Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ApplePapple schreef:Evelienepien schreef:Even Ter aanvulling:
Deze info is terug te halen via fb / politierapporten...
Veldhoven:
- manege / pensionstal
Poging tot:
- 2 prive stallen waarbij ze bij 1 betrapt zijn maar wisten te ontkomen
Bergeijk:
Poging tot:
- manege / pensionstal
- privestal
Budel:
Manege / pensionstal
Soerendonk:
Paardenbedrijf / privestal
Heeze:
3 pension/privestallen
Eindhoven:
Manege
Neerpelt (belgie):
Poging tot in veewagen op priveterrein
Valkenswaard:
Manege / pensionstal
Hamont of Achel (belgie) (maar welke weet ik niet pcies meer):
Manege / pensionstal
Dus zijn er iets meer dan in op staat ...
Laurievc schreef:Nancy01 schreef:Hoi,
Kan iemand me aangeven waar ik meer info kan vinden over de inbraken te Neerpelt en Hamont Achel.
Is hier verdomd dichtbij.
Vindt helaas zelf geen informatie hierover.
Hamont was bij Piergiogio Bucci
hoefijzer schreef:anjali schreef:Mij is verteld dat men in Belgie barkrukken zou maken van zadels.
Dit is zo'n vreemde hardnekkig verspreidde roddel die mij twintig jaar geleden ook al werd verteld.
En dat om de volgende redenen:
Leer van zadels is veel te stug voor bekleding. De stukken die er uit zouden kunnen komen te klein om een kruk mee te bekleden. Er is helemaal geen vraag naar 2ehands leerstukken. Leer is niet heel duur, een zadel levert als zadel 2ehands een stuk meer op. Waarom zou je dan bovendien niet een leerhandel beroven ipv maneges. En als klap op de vuurpijl, er zijn bijna geen met echt leer beklede barkrukken. Dat is vrijwel altijd nepleer of geperst meubelleer ipv tuigleer.
Barbabientje schreef:Ik ga morgen ook m’n zadel mee naar huis nemen. Weet nog niet zo goed waar ik m ga laten, maar beter dan dat ie weg is.
Weet iemand toevallig hoe het zit met die extra clausule voor inboedel? Wij hebben nl geen afgesloten zadelkamer (deur stal wel op slot) en ik heb wel een slot op m’n kast.
Evelienepien schreef:Even Ter aanvulling:
Deze info is terug te halen via fb / politierapporten...
Veldhoven:
- manege / pensionstal
Poging tot:
- 2 prive stallen waarbij ze bij 1 betrapt zijn maar wisten te ontkomen
Bergeijk:
Poging tot:
- manege / pensionstal
- privestal
Budel:
Manege / pensionstal
Soerendonk:
Paardenbedrijf / privestal
Heeze:
3 pension/privestallen
Eindhoven:
Manege
Neerpelt (belgie):
Poging tot in veewagen op priveterrein
Valkenswaard:
Manege / pensionstal
Hamont of Achel (belgie) (maar welke weet ik niet pcies meer):
Manege / pensionstal
Dus zijn er iets meer dan in op staat ...
Dee_Es schreef:Op Facebook staat dat het in Asten ook raak was gisteren.
Ik laat mijn zadel op stal, ik heb thuis echt geen plek om 'm fatsoenlijk weg te leggen. Heb wel een extra clausule op laten nemen in mn inboedelverzekering. Mijn gehele kastinhoud op stal is dus verzekerd (ook fijn als je dure laarzen, cap, hoofdstel ed op stal hebt liggen).
S avonds op stal rondlopen voelt wel wat minder relaxt nu. Ik gooi overal maar het licht aan voor de zekerheid.
vivana schreef:Dee_Es schreef:Op Facebook staat dat het in Asten ook raak was gisteren.
Ik laat mijn zadel op stal, ik heb thuis echt geen plek om 'm fatsoenlijk weg te leggen. Heb wel een extra clausule op laten nemen in mn inboedelverzekering. Mijn gehele kastinhoud op stal is dus verzekerd (ook fijn als je dure laarzen, cap, hoofdstel ed op stal hebt liggen).
S avonds op stal rondlopen voelt wel wat minder relaxt nu. Ik gooi overal maar het licht aan voor de zekerheid.
Asten-Heusden ,manege De Witte VAllei