flitsen in de licht geeft. Lijkt me ook vrij obvious...
Er zijn zoveel alternatieven en er was een verbod. Mensen zijn gewoon egoïstisch. Mijn plezier eerst!
Suzanne F. schreef:Vervelend maar misschien had ze anders volgende week wel dood neergevallen. Of de week erop.
Ik vind het sneu maar een beetje overtrokken.
Anoniem schreef:Kritiek hebben op iemands handelen is niet meteen victim blaming, ik vind dat zo een zwaar irritante trend die ingezet is.
Sassy schreef:Dat gebrek aan empathie vind ik ook shocking eerlijk gezegd.
Net als de reacties van een deel mensen bij de doden in de flat in Arnhem, daar durven mensen toch echt te beweren dat diegene die de bank in de hal zette schuldig is. Of de woningbouw.
Ehhh, bij mijn weten hebben toch echt die twee jochies het vuurwerk aangestoken en de flat binnengegooit ....
MairiMacBran schreef:Anoniem schreef:Kritiek hebben op iemands handelen is niet meteen victim blaming, ik vind dat zo een zwaar irritante trend die ingezet is.
Ik vind ook heel veel dingen irritant. Ik erger me enorm aan slechte spelling, spreektaal schrijven en slechte zinsopbouw bijvoorbeeld. Maar daar val ik een ander niet mee lastig.
Maar in een topic beweren dat dit haar eigen schuld is omdat ze de paarden niet eerder binnen heeft gezet(zonder ook maar iets te weten van de randomstandigheden), of dat het een ander nooit zou overkomen omdat...is wel degelijk haar de schuld in de schoenen schuiven.
Als ze anders had gehandeld had haar paard nog geleefd, is dan de boodschap.
dromertje2 schreef:In België is er ook een walibi met jong in de buidel gestorven. Op enkele meters van hun wei werd er vuurwerk afgestoken doir 2 jonge gasten.
Zal ook toevallig zijn...
AaronYve schreef:Ze deed wat ze al 17 jaar lang deed dus waarom stellen dat feit is dat ze iets anders had moeten doen.
Feit is dat jij die paarden niet kent.
Anoniem schreef:Ja, en misschien is die boodschap ook wel gewoon waar. Feit is dat zij zelf meer had kunnen doen, vraag is of dat nut zou hebben gehad. Maar iemand niet mogen wijzen op eigen verantwoordlijkheden en mogelijkheden vind ik onzin.
Wat taal ermee te maken heeft is mij een raadsel, of stoor jij je aan mijn taalgebruik?
tita schreef:AaronYve schreef:Ze deed wat ze al 17 jaar lang deed dus waarom stellen dat feit is dat ze iets anders had moeten doen.
Feit is dat jij die paarden niet kent.
17 jaar mazzel gehad en nu fatale afloop.
Dan moet je gewoon je consequenties nemen en niet gaan afschuiven op vuurwerk en dingen willen gaan verbieden.
Ik heb hekel aan vuurwerk en mocht dat ooit verbod worden zou ik dat niet erg vinden maar ik ga niet publiciteit opzoeken.
Haar manier van aanpak vind ik gewoon laks