Waarom wordt paardenpoep op straat niet opgeruimd?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 18:38

Hutcherson schreef:
Ik ging netjes bij elke drol eraf en schoof het de berm in. Maar daardoor moest ik makkelijk 7 keer eraf en erop waardoor mn zadel altijd scheef ging (opstappen zonder trapje).
Als het binnen de bebouwde kom is, ga ik later vaak even terug met bezem.

Overigens ik ruim hondenpoep niet op. Niet zolang katten gewoon overal mogen schijten en niets voor betaald hoeft te worden.

Grappig, hier andersom :) hondenpoep ruim ik altijd netjes op, met twee stuks toch vrij vervuilend en gelukkig doet iedereen het hier!

Op het paard rijdt ik vooral polder en ruim ik het niet op, zou ik ergens rijden waar veel mensen wonen of wandelen zou ik het misschien wel doen.

Binkie_Eline

Re: Waarom wordt paardenpoep op straat niet opgeruimd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 18:59

Grappig, zie ik opeens mijn manege in het nieuwsbericht staan :+

Inderdaad, zodra hier met een buitenrit gemest wordt, wordt dat aangegeven en meestal is er iemand mee op de fiets of lopend met een schepje, die het aan de kant kan scheppen. Zo niet gaat er altijd iemand op de fiets terug om het op te ruimen.

In Drenthe help ik met de ponykampen, en daar moeten ze ook een best flink stuk over het fietspad stappen om bij het bos te komen. Hier wordt veel gepoept en we gaan dan ook meestal 2 keer per dag dat fietspad af om het weg te scheppen!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 19:07

Wij rijden vaak langs de weg naar het bos, zowel onder het zadel als voor de kar. No way dat ik een poepzak achter een net beleerd paard ga hangen _O-
Maar wij gaan ( 1 van ons) naderhand altijd terug met een schep om het in de sloot oid te gooien :)
Dichtbij stal gewoon met de kruiwagen :))

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 19:21

Hier lukt opruimen langs de weg niet zo goed, zijn vrij smalle land weggetjes en de auto s razen keihard voorbij.
Niet echt veilig dus.
Er zijn ook veel stukken waar we in de berm kunnen rijden dus daar ruim ik het sowieso niet op.

Als er bijv bij de buren voor gemest word ruim ik het wel op maar wel pas na de rit.

Ik rij ook wel is over een fietspad waar je met de auto niet kunt komen en daar ruim ik het dus ook niet op. Ik zou het daar best wel willen opruimen maar geen berm waar het in kan en na de rit kan ik dus ook niet terug omdat ik altijd met de auto naar stal ga en het dus niet bereikbaar is voor auto s.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 19:35

Op fietspad mag je officieel niet rijden dus wel zo netjes om gelijk op te ruimen. Fietsers zitten er niet op te wachten om uit te glijden over paardenpoep of er doorheen te moeten rijden waardoor gelijk hun banden en wielen groen worden.

Zodra ik voel dat mijn paard moet mesten duw ik dr bips in de berm/kant. Inmiddels doet ze het vaak zelf al.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 19:39

cissy schreef:
Op fietspad mag je officieel niet rijden dus wel zo netjes om gelijk op te ruimen. Fietsers zitten er niet op te wachten om uit te glijden over paardenpoep of er doorheen te moeten rijden waardoor gelijk hun banden en wielen groen worden.

Zodra ik voel dat mijn paard moet mesten duw ik dr bips in de berm/kant. Inmiddels doet ze het vaak zelf al.

Deed de mijne ook. Draaide de kont gewoon gras in.

Calixae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 19:45

Ik trap het altijd de berm in. Kan ik niet afstappen, kom ik later terug. Vind het erg asociaal om het midden op de weg te laten liggen. Als je niet bereid bent achter je paard op te ruimen, moet je ook de weg niet op gaan.

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 20:07

Poep van een paard verteert toch..? Een hondendrol niet.. Dat word steen hard. _O-

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 20:11

Hondendrol van een hond die vers vlees krijgt is binnen 12 uur weg. Eenden en andere dieren vreten dat. Brrrrr.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 20:13

Op een landbouwweggetje ruim ik nooit wat op. 3x een dikke trekker erover en tis plat en kan je moeilijk meer scheppen

Fietspad en in het dorp ruim ik het op. Meestal parkeer ik het paard gewoon in de berm

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 20:18

zoef123 schreef:
Ik vind het echt vermoeiend. Die poep is na een tijdje niks meer van terug te vinden. Ik laat het overal dus ook lekker liggen.

Op “mijn” fietsroute naar de sportschool rijdt ook altijd een meisje met een Fries (andere paarden zie ik er nooit)... in de zomer lag er echt elke 10 meter wel een hoop mest midden op het fietspad. Vind ik toch wel redelijk asociaal hoor...

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 20:36

Binnen de bebouwde kom ruimde ik altijd de mest op als die op fietspaden of wandelpaden lag. Niet meer dan normaal om dat te doen. In het buitengebied laat ik het liggen; daar is het binnen een paar dagen weg of platgereden.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 22:51

Hier gaat mijn oudste uit zichzelf in de berm poepen, je kunt het aanleren. Bij hem was het simpel, hij haat lopend poepen, dus hij moet bij mij op de weg door lopen en inhouden en in de berm mocht hij stilstaan om te poepen. Mijn jongste poept waar hij loopt, ik mik dit met mijn zweep vanaf de sulky zoveel mogelijk aan de kant dan.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 22:56

Hutcherson schreef:
Hondendrol van een hond die vers vlees krijgt is binnen 12 uur weg. Eenden en andere dieren vreten dat. Brrrrr.

