Meisje overleden vanwege op hol geslagen paard

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
8nnemiek

Berichten: 43487
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 13:54

Je hoeft maar met je jas of sjaal ergens aan te blijven hangen, of een halstertouw om je hand te hebben gedraaid.. Een stom ongeluk is snel gebeurd. Hoe het ook gebeurd is, het is vreselijk triest ;(

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 13:56

Wat een vreselijk ongeluk.

Misschien is speculeren hier niet een heel respectvol idee. Tenzij je exact weet hoe het zit zou ik verder alle vermoedens voor jezelf houden.

cursebreaker

Berichten: 11557
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 14:00

bigone schreef:
Een paard op hol in de stal is niet mogelijk maar kan natuurlijk wel doordraaien en een zwaar dier kan je zomaar pletten tegen een wand. Heel veel sterkte voor haar familie en vrienden.


En of dat dat mogelijk is. Zo is bij mij op de vorige stal bij de stal gang die aan de bak grensde van 60m lengte ook een keer een paard op hol geslagen. Geloof me maar dat die met 60m best wat momentum kan maken. We weten natuurlijk niet de details van hoe het gebeurd is, maar als je een lange stal gang hebt kan een paard best wel een sprintje trekken als die in paniek raakt.

Voor de rest ben ik het volledig met Gillbo eens.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15936
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 14:03

Gillbo schreef:
Wat een vreselijk ongeluk.

Misschien is speculeren hier niet een heel respectvol idee. Tenzij je exact weet hoe het zit zou ik verder alle vermoedens voor jezelf houden.

Speculeren is normaal. Doen of je er niets van denkt is pas vreemd. Speculeren hoort bij verwerken.
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 31-10-19 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15936
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 14:04

cursebreaker schreef:
bigone schreef:
Een paard op hol in de stal is niet mogelijk maar kan natuurlijk wel doordraaien en een zwaar dier kan je zomaar pletten tegen een wand. Heel veel sterkte voor haar familie en vrienden.


En of dat dat mogelijk is. Zo is bij mij op de vorige stal bij de stal gang die aan de bak grensde van 60m lengte ook een keer een paard op hol geslagen. Geloof me maar dat die met 60m best wat momentum kan maken. We weten natuurlijk niet de details van hoe het gebeurd is, maar als je een lange stal gang hebt kan een paard best wel een sprintje trekken als die in paniek raakt.

Voor de rest ben ik het volledig met Gillbo eens.


Je speculeert zelf ook.

Sabri

Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 14:08

Afschuwelijk tragisch ongeval. Heel veel sterkte voor de nabestaanden Y;(

Rex_Rolfo

Berichten: 5386
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 14:12

Sorry, mijn post was niet bedoelt om te speculeren. Wel om aandacht te vragen voor mogelijkheden om de risico's van het werken met paarden te verminderen. B.v. door veiligheidsbeugels te gebruiken, door mensen te leren een touw niet om de hand te slaan, hoe je het meest veilig staat ten opzichte van het paard enz.

Dat zal het gevaar niet uitsluiten maar elk ongeluk dat voorkomen kan worden of minder ernstig afloopt is mooi meegenomen.

cursebreaker

Berichten: 11557
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 14:16

janderegelaa schreef:
Je speculeert zelf ook.


Nee, ik zeg alleen dat het wel mogelijk is dat een paard op hol kan slaan op stal omdat ik het zelf heb gezien en meegemaakt en dat is niet speculeren. Ik zeg niet of speculeer niet over dat het in deze situatie gebeurd is. Ik reageer op wat iemand anders speculeert, die zegt dat het niet kan.

We weten in dit geval ook helemaal niet wat er precies is gebeurd. Misschien had het meisje wel veiligheidsbeugels. Die dingen zijn niet heilig, dan kan nog steeds iets gebeuren. Misschien idd zoals tegen een wand gedrukt worden wat bigone zegt. Maar nu speculeer ik dus ook haha. We weten het niet. Misschien is er wel genoeg aan veiligheid gedaan, maar alsnog kun je dan ongelukken niet allemaal voorkomen.

