Doodsbedreigingen voor amazone die eigen paard opat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 11:50

Ik zou het zelf niet kunnen, maar ik kan het alleen maar toejuichen. Haar paard heeft een goed leven gehad, en het is eerlijk en goed vlees zonder troep erin. Eigenlijk bijna zonde inderdaad om het door de wormen op te laten eten.

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 11:50

Ik zie het probleem ook niet. Dier had een mooi leven, kreeg een respectvol en waardig einde en had ook na dat overlijden nog nut door als goed voedsel gebruikt te worden.
Ik mag idd hopen dat alle klagers zelf wel vegetarisch zijn...

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 11:51

Relaxed schreef:
Ik snap nooit zo goed waarom paardenvlees not done is, ze hebben vaak een onwijs goed leven gehad. Iets waarvan iedereen vindt dat koeien, kippen en varkens dit niet hebben en dat eet iedereen met smaak :')

Dit ja.

En toch.. kan ik geen paardenvlees eten. Het is voor mij hetzelfde als hond ofzo eten, terwijl ik gek ben op kip en rundvlees. Hypocriet? Vast.

Mars

Paard heeft waarschijnlijk een beter leven gehad dan menig varken/koe/kip dat voor de slacht gefokt is. Dus nee ik kan hier ook geen probleem in zien.

eva1969

Ben ik de enige die meer problemen ziet in het feit dat dat vlees al ruim een jaar in de vriezer lag dan in het feit dat ze haar al geslachtte eigen paard opeet?

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 11:54

eva1969 schreef:
Ben ik de enige die meer problemen ziet in het feit dat dat vlees al ruim een jaar in de vriezer lag dan in het feit dat ze haar al geslachtte eigen paard opeet?

Je weet hoe lang het vlees dat je in de supermarkt koopt in de vriezer heeft gelegen voordat je het kocht?

Edit: http://neerlander.nl/2016/09/07/vers-vl ... ngevroren/

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 11:56

Isabel schreef:
eva1969 schreef:

Je weet hoe lang het vlees dat je in de supermarkt koopt in de vriezer heeft gelegen voordat je het kocht?

Edit: http://neerlander.nl/2016/09/07/vers-vl ... ngevroren/

En dat wordt dan ontdooid en in porties gemaakt om vervolgens bij mensen thuis nogmaals de vriezer in te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 11:57

Niwla schreef:
Relaxed schreef:
Ik snap nooit zo goed waarom paardenvlees not done is, ze hebben vaak een onwijs goed leven gehad. Iets waarvan iedereen vindt dat koeien, kippen en varkens dit niet hebben en dat eet iedereen met smaak :')

Dit ja.

En toch.. kan ik geen paardenvlees eten. Het is voor mij hetzelfde als hond ofzo eten, terwijl ik gek ben op kip en rundvlees. Hypocriet? Vast.

Maar waar zit verder paardenvlees in? Ik weet dat het in frikandellen en bitterballen/kroketten zit, maar verder? Rookvlees weet ik, maar dat vind ik niet lekker (rund en paard niet)
Kijk je hier dan bewust naar? Gewoon nieuwsgierig hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 11:57

belle_boef schreef:
En dat wordt dan ontdooid en in porties gemaakt om vervolgens bij mensen thuis nogmaals de vriezer in te gaan.

Hoe kom je daarbij? Dat gebeurt echt niet :n Ik heb in een slagerij gewerkt en hier stond zo'n beetje de doodstraf op..

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 11:59

Wauw mensen zijn echt gek geworden dat ze daar iemand voor gaan bedreigen. Paard moest hoe dan ook dood. En als je dan het zelf op wilt eten of dat een ander dat doet. Zeker als het gewoon verder goed gezond vlees is.

@eva1969 vlees kan prima een jaar in de vriezer liggen als ik mijn vent die altijd slager is geweest moet geloven, gebeurt niets mee. Hier houd dat het niet vol zo lang dan is het allang op maar zolang je het er niet tussendoor uithaalt of de vriezer ondooit gebeurt er niets mee

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:01

Tja, die reacties van mensen die het niet begrijpen geven alleen maar aan hoe ver wij als mens van de natuur verwijderd zijn geraakt.

Bijzonder genoeg zijn dat vaak de mensen die uit milieuoogpunt liever geen vlees eten. Dan zorgt zo'n meisje dat het vlees niet verspild wordt, is het weer niet goed.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:03

Ik zou het niet doen, maar je kan beter je eigen paard opeten die een mooi leven heeft gehad dan een dier die een slecht leven heeft gehad.(zoals het meeste dat er ligt in de supermarkt..)

En het gebeurt verder heel vaak bij boeren. Ken een boer die z'n eigen (melk)koeien eet als ze doodgaan. Dat was heel eventjes apart toen ik daar kwam eten maar eigenlijk vond ik het ook wel weer heel mooi. En heel duurzaam!!
Laatst bijgewerkt door Em_ op 11-10-19 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:04

Em_ schreef:
Ik zou het niet doen, maar je kan beter je eigen paard opeten die een mooi leven heeft gehad dan een dier die een slecht leven heeft gehad.(zoals het meeste dat er ligt in de supermarkt..)

En het gebeurt verder heel vaak bij boeren. Ken een melkboer die z'n eigen koeien eet als ze doodgaan. Dat was wel ff apart doen ik daar kwam eten maar eigenlijk vond ik het wel weer heel mooi. En heel duurzaam!!