Oh dan hebben de dieren in het bos veel lekkere hapjes van mijn honden elke dag.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 05:53

Wij moeten ook over fietspad, dus als je " vrienden" wilt blijven met de buurt houdt je rekening met elkaar. Dat geldt voor wielrenners mensen met honden en ook ruiters. Dit houdt in dat je probeerd zo min mogelijk overlast te geven en iedereen fijn zijn hobby kan uitoefen. Dus inderdaad kak opruimen

zoef123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:45

Onali schreef:
Brainless schreef:

Nou... in mijn wei blijft het gewoon langere tijd liggen :+
En nee, het is ook op de weg niet zomaar weg.
En tot die tijd moeten anderen zich er maar aan ergeren?

Hier wordt een mesthoop vakkundig ontleed door de kevers in enkele uren!
Zelfs hier op de weg ligt het niet lang door het verkeer.

Inderdaad waar mijn paard poept op de weg is het echt zo weg. Maar goed ik rij een half uur naar het bos dwars het buitengebied en door het dorp ect. Kan moeilijk op een drukke weg afstappen. Als ik terug ben verwachten jullie dat in de hele route naar het bos lopend nog een keer doe? Er is geen fiets en met de auto kan in er niet door. Natuurlijk let ik op dat ze het liefst niet op de stoep poept en niet voor een inrit.

zoef123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:51

Overigens poept mijn paard meestal in het bos. Maar als ik door drukker gebied rij met bv een tractor, vrachtwagen of kliko wagen voor naast of achter me moet ze wel eens poepen omdat ze het een klein beetje spannend vind. Is dan helemaal niet veilig om af te stappen en je poep in de goot te schuiven dus dan is er maar 1 optie door rijden. Zou ik na 4 uur terug komen is de poep niet meer bij elkaar te krijgen omdat er 1000x over heen gereden is. Dus nee ik snap het probleem niet. Poept ze voor een uitrit dan stap ik af als het rustig is en schuif het aan de kant maar ik let daar op dus merk ik dat ze moet poepen zorg ik dat we niet voor een oprit zijn.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 11:57

Mijn pony mest zo goed als nooit onder het rijden. Mocht het een keer gebeuren stap ik af en schop ik het de berm in (of stuur hem zelf de berm in als ik het optijd door heb). Ik vind het vréselijk asociaal om midden op een weg te laten liggen.

Ik rij met de auto altijd door een wijkje met voetpad ernaast; hier ligt áltijd een verse hoop mest echt midden op het voetpad. Ik kan dat echt niet begrijpen, een keertje kan je nog gebeuren maar ongeveer dagelijks? -O-

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 12:04

Sorry ik vind dit soort topics altijd een soort batlle van de moraalridders. Ik moet nog zien dat jullie allemaal van je paard afstappen tijdens de rit om met paard in de hand (tussen fietsers, brommers etc.) verse mest in een zak te stoppen of met je goede schoeisel aan de kant te schuiven en daarna weer rustig op te stappen zonder krukje (of hebben jullie die ook bij je?). Of komen jullie allemaal terug met een fiets en bezem? ;-)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 12:11

puma schreef:
Sorry ik vind dit soort topics altijd een soort batlle van de moraalridders. Ik moet nog zien dat jullie allemaal van je paard afstappen tijdens de rit om met paard in de hand (tussen fietsers, brommers etc.) verse mest in een zak te stoppen of met je goede schoeisel aan de kant te schuiven en daarna weer rustig op te stappen zonder krukje (of hebben jullie die ook bij je?). Of komen jullie allemaal terug met een fiets en bezem? ;-)

Als ik alleen ben en ik door het dorpje rij, dan stap ik af en schuif het met mijn voet de goot in.
Maar meestal gaat mijn man met een blik op de fiets mee.

Rij ik in het buitengebied (meestal in de berm, dus geen probleem), en stel ze mesten voor een oprit dan schuif ik het ook uit de weg.
Toen ik nog een paardje voor de kar had, schoof mijn groom het uit de weg.
Volgend jaar gaat mijn kleintje voor de kar en komt er een mestvanger achter de pony.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 12:27

puma schreef:

Ik woon in een woonwijk en moet ongeveer 500 meter stappen voor ik op het ruiterpad ben. Is maar een kleine moeite om na de rit terug te gaan om alles op te kuisen als mijn paard zou mesten. Vind het ascosiaal om je mest in een woonwijk te laten liggen.

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 12:33

SVRL schreef:
puma schreef:

Ik woon in een woonwijk en moet ongeveer 500 meter stappen voor ik op het ruiterpad ben. Is maar een kleine moeite om na de rit terug te gaan om alles op te kuisen als mijn paard zou mesten. Vind het ascosiaal om je mest in een woonwijk te laten liggen.

Begrijp ik.. maar dan ga je terug met een bezem en zak om het in te schuiven? Want op zo'n plek kan je het ook niet aan de kant schoppen..

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 12:34

Kruiwagen en een schep en mee terug naar huis nemen, dat is toch het eenvoudigste.
Doe ik hier ook als er een ongelukje gebeurt als we de paarden naar een andere wei brengen.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 12:38

Ik lees dat mensen er nog een rondje achteraan fietsen... Doen jullie dat ook bij rondjes van 20+km? Ik kan me dat echt niet voorstellen.

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 12:40

Sclimpre schreef:
Kruiwagen en een schep en mee terug naar huis nemen, dat is toch het eenvoudigste.
Doe ik hier ook als er een ongelukje gebeurt als we de paarden naar een andere wei brengen.

Dat werkt dan inderdaad alleen als het dicht bij huis is en niet in de bebouwde kom 5 km verderop..