Maar het is hoe dan ook gewoon ontzettend naar en triest dat het gebeurd is. Vreselijk voor de nabestaanden. Wat moet het meisje ook angst hebben gehad in d'r laatste momenten ;(

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Meisje overleden vanwege op hol geslagen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 14:35

Wat erg, sterkte voor de nabestaanden!

Laten we wel goed bedenken dat menig bericht van de media niet kloppend beschreven is... Meestal hebben de schrijvers geen verstand van paarden en gebruiken daarbij verkeerde termen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 14:39

cursebreaker schreef:
janderegelaa schreef:
Je speculeert zelf ook.


Nee, ik zeg alleen dat het wel mogelijk is dat een paard op hol kan slaan op stal omdat ik het zelf heb gezien en meegemaakt en dat is niet speculeren. Ik zeg niet of speculeer niet over dat het in deze situatie gebeurd is. Ik reageer op wat iemand anders speculeert, die zegt dat het niet kan.

We weten in dit geval ook helemaal niet wat er precies is gebeurd. Misschien had het meisje wel veiligheidsbeugels. Die dingen zijn niet heilig, dan kan nog steeds iets gebeuren. Misschien idd zoals tegen een wand gedrukt worden wat bigone zegt. Maar nu speculeer ik dus ook haha. We weten het niet. Misschien is er wel genoeg aan veiligheid gedaan, maar alsnog kun je dan ongelukken niet allemaal voorkomen.

Maar het is hoe dan ook gewoon ontzettend naar en triest dat het gebeurd is. Vreselijk voor de nabestaanden. Wat moet het meisje ook angst hebben gehad in d'r laatste momenten ;(


Wie zegt dat ze erop zat :? Dus ja, je speculeert..

Vreselijk ongeluk. Veel sterkte voor de nabestaanden..

kiki1976

Berichten: 16911
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 14:39

Vreselijk, sterkte voor iedereen die haar lief had

cursebreaker

Berichten: 11557
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 14:45

@Relaxed, in mijn laatste bericht zeg ik idd toch ook dat ik aan't speculeren ben. Maar het bericht ervoor niet. Ik gaf alleen in een reactie op iemand anders (die aangaf dat het niet kan dat een paard op hol slaat op stal) aan dat het wel mogelijk is voor een paard om op hol te slaan op stal, omdat ik het zelf heb gezien en toen zei iemand dat ik aan't speculeren was terwijl ik het helemaal niet had over het nieuwsbericht an zich. Toen ik daar weer op reageerde, was ik inderdaad ook aan't speculeren, maar dat zei ik zelfs ook letterlijk erbij, dat ik dat aan't doen was. Dus je reactie snap ik dan nu niet zo goed haha. Ik ben nu ook wel klaar met de discussie verder, want het is totaal geen toegevoegde waarde aan het topic verder en schijnbaar wordt toch niet goed gelezen wat ik schrijf :+

Elisa2

Berichten: 37647
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Meisje overleden vanwege op hol geslagen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 15:41

Wat een afschuwelijk ongeluk, heel veel sterkte voor de nabestaanden.

Je word je inderdaad wel weer even bewust van de gevaren die het omgaan met paarden met zich mee kunnen brengen. En een ongeluk zit in een klein hoekje weet ik helaas ook uit ervaring maar als je het nog na kan vertellen dan mag je van geluk spreken.

Wistaire

Berichten: 265
Geregistreerd: 05-12-10

Re: Meisje overleden vanwege op hol geslagen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 15:52

Een hele discussie over hoe of wat er gebeurd is helpt nu natuurlijk niemand meer, en zonder meer informatie valt er niet zo veel over te zeggen... :n
Veel sterkte voor de nabestaanden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34772
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 15:53

Wat ontzettend verdrietig. Heel veel sterkte voor de nabestaanden.