Bijna iedere boer doet dit :j Niet meer dan logisch, daarvan weten ze dat het vlees goed is verzorgd en vaak verkopen ze ook delen ervan aan huis. Dat krijg je nu steeds meer.
Mijn ouders kunnen ook vlees bij de buren bestellen, als ze dan genoeg hebben wordt er een koe geslacht voor die mensen.

Em_

Re: Doodsbedreigingen voor amazone die eigen paard opat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:05

Ja precies, super slim!

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:06

Ik zou het zelf niet kunnen. Ik eet gewoon paardenvlees, maar als een 'bevriend' paard richting slacht vertrekt, dan eet ik bewust een paar maanden geen paardenvlees.

Maar er ligt nog wel een enorm taboe rond het eten van paardenvlees, dus ik snap heel het gedoe wel.

Anoniem

Re: Doodsbedreigingen voor amazone die eigen paard opat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:08

Haha denk je echt dat het na die paar maanden niet alsnog ergens in kan zitten? :')

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:09

Relaxed schreef:
Niwla schreef:

Dit ja.

Maar waar zit verder paardenvlees in? Ik weet dat het in frikandellen en bitterballen/kroketten zit, maar verder? Rookvlees weet ik, maar dat vind ik niet lekker (rund en paard niet)

Ja oké, het wordt nog hypocrieter. Ik eet dus geen puur paardenvlees, wel frikandellen en bitterballen. :')
Ik heb er in principe ook echt geen probleem mee, alleen psychisch is het een dingetje ofzo.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:09

Mijn onderbewustzijn hoopt dat relaxed. Het is hypocriet, ik weet het, maar daar sus ik mijn geweten mee.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:11

Relaxed schreef:
belle_boef schreef:

Hoe kom je daarbij? Dat gebeurt echt niet :n Ik heb in een slagerij gewerkt en hier stond zo'n beetje de doodstraf op..

ohh dat gebeurt wel degelijk, niet bij de kleine slagerijen misschien, maar bij de groothandel wel degelijk.
Heb zelf bij een darm en vlees verwerkende fabriek gewerkt.

Ik eet wel paarden vlees, of althans paarden rookvlees, rest vind ik niet zo heel lekker

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:13

Kijk die doodsbedreigingen gaan natuurlijk veel te ver. Dat meisje heeft in feite helemaal gelijk dat ze dat vlees gebruikt, want het is prima vlees en zonde om niet te gebruiken. Maar er is ook nog zoiets als een gevoel dat je ergens bij kunt hebben. In het Westen eten we ook geen honden, wat in Indonesië bijvoorbeeld wel wordt gedaan. Hier moeten we er niet aan denken. In Nederland proberen ze insecten aan de man te brengen als voeding. Het zal echt prima voeding zijn, maar veel mensen zijn er in eerste instantie toch niet zo happig op om het te proberen. Ik zit eerlijk gezegd zelf ook niet op te wachten op een bordje wormen. Datzelfde geldt voor paardenvlees. Er zijn mensen die daar moeite mee hebben om het zelf te eten. Dat mag er toch ook zijn?

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:17

Ik snap dat er verschillende meningen over zijn. Maar hierom iemand met de dood bedreigen, gaat wel geel erg ver!

Zo'n 12 jaar geleden kwam ik meerdere keren per week bij een boer waar ik de paarden deed rijden. Deze man had ook een paard welke beter af was als hij dood was (had een vergroeiing) dit paard is ook geslacht en de diepvries in gegaan bij die boer. En ja, ik heb daar ook van gegeten en ik kende het paard ook.

Sclimpre

Ik denk dat de reacties er niet komen omdat ze het vlees van haar eigen paard opeet, maar wel omdat ze aankondigt dat 'naam' op het menu staat. Hiermee maakt ze van het anonieme vlees terug het individu. En dat komt dan voor sommige mensen wat bizar over.

HorseTimeXL

Zelf zou ik het best lastig vinden, maar het is wel een prachtig iets. Je weet wat je eet. Bij koeien wordt het hier in de buurt ook gedaan. Dan mag je je eigen koe uit kiezen. Ik heb zelf nooit iets tegen paardenvlees gehad. Voor mij is het belangrijkste hoe er met de paarden is om gegaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:21

Relaxed schreef:
Niwla schreef:

Dit ja.

Stoverij is ook altijd paard, tenzij anders aangegeven.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:21

Schoentje schreef:
Ze heeft niet haar paard gedood om het op te eten, maar haar paard opgegeten omdat het gedood moest worden.

Belachelijke internetgekkies die daar dan weer een probleem van maken en waarschijnlijk vervolgens hun stukje in de supermarkt gekocht, afkomst onbekend vlees opeten.

Dit meisje is uiterst respectvol met haar paard omgegaan. Het begeleid totaan de dood en het lichaam, wat uiteindelijk gewoon prima voedsel is, zelf gebruikt voor consumptie. Respect voor haar!

En om dit verhaal verder af te maken. Daarmee 'spaart' ze een ander dier wat waarschijnlijk minder 'op handen gedragen' tot portie bief verworden is.

Qua emotie kan ik nog wel volgen dat je hier niet echt honger van krijgt. Maar als je dierenliefhebber én vleeseter bent kan ik me geen betere aanpak voorstellen eigenlijk.
En zelfs als vegetariërs: eigenlijk zou je je paard door een wel vleeseter moeten laten opeten. Want ook daarmee vergroot je het dierwelzijn.....

Dat gezegd hebbende: een eigen kip slachten en opeten kan ik nog wel (en doen we ook wel). Maar voor die laatste stap om dat ook met mijn paard te doen zou ik dan toch een te groot mietje zijn.