Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Relaxed schreef:Ik snap nooit zo goed waarom paardenvlees not done is, ze hebben vaak een onwijs goed leven gehad. Iets waarvan iedereen vindt dat koeien, kippen en varkens dit niet hebben en dat eet iedereen met smaak
eva1969 schreef:Ben ik de enige die meer problemen ziet in het feit dat dat vlees al ruim een jaar in de vriezer lag dan in het feit dat ze haar al geslachtte eigen paard opeet?
Isabel schreef:eva1969 schreef:Ben ik de enige die meer problemen ziet in het feit dat dat vlees al ruim een jaar in de vriezer lag dan in het feit dat ze haar al geslachtte eigen paard opeet?
Je weet hoe lang het vlees dat je in de supermarkt koopt in de vriezer heeft gelegen voordat je het kocht?
Edit: http://neerlander.nl/2016/09/07/vers-vl ... ngevroren/
Niwla schreef:Relaxed schreef:Ik snap nooit zo goed waarom paardenvlees not done is, ze hebben vaak een onwijs goed leven gehad. Iets waarvan iedereen vindt dat koeien, kippen en varkens dit niet hebben en dat eet iedereen met smaak
Dit ja.
En toch.. kan ik geen paardenvlees eten. Het is voor mij hetzelfde als hond ofzo eten, terwijl ik gek ben op kip en rundvlees. Hypocriet? Vast.
Em_ schreef:Ik zou het niet doen, maar je kan beter je eigen paard opeten die een mooi leven heeft gehad dan een dier die een slecht leven heeft gehad.(zoals het meeste dat er ligt in de supermarkt..)
En het gebeurt verder heel vaak bij boeren. Ken een melkboer die z'n eigen koeien eet als ze doodgaan. Dat was wel ff apart doen ik daar kwam eten maar eigenlijk vond ik het wel weer heel mooi. En heel duurzaam!!
Relaxed schreef:Niwla schreef:
Dit ja.
En toch.. kan ik geen paardenvlees eten. Het is voor mij hetzelfde als hond ofzo eten, terwijl ik gek ben op kip en rundvlees. Hypocriet? Vast.
Maar waar zit verder paardenvlees in? Ik weet dat het in frikandellen en bitterballen/kroketten zit, maar verder? Rookvlees weet ik, maar dat vind ik niet lekker (rund en paard niet)
Kijk je hier dan bewust naar? Gewoon nieuwsgierig hoor
Relaxed schreef:belle_boef schreef:En dat wordt dan ontdooid en in porties gemaakt om vervolgens bij mensen thuis nogmaals de vriezer in te gaan.
Hoe kom je daarbij? Dat gebeurt echt nietIk heb in een slagerij gewerkt en hier stond zo'n beetje de doodstraf op..
Relaxed schreef:Niwla schreef:
Dit ja.
Maar waar zit verder paardenvlees in? Ik weet dat het in frikandellen en bitterballen/kroketten zit, maar verder? Rookvlees weet ik, maar dat vind ik niet lekker (rund en paard niet)
Kijk je hier dan bewust naar? Gewoon nieuwsgierig hoor
Schoentje schreef:Ze heeft niet haar paard gedood om het op te eten, maar haar paard opgegeten omdat het gedood moest worden.
Belachelijke internetgekkies die daar dan weer een probleem van maken en waarschijnlijk vervolgens hun stukje in de supermarkt gekocht, afkomst onbekend vlees opeten.
Dit meisje is uiterst respectvol met haar paard omgegaan. Het begeleid totaan de dood en het lichaam, wat uiteindelijk gewoon prima voedsel is, zelf gebruikt voor consumptie. Respect voor haar!