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Meisje overleden vanwege op hol geslagen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 15:56

Wat een ontzettend naar ongeval en wat erg voor de mensen die erbij waren, je moet jezelf ook ongelooflijk hulpeloos voelen dat je op dat moment niets meer kan doen om te helpen

Cemlys

Berichten: 14969
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 16:00

bigone schreef:
Een paard op hol in de stal is niet mogelijk maar kan natuurlijk wel doordraaien en een zwaar dier kan je zomaar pletten tegen een wand. Heel veel sterkte voor haar familie en vrienden.

Een paard kan wel degelijk in blinde paniek door de stal rennen. Had ik laatst nog, ik stond paard 1 te behandelen in stand 1, paard in 2 breekt half los, denderd in blinde paniek bokkend1 binnen, het is dat ik in de hoek stond en het paard waar ik mee bezig was doodbraaf bleef staan, had ook heel anders kunnen aflopen.

Sterkte voor iedereen die betrokken is bij dit verlies

Iris82

Berichten: 39862
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 16:05

Ik was mijn bijrijdpaard aan het borstelen (bedenk je er even 25 jaar ervaring + ervaring met oa jonge en agressieve hengsten bij), stond vast met halster aan de tralies van de voorwand. Was z'n flank aan het poetsen en ineens springt ie naar voren, schuin opzij, draait z'n kont naar me toe en zet me klem met z'n kont tegen de muur aan. Als ie uitgehaald had dan weet ik niet hoe t afgelopen was. Ik kon niet eens meer nadenken alleen maar heel gillen. Was dat de beste reactie? Nee, maar ik heb werkelijk een paard nog nooit zo zien reageren. Iemand heeft m weggetrokken en ik ben de stal uitgerend.

Achteraf bleek ie 50+ maagzweren te hebben. En ben ik bijzonder blij dat ik het nog na kan vertellen. Een ongeluk zit in een klein hoekje.

Sterkte voor de nabestaanden.

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Re: Meisje overleden vanwege op hol geslagen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 16:09

Het ongeluk is niet in de stal gebeurd maar op het terrein.

Vreselijk dat dit is gebeurd, heel veel sterkte aan de nabestaanden.

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 16:39

Wat vreselijk. Veel sterkte voor de nabestaanden.

Ravenna31
Berichten: 22
Geregistreerd: 17-02-08
Woonplaats: Hoogerheide

Re: Meisje overleden vanwege op hol geslagen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 16:59

Wat een verschrikkelijk ongeluk. Heel veel sterkte voor alle betrokkenen en nabestaanden.

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Meisje overleden vanwege op hol geslagen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 18:01

Wat een naar ongeluk :\ Heel veel sterkte voor de nabestaanden.

rien10
Berichten: 14800
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 18:12

Dit bericht wil maar niet uit mijn kop. Ik vind het zo verschrikkelijk. Echt, zo vreselijk naar, verdrietig. Wordt er zelf ook helemaal verdrietig van.
Ik ken het meisje in kwestie niet, maar ik ben ook een "paarden moeder"en zit zelf al 40+ jaar tussen de paarden. Heel wat meegemaakt, gelukkig nog nooit zo heftig. Een ongeluk kan iedereen overkomen.
Wat een verdriet. Sterkte lieve mensen. Sterkte.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 18:21

janderegelaa schreef:
Gillbo schreef:
Wat een vreselijk ongeluk.

Misschien is speculeren hier niet een heel respectvol idee. Tenzij je exact weet hoe het zit zou ik verder alle vermoedens voor jezelf houden.

Speculeren is normaal. Doen of je er niets van denkt is pas vreemd. Speculeren hoort bij verwerken.

Wat moet jij verwerken dan?
Of komt het wel heel dichtbij omdat je ook weleens een paard hebt vastgehouden :=

rien10
Berichten: 14800
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Meisje overleden vanwege op hol geslagen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 18:22

Jongens! Hou s Ff op hiermee!