Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kimmie25501 schreef:Om het Even over de andere genomineerden te hebben, ik snap die tekst bij vion niet helemaal hoor. Nu zijn ze eerlijk over hun manier van varkens doden, is het weer niet goed. Wat willen ze dan? Dat is iig de meest diervriendelijke manier. Nou ja, het meest diervriendelijke manier is natuurlijk niet doden, maar dam kun je beter de consumenten die goedkoop varkensvlees vragen nomineren i.p.v. de slachterij zelf. Of denk aan halal slachten, dat is nog erger.
Sorry voor mijn deels off-topic bericht, maar constant dat gezeik over vion viel me zo op haha
Almighty schreef:Poeh dan kunnen ze nog wel even door nomineren. Zeker als je ooit ook in België komt kijken. Daar is op veel stallen nog meer norm dan regel dat paarden altijd op stal staan met misschien 1 uur per dag trainen. Of alleen de lessen mogen lopen en zelden vrij bewegen. Aan de orde is. Als je dat hier opvolgt kan je er een hoop sluiten ook particulieren met paard aan huis of trainingstallen. En als je hier daar tegenin durft te gaan ben je vreemd mens.
luxx schreef:Wat is er nou toch mis met werkpaarden die zeer goed verzorgd worden? De meeste mensen willen ook wel flierefluiten in een mansion met een enorme tuin met zwembad, maar hebben een rijtjeswoning en zijn loonslaaf en daar is niks mis mee
Ninx schreef:luxx schreef:Wat is er nou toch mis met werkpaarden die zeer goed verzorgd worden? De meeste mensen willen ook wel flierefluiten in een mansion met een enorme tuin met zwembad, maar hebben een rijtjeswoning en zijn loonslaaf en daar is niks mis mee
Omdat het achterhaald is.... omdat het beter kan en beter moet, omdat niemand meer afhankelijk is van paarden en ze niet meer op dee gehouden hoeven/ dienen te worden.
Dat mensen als willoze hamsters in de matrix meedraaien gebeurt veel, maar is ook iets waar je iets aan kunt doen. We hoeven paarden niet te onderwerpen aan die gekte toch?
Rakkie123 schreef:Ik vind het een enorm dubio...
Het is zo´n mooie plek, zo´n mooie manege ook...
Als het er niet op staat hoort het op de monumentenlijst te staan...
Dat mag niet verloren gaan...
Maar aan dierenwelzijn moet een hoop gebeuren...maar hoe....
Manege krimpen....
Paarden elders stallen en degene die meelopen in de lessen dagelijks meenemen.
Ninx schreef:Almighty schreef:Poeh dan kunnen ze nog wel even door nomineren. Zeker als je ooit ook in België komt kijken. Daar is op veel stallen nog meer norm dan regel dat paarden altijd op stal staan met misschien 1 uur per dag trainen. Of alleen de lessen mogen lopen en zelden vrij bewegen. Aan de orde is. Als je dat hier opvolgt kan je er een hoop sluiten ook particulieren met paard aan huis of trainingstallen. En als je hier daar tegenin durft te gaan ben je vreemd mens.
Belgie loopt sowieso erg achter qua dierenwelzijn.....
Als je het normaal vindt een bewegingsdier op te sluiten ben je inderdaad wel een beetje een 'vreemd mens'....
luxx schreef:Wat is er nou toch mis met werkpaarden die zeer goed verzorgd worden? De meeste mensen willen ook wel flierefluiten in een mansion met een enorme tuin met zwembad, maar hebben een rijtjeswoning en zijn loonslaaf en daar is niks mis mee
luxx schreef:Ninx schreef:Omdat het achterhaald is.... omdat het beter kan en beter moet, omdat niemand meer afhankelijk is van paarden en ze niet meer op dee gehouden hoeven/ dienen te worden.
Dat mensen als willoze hamsters in de matrix meedraaien gebeurt veel, maar is ook iets waar je iets aan kunt doen. We hoeven paarden niet te onderwerpen aan die gekte toch?
We hebben het hier over een bedrijf, dus de eigenaren zijn wel degelijk afhankelijk van de paarden. Die overigens ùitstekend verzorgd worden, en van er nooit uitkomen is echt geen sprake. Dat wordt verzonnen om aan de hetze tegen dit bedrijf mee te helpen. Mijn opa zei het vroeger al tegen mij om me duidelijk te maken dat ik niet moest piepen wanneer ik iets niet wilde doen, 'je hebt werkpaarden en luxe paarden....', en dat lieve mensen is een waarheid als een koe die nog steeds geldt. En dit gaat dan over zeer luxe werkpaarden. Ik ben nog steeds maar een gewoon werkpaard, maar ik tel mijn zegeningen. En paarden kunnen natuurlijk niet erg ver redeneren, ookal zei mijn opa ook 'denken moet je aan een paard overlaten, die heeft een veel groter hoofd', denk ik dat wanneer ze dat wel zouden kunnen een hoop paarden met ze van plaats zouden willen ruilen, en deze paarden met een hoop paarden voor geen prijs zouden willen ruilen en hun fijne plekje opgeven...
Ayasha schreef:luxx schreef:Wat is er nou toch mis met werkpaarden die zeer goed verzorgd worden? De meeste mensen willen ook wel flierefluiten in een mansion met een enorme tuin met zwembad, maar hebben een rijtjeswoning en zijn loonslaaf en daar is niks mis mee
Neen. De betere vergelijking is dat men iedereen in een gevangenis propt waar ze moeten werken en eten, drinken en een slaapplek krijgen.
Ayasha schreef:Rakkie123 schreef:Ik vind het een enorm dubio...
Het is zo´n mooie plek, zo´n mooie manege ook...
Als het er niet op staat hoort het op de monumentenlijst te staan...
Dat mag niet verloren gaan...
Maar aan dierenwelzijn moet een hoop gebeuren...maar hoe....
Manege krimpen....
Paarden elders stallen en degene die meelopen in de lessen dagelijks meenemen.
Ik begrijp niet dat dit voor een paardenliefhebber een dubio kan zijn. Als het zo'n mooi gebouw is maak er dan een museum van. Maar je houdt geen paarden in die omstandigheden. Gewoon niet.